نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ماری جوانا صنعتی، آیا چشم سوم با مصرف ماری جوانا حقیقت دارد؟

ماری جوانا صنعتی چه چیزی می باشد و چه اثراتی بر روی فرد می گذارد؟ ماری جوانا یک نوع مواد مخدر می باشد که از سرشاخه های گیاهی به نام شاهدانه به دست می آید این گیاه را در جهان به نام گل می شناسند.

در ماری جوانا ماده ای به نام THC وجود دارد که نوعی روانگردان می باشد و باعث می شود تغییراتی ادراکی در فرد به وجود آید و فرد را دچار اختلالاتی روان پریشی کند.

اما امروزه بسیاری از فروشندگان مواد در مواد مخدر گل ماده های توهم زاهای صنعتی مخلوط می کنند که در این صورت مصرف این ماده بسیار خطرناک خواهد بود و بر روی فرد ممکن است عوارض روان شناختی برگشت ناپذیری بگذارد..

در این مقاله ماری جوانای صنعتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بیشتر با آن آشنا شوید.

ماری جوانا صنعتی چیست؟
از گیاه شاهدانه مواد بسیاری به وجود می آید که به آن ها کانابیس می گویند، ماری جوانا نیز در طبقه بندی مواد مخدر در دسته کانابیس ها قرار گرفته است.

معروف ترین کانابیس ها حشیش و ماری جوانا هستند و تفاوت کانابیس ها در میزان مواد موثره موجود در آن ها می باشد و به همین دلیل انواع متفاوتی به وجود می آید.

مثلا حشیش از صمغ گیاه شاهدانه به وجود می آید و ماری جوانا از برگ ها و سرشاخه های این گیاه به وجود می آید بر این اساس THC موجود در حشیش به مراتب بیشتر از ماری جوانا می باشد.

THC یک نوع ماده ای روانگردان است و مصرف هر اندازه آن غیرمجاز و خطرناک می باشد.

مواد روانگردان بسیار ضرر دارند و آسیب های جبران ناپذیری بر روی روان و ادراک فرد می گذارند این ماده روانگردان بر ادراک انسان از واقعیت های پیرامونی تاثیر می گذارد و باعث علائم روان پریشی مانند توهم و هذیان می شود.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-ماری جوانا صنعتی



:: برچسب‌ها: ماری جوانا صنعتی , مخدر چشم سوم , عوارض مصرف ماری جوانا صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ترک اعتیاد به روش ماتریکس، روش ماتریکس برای ترک اعتیاد

یکی از روش هایی که برای ترک اعتیاد مواد محرک مانند کوکائین و شیشه به کار می رود روش ماتریکس نام دارد.

روش ماتریکس از رویکرد های مختلف بهره می برد و تلفقی از رویکردهای مختلف می باشد که هر کدام از این رویکرد ها به تنهایی موفقیت و اثرگذاری بسیاری بالایی داشته است.

ماتریکس یک روش ترکیبی است و از روش های تاثیرگذاری به وجود آمده است و به همین دلیل یکی از روش های تاثیرگذار برای ترک اعتیاد می باشد.

روش ماتریکس مزیت های بسیاری دارد و افرادی که برنامه خاص و مشخصی دارند و نیازی ندارند که بستری شوند از این روش استفاده می کنند و فرد می تواند زندگی عادی خود را داشته باشند.

در این مقاله به طور کامل در مورد روش ماتریکس صحبت خواهیم کرد و به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

روش ماتریکس برای ترک اعتیاد
مدل ماتریکس یک روش ترکیبی است و برای درمان های مختلف در کنار یکدیگر استفاده می شوند در روش ماتریکس بیمار باید چند روز در هفته و چند ساعت در مراکز درمانی باشد و نیازی نیست تا به طور دائم در مراکز درمانی بستری شود و می تواند زندگی عادی خود را به خوبی ادامه دهد.

روش ماتریکس با برنامه و دقیق می باشد و در سطح بالایی از ساختارمندی قرار دارد و در هر جلسه از درمان باید مبحث ها و اقدامات لازم را به درستی انجام گیرد.

روش ماتریکس برای ۱۶ هفته برنامه ریزی می شود و ممکن است به خاطر شرایط بیمار تا یکسال هم به طول انجامد از این روش بیشتر برای ترک ریتالین، ترک اعتیاد به شیشه و ترک اعتیاد به کوکائین مورد استفاده قرار می گیرد.

تاثیر روش ماتریکس
افرادی که به کوائین و شیشه اعتیاد دارند روش ماتریکس بهترین روش برای ترک اعتیاد می باشد و موفقیت های بسیاری داشته است.

بر اساس مطالعات انجام شده روش ماتریکس سطح بالایی از اثرگذاری را دارند و اعتیادی که به این روش ترک می شود ماندگاری بسیاری دارد.

کمپ های ترک اعتیاد، مراکز ترک اعتیاد و سازمان ها در سراسر دنیا، روش ماتریکس را بهترین و موثرترین روش برای ترک اعتیاد به مواد محرک می دانند و به بسیاری از افراد این روش را معرفی می کنند تا ترک راحت تری داشته باشند.

افرادی که به مواد اعتیاد داشته اند و از روش های دیگر برای ترک استفاده کرده اند و شکست خورده اند با استفاده از روش ماتریکس توانسته اند به راحتی مواد را ترک کنند و به موفقیت برسند.

البته عواملی بسیاری از جمله خانواده در اثرگذاری ترک اعتیاد موثر هستند و تاثیر می گذارند و خانواده نقش مهمی در ترک اعتیاد دارد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-ترک اعتیاد به روش ماتریکس



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد به روش ماتریکس , عتیاد به شیشه , ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

عوارض اعتیاد به تریاک، عوارض جسمانی و روانی مصرف تریاک

آیا می دانید تریاک عوارض دارد و عوارض آن چی می باشد؟ تریاک از گیاهی به نام خشخاش به وجود می آید و عوارض و آسیب های نامطلوبی بر روی جسم و روان فرد می گذارد.

تریاک خاصیت ضد درد دارد و خاصیت ضد درد آن به دلیل وجود ترکیب مورفین در تریاک می باشد و افراد به این دلیل به آن گرایش پیدا می کنند و به سمت آن جذب می شوند و بعد از مدتی با عوارض بیشماری از تریاک مواجه می شوند.

در نتیجه افراد به تریاک وابسته می شوند و نمی توانند آن را ترک کنند و در این صورت تریاک علاوه بر این که عوارضی بر روی جسم و روان می گذارد رفتار و ارتباطات فرد را با اطرافیانش درگیر می کند و تحت تاثیر قرار می دهد.

افراد باید اطلاعات کافی در مورد تریاک و عوارض آن داشته باشند تا بتوانند سریع تر آن را درمان و برای ترک آن اقدامات لازم را انجام دهند.

عوارض اعتیاد به تریاک و مصرف آن
در ایران یکی از پرمصرف ترین مواد مخدر، تریاک می باشد، بسیاری از افراد تصور می کنند که تریاک قوای جنسی را افزایش می دهد و باعث درمان بیماری های قلبی و دیابت، کاهش استرس و اضطراب، افزایش قوه تمرکز، کاهش غم و اندوه می شود در حالی که این تصور اشتباه می باشد.

تریاک مواد مخدری است که عوارض جبران ناپذیری دارد و زندگی فرد و اطرافیانش را تحت تاثیر قرار می دهد و به نابودی می کشاند.

تریاک عوارض بسیاری دارد و علاوه بر اینکه جسم فرد را معتاد را فرسوده کرده و از بین می برد بر روی روان او تاثیر میگذارد.

اگر افراد در مورد عوارض تریاک اطلاعات کافی داشته باشد فرد می تواند راحت تر تریاک را ترک کند و پیشگیری های لازم را در مورد اعتیاد انجام می دهد.

افرادی که اعتیاد به تریاک دارند باید توجه کنند که ترک آن به تنهایی و با روش های سنتی انجام پذیر نمی باشد برای اینکه فرد ترک کرده دوباره گرفتار اعتیاد نشود باید تحت نظر مشاور ترک اعتیاد کند و تحت نظر آن ها درمان شود.


علائم اعتیاد ویرانگر را بیشتر بشناسید
عوارض اعتیاد به تریاک – عوارض جسمانی
اگر تریاک به صورت طولانی مدت استفاده شود ممکن است مشکلاتی جسمانی ایجاد کند اگر به طور مداوم تریاک مصرف می کنید مشکلات بسیاری برای شما به وجود خواهد آمد که در زیر نمونه هایی از آن را ذکر می کنیم.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-عوارض اعتیاد به تریاک



:: برچسب‌ها: اعتیاد به تریاک , ترک اعتیاد به تریاک , عوارض اعتیاد به تریاک ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اعتیاد نوزاد و علت مبتلا شدن نوزادان به اعتیاد چیست؟

ابتدا با علت مبتلا شدن نوزادان به اعتیاد آشنا شده و راه های درمان اعتیاد نوزاد آورده شده است. و به سوال اعتیاد پدر و مادر چه تاثیری روی فرزندان می گذارد پاسخ داده شده است.

وقتی کودکی معتاد به دنیا می آید باعث نگرانی افراد می شود و در سالهای اخیر بسیار زیاد شده است وقتی کودکی با اعتیاد به دنیا می‌آید و مادرشان به آنها اهمیت نمی‌دهد وضعیتی دردناک دارند .

در بسیاری از موارد حتی با مراقبت باز هم این نوزادان وارد محیط نامناسب می شوند و دو مرتبه دچار اعتیاد می شوند.

در نوزادان باعث می‌شود که فرصت رشد را به خودشان ندهند و از لحاظ جسمی و ذهنی دچار مشکل شوند که در این صورت خانواده‌ها باید خیلی سریع به دنبال حل مشکل باشند که در این موارد مشاوره خانواده و مشاوره اعتیاد در کنار هم باید مشکلات را برطرف کنند .

علائم مربوط به اعتیاد نوزاد
اگر مادراعتیاد داشته باشد موادی که مصرف می کند از جفت عبور می کند به کودک می رسد و او را تحت تاثیر قرار می دهد و وقتی که متولد می شود به دلیل اینکه از مواد محروم شده است دچار مشکلات جسمی میشود .که به آن علائم سندروم محدودیت موادگفته می‌شود.

سندرم محرومیت از مواد بعد از اینکه کودک متولد می شود موادی که داخل خونن مادر بوده است دیگر به بدن کودک نمی‌رسد و باعث می‌شود که مشکلات جسمی در کودک به وجود بیاید که سندذوم محرومیت از مواد گفته می‌شود که علائمی مثل گریه های غیر طبیعی، خواب زیاد، لرزش، تشنج، تنگی نفس، اسهال و استفراغ می شود. که شدت آن بستگی به میزان مصرف مواد توسط مادر دارد.

اثرات اعتیاد مادران و نوزادان علاوه براینکه آنها را دچار سندروم محرومیت از مواد می کند در کوتاه مدت و بلند مدت دچار علائم دیگری هم خواهند شد که مهمترین آنها عقب ماندگی های جسمی و ذهنی است که برخی از مواد اعتیاد آور باعث می‌شود که روند رشد جنین در رحم به درستی انجام نشود و باعث اختلال در جسم یا ذهن کودک می شود مثلا مادری که الکل در دوران بارداری استفاده کند نوزاد با آسیب مغزی و قلبی به دنیا می‌آید برای همین مهم است که در طول دوران بارداری از مصرف مواد مخدر به شدت پرهیز کنید.

آسیب پذیری مصرف مواد
در آینده کودکانی که از مادر معتاد به دنیا می‌آیند و خود گرفتار اعتیاد می شوند سیستم عصبی و مغزی آنها دچار مشکل می شودو اگر در محیطی نامناسب قرار بگیرند احتمال استفاده از مواد در آنها بیشترمی شود.

اعتیاد نوزاد و بروز مشکلات رشدی
با توجه به تحقیقات انجام شده روانشناسان به این نتیجه رسیدند که نوزادانی که از مادران معتاد متولد می شوند گرفتار مشکلات رشدی می شوند .

از جمله مشکلات رشدی می‌توان به اختلال زبان و گفتار، بی توجهی و پیش‌فعالی اشاره کرد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-اعتیاد نوزاد و علت مبتلا شدن نوزادان به اعتیاد چیست؟



:: برچسب‌ها: اعتیاد نوزاد , علائم اعتیاد نوزاد , معتاد شدن کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

راه هایی برای این که یک همسر موفق باشیم.

برای اینکه بتوانیم یک همسر موفق و رابطه موفقی داشته باشیم و در زندگی زناشویی موفق باشیم باید بسیاری از مهارت ها را در ازدواج و زندگی مشترک بیاموزیم و آن ها را در زندگی استفاده کنیم و به خوبی از آن ها استفاده کنیم.

