نوشته شده توسط : Dr. Dalake

به گفته معاون سازمان بهزیستی اراک یکی از مکان هایی که بسیار مهم و حساس است و در تربیت فرزندان نقش مهمی دارد مهد کودک است.

در حاشیه اولین دوره آموزشی ارتقای سطح مهدهای کودک استان مرکزی در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این همایش را ارتقای سطح فرهنگی مهدهای کودک عنوان کرد و اظهار داشت: صدور مجوز مهدهای کودک، نظارت بر فعالیت‌های مهدهای کودک و ارائه آموزش‌های مورد نیاز به ‌منظور کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و تربیتی یکی از وظایفی است که براساس قانون بر عهده امور اجتماعی بهزیستی نهاده شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مسئولیت‌های امور اجتماعی بهزیستی در حوزه نظارت ارائه آموزش‌های مقدماتی، تکمیلی و عالی است که در طول سال برای مربیان و مدیران مهدهای کودک به دو صورت مصوب و پیشی‌بینی شده ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی اذعان داشت: در سال گذشته در راستای آموزش‌های مصوب، دوره‌های کارآفرینی و خلاقیت برای مدیران و مربیان مهدکودک‌ها برگزار شد و در سال جاری نیز امور اجتماعی سازمان بهزیستی با همکاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر یک سلسله آموزش‌هایی را برای مدیران مهدهای کودک پیش‌بینی کرده است.

همتا خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها که با حضور مدرسین ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر برگزار خواهد شد مباحثی اعم از چگونگی انتقال مباحث ایدئولوژی به فرزندان، آموزش مسائل انتزاعی به کودکان و آموزش مسائل دینی و اعتقادی مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌‌اکنون ۱۲۵ مهد کودک فعال شهری و روستایی در سطح استان مرکزی به فعالیت می‌پردازند، بیان کرد: بخشی از این تعداد مهدهای کودک‌ «روستا مهدها» هستند که به‌ صورت خصوصی فعالیت می‌کنند.

اولین دوره آموزشی ارتقاء سطح مهدهای کودک استان مرکزی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران و مربیان مهدهای کودکان استان مرکزی برگزار شد و قواعد رفتاری مدیران و مربیان مهدهای کودک در حوزه عفاف و حجاب و شیوه‌های عملی به منظور ارائه مفاهیم دینی در مهدهای کودک توسط مربیان بهزیستی بررسی شد.

منبع:مشاوره ازدواج-مهد کودک یکی از مهم ترین مکان برای تعلیم و تربیت فرزندان



:: برچسب‌ها: مهد کودک , کودکان , تربیت فرزندان ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تغذیه کودکان یکی از بزرگترین دغدغه های والدین است. از آنجایی که کودکان ساعات زیادی از روز را خارج از خانه و در مهد، مدرسه یا کلاس های آموزشی مختلف می گذرانند، نظارت بر رژیم غذایی آنها کمی دشوار است. اما توصیه ما به والدین این است که تا حد امکان میان وعده و غذای کودک را در منزل تهیه کنند تا سلامت و کیفیت تغذیه کودک تامین گردد.

تغذیه یکی از مشکلات والدین و کودکان است تغذیه هایی که والدین برای کودکان در نظر میگیرند ناکارآمداست. از آنجایی که کودکان ساعات زیادی از روز را خارج از خانه و در مهد، مدرسه یا کلاس های آموزشی مختلف می گذرانند، نظارت بر رژیم غذایی آنها کمی دشوار است. اما توصیه ما به والدین این است که تا حد امکان میان وعده و غذای کودک را در منزل تهیه کنند تا سلامت و کیفیت تغذیه کودک تامین گردد.

در ادامه این مطلب چند میان وعده مفید را به شما معرفی می‌کنیم:

۱- میوه

اگر کودک شما حوصله پوست کندن میوه های کامل را ندارد، میوه ها را پوست کنده، تکه تکه کنید و به صورت سالاد میوه برای او آماده نمایید. سعی کنید از میوه های متنوع و رنگارنگ استفاده کنید تا طعم و ظاهر جذابی برای کودک داشته باشد. جهت جلوگیری از تغییر رنگ برخی میوه ها مانند سیب و موز کمی آب لیمو ترش تازه یا آب پرتقال طبیعی به آن اضافه کنید. در ضمن پوست میوه ها را جدا نکنید، زیرا مواد مغذی بسیاری در پوست میوه ها یافت می شود. نه همیشه ولی گاهی می توانید برای تنوع، قطعات میوه را با کمی کاکائو آغشته کنید.

۲- سبزیجات

خیار، ‌کلم بروکلی، گل کلم و هویج را به قطعات کوچک تقسیم کنید. کمی آب لیمو ترش تازه نیز به آن اضافه کنید. حتی برای تنوع می توانید قطعات میوه و سبزی را به صورت مخلوط برای او آماده کنید.

۳- ماست

ماست میان وعده‌ای سالم و مفید است. به ماست کودک تکه های میوه و یا پوره میوه اضافه کنید. ترکیب توت فرنگی با ماست طعم و ظاهر خوبی ایجاد می کند. مخلوط ماست، کمی کشمش و گردوی خرد شده نیز ترکیب خوشمزه ای خواهد بود.

۴- میوه های خشک

میوه های خشک مثل برگه هلو، زردآلو، انجیر خشک، خرما و کشمش میان وعده های مناسبی برای کودک به شمار می روند. می توانید میوه های خشک را با مغزها مخلوط کنید.

۵- مغزها و آجیل

مغزهای مختلف را به صورت خام و بدون نمک مخلوط کنید تا کودک به عنوان میان وعده همراه خود ببرد. مغزها به دلیل حجم کم و ماندگاری زیاد گزینه مناسبی برای میان وعده به شمار می روند.

۶- ذرت بو داده

پاپ کورن میتواند میان وعدهای سالم باشد اگر در خانه تهیه شود. به جای چیپس و پفک، کودک را به خوردن پاپ کورن عادت دهید. به یاد داشته باشید که نمک زیادی به آن اضافه نکنید.

منبع:مشاوره ازدواج-ضرورت های میان وعده ای برای کودکان



:: برچسب‌ها: تغذیه کودکان , کودکان , غذای کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

چطور میتوانیم اطرافیان خودمان را تحت تاثیر قرار بدهیم . آیا به نظر شما تحت تاثیر قرار دادن دیگران کار سختی است ؟ سخت است کاری کنید که دیگران شما رو تحسین کنند ؟

جذابیت
جذابیت یک مفهوم پیچیده است که عوامل مختلفی از جمله ظاهر فیزیکی، شخصیت، و رفتار را شامل می شود. با این حال، برخی از نکات کلیدی وجود دارد که می توانید برای جذاب تر شدن از آنها پیروی کنید:

به ظاهر خود اهمیت بدهید. این به معنای این نیست که باید به یک استاندارد غیرقابل دسترس برسید، بلکه به این معناست که باید لباس های تمیز و مناسب بپوشید، موهای خود را مرتب کنید، و از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید.
به سلامت خود اهمیت بدهید. این به معنای داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، و خواب کافی است. وقتی سالم هستید، ظاهر بهتری خواهید داشت و احساس بهتری خواهید کرد.
اعتماد به نفس داشته باشید. اعتماد به نفس یکی از جذاب ترین ویژگی هایی است که یک فرد می تواند داشته باشد. زمانی که به خود و توانایی های خود ایمان دارید، این را دیگران نیز احساس خواهند کرد.
خودتان باشید. سعی نکنید کسی باشید که نیستید. دیگران به افرادی که صادق و اصیل هستند جذب می شوند.
در اینجا چند نکته خاص تر برای جذاب تر شدن وجود دارد:
لبخند بزنید. لبخند زدن یک راه عالی برای نشان دادن اینکه شما خوشحال و مثبت هستید.
ارتباط چشمی برقرار کنید. ارتباط چشمی یک راه عالی برای نشان دادن علاقه و توجه است.
شنونده خوبی باشید. زمانی که با دیگران صحبت می کنید، به آنچه می گویند گوش دهید و نشان دهید که به حرف هایشان اهمیت می دهید.
لطیف و مهربان باشید. مهربانی یکی از جذاب ترین ویژگی هایی است که یک فرد می تواند داشته باشد.
در نهایت، جذابیت یک مفهوم ذهنی است. آنچه برای یک نفر جذاب است ممکن است برای دیگری جذاب نباشد. مهم ترین چیز این است که خودتان باشید و اعتماد به نفس داشته باشید.

در حقیقت این کار به هیچ وجه سخت نیست ، می دانیم الان در ذهن شما چه چیزهایی میگذرد و مطمئن هستیم که الان در دل خودتان میگویید : اگر اینکار آسون بود ، چطور خیلی از افراد سالها برای اینکار زمان صرف میکنند و به موفقیت نمی رسند ؟

جواب این سوال ساده است ، چون این افراد در مسیر صحیح و درست قدم بر نمی دارند.

در ابتدا باید بدانید که چه کسی رو میخواهید جذب کنید ؟
اغلب انسانها زمانی تحت تاثیر قرار میگیرند که فردی رو می بینند که میتواند کاری رو انجام بدهد که خودشان نمی توانند انجام بدهند . برای همین است که روشهای جذب کردن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است.

پس برای اینکه بر روی یک فرد تاثیر گزار باشید و توجه او را جلب کنید باید با پیش زمینه ذهنی فردی که قصد جذب کردنش رو دارید آشنا باشید.

خوشبختانه در دنیای امروز آشنایی با تفکرات یک فرد با بروز پدیده ای به نام اینترنت و وجو شبکه های اجتماعی بسیار آسان شده است.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که توجه دیگران را جلب کردن و بر روی دیگران تاثر گذاشتن درواقع احتیاج شدیدی به انسان شناسی دارد. پس طرف مقابل خود را بشناسید و نظر او را جلب کنید.

در اینجا چند نکته خاص‌تر برای داشتن ظاهری جذاب‌تر وجود دارد:
لبخند بزنید. لبخند زدن یک راه عالی برای نشان دادن اینکه شما خوشحال و مثبت هستید.
ارتباط چشمی برقرار کنید. ارتباط چشمی یک راه عالی برای نشان دادن علاقه و توجه است.
شنونده خوبی باشید. زمانی که با دیگران صحبت می‌کنید، به آنچه می‌گویند گوش دهید و نشان دهید که به حرف‌هایشان اهمیت می‌دهید.
لطیف و مهربان باشید. مهربانی یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی است که یک فرد می‌تواند داشته باشد.
در نهایت، جذابیت یک مفهوم ذهنی است. آنچه برای یک نفر جذاب است ممکن است برای دیگری جذاب نباشد. مهم‌ترین چیز این است که خودتان باشید و اعتماد به نفس داشته باشید.

در اینجا چند نکته خاص‌تر برای داشتن ظاهری جذاب‌تر وجود دارد:
لباس‌های مناسب بپوشید. لباس‌های شما باید متناسب با اندام شما باشد و به شما احساس خوبی بدهد.
مدل موی مناسب داشته باشید. مدل موی شما باید با فرم صورت شما مطابقت داشته باشد و به شما کمک کند تا بهترین ویژگی‌های خود را به نمایش بگذارید.
از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید. محصولات مراقبت از پوست به شما کمک می‌کنند تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید.
مرتب باشید. ناخن‌های مرتب، موهای مرتب، و دندان‌های تمیز همه به داشتن ظاهری جذاب کمک می‌کنند.
با پیروی از این نکات، می‌توانید ظاهری جذاب‌تر داشته باشید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

دلربا بودن
دلربا بودن یک فرایند پیچیده و چند وجهی است که عوامل مختلفی را در بر می گیرد. برخی از عواملی که می توانند بر جذابیت شما تأثیر بگذارند عبارتند از:

ظاهر فیزیکی: ظاهر فیزیکی، مانند چهره، قد، وزن و تناسب اندام، نقش مهمی در جذابیت ایفا می کند. با این حال، مهم است به یاد داشته باشید که جذابیت صرفاً به زیبایی فیزیکی محدود نمی شود.
شخصیت: شخصیت شما، مانند اعتماد به نفس، شوخ طبعی، مهربانی و هوش، نیز می تواند بر جذابیت شما تأثیر بگذارد. افراد جذاب معمولاً افرادی هستند که از خود مطمئن هستند، دیگران را دوست دارند و نسبت به دنیای اطراف خود کنجکاو هستند.
اخلاق: اخلاق شما، مانند صداقت، مهربانی و احترام، نیز می تواند بر جذابیت شما تأثیر بگذارد. افراد جذاب معمولاً افرادی هستند که به ارزش های اخلاقی خود پایبند هستند و با دیگران رفتاری عادلانه و محترمانه دارند.

منبع:مشاوره ازدواج-جذابیت در گرو چیست؟



:: برچسب‌ها: جذابیت , ظاهر جذاب , روشهای جذب کردن ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

قصه برای اموزش احساسات سرمایه گذاری بزرگ، مهم و اساسی برای آینده است و به آن ها کمک می کند تا در آینده نیز به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند و احساسات خود را به شکلی درست و سالم بیان کنند.

در کنار قصه برای اموزش احساسات، برای آموزش احساسات به کودکان می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

برای کودکان کتاب بخوانید و داستان تعریف کنید.
با کودکان درباره احساسات خود صحبت کنید. حتی می توانید احساسات خود را در زمان های مختلف به آن ها بگویید مثلا ” از اینکه تو مرا در آغوش کشیدی خیلی خوشحال شدم”
به کودکان اجازه دهید تا احساسات خود را بیان کنند، به هیچ عنوان احساسات او را قضاوت نکنید و بدون هیچ حواس پرتی به آن ها گوش دهید.
بیان احساسات با موسیقی و نقاشی یا سفالگری نیز ممکن است بنابراین به کودک خود راه مناسب را برای بروز احساسات نشان دهید. ممکن است حتی کودک شما دوست داشته باشد بنویسد.
احساسات خود را به درستی بیان کنید تا از شما یاد بگیرند.
برای ایجاد رفتار مناسب کودک، او را تشویق کنید تا به مرور یاد بگیرد که بروز احساسات امری مثبت و مفید برای او است.
از نام گذاری احساسات استفاده کنید، در مورد اسم احساسات مختلف و لحظه ای که آن احساس ایجاد می شود با کودک خود صحبت کنید.
انیمیشن آموزش احساسات به کودکان نیز به شما کمک می کند به این منظور می توانید انیمیشن درون و بیرون ( inside out) را برای کودک خود بگذارید.
شعر احساسات برای کودکان
قلب کوچک من یه عالمه احساس داره

گاهی شاده و گاهی خیلی غم داره

گاهی عصبانی میشه

گاهی می‌ترسه و جمع میشه

گاهی خجالت میکشه

یه گوشه مچاله میشه

قلب کوچک من یه عالمه احساس داره

گاهی دلش میخواد یه جا تنها باشه

اما همیشه می‌خواد یه عالمه دوست داشته باشه

من میدونم

همه این حس‌ها طبیعیه

مهم اینه یاد بگیرم با این حس‌ها چیکار کنم

مامانم به من میگه

احساسمو نقاشی کنم

یا باهاش شعر بسازم، داستان بگم

مامانم به من میگه من یه عالمه احساس دارم

و این خیلی قشنگه

قلب کوچک من یه عالمه احساس داره

پیشنهاد مشاور: ۹ بازی احساسات برای کودکان (کودکان ۹ تا ۱۵ سال)


قصه برای اموزش احساسات

۱.احساسات رنگی
در سرزمین های دور دختری زیبا و شاد به نام مینا زندگی می‌کرد که عاشق رنگ ها و نگاه کردن به آن ها بود. یک روز صبح که مینا بیدار شد متوجه شد که تمام رنگ های دنیا ناپدید شده اند و دنیا به رنگ خاکستری درامده است. هم چیز غمگین شده بود و سارا نمی دانست که چکار کند تا دوباره رنگ ها برگردند. ناگهان پرنده ای رنگارنگ و زیبا ظاهر شد و به سمت سارا آمد. سارا با ناراحتی گفت ” رنگ ها کجا رفته اند؟ من باید چکار کنم؟” پرنده رنگارنگ لبخند زد و گفت ” لازم نیست ناراحت باشی من بهت کمک می کنم تا دوباره جهان را رنگارنگ کنی”

پرنده مینا را به دیدن گل ها برد، هرکدام از گل ها رنگی داشتند. پرنده با صدایی زیبا به مینا گفت ” به هر گل نگاه کن و بگو چه احساسی داری؟”

مینا به گل‌های سفید نگاه کرد و با هیجان گفت: من احساس آرامش پیدا میکنم.