در این مقاله روش هایی که باعث پیشرفت در زندگی می شود را معرفی می کنیم از این روش ها می توان در همه زمان ها استفاده کرد و مختص به زمان خاصی نیست.

بر اساس مشاوره ازدواج باید رابطه ها به صورتی باشد که باعث پیشرفت و رشد زوجین شود و زوجین از مهارت ها به خوبی استفاده کنند و از رابطه خود غافل نشوند و به درستی مهارت های خود را برای پیشرفت زندگی شان به کار بگیرند.

همسر موفق
همسرتان را بیان احساساتش تشویق کنید
بر اساس نظر مشاوران باید زوجین احساسات خود را به خوبی بیان کنند تا رابطه آن ها به طور فوق العاده ای بهبود یابد و یک همسر موفق باشند.

زوجین باید فکرهای عمیق و احساسات خود را با هم در میان بگذارند تا روابط خوبی باهم داشته باشند و بتوانند نیازهای یکدیگر را به خوبی رفع کنند.

هنگامی که احساسات خود را با همسرتان در میان می گذارید و با او حرف می زنید در این هنگام زن نسبت به شوهرش احساس صمیمیت و محبت بیشتری می کند.

یکی از مشکلات عمده مردها ابراز احساسات کردن آن ها می باشد آن ها احتیاط لازم را در ابزار احساسات انجام می دهند که درک کردن این مسئله برای زنان دشوار می باشد اما باید همسران به خوبی یکدیگر را درک کنند و در مورد حالت ها و احساس های یکدیگر اطلاعات کافی داشته باشند.

تقسیم مسئولیت ها
هنگامی که فرد وارد زندگی مشترک می شود باید توانایی لازم برای قبول کردن و انجام دادن مسئولیت ها را داشته باشد و زن و شوهر باید یاد بگیرند که چگونه مسئولیت ها را تقسیم کنند.

اگر مسئولیت ها به خوبی تقسیم شود شرایط بهتری در زندگی مشترک به وجود خواهد آمد و اگر هر کدام از افراد بی مسئولیت باشند و از انجام وظایف خود غفلت کنند در این صورت مشکلات بسیاری برای آن ها به وجود خواهد آمد.

به همدیگر اهانت نکنید
در همه ازدواج ها و خانواده ها دعوا و تعارض وجود دارد اما نکته ای که بسیار مهم می باشد چگونگی مدیریت و کنترل آن مسئله می باشد.

زن و شوهر هنگامی که مشکل و جرو بحثی در میان آن ها به وجود می آید باید به صورت منطقی و با صحبت کردن حل کنند و نباید اهانت و بی احترامی در پیش گیرند که اهانت کردن اثرات منفی به همراه خواهد داشت.

در زندگی مشترک احترام گذاشتن به یکدیگر و معذرت خواهی کردن بسیار مهم می باشد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-تکنیک طلایی و آسان برای تبدیل شدن به همسر موفق



:: برچسب‌ها: همسر موفق , رفتارهای اختلاف انگیز زوجین , کارهای مثبت همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اثرات مشاجره های خانوادگی بر روی فرزندان چیست؟

مشاهده خشونت و کتک کاری والدین برای کودکان بسیار دردناک است، این اتفاق جزو دردناک ترین مواردی است که کودک می تواند تجربه کند.

بر اساس نظر روانشناسان و مشاوران، پدر و مادر تا پنج سالگی باید از هر گونه بحث و دعوا در مقابل فرزندان خود خودداری کنند.

وقتی اختلافی بین پدر و مادر به وجود می آید، باید با حفظ آرامش و خونسردی نظرات و اعتراض خود را نسبت به یکدیگر بیان کنند. تا با صحبت کردن و گفت و گو به طور منطقی به توافق برسند.

در این صورت کودک شرایط را آرم می بیند و دچار استرس نخواهد شد. این کار باعث می شود تا کودک این نوع رفتار را از پدر و مادر یاد بگیرید و بیاموزد که در این شرایط چطور با قضیه برخورد کند

هیچ وقت نظرات یکدیگر را به تمسخر نگیرید، بااین کار کودک می فهمد که افراد می توانند نظرهای مختلفی داشته باشند، اما باید با احترام و منطق با آن ها برخورد کرد.

مشاجره های خانوادگی چه اثری بر کودکان دارد؟
مشاجره های خانوادگی و اختلاف میان والدین، اثرات روانی زیادی بر روی کودک می گذارد. بخاطر داشته باشید که کودک شما همه چیز را به خاطر می سپارد، بنابراین از تاثیر رفتار خود غافل نباشید.

مهم ترین اثرات روانی مشاجره های خانوادگی شامل موارد زیر می باشد:

اختلال در خواب
مشکل در یادگیری و توجه
کاهش انگیزه
تحریک پذیری
اضطراب
ترس
احساس عدم امنیت روانی
اختلال در برقراری ارتباط
افسردگی
بر اساس نظر مشاوران، کودکان نباید متوجه اختلاف پدر و مادر شوند و تا جایی که امکان دارد والدین باید کودکان را دور از اختلافات زناشویی قرار دهند .

اگر کودک متوجه اختلافات شود، شروع به سوال پرسیدن می کند. در این حالت باید به صورت ساده و کلی برای کودکان عامل اختلاف توضیح داده شود و کودک نباید احساس ناامنی و نگرانی داشته باشد.

والدین باید خیال فرزندشان را در مورد حل شدن اختلافات راحت کنند و به هیچ وجه نباید در مورد اختلاف ها و جروبحث ها با فرزندشان درد و دل کنند.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-اثرات مشاجره های خانوادگی بر روی فرزندان چیست؟



:: برچسب‌ها: اثرات مشاجره های خانوادگی بر روی فرزندان , مشکلات زناشویی , مشاجره های خانوادگی ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اشتباهات زن و شوهر بعد از دعواهای زناشویی | چگونه آشتی کنیم؟

اشتباهات زن و شوهر بعد از دعواهای زناشویی در بسیاری از مواقع طلاق ها به خاطر اشتباهاتی است که زن و مرد در هنگام دعوا دارند .

اشتباهات زن و شوهر
یا هردو میبری یا هردو می بازید
دعوا کردن یک بازی نیست که همسرتان را مجبور کنید که آنگونه که شما دوست دارید رفتار کند تا برنده بازی شوید دعوای زن و شوهری یک برنده یا بازنده ندارد، اگر بحث بین شما و همسرتان به فهمیدن مشکل و برطرف کردن آن نیانجامد هر دوی شما بازنده هستید.

شما باید بدانید که هر دو در یک تیم هستید و باید برای پیشرفت آن تلاش کنید اما اگر در خانواده یکی پیش قدم باشد برنده است و دیگری باید برای او هدیه بخرد.

آشتی کردن نشان دهنده نقطه ضعف شما نیست. یعنی شما نمی خواهید مسئله را ادامه دهید و به زندگی آسیب برسانید.

دعوا قوانین را تغییر نمی‌دهد
برای خانه یک قوانینی تعیین کنید که به حفظ کانون خانواده کمک کند مثلاً سلام کردن به هم، خوابیدن سر ساعت معین، غذا خوردن سر یک میز هرچقدر که از یکدیگر هم ناراحت بودید باید این قوانین را رعایت کنید.

صبر چرا اما قهر نه
صبر کنید تا هیجان و عصبانیت شما کم شود و بتوانید در مورد مشکل صحبت کنید و راه حلی برای آن پیدا کنید صبر کردن به معنای قهر کردن نیست، قهر کردن یعنی اینکه اگر این کار را نکنی تو را ترک می کنم که تکرار این موضوع باعث می شود علاقه بین زن و شوهر کم شود.

حرفهای حین دعوا همان جا می ماند.
اگر در حین دعوا حرفی از همسرتان شنیدید که باعث ناراحتی شما شد همان موقع در مورد آن صحبت کنید و در دعوا های دیگر از آن صحبتی نکنید، با گوشه و کنایه صحبت نکنید زیرا آسیب زیادی به زندگی شما میزند و از طرفی گفتن همچین حرفی در دعوا درست نیست.

سرزنش نکنید | اشتباهات زن و شوهر
اگر بعد از دعوا همسرتان را به خاطر به وجود آمدن این موقعیت سرزنش نکنید و بدانید که دعوا یک مقصر ندارد وباید بدانید که در زندگی به دنبال پیدا کردن مقصر نباشید.

تنها برای اشتباهات خود عذرخواهی کنید
اگر در زندگی جرو بحث شد که شما مقصر آن نبودید عذرخواهی نکنید اجازه دهید فردی که اشتباه کرده اشتباهش را بپذیرد و بابت آن عذرخواهی کند و وقتی عذرخواهی می کنید موضوعی را که به خاطر آن عذرخواهی میکنید مشخص کنید.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-اشتباهات زن و شوهر بعد از دعواهای زناشویی



:: برچسب‌ها: اشتباهات زن و شوهر , آشتی با همسر , دعواهای زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تردید در ازدواج دارید؟ تصمیم گیری در مورد ازدواج کار آسانی نیست و ممکن است در مورد جواب مثبت به خواستگار بسیاری از افراد دچار دودلی و شک و تردید شوند و تصمیم گیری برای آن ها سخت باشد و به همین دلیل آن را به وقفه بندازند.

ازدواج کردن و انتخاب همسر مناسب بسیار مهم است و به زندگی و آینده فرد ربط دارد و شک و تردید باعث می شود تا فرد به سختی تصمیم بگیرد و اگر دلیل اصلی شک و تردید را بشناسد فرد می تواند راحت تر تصمیم بگیرد.

تردید در ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج
به همین دلیل در این مقاله امر مهم ازدواج و شک و تردید در مورد آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

همچنین افراد برای اینکه بر تردیدهای خود غلبه کنند و دچار شک و تردید زیاد در مورد ازدواج نشوند از مشاوره قبل از ازدواج استفاده می کنند و به همین دلیل با اطمینان بیشتری می توانند در مورد ازدواج تصمیم بگیرند.

تصور غیرواقعی از ازدواج
برخی از افراد ازدواج را خیلی وحشتناک در نظر می گیرند و دورنمایی غیرطبیعی نسبت به آن دارند، این گونه رویکردها باعث می شود تا تصمیم گیری برای افراد سخت شود و مکشلاتی در مورد انتخابشان به وجود آید.

به همین دلیل افراد برای گرفتن تصمیمات مهم زندگی مانند ازدواج دچار شک و دودلی می شوند و در مورد آینده زندگی خود نگران هستند به همین دلیل به خاطر نگرانی در مورد آینده در تصمیم گیری مشکلاتی برای آن ها به وجود می آید.

آن ها به طی کردن مسیر طولانی که در پیش دارند فکر می کنند و به همین خاطر تصمیم گیری را برای خود سخت کرده و دچار استرس و اضطراب می شوند.

این افراد می خواهند از صددر صد درست بودن تصمیم خود مطمئن شوند و با اطمینان کامل تصمیم بگیرند به خاطر همین در تصمیم گیری دچار ضعف هایی می شوند و شرایط تصمیم گیری را برای خود سخت می کنند.

شک و تردید در ازدواج: مسائل اقتصادی
در سال های اخیر یکی از مشکلات زندگی زناشویی مشکل مالی می باشد که بسیار برجسته است و یک یاز مهمترین عواملی است که ازدواج را برای جوانان سخت کرده است و آن ها دچار تردید و دودلی می کند همین شرایط مالی و اقتصادی می باشد.

مشکلات اقتصادی و مالی بیشتر مردان را درگیر می کند و بر روی تصمیم آن ها تاثیر می گذارد چون امروزه تامین کردن حداقل های اقتصادی برای ازدواج آسان و راحت نمی باشد و چون این حداقل های اقتصادی برای ازدواج لازم است ازدواج کردن را برای جوانان سخت می کند.

بسیاری از مردان هستند با اینکه همسر مورد علاقه خود را پیدا کرده اند اما باز هم در مورد ازدواج کردن به خاطر شرایط بد اقتصادی دودل و دچار تردید می شوند.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-تردید در ازدواج | ۵ دلیل اصلی نه گفتن…



:: برچسب‌ها: تردید در ازدواج , مشاوره قبل از ازدواج , شک و تردید در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند

آیا شرایط و ویژگی های افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند را می دانید؟ به چه دلایلی این افراد نمی توانند با یکدیگر ازدواج کنند؟

ازدواج یکی از مهم ترین تصمیماتی است که فرد در زندگی خود می گیرد و نقطه عطفی است که باعث هدایت فرد به سمت رشد و شکوفایی یا پسرفت و درجا زدن می شود.