گل های قرمز را لمس کرد و گفت : من محبت را احساس می کنم.

گل های زرد را با شوق نگاه کرد و گفت: رنگ زرد باعث میشه کلی هیجان و شوق داشته باشم.

پرنده با هیجان به به سارا نگاه کرد و گفت: “احساسات تو مثل گل ها هستند، خاکستری هم رنگی است و غم هم احساس است باید آن را به عنوان بخشی از زندگی بپذیری .”

از آن روز به بعد، مینا به تمام احساسات خود احترام می‌گذاشت و سعی می‌کرد از هر لحظه زندگی خود لذت ببرد حتی اگر غمگین باشد.

منبع:کانون مشاوران ایران-۵ قصه برای اموزش احساسات کودکان



:: برچسب‌ها: احساسات کودکان , کودکان , اموزش احساسات کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اوتیسم آسپرگر (Asperger Syndrome) نوعی اوتیسم است که از طریق مشکلات رفتاری مختلف بروز می کند و نشانه بارز آن عدم علاقه به تماس‌های اجتماعی یا دوری از موقعیت‌های اجتماعی مشخص می‌شود. افراد درگیر این سندرم اغلب در درک احساسات و عواطف دیگران را دشوار می دانند و در این امر مشکلات زیادی دارند. تبعیض و انزوای اجتماعی معمولاً نتیجه آن است. اوتیسم آسپرگر را نمی توان به طور کامل درمان کرد، بنابراین افراد مبتلا برای مادام العمر ناتوان می شوند.

اوتیسم انواع مختلفی دارد. این اختلال تاثیر بسیار زیادی بر رشد دارد و این تاثیر در طیف های مختلف بروز پیدا می کند. اساساً سه دسته اوتیسم وجود دارد:

اوتیسم در اوایل دوران کودکی
سندرم آسپرگر
اوتیسم غیر معمول
که در ادامه به توضیح سندرم آسپرگر پرداخته شده است. نظرات و سوالات خود را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.


اوتیسم آسپرگر

اوتیسم آسپرگر چیست؟
اوتیسم آسپرگر اختلال مادرزادی از گروه اختلالات طیف اوتیسم است. این اختلال در اولین نشانه ها خود را به صورت مشکل اجتماعی، اختلالات ارتباطی و رفتارهای تکراری نشان می دهد.

تفاوت اوتیسم آسپرگر با سایر انواع اوتیسم در موارد زیر دیده می شود:

این نوع اوتیسم اغلب پس از سال سوم زندگی قابل مشاهده است.
تاخیر در رشد زبان مشاهده نمی شود.
تاخیر در رشد شناختی مشاهده نمی شود.
هوش فرد بالاتر از حد متوسط ​​افراد مبتلا به اوتیسم است.
تاخیر در رشد حرکتی دیده می شود.
روی محتوای خاصی (مانند قطار، رایانه یا شخصیت های مورد علاقه) تمرکز می کنند.
در مرکز مشاوره ستاره ایرانیان افراد مبتلا به اختلال آسپرگر مهارت های اجتماعی و ارتباطی با درمان های تضمینی انجام می شود با این روش های به روز دنیا کودکان یاد می گیرند که چگونه با استفاده از تمرینات مختلف با احساسات خود کنار بیایند. به این منظور می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.

علل
اوتیسم آسپرگر ریشه در ناهنجاری های رشدی مغز دارد. عوامل که باعث ایجاد این مشکل می شوند شامل موارد زیر است:

سن بالا والدین
عفونت مادر در دوران بارداری
مصرف دارو در دوران بارداری
علائم
علائم سندرم آسپرگر در هر کودک کمی متفاوت است زیرا شدت و درصد اختلال رشد در کودکان یکسان نیست. علائم اوتیسم آسپرگر شامل موارد زیر است:

علائم در دوران کودکی:
مشکل در تماس چشمی: کودکان مبتلا به این اختلال در برقراری تماس چشمی مشکل دارند. علاوه بر این نمی توانند حالات چهره و احساسات افراد دیگر را درک کنند.


حافظه عالی
مشکل در زبان و بیان
علاقه مند به یک روتین مشخص
رفتار نامناسب به دلیل ناامیدی و اضطراب و افسردگی
علائم سندرم آسپرگر در نوجوانی :
عدم علاقه یا تمایل به تعامل با پسران و دختران هم سن و سال خود، اگرچه ممکن است تسلط بهتری بر قوانین اساسی اجتماعی وجود داشته باشد.

عدم تعامل اجتماعی: دوست یابی و رفتارهای اجتماعی برای کودکان مبتلا به این اختلال امری بسیار سخت است.
روال های مشخص
استفاده از زبان به صورت کاملا سطحی
ناتوانی در تشخیص کنایه و طعنه: ممکن است با آن ها شوخی کنید ولی افراد مبتلا به این اختلال متوجه شوخی نمی شوند.
مشکلات کم فیزیکی و ناتوانی
عدم بلوغ عاطفی
احساس عدم درک و تنهایی
داشتن آداب و رسومی که از تغییر آن به شدت امتناع می ورزند، مانند یک روال بسیار سفت و سخت قبل از خواب یا قبل از ورزش
اضطراب، استرس و افسردگی
وسواس
مشکلات تحصیلی

منبع:کانون مشاوران ایران-اوتیسم آسپرگر



:: برچسب‌ها: اوتیسم آسپرگر , اوتیسم , سندرم آسپرگر ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بازی با کودک ۹ ساله برای افزایش و بهبود یادگیری خلاقانه، افزایش عزت نفس و حس کنجکاوی آن هاخیلی مفید است. بسیاری از والدین تصور می کنند که کودک ۹ ساله آن ها دیگر تمایلی به بازی ندارد، اما اینگونه نیست. در حقیقت بازی راهی برای یادگیری در مورد خودشان و دنیای اطرافشان است
کودک از نه تا ۱۲ سالگی به بازی های زیر علاقه مند است:
ورزش های تیمی (فوتبال، والیبال، بسکتبال و غیره)
رشد علاقه به رشته های هنری و ایجاد وسایل جدید مانند موسیقی، رقص، نقاشی یا صنایع دستی
توانایی بالا در ایجاد و تکمیل پازل یا نقشه
علاقه مند به اختراع و کشف وسایل جدید
به داستان‌ و اجرای نمایش علاقه دارد مثلا می تواند نمایش عروسکی برای خانواده خود اجرا کند.
باخت را یاد میگیرد و می تواند برای برد تلاش کند.
اسباب بازی برای پسر ۹ ساله
دوچرخه سواری
طناب بازی
پیاده روی
اسکیت برد
پینگ پنگ
شنا
فوتبال
وسایل اسکی
تنیس
هرکدام از اسباب بازی ها با توجه به نیاز و علاقه مندی کودک شما می تواند تهیه و استفاده شود.

 

 

بازی با کودک ۹ ساله
۱.بازی با کاغذ
مداد رنگی و کاغذ برای بازی کودک نه ساله کافی است، تنها لازم است کمی خلاقیت داشته باشید. اگر کودک شما خسته است کافی است دفتری برای بازی تهیه کنید و اسم دفتر را دفتر بازی بگذارید. می توانید از بازی های قدیمی مثل اسم و فامیل یا دوز شروع کنید تا بازی های خلاقانه ای اوریگامی و بازی های خلاقانه دیگر.

۲. بازی های میزی
بایز بورد گیم یا بازی های میزی فعالیت های جالب و هیجان انگیزی برای کودکان است. از بازی های ساده مانند شطرنج گرفته تا بازی های دیگرمی تواند برای کودک هیجان انگیز باشد. اگر شطرنج ندارید می توانید سعی کنید با کاغذ و مهره شطرنجی بسازید و با این کار به کودک خود کمک کنید تا خلاقیت خود را نیز پرورش دهد. خیلی از کودکان در سن نه و ده سالگی با جنگا بازی می کنند و علاقه زیادی به آن دارند.

 

۳. خلاقیت کودک خود را به کار ببرید
نقاشی، مجسمه سازی و ساخت داستان و شعر همه راه هایی برای بازی و همزمان به کار بردن خلاقیت کودک و افزایش هوش او است. بهترین راه برای افزایش خلاقیت استفاده از راه هایی است که کودک خلاقیت خود را به کار ببرد. علاوه بر این ساخت داستان های جدید به بیان و مهارت های زبانی کودک کمک بسیار زیادی می کند.

۴. جستجوی گنج
بازی جست و جوی گنج ( treasure hunt) یک فعالیت در خانه است که تمام ابعاد ذهنی و جسمی آن ها را به کار می گیرد. در جاهای مختلف خانه هدایای کوچک آمده کنید و نقشه ای برای این گنج تهیه کنید و داستانی برای آن بسازید و علاوه بر آن معماهایی در آن قرار دهید تا این جست و جو را جذاب تر بسازد. این بازی باعث می شود که کودکتان تا ساعت ها با شما مشغول بازی و سرگرمی باشد. می توانید سرنخ ها را در کتاب یا چیزهایی قرار دهید که دوست دارید کودکتان به آن ها علاقه مند شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-۱۱ بازی با کودک ۹ ساله که باید انجام دهید!



:: برچسب‌ها: بازی کودکان , بازی با کودک 9 ساله , کودک ۹ ساله ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بیماری اوتیسم عبارتی پزشکی است که به اختلالات مختلف در زمینه رشدی اشاره دارد. کودکان مبتلا به اوتیسم مشکلات زیاد و جدی را در زمینه ارتباطات اجتماعی و بیان دارند، البته اوتیسم در درجه های مختلف دیده می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

بسیاری از کودکان مبتلا به این اختلال علایق کلیشه ای دارند (برای مثال به یک رشته یا فعالیت تکراری علاقه شدیدی دارند و آن کار را مدام تکرار می کنند). البته باید توجه داشته باشید که این ویژگی ها در تمام کودکان یکسان نیستند و هر فردی با شدت متفاوتی این علائم را نشان می دهد.

از نظر جنسیت پسران بسیار بیشتر از دختران در خطر ابتلا به اختلال اوتیسم قرار دارند به صورتی که آمار پسران مبتلا به این بیماری سه تا چهار برابر دختران می باشد. استعدادهای ذهنی این افراد نیز متفاوت است: آن ها هوش طبیعی با توانایی های شگفت انگیزی در زمینه های خاص (استعداد فردی) مانند ریاضیات، موسیقی دارند.

بیماری اوتیسم
بیماری اوتیسم یک اختلال شایع در دوران کودکی است که در بسیاری از کودکان جهان وجود داشته و در اصطلاح به آن در خود ماندگی نیز گفته می شود. کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم همانطوری که از اصطلاح آن پیدا است نمی توانند به خوبی با محیط اطراف ارتباط برقرار کنند.

بیماری اوتیسم معمولا از قبل از سن سه سالگی بروز پیدا می کند و گرچه در سنین و دوران مختلف میزان اثر آن بر بدن و ذهن کودک متفاوت می باشد اما به هر حال تاثیرات بد آن باعث اختلال در برقراری ارتباط کودک اوتیسمی با دیگران می شود. تعداد کودکانی که به بیماری اوتیسم گرفتار هستند روز به روز در جهان در حال افزایش است و ایران نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

خبر خوش این است که مغز کودک اوتیسمی می تواند از طریق تمرین تغییر کند، با کمک دستگاه های نوروتراپیمی توانید مغز کودک اوتیسمی خود را در جهت مطلوب تغییر دهید، به این منظور می توانید با مرکز مشاوره ستاره ایرانیان با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.


بیماری اوتیسم

بیماری اوتیسم چیست و چه علائمی دارد
علائم اوتیسم چیست؟ اوتیسم علائم متفاوتی دارد اما به سه ویژگی بارز نشان داده می شود که در ادامه به آن ها پرداخته شده است:
۱.اختلال در تعامل اجتماعی
کودکان مبتلا به اوتیسم نمی توانند مانند کودکان دیگر احساسات را درک کنند و اغلب والدین از همدلی آن ها تعجب می کنند این امر باعث می شود که کودک در ایجاد روابط با کودکان دیگر یا والدین مشکل داشته باشند. این کودکان معمولاً از تماس چشمی به شدت اجتناب می کنند و حالت چهره کمی را نشان می دهند به طور مثال ممکن است بسیار کم لبخند بزنند یا شاهد خنده از ته دل آن ها باشیم. کودکان مبتلا به اوتیسم ارتباط کمی با همسالان خود داشته و اغلب ترجیح می دهند تنها بازی کنند و در تقلید از کودکان دیگر مشکل دارند.

۲. اختلال در ارتباط و زبان
یکی از ویژگی های بارز در کودکان اوتیسم اختلال در زبان و ارتباط است که در مورد قبلی هم کمی به آن اشاره کردیم، متاسفانه تکلم در ودکان اوتیسم گاهی اصلا رشد نمی کند یا به شدت تاخیر دارد و لحن صحبت متفاوتی نیز دارد. علاوه بر این در سنین بالاتر کودک اوتیسم نمی تواند متوجه کنایه و جوک شود و در درک این مسائل نیز مشکل دارد.

۳. رفتارها و علایق تکراری و کلیشه ای
کودکان مبتلا به اوتیسم علاقه بسیار زیادی به تکرار یک رفتار مشخص دارند به طور مثال ممکن است بارها و بارها یک بازی را تکرار کنند به صورتی که والدین را کلافه کند علاوه بر این کودکان اوتیسم نیاز زیادی به یکسانی در محیط خود دارند و معمولاً «ترس از تغییر» دارند و در برابر هرگونه تغییری مقاومت بالایی نشان می دهند. ممکن است عجیب به نظر برسد اما آن ها دوست دارند ساعت ها به تماشای وسایلی مانند ماشین لباسشویی یا چراغ راهنمایی بپردازند.

منبع:کانون مشاوران ایران-بیماری اوتیسم



:: برچسب‌ها: بیماری اوتیسم , اوتیسم , کودک اوتیسم ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

روش های درمان افسردگی می تواند جایگزین داروهای ضد افسردگی شود. احساس افسردگی و غم و اندوه پاسخ طبیعی بدن به مشکلات و فقدان زندگی است.

گاهی اوقات آن را مانند جمعه بعد از ظهر احساس می کنید، اما زمانی که چند روز یا چند هفته طول می کشد، شما از افسردگی رنج می برید.

اگر چه علل شایع افسردگی ترکیبی از عوامل ژنتیکی، ویژگی های فیزیکی و شرایط محیطی و روانی افراد است، شایع ترین علت افسردگی تغییر در میزان هورمون های بدن، عادات ارثی، حوادث زندگی و حتی آسیب های دوران کودکی و چالش ها و مسائل مرتبط است.

نشانه های رایج افسردگی
افراد مبتلا به افسردگی، با توجه به سن، جنسیت و وضعیت اجتماعی، علائم و نشانه های مختلفی را نشان می دهند.

اما برخی از نشانه های رایج این بیماری است است که دشوار است که تمرکز کنند،

جزئیات و تصمیمات را فرا بگیرند،
خستگی مداوم و کاهش انرژی،
ناامیدی و بدبینی،
بی خوابی و بد خوابی،
بی حوصلگی،
عصبی بودن،
یا از دست دادن ناگهانی اشتها،
سردرد،
گرفتگی عضلانی،
مشکلات گوارشی،
گریه.
نوروتراپی و لورتا روش معجزه آسا درمان افسردگی
این روش های با جدیدترین دستگاه های درمانی جهانی صورت گرفته و هیچگونه عوارضی به همراه ندارد. یکی از بهترین و موثرین ترین روش های درمان افسردگی است.

برای آشنایی و دریافت پروتکل درمانی از دکتر دادخواه کمک بخواهید.

چگونه با دکتر دادخواه در ارتباط باشم؟

می توانید اطلاعات بیشتر درمورد لورتا کسب کنید.

روان درمانی
تلاش برای جلوگیری از درمان افسردگی شما را منزوی می سازد. پس چرا کمک نمی گیرید؟ یکی ار روش های درمان افسردگی، روان درمانی است. در ادامه دلایلی ذکر شده است که بسیاری از افراد بخاطر آن ها از کمک مورد نیاز خود اجتناب می کنند:

انتظار برای رهایی به مرور زمان. افسردگی با گذشت زمان سخت تر شده و زندگی را برای مدت طولانی تری دشوار می کند.
ترس از نیاز به دارو، همه درمان‌های افسردگی نیاز به دارو ندارند و بسیاری از داروها موقتی هستند.
همیشه احساس غم نمی کنید، اما غم و اندوه تنها علامت یا اثر افسردگی نیست.
از صحبت با پزشک یا درمانگر خجالت می کشید، اما دلیلی برای این موضوع وجود ندارد زیرا این یک وضعیت پزشکی واقعی مانند دیابت یا کلسترول بالا می باشد.
از پرداختن به موضوعات ریشه ای و قدیمی در درمان می ترسید.
آگاهی محدود. برخی از افراد گاهی اوقات شدت مشکلات را به حداقل می رساند و منطقی می داند که آنچه در حال وقوع است «آنقدرها هم بد نیست» یا «همه تحت فشار قرار می گیرند».
احساس بی کفایتی. بسیاری از مردم بر این باورند که ناکافی می باشند و باید بتوانند به تنهایی از عهده افسردگی خود برآیند.
در دسترس نبودن: برخی افراد نمی دانند چگونه کمک بیابند، در مناطق محروم این مشکل شدید تر می باشد.
غرو. گاهی اوقات مردم فکر می کنند که باید بتوانند مشکلات خود را بدون هیچ گونه نظر حرفه ای حل کنند و به تنهایی مشکلات خود را پشت سر بگذارند.
اطلاعات غلط. مردم همچنین از درمان سلامت روان چشم پوشی می کنند، زیرا اطلاعات نادرستی در مورد درمان افسردگی دارند.
بدیهی است که هیچ یک از این دلایل عدم مراجعه به روانشناس را توجیح نمی کند و تا مراجعه نکنید هیچ معجزه برای درمان افسردگی رخ نمی دهد. شما لایق یک زندگی جذاب و کامل هستید، از درمان افسردگی اجتناب نکنید. به دنبال کمک باشید تا بتوانید به لذت روزمره از چیزها و افرادی که دوست دارید بازگردید.


14 راه درمان افسردگی بدون دارو

افسردگی
میزان افسردگی در جهان حدود بیست تا بیست و پنج درصد از جمعیت است.

این آمار در کشورهای مختلف متفاوت است، به عنوان مثال، در کشورهایی که زلزله یا جنگ یا تغییرات سریع اقتصادی و اجتماعی وجود دارد، افسردگی افزایش می یابد.

در تهران آمار نشان می دهد که تقریبا سی و چهار درصد ​​از ساکنین پایتخت دارای نشانه های بیماری روحی هستند، اما آمار بیماری های روانی و افسردگی در جامعه ایران حدود بیست یک تا بیست و پنج درصد است.

شاید با این مقدمه کوتاه و مرور دقیق علائم افسردگی وضعیت شما یا خودتان یا بستگان خود با این وضعیت تشخیص داده شده است.

منبع:کانون مشاوران ایران-۱۴ روش معجزه آسای درمان افسردگی بدون دارو



:: برچسب‌ها: علل افسردگی , افسردگی , درمان افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلال وسواسی-اجباری ( OCD) با افکار تکراری، ناخواسته، مزاحم (وسواس) و غیر منطقی و بیش از حد مورد نیاز برای انجام اقدامات خاص (اجباری) مشخص می شود.

اگر چه افراد مبتلا به اختلال وسواسی-اجباری ممکن است بدانند که افکار و رفتار آنها مناسب نیست، اغلب قادر به جلوگیری از آنها نیستند.

علائم معمولا در دوران کودکی، سالهای نوجوانی یا بلوغ شروع می شوند، گرچه اغلب مردان این علائم را در سنین زودتر تجربه می کنند.

بیش از ۲ درصد از جمعیت ایالات متحده (تقریبا ۱ نفر از ۴۰ نفر) در طول زندگی خود با اختلال وسواسی-اجباری تشخیص داده می شوند.

علائم اختلال وسواسی-اجباری و درمان

علائم اختلال وسواسی-اجباری
اکثر مردم گاهی اوقات افکار وسواسی یا رفتارهای اجباری دارند. با این حال، در یک اختلال وسواسی-اجباری، این علائم معمولا روزانه بیش از یک ساعت طول می کشد و زندگی روزانه را مختل می کند.

وسوسه ها اندیشه های غلطی هستند که مکررا رخ می دهند.

افراد مبتلا به این اختلالات می دانند که این افکار غیر منطقی هستند اما می ترسند که ممکن است به نوعی درست باشند.

این افکار و انگیزه ها ناراحت کننده هستند و ممکن است مردم آن ها را نادیده بگیرند یا سرکوب کنند.

تست روانشناسي جنسيتي آیا نیاز به ازدواج دارید
تست روانشناسی جنسیتی : آیا نیاز به ازدواج دارید؟
75 دیدگاه/جولای 2, 2023
ادامه مطلب
نمونه هایی از وسواس عبارتند از:
افکار درباره آسیب رساندن به کسی یا آسیب رساندن به آن
تردید در مورد درست انجام دادن کاری، مانند خاموش کردن اجاق گاز یا قفل کردن درب
تصاویر جنسی ناخوشایند
ترس از گفتن یا فریاد زدن چیزهای نامناسب در عموم
مجازات، اقداماتی تکراری است که به طور موقت استرس ناشی از وسواس را کاهش می دهد.

افراد مبتلا به این اختلالات می دانند که این رفتارها معقول نیستند اما احساس می کنند باید آنها را برای از بین بردن اضطراب و در برخی موارد برای جلوگیری از اتفاق بد افتادن، انجام دهند.

مانند وسواس، ممکن است سعی کنید اعمال اجباری را انجام ندهید، اما مجبورید این کار را برای کاهش اضطراب انجام دهید.

نمونه هایی از رفتارهای اجباری عبارتند از:
شستن دست به دلیل ترس از میکروب ها
شمارش چیزها و شمارش پول به دلیل آنکه شخص نمی تواند مطمئن باشد که آنها درست هستند یا نه
بررسی کردن اینکه آیا درب قفل شده یا اجاق گاز خاموش است یا نه
“بررسی روحی” که با افکار نفوذی همراه است نیز یک نوع اجبار است
افسردگی بعد از ترک اعتیاد
افسردگی بعد از ترک اعتیاد ✔️ درمان قطعی و علائم
0 دیدگاه/دسامبر 23, 2023
ادامه مطلب
علل اختلال وسواسی-اجباری
علت دقیق اختلالات وسواسی-اجباری ناشناخته است، اما محققان معتقدند که فعالیت در چندین قسمت از مغز مسئول است.

به طور خاص، این مناطق مغز ممکن است به طور معمول به سروتونین، شیمیایی که برخی از سلول های عصبی برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند، پاسخ ندهند.

ژنتیک نیز بسیار مهم است.

اگر شما، والدین یا یک خواهر و برادر، اختلال وسواسی-اجباری داشته باشید، نزدیک به احتمال ۲۵٪ که یکی دیگر از اعضای خانواده نیز دچار این اختلال شود.

تشخیص
یک پزشک یا متخصص بهداشت روانی ت اختلال وسواسی-اجباری را تشخیص می دهد. ظهور ناگهانی علائم در کودکان یا افراد مسن باعث می شود تا اطمینان حاصل کرد که بیماری دیگری سبب بروز این اختلال نمی شود.

برای تشخیص OCD، فرد باید علائم زیر را داشته باشد:

وسواس، اجبار یا هر دو

وسوسه ها یا اجبار هایی که ناراحت کننده هستند و باعث مشکل شدن کار، روابط، بخش های دیگر زندگی می شوند و معمولا هر روز حداقل یک ساعت طول می کشد

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-علائم اختلال وسواسی-اجباری و درمان



:: برچسب‌ها: اختلال وسواس فکری , علل اختلال وسواسی , وسواس ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

وسواس یک اختلال روانی خطرناک است که می تواند سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی برای افراد باشد.

وسواس یک ایده، تصور، احساس یا یک حرکت مکرر و مضر است که همراه با احساس زور و اجتناب ناپذیری ذهن و تمایل به مقاومت در برابر آن است.

شخص وسواس بسیار از بیگانگی حادثه به شخصیت او آگاه است و از ماهیت غیر معمول رفتار او آگاه است.

اختلال وسواسی-اجباری یک اختلال روانشناختی و رفتاری است و برای او سازگاری با محیط زندگی دشوار است.

وسواس بیماری های روانی یکی از اختلالات تشخیصی است که اغلب تشخیص داده می شود اما متاسفانه اکثر افراد اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند.

بسیاری به عنوان یک قاعدگی وسواسی می شنوند که افرادی که بیش از حد شستشو می دهند، در حالی که اختلال وسواس فکری انواع مختلف داشته و علت اصلی آن اضطراب است و می تواند منجر به کوتاه تر شدن طول عمر شود.

در ایران، دو الی سه درصد از افراد مبتلا به این اختلال هستند و شیوع آن از سن بیست سالگی است و ایجاد آن با بلوغ سازگار است.

روانکاران معتقدند که وسواس نوعی غریزه ناخودآگاه است که در آن افکار و باورهای خاص اغلب اشتباه می شوند و خواست فرد را مختل می کنند.

به طوری که مادر وسواسی ، به رغم اراده و میل خود از رفتارهایی را که سبب ناامیدی کار است نمی تواند آزاد شود.

مقایسه وسواس در زنان و مردان
مطالعات نشان داده اند که اگر چه اختلالات روانی در مردان و زنان مساوی است، وسواس در زنان بیشتر شایع است، به خصوص وسواس فکری، که یک اختلال وسواسی اجباری است، در میان زنان بسیار رواج دارد.

شستشوی بیش از حد، دقت خاص بیمار و بررسی های منظم، حوادثی است که شخص و فردی را که دارای بیماری وسواس فکری است را ایجاد می کند.

یک زن به عنوان همسر و مادر در زندگی خانوادگی می تواند در مرکز خانواده بسیار تاثیر گذار باشد و در این راستا وسواس می تواند عواقب ناشی از زندگی خانوادگی خود را ایجاد کند و همسر و فرزندان و زندگی خصوصی، خانوادگی و اجتماعی و آینده اش را تحت تاثیر قرار دهد.

وسواس در زندگی مشترک ممکن است وسواس به خیانت باشد و فرد همواره احساس می کند که همسرش به او خیانت می کند و این می تواند یکی از دلایل فروپاشی مرکز خانواده باشد.

وسواس را می توان به عنوان یک احساس تحقیر و گناه در اعمال و اشتباهاتی که در زندگی اتفاق افتاده دانست در این صورت فرد هر گونه اشتباه در هر یک از اعضای متخلف را به جرم گناه بر گردن خود می اندازد.

مادران وسواس فکری و مادران بسیار حساس هستند و به طور ناخودآگاه آمادگی خود را برای وسواس فرزندشان تحریک می کنند.

در واقع، این زنان دارای استانداردهای زیادی هستند و آنها همه چیز را دقیق و کامل می خواهند تا انعطاف پذیری بیشتری در زندگی و آموزش فرزندان خود داشته باشند و این امر در آموزش کودکان در توسعه اختلال وسواسی-اجباری بسیار موثر است.

مادرانی که بیش از حد مقصر هستند، مجازات و تحقیر شده اند، می توانند وسواس در کودکان خود را در آینده بیشتر کنند.

با مادر وسواسی چه کنیم؟ یک کار را بارها ناخودآگاه انجام می دهد؟

اختلال وسواس فکری
وسواس در حقیقت زیر مجموعه ای از اختلال اضطراب است زمانی که یک فرد درگیر اضطراب می شود.

اضطراب او را به وسواس منجر می شود.

با توجه به عوامل موثر بر اختلال وسواسی-اجباری، نقش ژنتیکی و ارثی بسیار زیاد است و سایر عوامل مانند عوامل آموزشی، رفتاری و اجتماعی، تحقیر کودکان، ناامنی در دوران کودکی، مجازات والدین بیش از حد در رشد کودکان، شکایات و انتقادات از کودک آنها می توانند زمینه ای برای اختلال وسواس فکری فراهم کنند.

در این راستا، اگر در طول سالها با فرد مضطرب زندگی کنید، احتمال داشتن فردی که شروع به رفتارهای وسواسی و عجیب و غریب می کند بسیار زیاد است.

به عنوان مثال، مردان نظامی عادت کرده اند که از خواب بیدار شوند تا صبحانه بخورند و به روال روزانه خود برسند.

درواقع، پسران این افراد رفتار مشابهی دارند و الگوی وسواس هم همین است، و این باعث می شود آنها در مقابل همه چیز انعطاف پذیر باشند.

در نهایت، کودکان در محیط خانواده خود این ویژگی، و این نوع وسواس از خانواده به فرزند منتقل خواهد شد.

درمان وسواس فکری
وسواس در حقیقت بخش زیرین اختلال اضطراب است

آیا همه کسانی که در مورد سفارش مراقب هستند، وسواس هستند.

ما باید بین نظم و وسواس تمایز قائل باشیم.

دین اسلام بر خلوص و نظم تأکید دارد.

در واقع، پاکیزگی و نظم نشانه ای از سلامت روان است، اما اگر بیماری بر عملکرد و کارکردهای شغلی و اجتماعی فرد تاثیر می گذارد، این بیماری در نظر گرفته می شود.

به منظور تمایز بین نظم و وسواس، باید به این واقعیت توجه کرد که در یک فرد وسواسی، توجه زیادی به نظم و مسائل این نوع وجود دارد، و این بسیار تکراری است و در این زمان آن نظم محل خود را مختل می کند.

هنگامی که نظم و رفتار این از حالت عادی حذف می شود و فرم بالینی را می گیرد، مشکلی را ایجاد می کند.

در واقع ما همه انواع اختلالات ذهنی در زندگی ما تجربه می کنیم، اما زمانی که این اختلالات به یک بیماری تبدیل می شوند، شدت و مدت آن تفکر یا رفتار وسواسی-اجباری بیش از حد نرمال و مداوم تکرار می شود.

به عنوان مثال، شاید یک روز به دلیل اضطراب و استرس، یک روز به طور مداوم فکر می کند که در خانه بسته شده است یا نه؟

و تمام روزها ذهن او با این مسئله مشغول است، اما زمانی که روز پایان می یابد و استرس او پایین می آید، دیگر مشکل نیست که در آن صورت نمی توان گفت.

اختلال وسواسی-اجباری می تواند به دسته های عملی و فکری تقسیم شود.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-با مادر وسواسی چه کنیم؟ یک کار را بارها ناخودآگاه انجام می دهد؟



:: برچسب‌ها: مادر وسواسی , درمان وسواس فکری , وسواس ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بیماری خیانت، یکی از آسیب زننده ترین رفتارها در روابط عاطفی است. این رفتار می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای طرفین رابطه به همراه داشته باشد. خیانت می تواند به شکل های مختلفی بروز کند، از جمله رابطه جنسی خارج از ازدواج، عاطفی شدن با فردی غیر از همسر، یا حتی خیانت های مجازی.

علل خیانت:
علل خیانت می تواند بسیار متنوع باشد. برخی از عوامل شایع عبارتند از:

عدم رضایت از رابطه: یکی از علل اصلی خیانت، عدم رضایت از رابطه عاطفی است. این عدم رضایت می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، از جمله مشکلات جنسی، اختلافات فرهنگی، یا عدم توجه همسر.
وجود مشکلات شخصیتی: برخی از افراد به دلیل مشکلات شخصیتی، بیشتر از دیگران در معرض خیانت قرار دارند. این مشکلات می تواند شامل کمال گرایی، ناامنی، یا نیاز به جلب توجه باشد.
عوامل محیطی: عوامل محیطی نیز می تواند در بروز خیانت نقش داشته باشد. به عنوان مثال، افرادی که در معرض روابط خیانتکارانه قرار دارند، بیشتر از دیگران در معرض خیانت قرار دارند.
عواقب
خیانت می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای طرفین رابطه به همراه داشته باشد. برخی از عواقب خیانت عبارتند از:

شک و تردید: خیانت می تواند اعتماد و اطمینان را در رابطه از بین ببرد. این امر می تواند منجر به شک و تردید دائمی در رابطه شود.
افسردگی و اضطراب: خیانت می تواند باعث بروز افسردگی و اضطراب در فرد آسیب دیده شود. این احساسات می تواند کیفیت زندگی فرد را به شدت کاهش دهد.
مشکلات جنسی: خیانت می تواند باعث کاهش میل جنسی در فرد آسیب دیده شود. این امر می تواند مشکلات جدی در رابطه جنسی ایجاد کند.
پایان رابطه: در بسیاری از موارد، خیانت منجر به پایان رابطه می شود.