برای انتخاب همسر باید به شناخت کافی رسید و اطلاعات و آگاهی های لازم را در زمینه ازدواج به دست آورد تا بتواند عشق ثابت و وفادار و ماندگار به وجود آید.

ازدواج با فرد نامناسب
تنش و تعارض در زندگی مشترک دلایل بسیاری دارد و یکی از آن ها به خاطر این است افرادی یکدیگر را برای ازدواج انتخاب می کنند که مناسب یکدیگر نیستند و در زندگی به مشکلاتی بر می خورند.

در این مقاله ویژگی های افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند را بیان می کنیم همچنین در ازدواج مشکلاتی ممکن است به وجود آیدآن ها را بررسی می کنیم.

افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند
زندگی مشترک اگر چه زیبا و هیجان انگیز است اما با چالش ها و فراز و نشیب هایی همراه می باشد، افرادی که برای زندگی مشترک انتخاب اشتباه داشته اند خیلی زود شیرینی های زندگی مشترک را به تلخی تبدیل می کنند.

مشاوره ازدواج تلفنی
مشاوره ازدواج تلفنی، مشاوره تلفنی ازدواج
در ادامه برخی از موارد نامناسب برای ازدواج را بیان می کنیم.

اختلاف سنی زیاد زوجین با یکدیگر
اگر تفاوت سنی دو طرف زیاد باشد آن ها برای ازدواج مناسب نیستند چون اختلاف سنی زیاد باعث می شود علایق و خواسته های دو طرف متفاوت و باهم در تضاد باشد.

همچنین چون همسرتان سن بالاتری دارد و مسن تر است ترجیح می دهد از تجربه های خود استفاده کند و به طور ناخودآگاه شما را راهنمایی و نصیحت کند.

چون به خاطر تجربه بالایش می داند چطور با مسائل برخورد کند به همین دلیل این باعث می شود که با همسرش مانند بچه ها رفتار کند و رابطه آن ها کم کم به سوی والد – فرزندی گرایش پیدا می کند.

از طرف دیگر ممکن است چون همسر جوانی دارید شما هم دوست داشته باشید خود را جوان تر نشان دهید و مجبور باشید خود را با نیازها و خواسته های همسرتان هماهنگ کنید در این هنگام مشکلاتی برای روابط شما به وجود می آید.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-افرادی که برای ازدواج با هم مناسب نیستند | ازدواج با ادم اشتباه



:: برچسب‌ها: ازدواج با فرد نامناسب , ازدواج با ادم اشتباه , مشاوره قبل از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

عوامل بازدارنده ی ازدواج چیست؟

یکی از تصمیم های بزرگ و مهم در زندگی هر فرد ازدواج کردن می باشد و ازدواج نقشی تعیین کننده ای در سرنوشت و آینده فرد دارد.

هر فردی در زندگی یک شریک عاطفی برای خود انتخاب می کند و بقیه زندگی خود را در کنار او می گذراند و برای اینکه احساس آرامش و امنیت داشته باشد باید در انتخاب خود دقت کند و فرد مناسبی را برای زندگی انتخاب کند.

افراد با کمک مشاوره می توانند هدف خود را از ازدواج بشناسند و نسبت به هدف و انگیزه خود آگاه باشند و نسبت به تصمیم خود اطمینان حاصل کنند.

فرد برای اینکه ازدواج خوبی داشته باشد باید معیارهای خود را در ازدواج بشناسد تا بتواند فرد مناسبی را انتخاب کند و با استفاده از مهارت هایی که به خوبی آموزش دیده است می توانند ازدواج خوبی داشته باشد و زندگی مشترک خود را به طور صحیح پیش ببرد.

افراد هنگامی که ازدواج می کنند باید برای رشد و پیشرفت خود در زندگی تلاش کنند چون این اصل اهمیت به سزایی دارد.

بسیاری از عوامل هستند که مانع از ازدواج و تشکیل خانواده می شوند. در این مقاله به بررسی عوامل بازدارنده ی ازدواج پرداخته می شود.

مهمترین عوامل بازدارنده ی ازدواج
ایجاد ناهماهنگی تحصیلی بین دو جنس
در جامعه امروزه دختران نسبت به زمان گذشته علاقه بیشتر به تحصیل دارند و نسبت به آن اهمیت بیشتر قائل هستند و تحصیلاتشان را ادامه می دهند.

اما پسران بیشتر دوست دارند سریع وارد بازار کار شوند و کم و بیش از آن ها به درس خواندن و ادامه تحصیل فکر می کنند و تحصیلات خود را ادامه نمی دهند به همین دلیل بین دختران و پسران از نظر تحصیلات ناهماهنگی به وجود می آید.

بر اساس این ناهماهنگی دختران از ازدواج با فردی که تحصیلاتش از خودشان کم تر است پرهیز می کنند و دلشان می خواهد با فردی ازدواج کنند که از نظر تحصیلی همسطح آن و یا بالاتر از آن باشد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-عوامل بازدارنده ی ازدواج چیست؟



:: برچسب‌ها: ازدواج پیشین , مخالفت والدین با ازدواج , عوامل بازدارنده ی ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

هدف از زندگی، لیستی از اهداف زندگی

هدف زندگی یعنی چه؟ و چرا باید زندگی هدفمند باشد؟

زندگی یک مسیر طولانی و پر از فراز و نشیب است و باید همراه با هدف باشد تا بتوانید با برنامه این زندگی را به مقصد نهایی برسانید و گرنه زندگی پوچ و بی فایده ای خواهد بود.

هدف مقصدی است که افراد برای رسیدن به موفقیت تعیین می کنند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند افرادی که زندگی آن ها بی هدف است دچار افسردگی و ناامیدی می شوند و زندگی برای آن ها معنایی ندارد.

افراد برای خود هدف های متفاوتی دارند بعضی از افراد هدف هایشان عاشقانه بعضی ها عارفانه و بسیاری شغلی و تحصیلی یا خدمت به دیگران است.

و چرا باید تلاش کرد و به اهداف رسید در این مقاله به بررسی اهداف از نظر متفکران می پردازیم.

چرا هر کسی باید هدف از زندگی خود را بداند؟
انسان از همان ابتدای خلقت زندگی آن ها با سوال هایی در مورد هدف همراه بوده است که به چه دلیل آفریده شده اند؟

و هدف آن ها از خلقت چه بوده است؟

از کجا و به چه دلیل آمده اند؟ و افراد از همان ابتدا دنبال هدف هستند و می خواهند معنای زندگی را درک کنند.

چون اگر هدف نداشته باشند زندگی آن ها بی ارزش می شود و این بی هدفی و پوچی منجر به بیماری های روانی و مشکلات روحی و افسردگی می شود.

پس اگر می خواهید زندگی پویا و فعال داشته باشید برای زندگی خود باید هدف انتخاب کنید و وقتی خواسته و هدف تان مشخص باشد می توانید با آگاهی از اهداف برای خود مسیر درستی را انتخاب کنید و با برنامه ریزی دقیق پیش بروید.

در این صورت از چرا و چگونگی زندگی خود با خبر خواهید بود و اگر در مسیر هدف به موفقیت برسید زندگی تان پر از شادی و نشاط خواهد بود. و برای هدف های آتی برنامه ریزی خواهید کرد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-هدف از زندگی، لیستی از اهداف زندگی



:: برچسب‌ها: عشق به زندگی , زندگی هدفمند , هدف از زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

شانس در زندگی ، ۴ قانون کلیدی برای خوش شانسی در زندگی چیست؟

تعریفی از شانس:شانس در زندگی یا همان بخت و اقبال چیزی است که باعث می‌شود اتفاقی مطلوب یا نامطلوب خارج از اراده انسان پیش بیاید.

شانس همان قانونی است که از طریق فکر و رفتارهای انسان کنترل می شود و هرچه انسان سعی و تلاش بیشتری انجام دهد احتمال رسیدن به هدف افزایش می یابد.

برای اینکه خوش شانسی را افزایش دهید تا بتوانید به موفقیت برسید باید فکر و ذهنتان را مثبت کنید و نگرشی مثبت داشته باشید تا بتوانید به موفقیت برسید.

در این مقاله به بررسی شانس می پردازیم تا ببینیم آیا واقعا شانس وجود دارد؟یا عاملی برای مخفی کردن ضعف و شکست ها می باشد؟

شانس در زندگی، قانون احتمالات
قانون احتمالات قانونی است که از طریق فکر و ذهن انسان کنترل می شود و باعث وقوع یک واقعه است.

به عبارتی دیگر قانون احتمالات همان ریسک است .

با وجود این قانون زندگی بعضی از آدم ها با شانس همراه است و بعضی شانس ندارند.

براساس این قانون رابطه مستقیمی بین تعداد اتفاقات انجام شده و موفقیت وجود دارد.

هر چه افراد برای هدف هایشان بیشتر تلاش کنند و اراده قوی داشته باشند فرصت های بیشتری دارند تا به موفقیت برسند و درصد رسیدن به موفقیت افزایش می یابد.

به عبارتی بخت با آن ها یار می شود.انسان می تواند با فکر و نگرش مثبت خود به موفقیت برسد و قانون احتمالات را به نفع خود قوی تر کند و با استفاده از این قانون، شانس و اقبال خوبی داشته باشد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-شانس در زندگی، ۴ قانون کلیدی برای خوش شانسی در زندگی



:: برچسب‌ها: شانس در زندگی , قوانین اصلی خوش شانسی , خوش شانسی در زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

پوشش والدین در حضور فرزندان چگونه باشد؟ تاثیر پوشش نامناسب والدین در خانه بر فرزندان به چه اندازه است؟

بسیاری از والدین نمی دانند که چطور باید در حضور فرزندانشان لباس بپوشند و برایشان سوال است که پوشش آن ها در مقابل فرزندان باید چگونه باشد؟

به طور طبیعی والدین می خواهند در منزل لباس راحتی بپوشند اما آن ها نگران هستند که پوشش آن ها باید چگونه باشد و تا چه حد می توانند در مقابل فرزندان راحت باشند و چه حد و مرزهایی را باید رعایت کنند.

والدین باید به گونه ای لباس بپوشند که به فرزندانشان آسیبی وارد نشود، والدین باید تا حد معقول از لباس های مناسب استفاده کنند.

والدین در مورد لباس پوشیدن نظرهای متفاوتی دارند عده ای از آن ها معتقدند که در مقابل فرزند و در خانه باید آزادانه لباس بپوشند تا فرزندانشان نسبت به جنس مخالف کنجکاوی کمتری کنند و زیاد نسبت به جنس مخالف حساس نشوند.

بسیاری دیگر معتقدند که پوشش آزاد و بی قید و بند باعث بلوغ زودرس می شود و چشم و گوش بچه را باز می کند و برای او تاثیرات مخربی دارد.

در این مقاله پوشش والدین در مقابل فرزندان را مورد بررسی قرار می دهیم و به نکات مهمی اشاره می کنیم.

والدین می تواند راهکارهای تربیتی و کاربردی را از طریق مشاوران کودک فرا بگیرند.

پوشش والدین در حضور فرزندان، سوالات کودکان
کودکان بسیار کنجکاو هستند و درمورد چیزهایی که می بینند سوالات زیادی در ذهنشان ایجاد می شود.

کودکان به طور طبیعی با اعضای بدن خود آشنا می شوند و هنگامی بزرگتر شدند متوجه بدن پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده می شوند.

اولین محیطی که با مسائل مختلف رو به رو می شوند و می خواهند مسائل انسانی را به خوبی درک کنند محیط خانواده می باشد.

کودکان وقتی چیزی را تجربه می کنند سوالاتی برای آن ها به وجود می آید که پاسخ آن را از بزرگترها می خواهند.

مثلا حمام کردن ، لباس پوشیدن ، پوشاندن اندام های خصوصی ، دیدن لباس های زیر پدر و مادر و … سوالاتی را در ذهن کودک به وجود می آورد.

کودک به تفاوت جنسی زن و مرد پی می برد و زمانی که شروع به حرف زدن کرد شاید در مورد تفاوت جنسی زن و مرد سوالاتی را بپرسد.

کودکان از رفتار و لباس پوشیدن والدین چیزهای زیادی را متوجه می شوند، مثلا آن ها از پوشش والدین مفهوم حریم خصوصی و نزدیکی و دوری آدم ها را به خوبی درک می کنند.

رفتار پدر و مادر با یکدیگر و ظاهر و نوع روابط آن ها با دیگران به کودک می آموزد که چه رفتارهایی مورد قبول جامعه و خاواده می باشد.

والدین باید به توجه به سن و درک فرزنداان با آن ها صحبت کنند و با فرزندانشان ارتباط خوبی داشته باشند و در همه مراحل رشد می توانند از روانشناس و مشاور متخصص کودک یاری بخواهند.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-پوشش والدین در حضور فرزندان



:: برچسب‌ها: پوشش والدین در حضور فرزندان , پوشش والدین , تاثیر پوشش نامناسب والدین ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مادران شاغل باید بدانند: پیامد ها و مسائل مادران شاغل

مادران شاغل امروزه درصد بیشتری از زنان جامعه را تشکیل می‌دهند.

در جوامع مختلف زنان شاغل بسیاری دیده می شوند و شاغل بودن زنان بسیار رایج است.

امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی و رشد فرهنگی جامعه، در اجتماع تعداد زنان شاغل افزایش یافته است.

زنان شاغل علاوه بر شغل و همسر بودن باید مادر نمونهای باشند و فشار مضاعفی را باید تحمل کنند تا بتوانند نقش مادری را به خوبی ایفا کنند.

شاغل بودن مادربا فواید و مضراتی برای کودک همراه است. مادر باید با مدیریت کردن درست شرایط و رعایت کردن نکاتی مهم سلامت جسمی و روحی خود و کودکان خود را تضمین کنند.

در این مقاله این موضوع را بررسی خواهیم کرد و برای بهتر شدن روابط بین مادر و کودک و همچنین مادر با همسر می توانید از مشاوره کمک بگیرید.

مادران شاغل
امروزه بسیاری از زنان دوست دارند تا بیرون از منزل کار کنند و دامنه و تنوع شغلی که زنان وارد آن شده تا به اشتغال بپردازنند بسیار گسترده تر شده است.

برای زنان مادر شدن بسیار حس شیرینی دارد و تجربه قشنگی است که خاطره آن همیشه در ذهنشان باقی می ماند.

این تجربه با همه زیبایی هایش کار مادر را چند برابر می کند و مسئولیت سنگینی برای او ایجاد می کند.

مادران باید با مطالعه و استفاده از تجربه های دیگران نگهداری از بچه را یاد بگیرند و ابتدا از دیگران کمک بخواهند.

در صورتی که نگرانی و بی تجربگی خود را حل نکنند، نمی توانند به درستی از کودک مراقبت کنند و نگهداری از کودک برایشان به یک کابوس تبدیل می شود.

امروزه بسیاری از مادران شاغل هستند، بسیاری از زنان شاغل وقتی مادر می شوند از کار خود انصراف می دهند و به تربیت کودک می پردازند.

بعضی از مادران شغل خود را عوض می کنند و یا ساعت کاری را کم کرده و تغییراتی را انجام می دهند تا بیشتر در کنار کودکانشان باشند. و بتوانند به امور و تربیت کودک بپردازند.

وقتی زنان شاغل مادر می شوند مسئولیت آن ها بسیار سنگین می شوند و اگر کارهای منزل هم به عهده آن ها باشد کارشان بسیار سخت می شود و کارها تقریبا چند برابر می شود.

در این هنگام فشار کاری سنگینی بر روی زن خانواده است و باید مرد در بسیاری از کارها به او کمک کند و او را همراهی نماید.

اشتغال زنان ممکن است بر روی روابط زناشویی تاثیر بگذارد آن ها باید به مشاور مراجعه کنند تا مشکلات و تنش های آن ها به حداقل برسد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-مادران شاغل



:: برچسب‌ها: مشکلات مادران شاغل , مادران شاغل , علل اشتغال مادران ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی

برنامه ریزی برای بازنشستگی یکی از ضروری ترین کارهایی است که هر کسی در دوران جوانی خود باید به آن بیاندیشد و برای آن اقداماتی انجام دهد.

بازنشستگی و به دنبال آن سالمندی دورانی است که همه افراد با آن رو به رو خواهند شد.

بسیاری از افراد از این دوران می ترسند و برای فرار از آن به سمت کارهای دیگری می روند.

بازنشتگی هم مانند دوره های دیگر زندگی مزایا و معایب خود را دارد.

باید از این دوران بهترین استفاده را بکنید و آن را تبدیل به فرصتی برای زندگی شادتر کنید.

امروزه چون افراد بیشتر ساعت روز را به کار و فعالیت می گذرانند برایشان سخت است با دوران بازنشستگی رو به رو شوند.

پس باید سبک زندگی خود را تغییر دهند که برایشان سخت و دشوار خواهد بود.

برای دوران بازنشتگی برنامه ریزی داشته باشید زیرا برنامه ریزی برای این دوران بسیار موثر است.

دوران بازنشستگی
بازنشستگی می تواند فرصتی باشد برای کسانی که، کارهای مورد علاقه خود را به دلیل مشغله های زندگی و کاری نتوانسته اند انجام دهند.

می تواند بازنشستگی را شروع دوباره زندگی بدانند و تجربه های جدیدی را کسب کنند.

بسیاری از افراد در سن میانسالی بازنشست می شوند و به آن ها احساس پیری دست می دهد و به افسردگی بعد از بازنشستگی دچار می شوند.

افرادی هستند که وقتی بازنشست شدند خود را سالمند می پندارند و احساس می کنند که نباید کاری را انجام دهند.

این افراد به دلیل نداشتن سرگرمی، افسرده می شوند. وعواملی مانند کم شدن روابط اجتماعی، ازدواج و نبود بچه ها در خانه باعث می شود تنهاتر شوند و ناراحتی آن ها بیشتر می شود.

سندروم آشیانه خالی یکی از اختلالاتی است که در این دوران به سراغ آن ها می آید.

چون ارتباط و صمیمیت هر روزه ای که وجود داشته کمتر می‌شود و احساس تنهایی در فرد ایجاد می‌کند.

افراد ممکن است احساسی از پریشانی را تجربه کنند به این علت که فکر می‌کنند زندگی عنای خود را از دست داده است.

سندروم آشیانه خالی به احساسی از تنهایی اطلاق می‌شود که با ترک خانه توسط فرزندان در والدین اتفاق می‌افتد.

والدینی که عادت کرده‌اند با فرزندان خود تعامل کنند و وقت بگذرانند حالا مجبور می‌شوند تعامل کمتری داشته باشند و زمان کمتری آن‌ها را ببینند.

در نتیجه دوران بازنشستگی بسیار سخت و دشوار است و قبل از رسیدن به این دوران باید برنامه ریزی داشته باشیم که هنگام بازنشست شدن با مشکلات روحی رو به رو نشویم و تنهایی برایمان غم انگیز نباشد.

بلکه سرگرمی هایی برای خود در نظر بگیریم.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی



:: برچسب‌ها: دوران بازنشستگی , افسردگی بعد از بازنشستگی , برنامه ریزی برای بازنشستگی ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

صمیمیت چیست ؟ یکی از ابزارهایی مهم و قوی که بشر برای زندگی کردن لازم دارد رابطه موثر و مفید می باشد، رابطه موثر به رابطه ای می گویند که برای هر دو نفر مفید باشد و برای وضعیت روحی و روانی فرد سودمند باشد و تنها نفع شخصی فرد را شامل نمی شود بلکه برای هر دو نفر باید مفید باشد.

یکی از روابطی که نیازهای روحی و روانی ما از جمله دوست داشتن و دوست داشته شدن را تامین می کند صمیمیت و روابط موثر می باشد، به عبارتی همه انسان ها نیاز به محبت دارند و نیاز دارد تا دیگران را دوست داشته باشند و دوست داشته شوند.

اما برای اینکه روابط موثر و صمیمیت بین افراد به وجود آید نیاز به تلاش می باشد و این روابط ناخودآگاه و به خودی خود اتفاق نمی افتد..

بر اساس نظر روانشناسان خوب و مراکز روانکاوی باید بین زوجین روابطی سرشار از عشق و محبت به وجود آید و روابط زناشویی پردوام و سرشار از عشق داشته باشند و برای اینکه روابطه خوبی داشته باشند نیاز به صمیمیت و سلامت روان می باشد.

انسان نیازهای بسیاری دارد و باید این نیازها به خوبی رفع شود تا از نظر روحی حالش خوب باشد این نیازها عبارت اند از نیازهای عاطفی، ذهنی، هیجانی و معنوی.

زمانی که این نیازها ارضا شود فرد احساس خوبی خواهد داشت در غیر اینصورت احساس ناراحتی خواهد کرد یکی از این نیازها که برای زندگی لازم است صمیمیت می باشد که حس مثبتی در زندگی ایجاد می کند.

تعریف صمیمیت
روانشناسان و مشاوران تعریف های متعددی در مورد صمیمیت کرده اند که در زیر نمونه هایی از آن ها را ذکر می کنیم.

از نظر برخی روانشناسان صمیمیت یک رابطه شخصی عاشقانه یا هیجانی با شخص دیگر می باشد و نزدیکی دو طرف را نشان می دهد.

به عبارت دیگر صمیمیت فرایندی است که در آن افراد عواطف، احساسات، هیجان ها ، ترس ها و آرزوهای خود را بدون نگرانی با دیگران در میان می گذارد و با آن طرف احساس خودمانی و صمیمیت می کنند.

صمیمیت یک عبارت تعاملی می باشد و هدف و محور این فرایند، شناخت، درک و پذیرش وهمدلی با احساسات فرد می باشد و صمیمیت یک نیاز اساسی در انسان است و بسیار اهمیت دارد.

شفقت درمانی
شفقت درمانی (CFT)
نظریه دوست داشتن و عشق ورزیدن رابین
رابین برای عشق و دوست داشتن سیستم جداگانه ای را تنظیم کرده است و برای اینکه تنظیمات این سیستم را به درستی انجام دهد از نظرات زوجین استفاده کرده است.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-صمیمیت چیست



:: برچسب‌ها: صمیمیت چیست , مثلث عشق , صمیمیت ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

احترام در خانواده | احترام به پدر و مادر و فرزندان را یادبگیریم

یکی از اصول مهم است که سلامت روان خانواده را تضمین می کندو اگر با اجبار همراه نباشد می‌تواند باعث صمیمیت اعضای خانواده شود احترام متقابل والدین و فرزندان به یکدیگر است که باعث شکل‌گیری روابط موثر و سالم می‌شود .

عوامل اثرگذار در احترام در خانواده
اگر در یک خانواده اعضا به یکدیگر احترام بگذارند و با یکدیگر با احترام رفتار کنند نوعی انسجام و وحدت به وجود میاد.

برای اینکه خانواده ها به این اهداف برسند باید نکاتی رعایت کنند:

احترام جاده دو طرفه .
احترام گذاشتن یک رفتار شایسته است که بین افراد اتفاق می‌افتد مثلاً اگر کودک از ابتدا به والدین خود احترام بگذارد ولی والدین با هر بار صحبت کردن او را تحقیر کنند و به او توهین کنند احترام بین والدین و فرزندان برقرار نمی شود .

برای اینکه فرزندان احترام شما را نگه دارند باید خودتان هم الگویی برای آنها باشید.

تاثیرحفظ حریم شخصی در احترام درخانواده.
بی احترامی فقط شامل توهین و تحقیر اعضای خانواده نمی شود گاهی افراد بدون اینکه متوجه شوند به یکدیگر بی احترامی میکنند و به حریم شخصی اعضای خانواده وارد می شوند مثلا اگر شما و سایر اعضای خانواده وسایل شخصی او را وارسی کنید ویا بدون اجازه از آن استفاده کنید باعث می شود که آنها واکنش دفاعی در مقابل شما داشته باشند و باعث درگیری بین شما شود .

تاثیر درونی بودن رفتار محترمانه در شکل‌گیری احترام در خانواده .
اگر اعضای خانواده به یکدیگر احترام بگذارند ولی برای اینکه تنبیه نشوند و یا برای آن هامنفعتی داشته باشد احترام واقعی نیست .احترام واقعی دارای اهمیت بسیار زیادی است.افراد باید برای رفتار محترمانه خودشان ارزش قائل باشند و تحت تاثیر انگیزه های محیطی قرار نگیرند و این ارزش ها و احترام ها را در خودشان درونی کنند .

لزوم احترام در خانواده .
رفتار محترمانه با هر یک از اعضا تاثیرات زیادی روی سلامت روان میگذارد دعوا و درگیری ها روی شخصیت افراد تاثیر منفی می گذارد و فرد را دچار آسیب های اجتماعی می کند.