درمان خیانت:
درمان خیانت می تواند دشوار و زمان بر باشد. در برخی موارد، ممکن است نیاز به کمک متخصص روانشناس یا مشاور باشد. برخی از روش های درمانی خیانت عبارتند از:

صحبت کردن با همسر: اولین قدم در درمان خیانت، صحبت کردن با همسر است. این امر می تواند به فرد آسیب دیده کمک کند تا احساسات خود را بیان کند و به همسر خود بفهماند که چه احساسی دارد.
بخشش: بخشش همسر می تواند به بهبود رابطه کمک کند. البته بخشش به معنای فراموش کردن خیانت نیست. بلکه به معنای این است که فرد آسیب دیده تصمیم می گیرد که به رابطه ادامه دهد و گذشته را رها کند.
تغییر رفتار همسر: اگر خیانت به دلیل مشکلات شخصیتی همسر باشد، نیاز به تغییر رفتار همسر است. این امر می تواند با کمک متخصص روانشناس یا مشاور انجام شود.
خیانتکاری ژنتیکی
خیانتکاری ژنتیکی، یک نظریه است که بیان می کند برخی از افراد به دلیل ژن های خود، بیشتر از دیگران در معرض خیانت قرار دارند. این نظریه بر اساس تحقیقاتی است که نشان می دهد برخی از ژن ها با ویژگی هایی مانند عدم وفاداری، میل به ماجراجویی و ریسک پذیری مرتبط هستند.

برخی از مطالعات نشان داده اند که افرادی که ژن های خاصی دارند، بیشتر احتمال دارد که در روابط خود خیانت کنند. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که افرادی که ژن مرتبط با میل به ماجراجویی را دارند، بیشتر احتمال دارد که در روابط خود خیانت کنند. مطالعه دیگری نشان داد که افرادی که ژن مرتبط با عدم وفاداری را دارند، بیشتر احتمال دارد که در روابط خود خیانت کنند.

البته، خیانت یک رفتار پیچیده است که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله عوامل ژنتیکی، محیطی و روانشناختی قرار دارد. بنابراین، نمی توان گفت که خیانتکاری ژنتیکی یک عامل قطعی در بروز خیانت است.

منبع:مشاوره ازدواج-خیانت یک نوع بیماری روانی است



:: برچسب‌ها: خیانت , درمان خیانت , علل خیانت ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

همسر افسرده ممکن است که احساس درماندگی کند، ولی یک سری روش هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید به همسر افسرده خودتان کمک کنید. افسردگی یک بیماری جدی است که می تواند تأثیر قابل توجهی بر زندگی فرد داشته باشد. اگر همسر شما افسرده است، مهم است که بدانید چگونه می توانید از او حمایت کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد:

آگاهی خودتان را در مورد افسردگی افزایش دهید.
هوشیار باشید.
همسر خودتان را تشویق کنید تا به درمان مراجعه کند.
یک محیط خانگی حمایت کننده ایجاد کنید.
بر روی اهداف کوچک متمرکز شوید.
نسبت به علائم هشدار دهنده خودکشی مطلع باشید
فایل صورتی روانشناسی
آیا همسر شما احساس افسردگی می کند؟
آگاهی خودتان را در مورد افسردگی افزایش دهید در حالیکه ویژگی اصلی مربوط به اختلال افسردگی عمده عبارت از حداقل یک دوره دو هفته ای می باشد که در طول آن فرد دچار حالت افسردگی می شود یا علاقه و لذت قبلی را از دست می دهد، ولی افسردگی یک بیماری ایستا و ساکن نمی باشد.

افراد افسرده می توانند روزهای بسیار شادی داشته باشند، حتی می توانند چند روز پشت سر هم شاد باشند.

این حالت خوشی آنها فقط با صورت گرفتن یک حالت روانی افسرده قابل توجه دیگری از بین می رود. حالت افسردگی دارای فراز و نشیب های زیادی می باشد که همواره توسط افراد مورد علاقه قابل تشخیص نمی باشد.

افسردگی می تواند شامل علائم زیر باشد:

احساس ناراحتی، ترس یا ناامیدی
تغییرات در اشتها (شامل کاهش یا افزایش وزن)
اختلالات خوابی (خوابیدن خیلی زیاد یا خیلی کم)
از دست دادن علاقه و لذت مربوط به فعالیت های نرمال
خستگی (حتی وظایف کوچکی که نیاز به زمان اضافی دارند)
اضطراب و بی قراری
پرخاشگری و عصبانیت
احساس بی ارزش بودن یا گناه کار بودن (شامل تفکر در مورد اتفاقات گذشته)
مشکلات تفکر، تمرکز یا تصمیم گیری
تفکرات مکرر در مورد مرگ که شامل تفکرات خودکشی هم می باشد
علائم فیزیکی غیرقابل توضیح
افسردگی می تواند شامل علائم زیر باشد
همسر خودتان را تشویق کنید که به درمان مراجعه کند
در مورد اکثر افراد افسره، علائم موجود آنقدر شدید می باشند که می توانند در فعالیت های روزمره:

همانند کار،
مدرسه،
فعالیت های اجتماعی
و یا روابط
موجود منجر به ایجاد مشکلات قابل توجهی شوند. با این وجود، ممکن است که سایر افراد متوجه افسردگی خودشان نشوند.

ممکن است که آنها نسبت به علائم افسردگی نامطلع باشند و احساس کنند که علائم موجود در آنها عبارت از مواردی هستند که باید تحمل کنند. در اغلب مواقع افراد احساس می کنند که استحقاق شرایط بهتری را دارند، ولی افسردگی بدون استفاده از درمان، به کُندی بهبود خواهد یافت. شما با ترغیب کردن همسرتان به درمان و بودن در کنار وی در جلسات درمانی می توانید به وی کمک کنید. برای صحبت با برترین مشاوران ایران می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.

منبع:مشاور کو;مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-همسر افسرده ✔️درمان بدون دارو و عوارض



:: برچسب‌ها: همسر افسرده , افسردگی همسر , افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خانواده واحد بنیادی جامعه است و نقش مهمی در شکل گیری شخصیت و رفتار افراد دارد. خانواده‌های بد اخلاق، خانواده‌هایی هستند که در آن اعضای خانواده از نظر اخلاقی رفتار مناسبی ندارند و رفتارهای ناپسند و مخرب از خود نشان می‌دهند. این رفتارها می‌تواند شامل خشونت، بدرفتاری، دزدی، دروغگویی، بی‌احترامی و غیره باشد.

آثار خانواده بد اخلاق بر فرزندان
فرزندان خانواده‌های بد اخلاق، بیشتر در معرض خطر قرار دارند تا دچار مشکلاتی مانند اختلالات روانی، رفتاری و اجتماعی شوند. این مشکلات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

اختلالات روانی: افسردگی، اضطراب، پرخاشگری، اختلالات شخصیت و غیره
اختلالات رفتاری: نافرمانی، بزهکاری، اعتیاد و غیره
اختلالات اجتماعی: انزوا، گوشه‌گیری، عدم اعتماد به نفس و غیره
راه‌های مقابله با خانواده بد اخلاق
اگر در خانواده‌ای بد اخلاق زندگی می‌کنید، می‌توانید برای مقابله با این شرایط، اقدامات زیر را انجام دهید:

از کمک دیگران نترسید: اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید به تنهایی با این شرایط کنار بیایید، از کمک دیگران، مانند دوستان، خانواده، مشاور و یا مددکار اجتماعی، غافل نشوید.
به خودتان توجه کنید: سعی کنید به خودتان توجه کنید و از خودتان مراقبت کنید. برای این کار، می‌توانید به فعالیت‌هایی که دوست دارید بپردازید و با افرادی که برای شما ارزشمند هستند، وقت بگذرانید.
از خودتان مراقبت کنید: سعی کنید از خودتان مراقبت کنید و از رفتارهای مخرب اعضای خانواده دوری کنید. برای این کار، می‌توانید مرزهایی برای خودتان تعیین کنید و از اعضای خانواده بخواهید که این مرزها را رعایت کنند.
پیشنهاد مشاور: چرا داشتن یک خانواده سالم اهمیت زیادی دارد؟

خانواده بد اخلاق

با خانواده سختگیر چه کنیم
زندگی با خانواده بد اخلاق می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. سخت‌گیری والدین می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل، نحوه لباس پوشیدن، روابط اجتماعی و غیره باشد. این سخت‌گیری‌ها می‌تواند باعث ایجاد احساس نارضایتی، عصبانیت، افسردگی و حتی اضطراب در فرزندان شود.

اگر شما هم با خانواده سختگیر زندگی می‌کنید، در اینجا چند نکته برای کنار آمدن با این شرایط ارائه می‌شود:

اولین قدم، شناخت دلایل سخت‌گیری والدین است. آیا آنها نگران آینده شما هستند؟ آیا می‌خواهند از شما محافظت کنند؟ یا دلایل دیگری دارند؟ شناخت دلایل سخت‌گیری می‌تواند به شما کمک کند تا با آنها ارتباط برقرار کنید و درک بهتری از رفتارشان داشته باشید.
با والدین خود صحبت کنید. به آنها بگویید که احساسات شما چیست و چرا از سخت‌گیری‌هایشان ناراحت هستید. البته این کار را با احترام و آرامش انجام دهید. سعی کنید به آنها توضیح دهید که شما هم یک فرد بالغ هستید و حق دارید تصمیمات خود را بگیرید.
در مورد خواسته‌های خود با والدین خود مذاکره کنید. سعی کنید با آنها به توافقی برسید که هر دو طرف از آن راضی باشند.
به خودتان احترام بگذارید.
سعی کنید در برابر خواسته‌های آنها تسلیم نشوید و برای رسیدن به خواسته‌های خود تلاش کنید.
با دیگران صحبت کنید. صحبت با دوستان، اعضای خانواده یا یک مشاور می‌تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را بهتر مدیریت کنید و با شرایط موجود کنار بیایید.

منبع:مشاور کو;مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-خانواده بد اخلاق ✔️ برخورد روانشناسی با پدر و مادر بد



:: برچسب‌ها: خانواده بد اخلاق , دعوای پدر و مادر , خانواده سختگیر ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نظر فردی که میل جنسی زیاد دارد و راهکارهای مشاور – ” دائم همه فکر و ذکرم به نیازهای جنسیم متمرکزه، حتی نمی تونم رو درس تمرکز کنم. همیشه خیال پردازی جنسی دارم. با وجود سکس و رابطه جنسی هر روزه باز هم همیشه تشنه رابطه هستم.

اوایل این میل زیاد رو نقطه قوت خودم می دونستم و فکر می کردم نسبت به بقیه مردها برتری بیشتری دارم! ولی حالا که شهوت و افکار جنسی باعث شده از کار و زندگی عقب بیفتم از این وضع راضی نیستم.

میل جنسی زیاد
نگران اینم که نکنه به همسرم خیانت کنم. دیگه واقعا از افکار ناخواسته ای که تو ذهنم درمورد سکس پیش میاد کلافه شدم”

همه ما در فضای مجازی، داروخانه ها و رسانه های مختلف با تبلیغاتی در خصوص داروهای افزایش دهنده میل جنسی و یا درمان های مختلف بی میلی جنسی رو به رو شده ایم.

این در حالی است که آن سوی این جریان یعنی میل جنسی زیاد نیز برای عده زیادی از افراد بخصوص مردان، دردسر ساز و چالش برانگیز شده است.

اما میل جنسی چیست؟
میل یا تمایل جنسی به انگیزه، خواست و علاقه نسبت به موضوعات جنسی اشاره دارد.

در واقع میل جنسی، مقدمه و بخشی از عمل جنسی ( سکس ) است که می تواند به رابطه جنسی با شریک جنسی و یا با خود ( خود ارضایی ) منتهی شود.

میل یا تمایل جنسی بخش غریزی و طبیعی از نیازهای ذاتی انسان است. این نیاز تحت شرایط خاصی با شدت بیشتری احساس می شود.

این شرایط عبارت است از:
ارتباط با یک شریک جنسی
خیال پردازی های جنسی
تنش و محرومیت جنسی طولانی ( میل جنسی که به آن پاسخ داده نشده )
میل جنسی زیاد و مشاوره ازدواج
عوارض و مشکلات میل جنسی زیاد چیست؟
میل جنسی زیاد بخصوص برای افراد مجرد یا متاهلینی که با همسر خود از نظر جنسی هماهنگ نیستند می تواند دردسرساز شود.

از جمله دردسرهای احتمالی میل جنسی زیاد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

از دست دادن اعتماد به نفس و احساس ضعیف النفس بودن بخصوص در موقعیت هایی که علارغم میل باطنی خود تسلیم نیازهای جنسی می شوند.


افزایش احتمال خیانت یا برقراری روابط مختلف با چند شریک جنسی
عدم تمرکز و رسیدگی در انجام سایر امور، از جمله تحصیل، کار و..
مشکلات بین فردی و رفتار نامناسب در مقابل دیگران
مشکلات قانونی
پناه بردن به دنیای درونی ( خیال پردازی و انزوا )
خود ارضایی بیش از حد
افزایش احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی از جمله ایدز، هپاتیت و..
سایت مشاوره ازدواج | پاسخ به تمام سوالات پیش ازدواج
مرکز مشاوره تهران
مشاوره خانواده
مشاوره قبل از ازدواج
ویدیو مشاوره ازدواج
راهکارهایی برای کنترل میل جنسی زیاد
میل جنسی زیاد می تواند برای خیلی ها به عنوان یک دردسر یا مشکل تلقی شود. اما می توان به جای تسلیم شدن نسبت به شرایط خود و با رعایت نکات زیر تا حدودی کنترل امور را به دست گرفت:

قبل از هر چیز متوجه شدت میل جنسی تان باشید.
میل جنسی زیاد یک حالت طبیعی اما دردسر ساز است که باید آن را با حالت مرضی بیش فعالی جنسی متمایز دانست.

منبع:مشاوره ازدواج-در مقابل میل جنسی خود خویشتن دار باشیم



:: برچسب‌ها: میل جنسی , میل جنسی زیاد , ازدواج و میل جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

باتوجه به روز جهانی مبارزه علیه ایدز، این بیماری مهلک که هرساله جان بسیاری از مردم دنیا به ویژه جوانان را می گیرد برآن شدیم تا مطلبی را به این موضوع اختصاص دهیم. همانطور که می دانید بیماری ایدز چندین راه انتقال داشته و که شاخص ترین آنها از طریق سرنگ آلوده که مابین معتادین رواج دارد، رابطه جنسی و همچنین مواردی مانند خون ویا وسایل آلوده در دندانپزشکی ها وآرایشگاه ها میباشد. درگذشته اصلی ترین راه انتقال بیماری ایدز، از طریق سرنگ آلوده بوده و بیشتر درمیان معتادان رواج داشته تا رفته رفته مسائل جنسی تبدیل به اصلی ترین راه انتقال ویروس ایدز شده و امروزه یکی از خطرناک ترین و اصلی ترین راه های ابتلا به ایدز می باشد به همین دلیل سن مبتلایان به ایدز نیز کم شده بیشتر در میان جوانان رواج دارد.

اما چگونه شده است که روابط جنسی پرخطر ایدز را تا به این حد پیشرفت داده است؟

متاسفانه به دلیل ناآگاهی موجود در بین جوانان به ویژه در کشور عزیزمان ایران و همچنین تبلیغات سویی که در این زمینه شکل گرفته است باعث این مشکل بزرگ شده است البته این موضوع باتدریس درس تنظیم خانواده دردانشگاه ها رو به بهبود است اما تنها یک درس دردانشگاه نمیتواند آگاهی های لازم رابه جوانانی بدهد که بدنبال شور جوانی هستند. متاسفانه عدم اطلاع ازوسائل پیشگیری جنسی که امروزه بهترین روش برای جلوگیری از بیماریهای مقاربتی همانند ایدز میباشد و همچنین عدم اطلاع از ویژگی ها وخطرات این بیماری پنهان همه وهمه دست به دست هم داده تا ایدز به عنوان یک بیماری لاعلاج در بین جوانان بسیار پیشرفت کند.