نمونه ای از تاثیرات احترام در کانون خانواده:
تاثیر رفتار محترمانه والدین در رابطه با فرزندان
خانواده ای را در نظر بگیرید که از دوران کودکی برای فرزندشان یک شخصیت مستقل قائل هستند و رفتاری خلاف اخلاق انجام نمی دهند این رفتار آنها باعث می شود که به صورت غیر مستقیم روی زندگی فرزندشان تاثیر بگذارند و به آنها آموزش دهند که به همه افراد در هر جایگاه و موقعیتی که هستند احترام بگذارند. والدین برای فرزندانشان مرجع قدرت و جایگاه هستند برای همین نوع رفتار آنها تاثیر بسیار زیادی در تربیت فرزندان شان می گذارد و فرزندان آنها والدینشان را الگوی خودشان قرار می دهندو در بازی‌هایشان و روابطشان با خواهر یا برادرشان آنها را اجرا می‌کنند.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-احترام در خانواده را یاد بگیریم



:: برچسب‌ها: احترام به مادر , احترام متقابل در رابطه , احترام در خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

حل اختلاف با همسر و دعوای زوجین

اختلاف و درگیری بین زن و مرد در هر دوره ممکن است اتفاق بیفتد ک ماهیت این دعواها در دوران ،دوستی ،عقد، نامزدی و حتی در دوران بارداری متفاوت است.

معمولاً در خانواده هایی که پایه های زندگی خودشان را محکم کرده باشند با آرامش بیشتری زندگی می کنند و در مقابل مسائل ریز و درشت را با آرامش بیشتری حل می‌کنند.

لازم است روش های حل اختلاف را بدانیددر این صورت می توانید رابطه خود را بهبود ببخشید.

هر زوج در طول زندگی ممکن است در عقیده و افکار، روش حل مسئله شخصی، با همسر خود متفاوت باشد اگر شناخت کافی قبل از ازدواج وجود نداشته باشد اختلافات بعد از ازدواج بیشتر خواهد بود.

مشکلات مالی یکی از مشکلاتی که بیشتر خانواده ها با آن درگیر هستند و معمولاً زوجین نمی توانند در مورد آن به نتیجه برسند و منجر به دعوای آنها می شود مثلاً اینکه چطور پول ها را خرج کنند، پس انداز کنند و برخی از خانواده ها این خرج ها را پنهان میکنند .

حل اختلاف با همسر – اختلاف زن و شوهر مربوط به کودکان
یکی از موضوعاتی که باعث دعوای بین زن و مرد می شود کودکان است.

هر کدام از آنها دوست دارند فرزندشان را به نحوی که دوست دارند تربیت کنند از آنجایی که مادر خانواده وقت بیشتری را با فرزندان می گذرانند نقش پررنگ تری دارند اما نباید به گونه‌ای باشد که پدر فراموش شود .

پدرانی که وقت کافی برای بزرگ ‌کردن فرزندشان نمی‌گذارند معمولاً دچار مشکلات بیشتری هستند و ارتباط درستی نمی‌توانند با فرزندشان برقرار کنند .

برای جلوگیری از این اختلافات باید یک سبک تربیتی را پدر و مادر انتخاب کنند و فرزندشان را متناسب با آن بزرگ کنند.

برای رسیدن به این هدف می‌توانند از مشاوره ها استفاده کنند.

ماندن در گذشته
اشتباهاتی که در گذشته انجام می شود را نباید به روی همسرتان بیاورید و همسرتان را به خاطر آن تحقیر کنید. از گذشته خود عبرت بگیرید و آن را دوباره انجام ندهید.در لحظه زندگی کنید.

چشم هم چشمی |حل اختلاف با همسر
یکی از عواملی که باعث اختلاف بین زن و مرد می شود چشم و هم چشمی است که در این خانواده ها افراد فقط هدف زندگی خود را ندارند و هدف زندگی دیگران را سرلوحه زندگی خود قرارمی دهند.

حل اختلاف با همسر و خانواده وی
یکی از موضوعاتی که باعث می شود اختلافات بین خانواده ها شدیدتر شود نحوه ارتباط با خانواده همسر است در برخی از خانواده ها پذیرش عروس و داماد به سختی صورت می گیرد و ممکن است خانواده احساس بدی نسبت به فردی که تازه وارد خانواده شده است داشته باشند و دچار مشکل شوند.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-حل اختلاف با همسر و دعوای زوجین



:: برچسب‌ها: حل اختلاف با همسر , دعوای زوجین , پرخاشگری با همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

احترام گذاشتن به همسر و خانوادیمان را بیاموزیم

احترام به همسر باعث می شود که روابط پایدار شود و در خانواده هایی که احترام وجود ندارد دیر یا زود به سمت نابودی می رود که ساختن آن نیاز به تلاش و زمان بسیار زیادی دارد.

بین شما و همسرتان باید یک«ما» مشترک شکل بگیرد باید حقوق یکدیگر را بشناسید و با بایدها و نبایدهای زندگی آشنایی داشته باشید.

احترام گذاشتن به همسر و خانواده
یکی از نیازهای درونی هر انسان احترام است که در صورت براورده نشدن آسیب های زیادی را به وجود می آورد که مهمترین آنها کاهش اعتماد به نفس است در این صورت زوجین احساس امنیت نمی کنند و وابستگی و دلبستگی عمیقی را نخواهند داشت و حتی اگر در کنار یکدیگر زندگی کنند از یکدیگر فاصله می گیرند

احترام گذاشتن به همسر
مهمترین راهکارها و اصول احترام گذاشتن به همسر
یک تیم تشکیل دهید
احترام گذاشتن به همسر، با نوع نگاه شما به رابطه شکل می گیرد شما باید باید مثل یک تیم فکر کنید حتی در تصمیم های شخصی از نظر همسرتان هم استفاده کنید .

در این صورت می‌توانید وحدت خانواده را تضمین کنید در تیم ها هم ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد ولی افراد به صورت محترمانه آن را حل می کنند بیشتر از کلمه ما استفاده می‌کنند.

بیان دلایل محترمانه برای احترام به همسر
همیشه قرار نیست که تصمیم زن و مرد یکسان باشد بنابراین مهم است که در صورتی که نظر شما با هم یکی نبود علت را برای او توضیح دهید و نظر او را بخواهید از کلمات اشتباه استفاده نکنید که باعث جدایی شما و همسرتان می شود

برای احترام به همسر باید تفاوت ها را درک کنید.
در ابتدای زندگی تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد اما در طول زندگی این تفاوت کاهش پیدا می کند تفاوت های جزئی از رابطه هستند زن و مرد باید این تفاوت را بپذیرند و به این تفاوت ها احترام بگذارند

برای احترام به همسر قدردان باشید.

وقتی از همسر خودتان تشکر کنید به او نشان می دهید که کارهای او برای شما با ارزش می باشد و قدردان کارهای او می باشید احترام هر کس به دست خود ساخته می شود شما می توانید به جای غرغر کردن با احترام و قدردانی از طرف ممقابلرابطه را به سمت خواسته‌های مشترک بکشانید .

برای احترام به همسر به خودتان احترام بگذارید
وقتی فردی برای خودش احترام قائل نیست نباید از دیگران انتظار احترام داشته باشد در مورد دوست داشتن هم همین موضوع صدق می کند برخی از افراد هستند که خودشان را دوست ندارند ولی به دنبال افرادی هستند که آنها را دوست داشته باشند احترام هم به همین شکل است وقتی شما به خودتان احترام نگذارید نباید از دیگران هم انتظار احترام را داشته باشید در این صورت شما در کوتاه مدت ممکن است موفق شوید اما به یک باره تنها خواهید شد.

آتش بس آخرین کار است.
بعضی اوقات با وجود اینکه از روش های مختلف صحبت کردن یا حل مسئله استفاده می کنید دعواها پایان نمی یابد در این مواقع لازم است آتش‌بس را اعلام کنید و اجازه ندهید دعوا و مشاجره ها بالا بگیرد مثلاً فیلم ببینید .

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-احترام گذاشتن به همسر و خانوادیمان را بیاموزیم



:: برچسب‌ها: احترام گذاشتن به همسر , احترام در خانواده , تاثیر رفتار محترمانه والدین ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

صمیمیت با فرزندان باید در چه حدی باشد؟

از جمله مسائلی که دیدگاه افراد در آن متفاوت است مسئله آزادی و صمیمیت با فرزندان است .

یکی از اصول اساسی یرزای رشد افراد مسئله آزادی و صمیمیت با فرزندان است اگر افراد نتوانند خواسته ها ،علائق و نظرات خود را بیان کنند نمی توانند استعداد های خود را شکوفا کنندو فردی مفید در جامعه باشند .

با آگاهی از حدو حدودآزادی در خانواده می توانید خانواده ای سالم داشته باشید.

آزادی و صمیمیت با فرزندان – آزادی فرزندان در خانواده
علاوه برآزادی های زن ومردبرای فرزندان هم حدو حدودی مشخص شده است که بتوانند فردی مفید در جامعه باشند.فرزدانی که در خاناده هایی بزرگ شده اند که سخت گیری و محدودیت در این خانواده ها زیاد بوده افرادی خشمگین ، سرخورده،بی هدف و وابسته می شوند و بر عکس خانواده هایی که آزادی بی حد و مرز به فرزندان خود داده اند دچار مشکلاتی مثل خود شیفتگی ،خود محوری و… می شوند.

آزادی پسران در خانه
آزادی پسران اثرات خطر ناک تری را به همراه دارد زیرا عنصر اصلی خانواده در آینده خواهند بود و دارای مسئولیت هایی هستند که خودرا برای انجام آنها باید آماده کنند. آزادی بیش از اندازه پسران باعث می شود که آن ها دچار روابط فرا زناشویی و یا حتی اعتیاد بشوند.

از طرفی دیگر اگر بخواهیم بیش از اندازه پسران را محدود کنیم اعتماد به نفس آن ها کمکمی شودو نمی توانند در مورد مسائل مهم زندگی تصمیم جدی بگیرند.

آزادی دختران در خانه
دختران به خاطر روحیه و ساسیتی که دارند نیاز به توجه بیشتری هستند اما باید از حقوقی برابر در خانه نسبت به پسران برخوردار باشند.

محدودیت بیش از اندازه دختران باعث سرخوردگی و عقده آن ها می شود و زمانی که خود مادر شوند مادرانی ضعیف و بدون اعتماد به نفس خواهند بود . اما برخی از خانواده ها با آزادی بیش از اندازه ای که به فرزندان خود می دهند سلامت او را به خطر می اندزند

آزادی پسران در خانواده چقدر است؟
ازادی دختران نسبت به پسران بیشتر است. تفاوتی که بین آزادی دختران وپسران است باعث بوجود آمدن نگرشی متفاوت شده است. در گذشته برای دختران سخت گیری های بسیار زیادی می شد وپسران آزادی بسیاری داشتند.

برخی از اشتباهات رایج خانواده ها از آزادی دادن به پسران:

آزاد گذاشتن را با رها کردن اشتباه نگیرید
شما به عنوان والدین فرزندان وظیفه دارید که الگوهای مناسب رفتار را در اختیار فرزندان خود قرار دهید و بگذارید آنها را یاد بگیرد امتحان کند اشتباه کند تا از خطا های خوددرس بگیرد و تجربه کسب کند اگر فرزندان خود را آزاد بگذارید باعث تقویت اشتباه های او می شوید.

به بهانه آزادی حریم شخصی را از او نگیرید.
واکنش نسبت به نوع پوشش فرزندان باید به گونه ایباشد که حریم شخصی آن ها حفظ شود مثلا در برخی از خانواده ها نسبت به پوشش دختران سخت گیری بیشتری صورت میگیرد.

بخشش به بهانه جنسیت
اگر فرزندانتان کار اشتباهی را انجام دادند که میتوانآن هارا بخشیدبه مفهوم بخشش تاکید کنید و علت اینکه می گویید کار اشتباه است را برای انها توضیح دهیدو نگویید دخترها یا پسرها اینکار را نمیکنند.

تربیت و برخورد شما نسبت به فرزندان تاثیر زیادی در اینده فرزندان دارد اگر فرزندان شما در خانواده ای مرد سالار بزرگ شده باشند و هیچ سخت گیری به آن ها نشده باشد و آزادی بیش از اندازه ای داشته باشند در زندگی خود و روابط خود دچار مشکل می شوندو روابطی فرا زناشویی را حواهند داشت.

برای همین آزادی پسران باید کنترل شود اما شاید به خاطر باورهای غلطی که در جامعه در مورد آزادی پسران وجود دارد بین والدین و فرزندان پسر مشکل پیش آید پس لازم است که از کمک مشاور و متخصص برای این روابط و آزادی استفاده شود.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-افزایش صمیمیت با فرزندان را بیاموزید



:: برچسب‌ها: راه های افزایش صمیمیت با فرزندان , آزادی پسران در خانه , آزادی دختران در خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تنبیه همسر یا حمایت از همسر؟ کدام رویکرد موثر است؟

تنبیه همسر یا حمایت از همسر دو رویکرد متفاوت است که باید در جای خود استفاده شود. در هر زندگی مسائل و مشکلاتی وجود دارد که مرد یا زن برای اینکه به خواسته خودشان برسند به فکر تنبیه می افتند.