جوانان عزیز مشاورین ما در مرکز مشاوره بر این تاکید دارند که خود شما می بایست در اینباره تحقیق کرده ویا بااستفاده از یک مشاور در زمینه مشاوره جنسی به اطلاعات خود بیافزایید تا گرفتار همچین مشکلات سختی نشوید. شما باید دراین زمینه اطلاعات کافی را کسب کرده واز آن استفاده کنید. کمی خوددار باشید وبه آینده خود فکر کنید. شما میتوانید به مشاورین ما در زمینه مشاوره جنسی اعتماد کرده و سوالات و پرسش های خود رااز مشاور جنسی بپرسید به خاطر داشته باشید که اصلاً نباید خجالت کشیده واز پرسیدن بترسید.

منبع:مشاوره ازدواج-مشاوره جنسی پرخطر



:: برچسب‌ها: مشاوره جنسی , ویروس ایدز , روابط جنسی پرخطر ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج فامیلی، ازدواجی است که در آن دو نفر با هم نسبت فامیلی دارند. این نوع ازدواج در بسیاری از جوامع جهان رایج است و مزایا و معایب خاص خود را دارد.

مزایای ازدواج فامیلی
شناخت قبلی: یکی از مزایای ازدواج فامیلی، شناخت قبلی طرفین از یکدیگر است. افراد فامیل معمولاً یکدیگر را از کودکی می‌شناسند و با اخلاق و رفتار یکدیگر آشنا هستند. این امر می‌تواند به سازگاری بیشتر زوجین در زندگی مشترک کمک کند.
به عنوان مثال، دختری که از کودکی با پسرعموی خود بزرگ شده است، با اخلاق و رفتار او آشنا است و می‌داند که می‌تواند با او زندگی کند. این امر می‌تواند به کاهش تنش‌ها و اختلافات در زندگی مشترک کمک کند.

هم کفو بودن: افراد فامیل معمولاً از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با یکدیگر هم کفو هستند. این امر می‌تواند به کاهش اختلافات و مشکلات در زندگی مشترک کمک کند.
به عنوان مثال، زوجی که از یک خانواده و طبقه اجتماعی هستند، معمولاً با ارزش‌ها و باورهای مشترکی بزرگ شده‌اند و این امر می‌تواند به پایداری زندگی مشترک آنها کمک کند. این امر می‌تواند به کاهش مشکلات ناشی از اختلافات فرهنگی و اجتماعی کمک کند.

حفظ ارزش‌های فرهنگی: ازدواج فامیلی در برخی جوامع به عنوان راهی برای حفظ ارزش‌های فرهنگی و مذهبی تلقی می‌شود.
به عنوان مثال، در برخی جوامع، ازدواج فامیلی به عنوان راهی برای حفظ سنت‌ها و ارزش‌های خانوادگی تلقی می‌شود. این امر می‌تواند به حفظ انسجام اجتماعی و فرهنگی جامعه کمک کند.

کاهش استرس: برخی مطالعات نشان داده‌اند که زوج‌های فامیلی نسبت به زوج‌های غیرفامیلی استرس کمتری دارند. این امر ممکن است به دلیل شناخت قبلی طرفین از یکدیگر و حمایت خانواده باشد.
به عنوان مثال، زوجی که از کودکی با یکدیگر بزرگ شده‌اند، معمولاً از حمایت خانواده برخوردار هستند و این امر می‌تواند به کاهش استرس آنها در زندگی مشترک کمک کند. این امر می‌تواند به بهبود سلامت روان و جسمی زوجین کمک کند.

معایب ازدواج فامیلی
افزایش خطر بیماری‌های ژنتیکی: یکی از معایب ازدواج فامیلی، افزایش خطر بیماری‌های ژنتیکی است. این امر به دلیل افزایش احتمال انتقال ژن‌های معیوب از والدین به فرزندان است.
به عنوان مثال، اگر دو نفر با یکدیگر خویشاوندی نزدیک داشته باشند، احتمال اینکه فرزند آنها به بیماری‌های ژنتیکی مبتلا شود، بیشتر است. این امر می‌تواند به کاهش کیفیت زندگی فرزندان و افزایش هزینه‌های درمانی آنها منجر شود.

کاهش تنوع ژنتیکی: ازدواج فامیلی می‌تواند منجر به کاهش تنوع ژنتیکی جمعیت شود. این امر می‌تواند خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را در جمعیت افزایش دهد. در مور ازدواج دختر خاله پسر خاله چه میدانید؟
به عنوان مثال، اگر همه افراد یک جامعه با یکدیگر ازدواج کنند، احتمال اینکه فرزندان آنها به بیماری‌های ژنتیکی مبتلا شوند، بیشتر است. این امر می‌تواند به کاهش سلامت عمومی جامعه منجر شود.

افزایش خطر طلاق: برخی مطالعات نشان داده‌اند که زوج‌های فامیلی نسبت به زوج‌های غیرفامیلی بیشتر در معرض طلاق هستند. این امر ممکن است به دلیل فشار خانواده، عدم شناخت کافی از یکدیگر و مشکلات ناشی از بیماری‌های ژنتیکی باشد.
به عنوان مثال، زوجی که با فشار خانواده ازدواج می‌کنند، ممکن است نتوانند در زندگی مشترک خود موفق باشند. این امر می‌تواند به افزایش هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی منجر شود.

نکات مهم
اگر قصد ازدواج فامیلی دارید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

قبل از ازدواج، حتماً از نظر ژنتیکی مشاوره بگیرید. این امر می‌تواند به شما کمک کند تا از خطر ابتلا به بیماری‌های ژنتیکی در فرزندانتان آگاه شوید.
با خانواده و دوستان خود در مورد تصمیم خود صحبت کنید. نظرات آنها می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم درستی بگیرید.
برای شناخت بیشتر از یکدیگر، زمان کافی بگذارید.
قبل از ازدواج، حتماً مشاور بگیرید.

منبع:مشاوره ازدواج-ازدواج فامیلی انتخابی پر اشتباه



:: برچسب‌ها: ازدواج , ازدواج فامیلی , مزایای ازدواج فامیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج با دختر بزرگتر در گذشته از سن خود برای مردان امری غیرعادی و حتی غیرقابل قبول بود. اما با گذشت زمان و تغییر نگرش‌های اجتماعی، این موضوع نیز به تدریج پذیرفته شد. امروزه، ازدواج با دختر بزرگتر از سن خود امری رایج و عادی است و مزایا و معایب خاص خود را دارد.

برای تصمیم گیری در مورد ازدواج علی الخصوص در فرهنگ ایران، معمولا رایج است که پسر از دختر بزرگ تر باشد ولی با گذشت زمان و مستقل شدن جوانان در امر انتخاب همسر آینده و با تغییر بسیاری از معیارها، این معیار نیز دستخوش تغییراتی شده است و سبب ایجاد ازدواج هایی تحت عنوان ازدواج معکوس شده است.

در ازدواج معکوس همانطور که از نامش پیداست، زنان بزرگتر از مردان هستند. البته ازدواج هایی که دختران بزرگتر بودند بر اساس تحقیقات می تواند موفق باشد در صورتی که تحت نظارت مشاور باشد و اصول زیر را رهعایت کند.

ازدواج با دختر بزرگتر
از نظر روانشناسی، ازدواج با دختر بزرگتر می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد.

مزایای ازدواج با دختر بزرگتر

تجربه و پختگی بیشتر: زنان به طور کلی از نظر عاطفی و ذهنی زودتر از مردان بالغ می‌شوند. بنابراین، زنان بزرگتر از نظر تجربه و پختگی نسبت به مردان همسن خود برتری دارند. این امر می‌تواند به ایجاد یک رابطه قوی‌تر و پایدارتر کمک کند.
اعتماد به نفس بیشتر: زنان بزرگتر به طور کلی اعتماد به نفس بیشتری نسبت به زنان جوان‌تر دارند. این امر می‌تواند به ایجاد یک رابطه سالم‌تر و رضایت‌بخش‌تر کمک کند.
استقلال بیشتر: زنان بزرگتر به طور کلی مستقل‌تر از زنان جوان‌تر هستند. این امر می‌تواند به ایجاد یک رابطه برابرتر و عادلانه‌تر کمک کند.
استقلال مالی: زنان باتجربه‌تر معمولاً استقلال مالی بیشتری دارند. این امر می‌تواند به کاهش تنش‌های مالی در زندگی مشترک کمک کند.
ازدواج با دختر بزرگتر

معایب ازدواج با دختر بزرگتر

اختلاف سنی: اختلاف سنی می‌تواند باعث ایجاد تفاوت‌های فرهنگی، ارزشی و علایق شود. این امر می‌تواند منجر به مشکلاتی در رابطه شود.
مشکلات باروری: زنان با افزایش سن، احتمال بارداری و زایمان طبیعی کمتر می‌شود. این امر می‌تواند برای زوج‌هایی که قصد فرزندآوری دارند، مشکل‌ساز باشد.
مسائل اجتماعی: در برخی از جوامع، ازدواج با دختر بزرگتر هنوز مورد پذیرش نیست. این امر می‌تواند باعث مشکلات اجتماعی برای زوج‌ها شود.

 

منبع:مشاوره ازدواج-ازدواج با دختر بزرگتر ✔️ از نظر روانشناسی



:: برچسب‌ها: ازدواج , معایب ازدواج با دختر بزرگتر , ازدواج با دختر بزرگتر ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج فامیلی ممنوع، ازدواجی است که بین دو نفری صورت می‌گیرد که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند. این نوع ازدواج در بسیاری از کشورها ممنوع است، زیرا خطرات زیادی برای زوجین و فرزندان آنها به همراه دارد.

ازدواج فامیلی
ازدواج فامیلی یا ازدواج خویشاوندی، ازدواجی است که زوج، جد یا نیای مشترک داشته باشند. به عبارت دیگر، ازدواجی است که بین خویشاوندان خونی صورت می‌گیرد که حداقل یک جد مشترک اما نه با نسبتی دورتر از والدین پدربزرگ و مادر بزرگ دارند.

ازدواج فامیلی در برخی از جوامع، به ویژه در جوامع روستایی و عشایری، مرسوم است. در ایران نیز ازدواج فامیلی، به ویژه ازدواج پسر عمو و دختر عمو، رایج است.

ازدواج فامیلی ممنوع

فواید
یکی از پیش درآمدهای یک ازدواج خوب و موفق شناخت طرفین نسبت به همدیگر است هرچقدر این شناخت بیشتر باشد می تواند تضمین کننده بیشتر و بهتری برای یک ازدواج سالم و به دور از شکست باشد زیرا هر دو طرف ازدواج کننده همدیگر را شناخته و سپس تصمیم میگیرند بنابراین می توانند فردی را انتخاب کنند که بیش از بقیه به روحیات و خلق و خوی خودشان نزدیک بوده و معیارهای آنان را برای همسر مناسب داشته باشد. بنابراین ازدواج بدون شناخت می تواند منجر به طلاق و جدایی شود.

به همین دلیل ازدواج فامیلی در میان برخی خانواده ها رواج شدیدی دارد به صورتی که پدر و یا مادر خانواده با بیان اینکه دختر یا پسرشان را به فرد غریبه نمی دهند، آنان را مجبور به یک ازدواج اجباری کرده و مشکلات این نوع ازدواج را نیز نادیده می گیرند اما برخی دیگر از خانواده ها نیز مشکلات ازدواج ها فامیلی را در نظر گرفته و فرزندان خود را از این نوع ازدواج منع می کنند.

در گذشته به علت محدودیت روابط و همچنین ارتباط کم با جنس مخالف، ارتباط فامیلی و همچنین رفت و آمد با قوم و خویش بیشتر بوده و خب به طبع ازدواج های فامیلی که ثمره همین روابط بوده است بسیار بیشتر دیده میشده است. والدین فردی را می دیدند و بنا به انتخاب خود او را به عنوان همسر فرزند خود انتخاب می کردند در این میان نظر و ملاک های خود پسر و دختر در نظر گرفته نمی شد بدین ترتیب می توان گفت به نوعی ازدواج اجباری پدید می آمد و انتخاب همسر بنا به شناخت پدر و مادر صورت می گرفت این در حالی است که درباره انتخاب همسر خود فرزندان و دختر و پسر باید نظر داده و این مهم براساس مجموعه ای از ملاک ها و معیارها و پارامترها صورت بگیرد تا هر نفر با توجه به معیارها و روحیات خود همسر مناسب خود را انتحاب کند.

از جمله مزایای ازدواج فامیلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت پیوندهای خانوادگی
کاهش هزینه‌های ازدواج
آشنایی بیشتر زوجین با یکدیگر

منبع:مشاوره ازدواج-ازدواج فامیلی ✔️ ممنوع



:: برچسب‌ها: ازدواج , خطرات ازدواج فامیلی , ازدواج فامیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

با چه کسانی باید ازدواج کرد؟ ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر فرد است. انتخاب همسر مناسب، تأثیر زیادی بر سعادت و خوشبختی زندگی مشترک دارد. بنابراین، قبل از ازدواج، لازم است معیارهای انتخاب همسر را به دقت بررسی کنید و با توجه به این معیارها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

با چه کسانی باید ازدواج کرد
۱٫ به باورها و ارزش های شما احترام می گذارند.
شخصی که با او ازدواج می کنید مجبور نیست در هر موضوعی با شما موافق باشد، اما با این وجود، شما باید برای اعتقادات و ارزش های اصلی یکدیگر احترام متقابل داشته باشید. به صحبت های او دقت کنید آیا ارزش ها و باورهای شما را درک می کند؟ آیا کنار او می توانید همان گونه که باور دارید رفتار کنید یا نگران هستید که باورهای شما را مسخره کند؟

۲٫ آن ها به رشد شخصی شما کمک می کنند.
فردی که با او ازدواج می کنید باید به شما کمک کند تا به نسخه بهتر و کامل تری از خود تبدیل شوید. این بدان معنا نیست که آنها باید با توهین شما را تحقیر کنند یا به شما بگویند که شما “به اندازه کافی خوب” نیستید. اما شریک زندگی شما باید شما را به چالش بکشد تا توانایی های کشف نشده خود را پیدا کنید و این جرعت را به شما بدهد که مسیرهای سخت را انتخاب کنید و خود را به چالش بکشید.

پیشنهاد مشاور: صحبتهای مهم قبل از ازدواج ✔️۱۱۱ سوال تضمینی

با چه کسانی باید ازدواج کرد

۳٫ به شما اعتماد دارند و شما به آن ها اعتماد دارید.
فردی که با او ازدواج می کنید نباید از طریق تلفن، پیام های خصوصی یا تاریخچه مرورگر شما جست و جو کند. اگر آنها نگران موضوع خاصی هستند، باید باهم صحبت کنید. نباید به هم مشکوک باشید و زوجین نباید رفتارهای مشکوک مانند پنهان کردن گوشی را نشان دهند.

۴٫ تمام شما را دوست دارد.
با چه کسانی باید ازدواج کرد ؟ شخصی که با او ازدواج می کنید باید عاشق تمام و کمال شما باشد. اگر آن ها نمی توانند شما را بپذیرند، یا تلاش می کنند شما را به شخص دیگری تبدیل کنند، عاقلانه است که رابطه را تمام شده بدانید. هیچ کس نمی تواند دیگری را تغییر دهد. طلاق های زیادی تاکنون بر سر همین تغییر دادن بوده است پس اطمینان حاصل کنید که او را بدون هیچ تغییری دوست دارید و شما را هم بدون تغییر دوست دارد.

۵٫ باعث می‌شوند بخندید.
فردی که با او ازدواج می کنید باید باعث شود که شما احساس شادی و رضایت داشته باشید، نه اینکه غمگین و گرفتار باشید، مشکلات وجود دارد و ممکن است گاهی هردو غمگین باشید اما به طور کلی باید از کنار او بودن احساس شادی داشته باشید.

با چه کسانی باید ازدواج کرد

۶٫ زمان با هم بودن را در اولویت قرار می دهند.
فردی که با او ازدواج می کنید باید برای شما وقت بگذارد، زیرا حتی بهترین رابطه بدون مراقبت و توجه مناسب نمی تواند دوام بیاورد، ممکن است در هفته روز و ساعتی را به دوستان یا خانواده خود اختصاص دهد اما حتما به اندازه کافی و لازم نیست برای شما و رابطه زمان می گذارد.

منبع:مشاوره ازدواج-با چه کسانی باید ازدواج کرد



:: برچسب‌ها: ازدواج , ویژگی‌های ازدواج صحیح , ازدواج صحیح ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

صحبتهای مهم قبل از ازدواج می تواند به زوج ها کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که برای زندگی مشترک آماده هستند. این گفتگوها می تواند در مورد موضوعاتی مانند انتظارات، ارزش ها، اهداف و ترجیحات باشد.

صحبتهای مهم قبل از ازدواج
در اینجا چند موضوع مهم برای صحبتهای مهم قبل از ازدواج وجود دارد:

ارزش ها و اعتقادات: ارزش ها و اعتقادات شما اساس زندگی شما را تشکیل می دهد. مهم است که مطمئن شوید که شما و همسرتان در مورد مسائل مهمی مانند دین، سیاست، اخلاق و خانواده در یک صفحه هستید.
انتظارات: انتظارات شما از ازدواج چیست؟ آیا می خواهید بچه دار شوید؟ آیا می خواهید در خانه کار کنید یا بیرون از خانه کار کنید؟ آیا می خواهید در شهر یا روستا زندگی کنید؟ صحبت در مورد انتظارات شما می تواند به شما کمک کند تا از ناامیدی در آینده جلوگیری کنید.
صحبتهای مهم قبل از ازدواج

مسائل مالی: مسائل مالی یکی از دلایل اصلی طلاق است. مهم است که در مورد مسائل مالی خود با همسرتان صحبت کنید. آیا شما و همسرتان با هم پول پس انداز می کنید؟ آیا شما یک حساب مشترک دارید؟ آیا شما از یک بودجه استفاده می کنید؟
پیشنهاد مشاور: چگونه به آشنایی اینترنتی برای ازدواج اعتماد کنیم؟

مسائل سلامتی: سلامتی شما و همسرتان بر زندگی شما تأثیر می گذارد. مهم است که در مورد سابقه سلامتی خود با همسرتان صحبت کنید. آیا شما یا همسرتان بیماری های خاصی دارید؟ آیا شما نیاز به مراقبت های ویژه دارید؟
مسائل خانواده: خانواده شما یک بخش مهم از زندگی شما است. مهم است که در مورد خانواده خود با همسرتان صحبت کنید. آیا شما با خانواده خود نزدیک هستید؟ آیا شما انتظار دارید که خانواده شما در زندگی شما دخیل باشد؟
۶ سوال مهم که قبل از ازدواج باید بپرسید
ازدواج یک تصمیم مهم در زندگی هر فرد است. برای اینکه ازدواج موفقی داشته باشید، لازم است که قبل از ازدواج، طرف مقابل خود را به خوبی بشناسید و صحبتهای مهم قبل از ازدواج را مطرح کنید و مطمئن شوید که با هم سازگار هستید. در اینجا ۶ سوال مهم که قبل از ازدواج باید بپرسید آورده شده است:

۱٫برنامه‌ریزی برای آینده: یکی از مهم‌ترین سوالاتی که قبل از ازدواج باید بپرسید، این است که طرف مقابل شما چه برنامه‌ای برای آینده دارد. این سوال شامل برنامه‌های کاری، تحصیلی، مالی و خانوادگی می‌شود. مهم است که مطمئن شوید که برنامه‌های شما با هم سازگار است و می‌توانید در کنار هم به اهداف مشترک خود برسید. سوالاتی که می‌توانید در این زمینه بپرسید:

برنامه‌هایتان برای آینده شغلی و تحصیلی چیست؟
چه اهداف مالی دارید؟
چند فرزند می‌خواهید داشته باشید؟
چقدر به خانواده‌تان اهمیت می‌دهید؟
۲٫ مسائل مالی: مسائل مالی یکی از مهم‌ترین چالش‌های زندگی مشترک است. بنابراین، مهم است که قبل از ازدواج، در مورد مسائل مالی با طرف مقابل خود صحبت کنید. این سوالات شامل درآمد، هزینه‌ها، پس‌انداز و بدهی‌ها می‌شود. مهم است که مطمئن شوید که دیدگاه‌های شما در مورد مسائل مالی با هم سازگار است و می‌توانید به توافقی برسید که برای هر دوی شما عادلانه باشد. سوالاتی که می‌توانید در این زمینه بپرسید:

درآمد ماهیانه‌تان چقدر است؟
هزینه‌های زندگی‌تان چقدر است؟
چقدر پس‌انداز می‌کنید؟
آیا بدهی دارید؟

منبع:مشاوره ازدواج-صحبتهای مهم قبل از ازدواج ✔️۱۱۱ سوال تضمینی



:: برچسب‌ها: ازدواج , مشاوره پیش از ازدواج , سوالات ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

با چه کسانی ازدواج نکنیم یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر فرد است. این تصمیم می‌تواند تأثیر عمیقی بر زندگی فرد داشته باشد و حتی می‌تواند مسیر زندگی او را تغییر دهد. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری برای ازدواج، مهم است که به‌خوبی در مورد آن فکر کنیم و تمام جوانب آن را در نظر بگیریم.

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در هنگام تصمیم‌گیری برای ازدواج در نظر گرفته شود، ویژگی‌های طرف مقابل است. اگر طرف مقابل ما دارای ویژگی‌های نامناسبی باشد، می‌تواند زندگی مشترک ما را با مشکلات زیادی مواجه کند. در این مقاله، به بررسی ویژگی‌های افرادی می‌پردازیم که نباید با آنها ازدواج کنیم.

با چه کسانی ازدواج نکنیم دکتر انوشه
دکتر انوشه، روانشناس و مشاور خانواده، معتقد است که ازدواج یک تصمیم مهم و سرنوشت‌ساز است و باید با دقت و آگاهی انجام شود. او در سخنرانی‌ها و کتاب‌های خود به نکات مهمی در انتخاب همسر اشاره کرده است.

۱. افراد دارای اختلالات روانی: افراد دارای اختلالات روانی، مانند افسردگی، اضطراب، اسکیزوفرنی و …، ممکن است در زندگی مشترک مشکلات زیادی ایجاد کنند. این افراد ممکن است رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی داشته باشند و کنترل احساسات خود را نداشته باشند. در نتیجه، زندگی مشترک با آنها می‌تواند بسیار پرتنش و دشوار باشد.

مشاوره پیش از ازدواج یک نوع مشاوره است که به زوجینی که در آستانه ازدواج هستند کمک می کند تا برای زندگی مشترک آماده شوند. برای صحبت با برترین متخصصان ازدواج می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.

۲. افراد معتاد: اعتیاد به مواد مخدر، الکل و … می‌تواند تأثیر مخربی بر زندگی مشترک داشته باشد. افراد معتاد ممکن است کنترل زندگی خود را از دست بدهند و به نیازهای همسر خود اهمیتی ندهند. در نتیجه، زندگی مشترک با آنها می‌تواند بسیار ناپایدار و پر از مشکلات باشد.

26931

پیشنهاد مشاور: ازدواج فامیلی ✔️ ممنوع

۳. رفتارهای خشونت‌آمیز: خشونت می‌تواند در هر شکلی، مانند خشونت کلامی، جسمی و روانی، وجود داشته باشد. افراد دارای رفتارهای خشونت‌آمیز، ممکن است همسر خود را مورد آزار و اذیت قرار دهند. در نتیجه، زندگی مشترک با آنها می‌تواند بسیار خطرناک و آسیب‌زا باشد.

۴٫افراد دارای اهداف و ارزش‌های متفاوت: اگر اهداف و ارزش‌های ما با همسرمان متفاوت باشد، ممکن است در زندگی مشترک با مشکلات زیادی مواجه شویم. این تفاوت‌ها می‌تواند در زمینه‌های مختلف، مانند اهداف مالی، اهداف زندگی، ارزش‌های اخلاقی و … وجود داشته باشد. در نتیجه، زندگی مشترک با آنها می‌تواند بسیار دشوار و پرتنش باشد.

۵. افراد تنوع طلب: اگر همسرمان دارای روابط نامشروع باشد، ممکن است به زندگی مشترک ما خیانت کند. خیانت می‌تواند تأثیر بسیار مخربی بر زندگی مشترک داشته باشد و حتی می‌تواند منجر به جدایی شود.

۶. افراد دارای سابقه کیفری: سابقه کیفری می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات شخصیتی فرد باشد. افراد دارای سابقه کیفری ممکن است در زندگی مشترک مشکلات زیادی ایجاد کنند.

منبع:مشاوره ازدواج-با چه کسانی ازدواج نکنیم ✔️ دکتر انوشه و هولاکویی



:: برچسب‌ها: ازدواج , مردان دروغگو , مشاوره پیش از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مشاوره خیانت به طیف وسیعی از مسائل عاطفی و رابطه ای که پس از وقوع خیانت به وجود می آیند، می پردازد. سایت مشاوره ازدواج را برای زوج ها فراهم می کند تا دلایل اصلی خیانت را کشف و درک کنند و به آنها کمک می کند تا مسائل مربوط به اعتماد، ارتباط و صمیمیت عاطفی را بررسی کنند.

علاوه بر این، به افراد کمک می کند تا با احساساتی مانند احساس گناه، اضطراب و خشم کنار بیایند و در عین حال راهکارهایی برای جلوگیری از خیانت در آینده ارائه می دهند.

بازسازی اعتماد و التیام زخم های عاطفی
مشاوره خیانت به روند بازسازی اعتماد با تقویت ارتباط باز و صادقانه بین شرکا کمک می کند. از طریق تکنیک‌ها و تمرین‌های درمانی، زوج‌ها می‌توانند زخم‌های عاطفی ناشی از خیانت را برطرف کنند و به درمان خیانت‌شده و خیانت‌کننده کمک کنند. مشاوره خیانت با فراهم کردن فضایی امن برای ابراز احساسات، به افراد این امکان را می دهد که درد و عصبانیت خود را برطرف کنند و به تدریج پیوند عاطفی ضروری برای یک رابطه سالم را بازسازی کنند(منبع).

 

مشاوره ازدواج خیانت

آیا خیانت هرگز از آسیب دیدن باز می ماند؟
ممکن است مدتی طول بکشد تا درد کاهش یابد و بهبودی می تواند یک روند تدریجی و مداوم باشد. ممکن است هرگز به طور کامل از بین نرود، اما با گذشت زمان می تواند شدت آن کمتر شود. بازسازی اعتماد و ترمیم رابطه نقش بسزایی در کاهش درد ناشی از خیانت خواهد داشت.

آیا در مورد ریشه های خیانت میدانید؟

چند درصد از ازدواج ها از خیانت جان سالم به در می برند؟
در حالی که تحقیقات جامع تری مورد نیاز است، تخمین زده می شود که تقریباً ۵۳ درصد از ازدواج هایی که در آنها خیانت کشف شده است، پس از حل مشکلات با یکدیگر توانسته اند بهبود یابند و حتی رشد کنند.

خیانت یکی از رایج ترین مشکلات ارائه شده برای درمانگران ازدواج و خانواده است. این برای روابط ویرانگر است و می تواند یکی از مشکلات دشوارتر برای درمان باشد. در حالی که اکثر زوج ها خیانت را تایید نمی کنند، برخی از نظرسنجی ها نشان می دهد که ۱۵ درصد از زنان و ۲۵ درصد از مردان رابطه جنسی را خارج از رابطه طولانی مدت خود تجربه کرده اند. و با گنجاندن صمیمیت های عاطفی و جنسی بدون آمیزش، این درصدها ۲۰ درصد افزایش می یابد.

ترومای خیانت چقدر طول می کشد؟
علیرغم اینکه خیانت برای بسیاری از زوج ها تجربه سختی است، لزوماً به معنای پایان زندگی مشترک آنها نیست. در واقع، ۵۳ درصد از ازدواج‌هایی که در آنها خیانت کشف شده است، پس از حل مشکلات با یکدیگر می‌توانند زنده بمانند و حتی رشد کنند.

علاوه بر این، ۷۷ درصد از زوج ها پس از بهبودی از یک رابطه نامشروع، ازدواج قوی تری دارند. مشاوره ازدواج می تواند به ویژه در این فرآیند مفید باشد زیرا میزان موفقیت ۶۰ تا ۷۰ درصد تخمین زده شده است. در حالی که ممکن است هنوز چالش‌هایی پیش روی کسانی باشد که پس از یک رابطه عاشقانه با هم بمانند، این آمار نشان می‌دهد که با تلاش و فداکاری می‌توان دوباره اعتماد کرد و یک رابطه سالم ایجاد کرد.

خیانت فاش نشده زمانی است که یکی از طرفین مشکوک به خیانت باشد، اما شریک دیگر آن را انکار کند.

منبع:مشاوره ازدواج-مشاوره خیانت نگذارید تمام تلاش هایتان برای زندگی نابود شود



:: برچسب‌ها: خیانت , عواقب خیانت , مشاوره خیانت ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

همبازی مورد علاقه کودک من تبلت اوست. این جمله را از بسیاری از پدر و مادرها می شنویم که اتفاقا بدرفتاری نشان می دهد و مشکلات توجه دارد. ما روز به روز شاهد این هستیم که کودکان اصرار بیشتری بر ارتباط مداوم با تبلت خود دارند.

آیا کودک شما به طور مدام اصرار به بازی با تبلت دارد؟ آیا به جای خرس پولیشی با تبلتش به رختخواب می رود؟ ایا در طول روز خواب آلود است و اکثر اوقات بد خلقی می کند؟ آیا بیشتر ترجیح می دهد در خانه بماند تا در بیرون خانه؟ آیا از لحاظ اجتماعی از همسالان خود کناره گیری می کند؟ این رفتارها و برخی دیگر رفتارها به این معنی هستند که کودک شما به لوازم الکترونیکی وابسته است.

اولا تبلت ها و دیگر لوازم الکترونیکی، جایگاه خود را دارند، آنها باعث سرگرمی می شود، وسیله آموزش هستند همچنین وسیله‌ای برای ارتباط محسوب می شوند. با این وجود، کودکان ممکن است کاملاً به این لوازم وابسته شوند به طوری که از فعالیت هایی که با احتمال بیشتر باعث ارتقاء رشد شناختی، جسمی و هیجانی می شوند فاصله می‌گیرند. کودکان تمام سنین از همه فعالیت‌های فیزیکی، بازی های خلاقانه، ابراز وجود خلاقانه، فرایندهای حل مسئله و تعامل اجتماعی با بزرگسالان و همسالان سود می‌برند.

برای مطالعه بیشتر:

میزان استفاده از تبلت و وسایل مشابه در کودکان

چه زمانی برای فرزندم تلفن همراه بخرم؟

خوشبختانه، فعالیت‌های مفیدی برای کودکان وجود دارند. والدین این فرصت را دارند که نگرش‌ها و رفتار کودک خود را در ارتباط با تمامی ابعاد در زندگی آنها ارتقا دهند. نکته مهم ایجاد یک تعادل است از طریق دسترسی به تجارب مختلف و تشویق کودکان به آزمون کردن چیزهای مختلف.

وقت گذرانی با کودک مثل بازی کردن، صحبت کردن، ابداع کردن و یادگیری، کلید اصلی برای حمایت و تشویق کودک به انجام طیف وسیعی از فعالیت ها می باشند.

کودکان تنها افراد وابسته به لوازم الکترونیکی نیستند. همه ما نیست وقت زیادی را با این لوازم می گذرانیم. در عین حال، مطالعات نشان داده اند که فقدان تعادل در فعالیت ها می تواند به مشکلات سلامتی، اجتماعی و روانی در کودک و بزرگسال منجر گردد.