زمانی که همسر شما کار اشتباهی را انجام می‌دهد شما به فکر این میافتد که او تنبیه کنید وفکر می کنید اگر این کار را نکنید او کارش را تکرار می کند .

قهر اولین و راحت ترین تنبیه همسر
وقتی از صحبت کردن با همسرتان ناامید می‌شوید و فکر می‌کنید که هرچقدر با اوصحبت می‌کنید تاثیری ندارد بهترین راه از نظر شما قهر کردن است شاید این روش جواب دهد اما به مرور زمان به یک عادت تبدیل می‌شود و به رابطه شما آسیب می زند و او در شرایط ضروری و بحرانی به چیزهای دیگری پناه می برد.

بی اعتنایی و باج گیری از همسر
هر زن و مرد رابطه خاصی با یکدیگر دارند برخی از افراد همسرشان را با بی اعتنائی متوجه رفتار اشتباه می کنند که این یک نوع سوء استفاده است و متاسفانه در بین زنان و مردان بسیاررایج است.

حقیر کردن همسر در جمع
به گفته مرکز مشاوره مشاورانه، برخی از زوجین سعی می‌کنند که همسرشان را در جمع خراب کنند یا پشت سر شوهر خود حرف بزنند تا ناراحتی خود را نشان بدهند.

باید به این نکته توجه کنید که همسر شما جزئی از خانواده شماست اگر شما از همسر خود پیش دیگران صحبت کنید اجازه بدگویی به دیگران در مورد شوهرتان را می دهید و هر کسی اجازه توهین و تحقیر شوهر شما را به خود می دهد.

مشخص کنید که به چه علت تنبیه می کنید؟
برای شما مثالی می‌زنم تا متوجه شوید اگر زنی شوهرش را به خاطر دیر آمدن تنبیه کند مثلاً با او صحبت نکند شوهرش علت قهر او را نمی داند و فکر می کند همسرش ناراحت است و یا خسته .

پس دقیقا مشخص کنید به خاطرکدام رفتار اشتباه همسرتان ناراحت هستید

 

چرا نباید قهررا طولانی کرد؟
استفاده از تنبیه ها ممکن است باعث شود که زوجی که رابطه و زندگی خوبی در کنار هم داشته اند با یک قهر سادهاز بین برودو از یکدیگر فاصله بگیرند و مدت زمان زیادی را به قهربپردازند و حتی بعد از آشتی نتوانند رابطه گرم گذشته خود را دوباره برقرار کنند .لجبازی به جای تنبیه همسر

گاهی اوقات دیگر روشهای تنبیه پاسخ نمی‌دهد و زوجین دست به روش‌های عجیب می‌زند مثلاً ظرف های خانه را می شکند یا تمام پس انداز خانه را خرج می‌کنند یا خیانت میکنند که این روش ها نه تنها باعث خراب تر شدن رابطه می‌شود بلکه باعث می‌شود که شما مقصر آخر ماجرا باشید.

پس چه تنبیهی باید کرد ؟
به جای اینکه به فکر تنبیه همسرتان باشید او را تشویق کنید. رابطه خودتان را گرم نگه دارید تا صمیمیت در بین شما بیشتر شود خواسته های خود را به صورت معقول به او بگویید شاید خواسته های شما بیش از حد معقول باشد.

هرفردی علاوه بر ویژگی‌های مثبت ویژگی‌های منفی هم دارد هیچ کس کامل نیست مراقب صحبت های خود باشید .حد و مرزها را رعایت کنید.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-تنبیه همسر یا حمایت از همسر؟ کدام رویکرد موثر است؟



:: برچسب‌ها: تنبیه همسر , حمایت از همسر , حقیر کردن همسر در جمع ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

با دعوای پدر و مادر چه کار کنیم؟

معمولا وقتی پدر و مادرها با یکدیگر بحث می‌کنند، فرزندان نیز دچار مشکل می‌شوند و ممکن است تحت فشار روحی و روانی قرار بگیرند. در حقیقت بیشتر والدین با یکدیگر دعوا دارند و این امر طبیعی است.

برخی از والدین در محیطی آرام با یکدیگر صحبت می‌کنند و موضوع را برطرف می‌کنند اما گاهی اوقات دعوای بین والدین بالا می‌گیرد و فرزندان نیز متوجه و نگران می شوند.

دلایل مختلف دعوای پدر و مادر
والدین به دلایل مختلفی که در متن زیر ذکر شده است ممکن است دعوا کنند:

فشارمالی
فشار کاری
دخالت خانواده ها
اختلاف نظر
مهم ترین دلیل دعوا این است که والدین نمی‌توانند مسئله را حل کند و عدم وجود این مهارت باعث می شود که به دعوا روی بیاورند.

در این شرایط ترک خانه، کتک کاری و آسیب رساندن به لوازم خانه ممکن است اتفاق بیافتد. برخی از فرزندان خود را علت دعوای والدین می‌دانند مخصوصا وقتی دعوا بخاطر آن ها باشد ( با خود می‌گویند آیا مقصر ماجرا آن ها هستند) این اتفاق به مرور سلامت روح و روان آن ها را به خطر می اندازد.

دعوای فرزندان و حل مشکلات میان برادر و خواهر
دعوای فرزندان و حل مشکلات میان برادر و خواهر
چگونه از طلاق پدر و مادر جلوگیری کنیم
صبور باشید
ممکن است که والدین در هنگام عصبانیت حرف‌هایی بزنند که به آن اعتقادی ندارند و حرف دل آن ها نیست ولی پس از اینکه با یکدیگر آشتی می کنند از گفته ها و رفتارهای خود پشیمان می شوند.

پس توجه داشته باشید که در هنگام دعوا کسی روی رفتار و گفته هایش کنترل ندارد. بنابراین در هنگام عصبانیت صبور باشید و منتظر بمانید.

هرگز وارد دعوا نشوید
در دعوای والدین دخالت نکرده و خود را به کاری مشغول کنید تا دعوای آن ها تمام شود حتی اگر حرفی شنیدید که برای شما سخت بود آرامش خود را حفظ کنید.

از آسیب دیدن والدین جلوگیری کنید
اگر دیدید که والدین شما در حال آسیب رساندن به یکدیگر هستند، سعی کنید این مسئله را با فردی دیگر در میان بگذارید و از آن ها بخواهید که آرامش خود را حفظ کنند. در غیر اینصورت با فردی مطمئن تماس بگیرید.

وقتی والدینتان آرام هستند با آن ها صحبت کنید
پس از اینکه دعوای والدین تمام شد، با آن ها صحبت کنید و بگویید که دعوای ایجاد شده باعث ناراحتی شما می شود. در ادامه از آن ها بخواهید که به دنبال راه حلی باشند.

دعوا و جر و بحث بین والدین طبیعی است و می تواند راهی برای تخلیه احساسات آن ها باشد اما اگر از حد طبیعی بگذرد می‌تواند مشکلات بسیار زیادی برای اعضای خانواده به وجود آورد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-با دعوای پدر و مادر چه کار کنیم؟



:: برچسب‌ها: دعوای پدر و مادر , دلایل مختلف دعوای پدر و مادر , طلاق پدر و مادر ,
:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مادر شوهر حسود – رابطه با مادرشوهر

با مادر شوهر حسود چگونه باید برخورد کرد؟
همیشه در طول تاریخ دیده شده است که عروس و مادرشوهر دارای روابط پیچیده ای هستند و ممکن است که رفتار آن باعث ایجاد دشمنی و خشم میان آن ها شود. به این موضوع در فیلم ها و سریال ها بیش از اندازه پرداخته شده است.

در حقیقت این رفتارها به دلیل باورهای غلط و اشتباه انسان ها شکل می گیرد، باورهای اشتباهی که مادر شوهر نسبت به عروس خود دارد و یا برعکس می تواند باعث دعوای بین آن ها شود و فشارهای روحی و روانی را به مرد وارد کنند و حتی ممکن است که زندگی زن و شوهر را دچار مشکل سازد.

شما به عنوان عروس یا مادرشوهر می توانید نسبت به این رفتارها برخورد مناسب داشته باشید و رابطه خوبی با مادرشوهر یا عروس خود برقرار کنید.

این درگیری از کجا شروع می شود؟
مادر داماد هرگز هیچ زنی را برای پسرش کامل و مناسب نمی داند. او همیشه حرفی برای گفتن دارد و این همان چیزی است که باعث می شود شما دو نفر با یکدیگر درگیرشوید. به خاطر داشته باشید که در بیشتر مواقع، شما قرار نیست به شوهر خود شکایت کنید. سعی کنید تمام مشکلات را بین خودتان نگه دارید و آن را مدیریت کنید.

به طور کلی می توان گفت که چند نوع رفتار مادر شوهر باعث ایجاد مشکل می شود. به طور مثال ما مادر شوهر حسود، مادر شوهر کنترل گر، مادر شوهر نیازمند، مادر شوهر سربار، مادر شوهر عقل کل، مادر شوهر قضاوت کننده داریم که در ادامه به آن ها می پردازیم.

مادر شوهر حسود
دلیل حسودی مادرشوهر به عروس
بزرگترین عاملی که باعث اختلاف بین عروس و مادرشوهر است تفکرات غلط و سنتی می باشد. تفکر مادری که فرزند پسر دارد این است که وقتی پسرش بزرگ می شود و ازدواج می کند محبت او نسبت به مادرش کم می شود و همسر جایگزین نقش مادر می شود، این طرز تفکر به صورت ناخودآگاه و ناهشیار ممکن است که باعث نابودی زندگی پسر او شود.

وقتی از دست خواهر شوهر کلافه می شویم، چه کنیم؟
وقتی از دست خواهر شوهر کلافه می شویم، چه کنیم؟
رفتارهای نامناسب مادر شوهر حسود
در برخی از شرایط مادر تصور می کند که پس از ازدواج دیگر پسرش متعلق به او نیست و با کوچکترین رفتاری احساس می کند که عروس قصد دارد که را از او بگیرد. در واقع این رفتارها کار را برای عروس سخت می‌کند زیرا که مادر شوهر رفتاری تهاجمی نسبت به عروس دارد و با این رفتار رابطه بین پسر و عروس تحت تاثیر قرار می گیرد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-مادر شوهر حسود – رابطه با مادرشوهر



:: برچسب‌ها: مادر شوهر حسود , رابطه با مادرشوهر , دلیل حسودی مادرشوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

زن ذلیلی – مردان زن ذلیل چه ویژگی هایی دارند؟ به چه کسانی زن ذلیل می گویند؟

امروزه در برخی از خانواده ها جایگاه زن و مرد تغییر کرده است و مرز بین وظایف زن و مرد کم رنگ شده است به طوری که برخی از زنان نقش مدیر را ایفا می کنند و وظایف مهم را بر عهده می گیرند و مرد نقش فعال خود را به عنوان مدیر از دست می دهد.

به همین خاطر مردانی که چنین زنانی دارند مرد زن ذلیل مورد خطاب قرار می‌گیرند.

تعریف زن ذلیلی
ذلت به معنای خواریست و ذلیل کسی است که مقام و شأن خود را نادیده می گیرد.

تعریف زن ذلیلی در فرهنگ های مختلف متفاوت است، اما به طور کلی به مردانی گفته می‌شود که مطیع و تابع همسر خود هستند و از خود اراده و اختیاری ندارند.

اگر مردی به توانایی‌های همسر خود بی توجه باشد و اداره امور را به دست او بدهد زن ذلیل است یعنی قوانین خانه را زن تعیین می کند و مرد هیچ اختیاری ندارد.

زن ذلیلی در جامعه
سنجش زن ذلیلی یک داوری و قضاوت اجتماعی است زیرا به معیارها و توانایی های افراد توجهی نمی‌شود در واقع نمی توان مدیریت زن را زن ذلیلی و مدیریت مرد را اقتدار دانست زیرا معیار سنجش باید مدیریت شایسته بر اساس توانایی های فرد برای رسیدن به اهداف و سلامت خانواده باشد.

توهم زن ذلیلی
گاهی احترام، علاقه، رفاقت، کمک به همسر از نگاه برخی از افراد جامعه زن ذلیلی است در صورتی که این رفتار از سوی مرد برای حفظ کرامت و ارزش زن تلقی می شود، اما از دیدگاه جامعه مردسالار زن ذلیل اطلاق می گردد.

برخی مردان واقع بین هستند یعنی توانایی های همسر را قبول می‌کنند و آن ها را به رسمیت می شناسند و به آزادی و حقوق همسر احترام می‌گذارند.

در حقیقت ارتباط زن و مرد طبق چنین نگاهی بر اساس تفاهم شکل می گیرد نه ارزش های سنتی.