چه در نظر دارید مانع روی دادن مشکلات شوید، چه می‌خواهید مشکلات اطراف را تغییر دهید، یک دیدگاه خانوادگی بیشتر از هر چیزی کمک می کند. خانواده ها از طریق فعالیت های تفریحی ارتباط بیشتری با یکدیگر برقرار می کنند و برای گوش دادن به یکدیگر وقت می گذارند. از طریق دیگر فعالیت ها، اعضای خانواده از لحاظ فیزیکی بیشتر فعال شده و خواب آنها بهبود می یابد، چیزی که تضمین کننده سلامت کلی است

برای شروع به عنوان یک خانواده اهدافی را تعیین کنید که می‌توانید با یکدیگر روی آنها کار کنید و تعادل فعالیت ها را بهبود ببخشید.همچنین به عنوان والدین استانداردهایی را برای مراقبت از خود، خواب، عادات خوردن و کمک به کودک در خانه تعیین کنید. لازم است استانداردهایی را برای استفاده از وسایل الکترونیکی تعیین کنید، همچنین می توانید جایگزین هایی را معرفی کنید.

منبع:سایت کودک و نوجوان-وابستگی کودکان به تبلت و سایر لوازم الکترونیکی

 



:: برچسب‌ها: تبلت و رشد کودک , وابستگی کودک به تبلت , موبایل و کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

قصه های کودکانه برای خواب شب دارای اهمیت زیادی برای رشد و پرورش کودکان هستند. این قصه ها می توانند تأثیر مثبتی بر جنبه های مختلف زندگی کودک داشته باشند، از جمله:

رشد زبان و مهارت های ارتباطی: قصه های کودکانه برای خواب شب به کودکان کمک می کنند تا با کلمات و مفاهیم جدید آشنا شوند. این امر به رشد زبان و مهارت های ارتباطی آنها کمک می کند.
توسعه تخیل و خلاقیت:قصه های کودکانه برای خواب شب به کودکان کمک می کنند تا دنیای اطراف خود را بهتر درک کنند و تصورات خود را پرورش دهند. این امر به توسعه تخیل و خلاقیت آنها کمک می کند.
آموزش ارزش ها و مهارت های زندگی: قصه های کودکانه برای خواب شب می توانند به کودکان در یادگیری ارزش ها و مهارت های زندگی کمک کنند. این امر به آنها کمک می کند تا انسان هایی مهربان، سخاوتمند، و باهوش شوند.
ایجاد آرامش و امنیت: قصه های کودکانه برای خواب شب می توانند به کودکان کمک کنند تا احساس آرامش و امنیت کنند. این امر به آنها کمک می کند تا خواب راحت تری داشته باشند.
فهرست مطالب
قصه های کودکانه برای خواب شب
اگر به دنبال راه هایی برای کمک به رشد و پرورش کودک خود هستید، قصه های کودکانه برای خواب شب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. این کار می تواند تأثیر مثبتی بر زندگی کودک شما داشته باشد و خاطرات شیرینی را برای او به یادگار بگذارد.

قصه های کودکانه برای خواب شب
۱. قصه بره خوابالود
قصه های کودکانه برای خواب شب. روزی روزگاری، بره کوچکی به نام «بره خواب» در یک مزرعه بزرگ زندگی می کرد. بره خواب، بره بسیار بازیگوشی بود و همیشه از گله دور می شد و مشغول بازی می شد. چوپان مهربان، همیشه حواسش به بره خواب بود و او را از خطر دور نگه می داشت.

یک روز، بره خواب در حال بازی در مزرعه بود که از گله دور شد. او آنقدر بازی کرد که خسته شد و روی چمن خوابش برد. چوپان به دنبال بره خواب رفت، اما او را پیدا نکرد. چوپان نگران شد و شروع به جست و جو کرد.

شب فرا رسید و هنوز چوپان بره خواب را پیدا نکرده بود. او خسته و گرسنه شده بود. چوپان تصمیم گرفت که در یک درخت بخوابد و فردا صبح به جست و جو ادامه دهد.

صبح زود، چوپان از خواب بیدار شد و دوباره به جست و جو پرداخت. او بالاخره بره خواب را در زیر درخت پیدا کرد. بره خواب هنوز خواب بود و چوپان او را بیدار کرد.

بره خواب از خواب بیدار شد و از چوپان عذرخواهی کرد. چوپان بره خواب را بغل کرد و او را به گله برگرداند.

بره خواب از این اتفاق درس گرفت و دیگر از گله دور نمی شد. او هر شب قبل از خواب، به چوپان می گفت که دوستش دارد.

پیشنهاد مشاور: قصه کودکانه در مورد حرف شنوی ✔️ ۵ داستان آموزنده

۲. قصه شیر کوچولو نمی تواند بخوابد
یکی بود، یکی نبود، غیر از خدای مهربان هیچ کس نبود. توی جنگل بزرگ، شیر کوچولویی زندگی می کرد. شیر کوچولو خیلی بازیگوش بود و همیشه از خوابیدن خسته می شد.

یک شب، شیر کوچولو به اتاقش رفت و روی تختش دراز کشید. او چشمانش را بست و سعی کرد بخوابد، اما نمی توانست. او به همه چیز فکر می کرد، به بازی هایی که امروز با دوستانش انجام داده بود، به غذای خوشمزه ای که برای شام خورده بود، و به صدای آواز پرندگان.

شیر کوچولو هرچه تلاش کرد، نتوانست بخوابد. او از تختش بلند شد و بیرون رفت. او به آسمان نگاه کرد و ستاره ها را دید. او به ماه نگاه کرد و نورش را دید.

شیر کوچولو به این فکر کرد که چقدر دنیای بزرگ و زیبایی است. او به این فکر کرد که چقدر خوش شانس است که زنده است و می تواند دنیا را ببیند و تجربه کند.

شیر کوچولو دوباره به اتاقش رفت و روی تختش دراز کشید. او چشمانش را بست و این بار توانست بخوابد. او خواب یک خواب شیرین را دید، خوابی که در آن تمام دنیا را می دید و با همه موجودات دوست می شد.

منبع:سایت کودک و نوجوان-قصه های کودکانه برای خواب شب ✔️ ۷ داستان آموزنده



:: برچسب‌ها: قصه خواب آور , مرگ عزیزان , قصه های کودکانه قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

داستان چوپان دروغگو، روزی روزگاری پسرکی چوپانی در ده ای زندگی می کرد. او هر روز صبح گوسفندان مردم را به تپه های سرسبز می برد.

یک روز حوصله او خیلی سر رفت. از بالای تپه، چشمش به مردم افتاد که در کنار هم در وسط ده جمع شده بودند. یکدفعه فکری به ذهنش رسید و تصمیم گرفت کمی تفریح کند. او فریاد کشید: گرگ، گرگ، گرگ آمد. کمک…

مردم هراسان از خانه هایشان به سمت تپه دویدند، اما پسرک را خندان دیدند. او می خندید و می گفت: سربه سرتان گذاشتم. مردم ناراحت شدند و با عصبانیت به ده برگشتند.

مدتها گذشت، یک روز پسرک نشسته بود و تصمیم گرفت دوباره سر به سر مردم بگذارد. بلند فریاد کشید: گرگ، گرگ، کمک…

مردم هراسان به سمت تپه دویدند ولی باز هم وقتی به تپه رسیدند باز هم پسر را در حال خندیدن دیدند. مردم عصبانی شدند و به خانه هایشان بازگشتند.

چند ماهی گذشت. یکی از روزها گرگ خطرناکی به طرف گله آمد و گوسفندان را با خودش برد. پسرک هر چه فریاد میزد: گرگ، گرگ، کمک کنید…

ولی کسی برای کمک نیامد. مردم فکر کردند که چوپان دوباره دروغ میگوید و سربه سرشان گذاشته.

آن روز چوپان فهمید اگر نیاز به کمک داشته باشد، مردم به او کمک خواهند کرد به شرطی که بدانند راست میگوید.

پیشنهاد مشاور: داستان شنل قرمزی + تصویر و پیام اخلاقی

داستان چوپان دروغگو
فهرست مطالب
شعر چوپان دروغگو
بُد چوپانی در دشتی، شاد و خوش
نگهبان گوسفندان، باهوش

هر روز از سر بی‌کاری
داد می‌زد، گرگ، گرگ، آهای مردم ده

مردم ده، با شنیدن فریاد
می‌دویدند سوی او، با داس و بیل و تبر

اما چوپان می‌خندید به ریششان
و می‌گفت: “گرگی نبود، فقط سر به سرتان گذاشتم!”

تا اینکه روزی، گرگ به ده آمد
و به گوسفندان حمله کرد، چوپان فریاد زد:

“گرگ، گرگ، گرگ، به دادم برسید!”

اما مردم ده، حرفش را باور نکردند
و به کمک او نیامدند

گرگ، تمام گوسفندان را خورد
و چوپان با غمی بزرگ، تنها ماند

این داستان، درسی دارد برای همه
که دروغ، هیچوقت نفع ندارد، فقط ضرر

اگر راست بگوییم، مردم به ما اعتماد می‌کنند
و در مواقعی که نیاز به کمک داریم، به یاری ما می‌شتابند

پس بیاییم همیشه راستگو باشیم
تا زندگی بهتری داشته باشیم

منبع:سایت کودک و نوجوان-داستان چوپان دروغگو



:: برچسب‌ها: داستان چوپان دروغگو , داستان آموزنده , قصه چوپان و گرگ ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کتک کاری در کودکان یک رفتار رایج است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. درک این علل و انتخاب روش های مناسب برای برخورد با این رفتار، نقشی کلیدی در تربیت صحیح و سلامت روان کودک ایفا می کند.

پس از بزرگ شدن، اعمال فیزیکی و پرخاشگری زمانی استفاده می شود که ناامیدی، ناراحتی یا نارضایتی وجود داشته باشد: «کتک کاری در کودکان همچنین با احساسات ، به ویژه با دفاع از قلمرو خود ارتباط دارد. به عنوان مثال، برای کودکی مهم است که در کنار معلم بنشیند زیرا به این ترتیب احساس امنیت یا دوست داشتن بیشتری می کند، هرکسی که همان مکان را می خواهد تهدیدی برای قلمرو او محسوب می شود که به هل دادن یا گاز گرفتن تبدیل می شود.

 

فهرست مطالب
چرا کودکم بچه های دیگر را می زند؟
ترس هایی که موجب می شود کودک به دیگران ضربه بزند، معمولاً ریشه در بعضی از تجارب توسط والدین یا دیگران در اوایل زندگی اش دارد؛ اگرچه، در کل کودک ممکن است به ظاهر از خود ترسی نشان ندهد اما برای کنترل ترس اش، دست به نوعی رفتار پرخاشگرانه می زند و هر زمانی که احساس ترس شدیدی کند این رفتار نیز شعله ور می شود.

در واقع کودک به جای گریه کردن یا گفتن احساس ترس خود، هنگام ترسیدن شروع به حمله می کند، بالا و پایین می پرد، نمی تواند از دیگران درخواست کمک کند و به در و دیوار ضربه می زند.

بچم دست بزن داره چیکار کنم؟
شما برای کمک به کودکتان، نباید به دنبال علت ترس او باشید؛ بلکه میزان افزایش احساس امنیت اش و نیز ارتباط با او ضروری و مهم است خواه شما والدین یا پرستار، دوست یا از آشنایان او باشید.

همانطور که شما با کودکتان ارتباط برقرار می کنید و به او حس امنیت می دهید، او نیز احساسات پرحرارتی که باعث تکانشگری می شود را با شما در میان خواهد گذاشت. به احساسات کودکتان توجه کنید و به او اجازه دهید تا ترس اصلی خود را تخلیه کند ( بدون زدن دیگران) به طوری که او بتواند احساس راحتی و آرامش کند و دیگران را همچون دوستانش ببیند؛ نه اینکه دیگران را تهدید کنید.

برای مطالعه بیشتر:

خشم و پرخاشگری در نوجوانان

برخورد با کتک کاری در کودکان
۱. رابطه صمیمی تری برقرار کنید.

فرصت هایی را برای ارتباط بیشتر و بهتر تنظیم کنید. تعیین زمان خاص ابزاری برای برقراری ارتباط است. سعی کنید آن، زمانی کوتاه در اوایل روز و به محض بیدار شدن از خواب صبحگاهی با او وقت بگذرانید، طوری که کودک روزش را با ۵ دقیقه یا ۱۰ دقیقه با هم بودن شروع کند.

به او بسیار گرم و صمیمی نگاه و توجه کنید، این کار باعث می شود که او احساس کند وجودش برایتان مهم است. این کار یعنی داشتن برنامه در خانواده که باعث می شود کارهای مهم را در اولویت قرار دهید. اگر می دانید که کودکتان فردی جدا از خانواده است سعی کنید در اولین فرصتی که او را می بینید با او بازی های کودکانه ای که در آن امکان برنده شدن او وجود دارد؛ را ترتیب دهید.

سه روش برای توقف کتک کاری در کودکان
۲. بازی کنید

ممکن است یک سری بازهای پرسرو صدا یا بازی های قایم باشک را به کار ببرید این ها بازی هایی هستند که کودکان را به بازی جمعی وامی دارند، خودتان نیز به جمع آنها بپیوندید، پر انرژی و با احساس بازی کنید. با یکدیگر بازی خندیدن را انجام دهید و نقشی را متناسب با سن کودک به خود بگیرید. با بازی قایم باشک در جایی پنهان شوید و کودکان را وادار کنید تا سریع شما را پیدا کنند یا به صورت غیرمنتظره وسط بپرند و شما را بتراسنند.

خندیدن و حس امنیت و قدرت در بازیِ برد و باخت به کودکان کمک می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و انرژی شان تخلیه شود. این بازی به کودکتان می فهماند که آنها در کنار شما احساس امنیت، ارزشمندی و نیز اعتماد به نفس دارند.

منبع:سایت کودک و نوجوان-۷ روش برای توقف کتک کاری در کودکان



:: برچسب‌ها: کتک کاری در کودکان , کتک کاری کردن در مدرسه , کتک زدن ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کنار آمدن با سوگ در کودکان مانند بزرگسالان مراحل دارد و کودکان نیز از دست دادن عزیزان خود رنج می برند. حتی اگر به نظر می رسد که زندگی آنها به گونه ای ادامه می یابد که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است، حتی اگر به بازی، دویدن و شوخی برگردند. حتی اگر زیاد در مورد آن صحبت نکنند. آنها فقط کنار امدن با سوگ را متفاوت انجام می دهند. به همین دلیل کنار آمدن با سوگ در کودکان اهمیت زیادی دارد.

چگونه کودکان با مرگ عزیزان کنار می آیند
کودکان به تدریج بر مفهوم مرگ و کنار آمدن با سوگ در کودکان تسلط پیدا می کنند. در ادامه با توجه به سن کنار آمدن با سوگ در کودکان بیان شده است:

تا ۳ سالگی تشخیص موجودات زنده و بی جان دشوار است، اما آنها به احساسات افرادی که به آنها اهمیت می دهند بسیار حساس هستند. هنگامی که بزرگسال غمگین و ناراحت است، کودک متوجه می شود که چیزی اشتباه است.
در سنین ۳ تا ۵ سالگی، کودکان تفاوت بین موجودات زنده و غیر زنده و انسان را درک می کنند، اما مفهوم برگشت ناپذیری مرگ را به دست نیاورده اند. آنها ممکن است به دنبال متوفی بگردند و بپرسند “کجا رفت؟” یا “کی برمی گردد؟” مرگ به‌عنوان یک خواب عمیق طولانی یا سفری که شامل بازگشت است تلقی می‌شود.
بین سنین ۶ تا ۹ سالگی می توان فهمید که مرگ غیرقابل برگشت است. از دست دادن عزیزان با ترس و اضطراب شدید تجربه می شود. کودکان این گروه سنی اغلب در مورد جنبه های مرگ و مراسم تشییع جنازه کنجکاوی زیادی پیدا می کنند، بنابراین می توانند برای کسب اطلاعات سوالات زیادی بپرسند.
در سنین ۹ تا ۱۲ سالگی، کودکان مفهوم روشنی از مرگ دارند. در صورت سوگواری یکی از عزیزان، آنها هنوز احساسات را به طور منظم تجربه نمی کنند و برخی ممکن است تمایل داشته باشند که احساسات خود را پنهان کنند و بخواهند قوی تر به نظر برسند و بتوانند با رنج روبرو شوند.
پیشنهاد مشاور:سوگ در کودکان✔️ علائم و درمان تخصصی روانشناس

توضیح مرگ برای کودکان
۱.از بیان درد حمایت کنید
بزرگسالان، تحت تأثیر غریزه محافظتی، ممکن است وسوسه شوند که با کودکان در مورد مرگ صحبت نکنند یا از گزارش دادن آنچه رخ داده و رنجی که احساس می کنند اجتناب کنند. با این حال، کودکان، مانند بزرگسالان، حق و نیاز دارند که سوگ را درک کنند و غمگین شوند. آنها باید بدانند چه اتفاقی افتاده است و در درد خود با بیان احساسات خود همراه شوند.