هدف از زندگی
هدف از زندگی، لیستی از اهداف زندگی
عوامل تاثیر گذار بر انفعال و زن ذلیلی
مادر منبع قدرت خانواده
زن ذلیلی می تواند حاصل تجربه و یادگیری باشد در خانواده‌هایی که مادر خانواده قدرت را در دست دارد و نقش مدیر در خانواده را دارد، به احتمال زیاد پسران با مشاهده ی اعمال قدرت توسط مادر در آینده این نقش و الگو را ادامه می‌دهند و از طرفی چنین مادری می‌تواند با حمایت های بیش از اندازه در زندگی پسر مانع شکل گیری و رشد توانمندی های او شوند و زمانی که پسر ازدواج می کند از همسرش انتظار دارد که نقش مادر را برای او ایفا کند.

 

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-زن ذلیلی | مردان زن ذلیل چه ویژگی هایی دارند؟



:: برچسب‌ها: زن ذلیلی , معایب زن ذلیلی , زن ذلیلی در جامعه ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

درمان و دلیل قهر طولانی

قهر طولانی از جمله رفتارهای مخربی است که در بسیاری از خانواده ها دیده می شود. افراد مختلف معمولا از این روش برای رسیدن به خواسته‌های خود استفاده می کنند. قهر می تواند علت های مختلفی داشته باشد اما به هر دلیلی که باشد پیامدهای نامناسبی را به همراه دارد.

روانشناسی قهر
قهر نوعی رفتار دفاعی برای آزار طرف مقابل یا ناراحت شدن و سرسنگین بودن با همسر یا افراد دیگر به هر نیتی است. البته این امر همیشه بد نیست شاید با قهر فرد نسبت به رفتار اشتباهش آگاه شود اما نباید در طولانی مدت از این روش استفاده کرد.

تفاوت قهر و لجبازی
قهر و لجبازی هر دو رفتاری متفاوت هستند و ریشه در خصوصیات اخلاقی فرد دارند. هردوی آن ها حاصل خشم افراد درونگرا کم جرات، منفعل، پرخاشگر، خجالتی و پرتوقع هستند، این افراد نمی توانند احساسات خود را بیان کنند و قهر برای آن ها نوعی اعتراض می باشد که از جانب کسی که دارای ویژگی‌های ذکر شده است ابراز می‌شود.

لجبازی به معنای پافشاری روی نظر و عقیده خود فرد است. این افراد با عقاید و افکار دیگران مخالفت می‌کنند و از موضع خود کوتاه نمی‌آیند.

چه کسانی بیشتر قهر می کنند؟
افرادی که بیشتر قهر می کنند انتقاد ناپذیر بوده، اعتمادبه نفس پایینی دارند و به دلیل ترس و اضطرابی که دارند نمی توانند از خود دفاع کنند در نتیجه به قهر رو می‌آورند.

این افراد برای جلوگیری از اضطراب و فرار، واکنش های کناره‌گیری را انتخاب می‌کنند.

همچنین کودکانی که والدینشان از قهر برای تنبیه استفاده می کنند در بزرگسالی هم در مواجهه با مشکلات از این واکنش استفاده می کنند.

دلایل قهر کردن
مهم ترین دلایل قهر عبارت است از:

والدین آن ها از قهر کردن به عنوان تنبیه استفاده کرده اند مثلاً والدین برای اینکه فرزندشان اشتباهی را تکرار نکند با او قهر می‌کنند.
برای جلب توجه، برخی از افرادی که در شرف ازدواج هستند قهر می کنند تا نامزدشان نسبت به آن ها بی توجه نشود.
آزار و اذیت یک نفر به قدری زیاد است که به فکر قطع ارتباط کامل می افتند.
گاهی در رابطه افراد نمی توانند به درستی منظور خود را بیان کنند، وهمین موضوع باعث دلخوری و خشم طرف مقابل و با یکدیگر قطع ارتباط می کنند.
اگر فردی عزت نفس پایین و آسیب‌دیده ای داشته باشد وقتی با نظر و عقیده او مخالفت شود.
باج گیری عاطفی، در واقع فرد برای رسیدن به خواسته هایش از این روش استفاده می کنند .
الگوبرداری فرزندان از والدین. وقتی والدین برای تنبیه فرزندشان از قهر استفاده می کنند.
ناتوانی در بیان مشکلات، وقتی افراد مهارت گفت و گو و حل مسئله را نمی دانند شناخت کافی نسبت به یکدیگر ندارند.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-درمان و دلیل قهر طولانی



:: برچسب‌ها: قهر طولانی , دلیل قهر طولانی , روانشناسی قهر ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

انتخاب همسر یکی از سخت ترین تصمیم های زندگی است. ممکن است شما هم از جمله افرادی باشید که درباره ی انتخاب شریک زندگی تان سردرگمی هایی دارید و یا نمی دانید مهم ترین معیارهای لازم برای بررسی چه چیزهایی هستند.

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا شما را با مهم ترین نکات انتخاب یک همسر ایده آل بیشتر آشنا کنیم.

پیش از انتخاب همسر آیا خودتان را می شناسید؟
به عنوان فردی که خواننده ی این مطلب هستید، قبل از هر چیز نیازمند یافتن پاسخ این سوال هستید.

آیا خودتان، ویژگی های مثبت منفی و نقاط ضعف وقوت شخصیت تان را می شناسید؟

آیا می دانید مهم ترین ارزش های تان در زندگی چه چیزهایی هستند؟

آیا دیدگاه تان در مورد اعتقادات، پوشش، مسایل مالی و مدیریت زندگی را به درستی مشخص کرده اید؟

در صورتی که شناخت تان نسبت به خودتان کامل باشد، می توانید فردی را انتخاب کنید که بر اساس اصول زندگی شما، مکمل تان است.

در غیر این صورت، ممکن است به رابطه ای وارد شوید که در آن هر لحظه به سویی کشیده می شوید و بی سرانجام است.

برای رسیدن به خودشناسی بیشتر، بهتر است تلاش کنید تا پاسخ سوالات فوق را بیابید، با یک مشاور متخصص در ارتباط باشید و از کتاب های خودشناسی بهره ببرید.

تکنیک-فراموشی-عشق-قدیم-یا-قبلی
عشق قدیمی و پیشنهادهایی برای فراموشی آن
14 دیدگاه/اکتبر 16, 2019
ادامه مطلب
لیستی از ویژگی های همسر مورد علاقه تان تهیه نکنید!!
بله درست متوجه شدید. تهیه کردن لیستی از ویژگی های همسر مورد علاقه تان بیش از اندازه مصنوعی و غیر علمی به نظر می رسد.

واقعیت آن است که ما معمولا جذب افرادی می شویم که با بسیاری از معیارهای مان هماهنگ نیستند. اما رابطه مان را با آن ها حفظ می کنیم.

این نکته نشان دهنده ی آن است که انتخاب ها غالبا بر اساس ذهن ناخودآگاه شکل می گیرد و نه معیارهای نوشته شده بر روی کاغذ.

انتخاب همسر ایده آل و مناسب
بهترین کار می تواند این باشد که بجای نوشتن ویژگی های همسر ایده آل، جواب سوالات زیر را بنویسید و بر روی آن ها کار کنید:

من چگونه فردی هستم؟
مهم ترین نقطه ی ضعف من چیست؟
آیا در کنترل خشم خوب عمل می کنم؟
آیا از سلامت روانی کامل برخوردارم و یا افسردگی، اضطراب و.. آزارم می دهد؟
آیا تاکنون پس اندازی داشته ام و می توانم زندگیام را به خوبی مدیریت کنم؟
آیا می توانم عواطف مثبت و منفی مثل غم، شادی، خشم و.. را در خود و اطرافیانم مدیریت کنم؟
مهم ترین دلیل فکر کردن به ازدواج چیست؟

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-کلیدی ترین نکات انتخاب همسر از نظر روانشناسی



:: برچسب‌ها: انتخاب همسر , مشاوره ی پیش از ازدواج , همسر ایده آل ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

فوبیا و یا هراس ترس وحشت گونه از چیزی است که در که به فوبی و یا فوبیا شهرت دارد و عبارت است از ترس مزمن و بی نهایت از موضوعی خاص که سبب بروز اختلالات شدید در زندگی و امور روزمره فرد خواهد شد. فوبیا و یا به بیانی دیگر هراس ترس از قرار گرفتن در شرایط و یا موضوعی خاص است مانند نشستن و سفر با هواپیما و یا ماشین سواری و رانندگی.

فرد مبتلا به فوبیا و یا هراس می داند که ترسش به هیچ و جه معقول نیست و تنها ذهن اوست که این مسئله را بزرگ و وحشتناک ترسیم کرده است اما اگر در شرایط و معرض آنچه که از آن هراس دارد قرار بگیرد موجی از ترس و استرس و اضطراب او را فرا گرفته و قدرت تصمیم گیری از او سلب می شود. در میان اختلالات مرتبط با اضطراب اختلال فوبیا و یا هراس که گونه های مختلفی دارد از همه شدید تر و شایع تر هستند و هراس‌های بیمارگونه، شایع‌ترین اختلال روانشناختی در میان زنان و دومین اختلال شایع در میان مردان سنین بالای ۲۵ سال است. نکته مهم این است که ترس واکنشی طبیعی در بدن انسان در مقابله با شرایط خطرناک است اما اگر این ترس و وحشت به صورت دائمی و در ارتباط با موضوعی خاص در ذهن فرد نقش ببندد به اختلال هراس و یا فوبیا تبدیل خواهد شد. درمان اختلال فوبیا و هراس با استفاده از دارو شایع ترین روش درمان این مشکل است که اعتیاد به مصرف دارو و تبعات جبران ناپذیر دیگری بر جسم و روح فرد خواهد گذاشت.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-فوبیا و نوروفیدبک



:: برچسب‌ها: درمان ترس , درمان فوبیا , فوبیا , نوروفیدبک ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

درمان پرخاشگری چگونه میسر خواهد بود؟

پژوهشها نشان می دهد نوروفیدبک در مرکز مشاوره می تواند پرخاشگری را کاهش دهد.

پرخاشگری یکی از مشکلات و ناهنجاری های فردی است که:

امرزوه بسیاری از افراد به خصوص در سنین نوجوانی و بلوغ و جوانی با آن مواجه هستند.

درمان پرخاشگری
پژوهش های صورت گرفته نشان می دهد

بسیاری از نوجوانان و جوانانی که دچار پرخاشگری هستند.
در دوران کودکی خود از سوی والدین مورد پرخاشگری قرار گرفته اند.
به طور کلی نمی توان تعریف جامع و کامل و دقیقی از پرخاشگری داشته باشیم
اما روانشناسان معتقد هستند که:

پرخاشگری را باید بر اساس هدفی که شخص پرخاشگر از پرخاشگری دنبال می کند تعریف نمود.

اتکینسون معتقد است که: «پرخاشگری رفتاری است که: قصد آن، ‌صدمه زدن جسمانی و زبانی به فرد دیگر و نابود کردن دارایی اوست.

بهترین و کامل ترین تعریفی که برای پرخاشگری ارائه شده است این است که:

“هر عمل و رفتاری که به طور مستقیم در جهت هدفی و به منظور آزار و اذیّت رساندن به دیگران که مایل نیستند مورد آزار و اذیت قرار گیرند اعمال شود پرخاشگری نامیده می شود.

نوروفیدبک درمان پرخاشگری
مرکز مشاوره خانواده و کودک مکانی امن برای درمان پرخاشگری کودک یا نوجوان شما بکمک نوروفیدبک خواهد بود.

از روش قدرتمند نورو یا بایو فیدبک برای درمان شیشه هم استفاده می شود.

درمان وسواس نیز از دیگر دستاورهای این روشم تمرین دهنده مغز است!

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-مرکز مشاوره:درمان پرخاشگری با نوروفیدبک



:: برچسب‌ها: خشونت , درمان خشونت , درمان پرخاشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake


امروزه روش درمانی نوروفیدبک یکی از رایج ترین روش ها برای درمان قطعی افسردگی شناخته شده است و در روش نوروفیدبک بدون عوارض جانبی فرد مبتلا به افسردگی درمان می شود.

افسردگی یک بیماری روانی است که سبب ایجاد غم و غصه و از دست رفتن میل طبیعی و لذت بردن از زندگی خواهد شد. البته این لذت نبردن و غم اگر به صورت لحظه ای و بر اثر اتفاقی خاص در مقطعی از ندگی باشد افسردگی نمی باشد اما اگر چند هفته یا چند روز پیاپی طول بکشد نگران کننده خواهد بود. بیماری افسردگی بر طرز تفکر و رفتار افراد تاثیر بسزایی می گذارد. در کودکان نشانه‌های افسردگی شامل، ناراحتی، بیقراری، نگرانی و ناامیدی باشد. عصبانیت، اظطراب و دوری از اجتماع از علائم شایع بروز افسردگی در نوجوانان است.

تغییرات هورمونی به خصوص در دوران نوجوانی، تغییرات در انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و نوراپینفرین، عوامل ارثی، حوادث و مشکلات زندگی و آسیب ها و مشکلات دوران کودکی از مهمترین دلایل بروز بیماری افسردگی در افراد می باشد. افراد افسرده توانایی انجام درست کارهای روزانه را نداشته و به دلیل عدم لذت بردن از زندگی گاهی ممکن است به خودکشی ور رفتارهای پرخطر دیگری دست بزنند. تغییر در میزان سروتونین و نور اپی نفرین که دو انتقال دهنده عصبی مهم در بدن انسان هستند می توانند سبب ایجاد افسردگی در فرد بشوند. روش نوروفیدبک منجر به تغییرات الگوهای انتقال دهنده های عصبی و امواج مغزی در افراد افسرده خواهد شد. نوروفیدبک ساز و کار اصلی که مغز به آن وسیله برانگیختگی فیزیولوژیک را کنترل می‌کند تحت کنترل درآورده و مکانیزم برانگیختگی را طبیعی می‌سازد. این روش صرفنظر از علت افسردگی اثربخش است. در طی درمان با نوروفیدبک مراجعه کننده ممکن است متوجه شود که لازم است استفاده از داروهای ضدافسردگی یا محرک را کاهش دهد که به هر حال باید از نظر دوز دارو در طی درمان تحت نظر متخصص باشد.

منبع:سامانه پرسش و پاسخ مشاور

درمان وسواس

نوروفیدبک و وسواس
نوروفیدبک نقش بسزایی در کاهش و درمان وسواس دارد. اختلال وسواس در زمره اختلالات مربوط به اضطراب است که در دسته اضطراب های مزمن قرار می گیرد. بیماری وسواس فرد را درگیر یک سری از مشغله های ذهنی و عملی می کند. در نتیجه موجبات از بین رفتن انعطاف و […]

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-افسردگی و نوروفیدبک



:: برچسب‌ها: افت تحصیلی , افسردگی , درمان افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

یکی از راهکارهای علمی درمان اختلال بیش فعالی کمبود توجه در سطح جهان استفاده از روش نوروفیدبک می باشد.85 درصد کودکان مبتلا به این اختلال با استفاده از نوروفیدبک کاملا بهبود یافته اند و با مشاوره رفتاری در کنار نورفیدبک می تواند نتیجه بهتری نیز بدست آورد.
اختلال بیش فعالی کمبود توجه شایع ترین اختلالات دوران کودکی می باشد که از سنین سه تا چهار سالگی احتمال بروز بیشتری نسبت به سایر سنین دارد.چهار نشانه اصلی در کودکان مبتلا به این اختلال قابل شناسایی است:
1- این کودکان نمی توانند در جای خود ارام گرفته و بدون حرکت بمانند و مرتبا در حال حرکت و جنب و جوش هستند و حتی اگر کاری نداشته باشند و در جای خود نیز نشسته با دسته صندلی، ریشه فرش و…بازی می کنند.


2- کودکان مبتلا به این اختلال آستانه توجه پایینی دارند و حتی اگر شدیدا سرگرم کار و فعالیتی باشند با کوچکترین صدایی حواس پرت شده و بطور کلی هرگونه صدا و یا علائمی دیگر به سرعت حواس آن ها را به خود مشغول می دارد
3-تمرکز در این کودکان بسیار ضعیف می باشد و به همین علت این کودکان در بازی ها و فعالیت هایی که نیاز به تمرکز دارند دچار مشکل می شوند و در صورت عدم درمان به موقع این موضوع در دوران مدرسه مشکلات فراروانی برای آن ها ایجاد خواهد کرد.
4- شاید برخی والدین بدون اگاهی از این نوع اختلال کودک خود را شجاع و نترس بدانند اما یکی از علائم این اختلال انجام کارهای پرخطر و عدم ترسیدن کودک می باشد. بسیاری از کودکان مبتلا به این بیماری کارهایی انجام می دهند که کودکان سالم از انجام آن هراس بسیاری دارند مانند بازی کردن با چاقو، رفتن به لبه پنجره تا آستانه پایین افتادن و غیره

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-نوروفیدبک و بیش فعالی کمبود توجه



:: برچسب‌ها: بیش فعالی , بیوفیدبک , علل اضطراب , کنترل اضطراب ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

محققان با استفاده از تکنیک تصویربرداری جدیدی پندار همیشگی دانشمندان را درست مسجل ساخته اند: ارتباطات ساختاری در مغز برای هر شخصی منحصربه فرد است.

تیمی به سرپرستی دانشگاه ملتون از ام آر آی انتشاری برای نقشه برداری ارتباطات ساختاری مغز استفاده کردند و دریافتند که ارتباطات مغزی هر شخص بی نظیر است، طوری که آنها می توانند هر شخص را براساس این نوع انگشت نگاری مغزی با درصد بسیار دقیقی بازشناسی کنند. همچنین نتایج منتشر شده در بیولوژی محاسباتی PLOS نشان می دهد مغزهایی که با گذشت زمان تغییرات را متمایز می کنند به محققان برای تعیین نحوه تأثیر عواملی مانند بیماری، محیط و تجارب مختلف بر مغز آزادی عمل می دهند. روش جدیدی از نوع . غیرمداخله ای ارتباطات مغز را در سطح بسیار نزدیکتری نسبت به گذشته ثبت و ضبط می کند. برای مثال، رویکردهای مرسوم یک برآوردی تک بعدی از اتحاد ارتباط ساختاری واحدی یا بافت ماده سفید مغز کسب می کنند. اما این تکنیک جدید یکپارچگی را در هر یک از اجزای (ارتباطات عصبی) سیم کشی های زیستی مغز اندازه می گیرد که آن را در برابر الگوهای منفرد بسیار حساس می کند. هیجان انگیزترین بخش کار آن است که ما می توانیم این روش جدید را برای داده های موجود در مغز به کار بیریم و اطلاعات جدیدی که در آنجا از قبل فاش نشده باقی مانده را نیز آشکار کنیم. فرانک ـ چنگ یه؛ نویسنده نخست این مطالعه و استاد تشریح عصب شناختی دانشگاه پیتزبرگ بیان کرد: این مشخصه بالا به ما امکان می دهد تا با اعتماد نحوه ای که ژنتیک و محیط، مغز انسان را در طی زمان تغییر شکل می دهند مورد بررسی قرار دهیم، بلکه دری را به روی درک چگونگی و علل کارکردها و بدکارکردی های مغز بگشاییم. ضمن اینکه؛ یه, این مطالعه را در CMU به عنوان یک کار تحقیقاتی فوق دکتری در رشته روانشناسی تکمیل کرد.


برای مطالعه بیشتر:
” target=”_blank”>بازسازی مغز برای مقابله با ترس
در این مطالعه محققان از ام آر آی انتشاری برای سنجش ارتباط عصبی موضعی 699مغز از پنج مجموعه داده استفاده کردند. ارتباط عصبی موضعی یک ارتباط نقطه به نقطه فقط تمام مسیرهای ماده سفید در مغز است، همانطور که در مقابل ارتباطات بین نواحی مغز قرار دارد. آنها برای ایجاد اثر نگشت، از داده های ام آر آی انتشاری کمک گرفتند و آن (اثرانگشت) را با محاسبه توزیع نفوذ آب فقط در بافت های ماده سفید مغزی بازسازی کردند. سنجش های به عمل آمده نشان داد که ارتباط عصبی موضعی برای افراد بسیار منحصر به فرد است و می تواند به عنوان شاخص فردی برای بازشناسی هویت انسان به کار رود. به منظور آزمایش این یگانگی، تیمی متشکل از 17000 فرد شناسایی هویت با تقریباً صد درصد صحت عمل گرد هم آمدند؛ آنها قادر بودند بیان کنند که آیا دو ارتباط عصبی موضعی یا اثرانگشت های مغزی متعلق به یک فرد است یا خیر.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-محققان روشی را برای انگشت نگاری در مغز کشف کردند



:: برچسب‌ها: ارتباطات ساختاری مغز , انگشت نگاری مغز , تغییر شکل مغز ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

برخی محققان کانادایی میگویند اساس نظریه پاک کردن حافظه را با آزمایشهایی که روی موشها انجام داده اند ثابت کرده اند .

آنها در اساس میگویند سلولهای مغزی یا همان نورونهایی که خاطرات را شکل میدهند و ذخیره میکنند میتوان خاموش یا روشن و یا به عبارتی فعال و غیر فعال کرد . آنچه این تغییرات نشان داده است این است که فقط تعداد اندکی سلول که با هم شبکه ای را تشکیل داده و به شیوه ای خاص عمل میکنند در شکل گیری و ذخیره حافظه نقش دارند . به گفته دکتر جاسلین ، تحقیقات قبلی نشان داده که وقتی خاطره ای شکل میگیرد مجموعه ای از سلولهای مغزی بنام انگرام به شکل خاص عمل میکنند از میلیونها سلول مغز فقط تعداد کمی برای شکل گیری خاطرات ترس یا تهدید لازم است بنابراین وقتی مشکل خاطرات است ، لازم نیست تمام بدن یا مغز را هدف بگیریم .

بنابراین آنها با جراحی انگرامهای موش را برداشتند و دیدند که خاطره بد از ذهن آنها پاک شد آنها وقتی به این ترتیب موشهای معتاد به کوکایین را درمان کردند .

با حذف حافظه عاطفی مرتبط به استفاده از کوکایین آنها برعکس همچنین با فعال کردن انگرامها ، خاطرات بد را در موشها زنده کردند . به این ترتیب میتوان به درمان بیماریهایی مثل ضربه روحی پس از اتفاق بسیار وحشتناک ( پی تی اس دی ) امیدوار بود.

یافته های ما این امکان را مطرح میکنند با پاک کردن خاطرات بد میتوان اختلال استرس پس از ضربه روحی را درمان کرد . در این افراد بخصوص خاطرات منفی بدجوری مزاحمند و زندگی روزمره را مختل میکنند .

برای مواردی که خاطرات بد منفی و تاسف آور واقعا مخل زندگی افراد میشوند ، من فکر میکنم درمانی که فقط همان سلولها را هدف بگیرد میتواند مفید باشد .

ضربه روحی پس از اتفاق وحشتناک ( اختلال تنش زایی پس از رویداد ) چیست؟

این اختلال معمولا در کسانی اتفاق می افتد که شاهد اتفاق وحشتناک بوده اند، بخصوص کسانی که در جنگ یا زندانی جنگی یا شرایط اسف بار شکنجه خانوادگی یا قربانی تصادف دلخراش بوده اند ، حتی هر گونه کودک آزاری مرگ عزیز یا شکست های پی در پی در این راه قرار میگیرند برای این افراد ،

مرتب خاطره ، صحنه ها و احساساتشان در زمان این اتفاقات زنده میشود ویاخواب آن را میبینند و پس از آنکه اضطراب و افسردگی شدید پیدا کردند ، به راحتی از کوره در رفته و پرخاشگر میشوند . این افراد احساسات و عواطف مثبت را حس نمی کنند و علاقه به زندگی و فعالیت روزمره را از دست میدهند و برای پرهیز از زنده شدن آن اتفاقات ،فعالیت و معاشرت های خود را محدود میکنند .

البته در مورد انسان نمیتوان به جراحی برای غیر فعال کردن این سلولها ، فکر کرد بلکه باید داروهایی ساخت که مثل موشکی به سمت هدف برود و سلولهای خاطره بد را غیر فعال کند اما در موارد دیگر چه؟ اگر رابطه ای شکست خورده و دردناک را تجربه کرده ایم ، میتوانیم با شیوه ای آن را از ذهن خود پاک کنیم . مثل فیلم درخشش ابدی ذهن پاک با بازی کیت وینسلت که در آن او به کلینیکی مراجعه میکند و با دستکاری ژنتیکی خاطرات یک رابطه بد را از ذهن پاک میکند .

دکتر جاسلین میگوید : همه ما از اشتباهاتمان یاد میگیریم . اگر خاطره این اشتباهات را از ذهن پاک کنیم ، . مثل فیلم درخشش ابدی ذهن پاک با بازی کیت وینسلت که در آن او به کلینیکی مراجعه میکند و با دستکاری ژنتیکی خاطرات یک رابطه بد را از ذهن پاک میکند .

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-امکان پاک کردن حافظه



:: برچسب‌ها: امکان پاک کردن حافظه , تحلیل حافظه , تقویت حافظه ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 | نظرات ()