۲. اطمینان بخشید
کودک می تواند بسیاری از احساساتی که او را بی ثبات می کند ابراز کند. بنابراین ممکن است احساس کند که از دست رفته و نمی تواند با چنین درد بزرگی کنار بیاید، به خصوص اگر یکی از مهم ترین افراد برای او فوت کرده باشد. بنابراین، بسیار مهم است که به او نزدیک شوید، به او اطمینان دهید که رها نخواهد شد و ما هر کاری را انجام خواهیم داد تا در کنار او باشیم. باید روشن کرد که مرگ اجتناب ناپذیر است، گاهی اوقات ممکن است همه چیز از کنترل خارج شود و شما در این امر مقصر نیستید، اما می توانید راهی برای حرکت به جلو پیدا کنید.


کنار آمدن با سوگ در کودکان

۳. تقویت خاطرات
وقتی یکی از عزیزان می میرد، اغلب می توانید ترس شدیدی از از دست دادن حتی خاطرات او احساس کنید. کودکان این خطر را بیشتر تجربه می کنند زیرا مهارت های به خاطر سپردن آنها کمتر اصلاح شده است.
برای مدیریت این ترس، می‌توانید به دنبال عکس‌هایی باشید که لحظات زیبایی را در کنار عزیزتان به تصویر می‌کشند و مکان خاصی را برای نمایش آن‌ها انتخاب کنید. همچنین می‌توانید پیشنهاد ساخت یک جعبه حافظه را بدهید که در آن اشیاء و عکس‌هایی که تجربیات انجام شده با فرد متوفی را به یاد می‌آورند، نگهداری کنید. بزرگسالان همچنین می توانند توضیح دهند که ما هرگز کسانی را که دوستشان داریم از دست نمی دهیم زیرا می توانیم یاد آنها را در قلب خود زنده نگه داریم.

۴. از یک روان درمانگر کمک بخواهید
اگر با وجود این نشانه‌ها، کودک غمگین، عصبانی، ترسیده و پس از مرگ یکی از عزیزانش علائمی را نشان می‌دهد، توصیه می‌شود یک دوره حمایت روان‌شناختی و روان‌درمانی برای کمک به او برای پردازش مؤثر سوگواری و رفع گره‌های آسیب‌زا انجام شود.به این منظور می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.

 

کودک و مرگ عزیزان
برای هر فردی صحبت کردن در مورد مرگ سخت و دشوار است و سختی کار زمانی بیشتر می شود که بخواهیم در مورد مرگ با کودکان صحبت کنیم. برای همین سختی است که بسیاری از بزرگسالان از صحبت درباره مرگ با کودکان فراری و گریزان هستند. بی آنکه اثر امتناع خود از صحبت با کودکان درباره مرگ را بر روحیه کودک در نظر بگیرد.

منبع:کانون مشاوران ایران-کنار آمدن با سوگ در کودکان



:: برچسب‌ها: سوگ در کودکان , مرگ عزیزان , توضیح مرگ برای کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

عدم توجه کودک، مشکلی رایج است که می‌تواند در هر سنی رخ دهد. این مشکل می‌تواند در قالب بی‌توجهی به دستورات، عدم تمرکز در انجام تکالیف، یا بی‌علاقگی به فعالیت‌های اجتماعی خود را نشان دهد. عدم توجه می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله مشکلات رشدی، اضطراب، افسردگی، یا مشکلات خانوادگی. عدم توجه کودک یک مشکل رایج است که می‌تواند در هر سنی رخ دهد. این مقاله به بررسی علل، علائم و راهکارهای عدم توجه در کودکان می‌پردازد.

در حال حاضر اعتقاد بر این است که این اختلال منشأ عصبی بیولوژیکی دارد، هم به دلیل مؤلفه ارثی آن و هم به دلیل دخالت ژنی که برخی گیرنده های مسئول انتقال دوپامین را کد می کند. در عین حال، البته نمی توان نقش مهم عوامل محیطی مانند بافت اجتماعی و فرهنگی، الگوهای دلبستگی خاص، تربیت والدین و روش‌های آموزشی را نادیده گرفت. که در ادامه به توضیح دقیق آن ها می پردازیم.

نشانه های عدم توجه کودک
تشخیص بیش فعالی همیشه باید با کمک یک متخصص ارزیابی شود که بتواند علائم و درمان را ارزیابی کند. اما می‌توانیم برخی از نشانه‌های بیش فعالی و عدم توجه کودک را در کودکان به طور کلی پیش‌بینی کنیم:

ناتوانی در ثابت ماندن، دست ها و پاها همیشه در حرکت هستند.
سرزندگی و فعالیت شدید (دویدن، کوهنوردی و غیره)
ناتوانی در تمرکز بر روی یک فعالیت، بدون انجام اولین فعالیت از یک فعالیت به فعالیت دیگر می‌روید
مشکل در انجام بازی های آرام
به راحتی حواسشان پرت می شود
زیاد حرف می زنند و گوش نمی دهند .
مکالمات دیگران را قطع می کنند.
آنها در بازی ها یا گفتگوها منتظر نوبت خود نمی مانند و اغلب به شکلی تند در آن شرکت می کنند.
آنها هیچ احساس خطری ندارند و اغلب کارهای خطرناکی را بدون فکر کردن انجام می دهند.
آنها آنچه را که باید انجام دهند یا آنچه برای انجام یک کار ضروری است را از دست می دهند یا فراموش می کنند
به دلیل استرس و اضطراب و مشکلات خواب می توان گفت که عدم تمرکز باعث افت تحصیلی و در آینده کاری کودک می شود به همین منظور برای تشخیص دقیق و درمان قطعی بیش فعالی می توانید با برترین متخصصان کودک با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.

درمان عدم توجه و تمرکز در کودکان
اولین قدمی که باید برای کمک به فرزندان خود برای غلبه بر عدم توجه کودک بردارید این است که بدانید این چیزی کاملاً طبیعی است و با تغییرات کوچک می توانید به نتایج خوبی برسید .

۱.محیط مناسب را برای انجام تکالیف پیدا کنید
چگونه یک کودک می تواند با تلفن همراهش روی میز، تلویزیون روشن و شاید خواهر یا برادر کوچکش در حال گریه تمرکز کند؟ غالباً اساس مشکلات تمرکز در کودکان دقیقاً عدم وجود زمینه مناسب برای مطالعه است. ایجاد یک محیط آرام و مناسب، به ویژه اختصاص به تکالیف، ضروری است و با توجه به اینکه کودکان موجودات عادت هستند، مهم است که همیشه در یک مکان ساکت یا حدقل مناسب باشد.

۲.به آنها انگیزه دهید تا به مطالعه علاقه مند شوند
برای اینکه فرزندان شما بتوانند تمام دوران تحصیلی خود را با خیال راحت تجربه کنند، ضروری است که مطالعه را به عنوان یک تحمیل تلقی نکند. آنها را درگیر کنید، هرگز به آنها نگویید که قادر به انجام یک کار نیستند، زیرا عزت نفس آن ها را نابود می کنید.

۳.یاد بگیرید که یک والد صبور باشید
گاهی اوقات آسان نیست، اما باید صبور باشید. کودکان تمایل دارند همانطور که ما از آنها انتظار داریم رفتار کنند. اگر از قبل فکر می کنید که آن ها بیش فعال و حواس پرت خواهند بود، مطمئناً همینطور خواهند بود! در عوض درک خود را نشان دهید و به آنها کمک کنید تا توانایی اعمال مستقل خود را توسعه دهند.


عدم توجه کودک

۴. به تلاش پاداش دهید، نه فقط به نتیجه
کودکان نیز مانند هر بزرگسال دیگری، اگر احساس کنند مورد قدردانی قرار می گیرند، بهترین های خود را به نمایش می گذارند. بنابراین پس از انجام یک کار به خصوص دشوار یا کاری که با توجه خاص انجام دادند، یک جایزه کوچک به آنها بدهید. به کارهای خوبی که انجام داده اند اشاره کنید و به آنها پاداش دهید، شاید با فعالیت هایی که از انجام آنها لذت می برند.

۵. به آنها بیاموزید که هر بار یک کار را انجام دهند
هنگام انجام تکالیف و مطالعه در خانه، برای اینکه توانایی تمرکز کودکان خود را بیش از حد تحت فشار قرار ندهید، به آنها کمک کنید تا کارهای خود را به فعالیت های خرد تقسیم کنند : کارهای کوچکتری که می توانند با آرامش بیشتر و بدون استرس انجام دهند.

منبع:کانون مشاوران ایران-عدم توجه کودک



:: برچسب‌ها: عدم توجه کودک , تمرکز در کودکان , عدم تمرکز در کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

سندرم جنین الکلی (Fetal alcohol syndrome) اختلالی نادر که با نقایص متعدد جسمی و ذهنی مشخص می شود که در فرزندان زنانی که در دوران بارداری از الکل سوء استفاده کرده اند، ایجاد می شود.

هیچ مقدار الکلی وجود ندارد که مصرف آن در دوران بارداری بی خطر باشد. اگر در دوران بارداری مشروب بنوشید، کودک خود را در معرض خطر ابتلا به سندرم الکل جنینی قرار می دهید، بنابراین این تصور که میزان کمی الکل مصرف می کنید و خطری ندارد را فراموش کنید مصرف الکل به طور کامل باید قطع شود.

فهرست مطالب

سندرم جنین الکلی
هنگامی که یک زن باردار الکل مصرف می کند، جنین او مستقیماً از طریق جریان خون در معرض الکل قرار می گیرد. اگر الکل بتواند رشد و تکامل تمام سیستم های اندام جنین را مختل کند، این رشد سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) است که بیشتر در معرض اثرات مضر آن است. این اثرات که شدت آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است، می تواند شامل اختلالات جسمی و ذهنی و همچنین اختلالات رفتاری و یادگیری باشد. آنها می توانند پیامدهای متفاوتی در طول زندگی داشته باشند. که در ادامه به این پیامدها پرداخته شده است.

 

علائم
از آنجایی که قرار گرفتن در معرض الکل قبل از تولد می تواند بر رشد و عملکرد اندام ها و سیستم های متعددی تأثیر بگذارد، علائم و نشانه های حاصل از کودکی به کودک دیگر بسیار متغیر است. این علائم عبارت هستند از:

ظاهر و حالت چهره متفاوت
ناهنجاری های سیستم عصبی مرکزی
عقب ماندگی رشد
آنها همچنین ناتوانی های اولیه را نیز تجربه می کنند به طور مثال:

چشمان کوچک
اتصال گوش در قسمت پایین تر
لب فوقانی نازک
بینی کوتاه و رو به بالا
سطح پوست صاف بین بینی و لب بالایی
تغییر شکل مفاصل، اندام ها و انگشتان
تغییرات چشمی و مشکلات بینایی ( استرابیسم ، هیپوپلازی عصب بینایی)
مشکلات شنوایی
کاهش دور سر و اندازه مغز
نقایص قلبی (نقص سپتوم)، ناهنجاری های تناسلی ( هیپوسپادیاس ، هیپرتروفی کلیتورال)، اختلالات کلیوی و استخوانی.

سندرم جنین الکلی

نقایص سیستم عصبی مرکزی مرتبط با اختلالات طیف الکل جنینی نیز می تواند در بین نوزادان بسیار متفاوت باشد، این بدین معنی است که کودکان ممکن است برخی از علائم را نشان دهند ولی تشخیص دقیق زیر نظر دکتر باید انجام شود. از جمله این علائم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحریک پذیری و عصبی بودن،
تاخیر رشد در دوران کودکی،
بیش فعالی، توجه و مشکلات یادگیری (که ممکن است به اشتباه به عنوان اختلال نقص توجه و بیش فعالی ساده ADHD تشخیص داده شود ).
در نوجوانی علائم زیر را نشان می دهند:

هماهنگی ضعیف
رفلکس های غیر طبیعی
عملکرد تحصیلی ضعیف
کاهش توانایی حل مسئله
مهارت های اجتماعی ضعیف
مشکلات در کارکردهای اجرایی مانند برنامه ریزی شناختی و شکل گیری مفهوم
درک ضعیف از پیامدهای اقدامات انجام شده
مشکل در فعالیت های روزمره زندگی
مشکلات کنترل تکانه
وقفه در مدرسه
ناتوانی در حفظ شغل
ایزوله سازی اجتماعی
رفتارهای جنسی نامناسب
به طور کلی، افراد مبتلا به سندرم جنین الکلی دارای بروز بالایی از مشکلات عاطفی و رفتاری هستند که اغلب عواقب فاجعه باری بر زندگی فرد دارد.

اگر مشکوک هستید فرزندتان به سندرم الکل جنینی مبتلا است، در اسرع وقت با پزشک خود صحبت کنید. تشخیص زودهنگام ممکن است به کاهش مشکلاتی مانند مشکلات یادگیری و مسائل رفتاری کمک کند.

منبع:کانون مشاوران ایران-سندرم جنین الکلی



:: برچسب‌ها: سندرم جنین الکلی , تاثیر مشروب خوردن , جنین الکلی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مدیریت رابطه عاشقانه ، راه های ابراز علاقه رابطه سالم و پایدار یکی از مهم‌ترین عوامل در رسیدن به خوشبختی و رضایت در زندگی است. مدیریت صحیح رابطه زوج می‌تواند به حفظ این رابطه و ایجاد یک زندگی مشترک شاد و موفق کمک کند. در این مقاله به ۱۰ نکته طلایی برای مدیریت رابطه زوج اشاره می‌کنیم.

مدیریت رابطه زوج به معنای ایجاد و حفظ یک رابطه سالم و پایدار بین دو نفر است. این رابطه می‌تواند یک رابطه عاشقانه، دوستانه، خانوادگی یا هر نوع رابطه دیگری باشد. مدیریت رابطه زوج اهمیت زیادی دارد زیرا می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی افراد و ایجاد یک زندگی شاد و موفق کمک کند.

دلایل اهمیت مدیریت رابطه
افزایش رضایت از زندگی: یک رابطه سالم و پایدار می‌تواند به افزایش رضایت از زندگی افراد کمک کند. زوجینی که از رابطه خود راضی هستند، احساس خوشبختی و آرامش بیشتری می‌کنند و کمتر دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند.
کاهش استرس و اضطراب: یک رابطه سالم می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب افراد کمک کند. زوجینی که از حمایت یکدیگر برخوردار هستند، در شرایط سخت می‌توانند با آرامش بیشتری از پس مشکلات برآیند.
تقویت سیستم ایمنی بدن: یک رابطه سالم می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن افراد کمک کند. زوجینی که از رابطه خود راضی هستند، کمتر دچار بیماری می‌شوند.
افزایش طول عمر: تحقیقات نشان داده‌اند که زوجینی که از رابطه خود راضی هستند، عمر طولانی‌تری دارند.
مدیریت رابطه عاطفی
راه‌های مدیریت رابطه
نکته ۱: ارتباط موثر
ارتباط موثر یکی از پایه‌های اصلی هر رابطه سالمی است. در یک رابطه سالم، زوجین باید بتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و احساسات و نیازهای خود را به یکدیگر ابراز کنند. برای برقراری ارتباط موثر، باید به نکات زیر توجه کنید:

به حرف‌های یکدیگر گوش دهید و سعی کنید منظور یکدیگر را درک کنید.
از قضاوت و سرزنش یکدیگر خودداری کنید.
به یکدیگر احترام بگذارید و احساسات یکدیگر را درک کنید.
نکته ۲: اعتماد
اعتماد یکی از مهم‌ترین عوامل در یک رابطه سالم است. وقتی زوجین به یکدیگر اعتماد دارند، احساس امنیت و آرامش می‌کنند و می‌توانند با خیال راحت زندگی مشترک خود را پیش ببرند. برای ایجاد اعتماد در رابطه، باید به نکات زیر توجه کنید:

به یکدیگر وفادار باشید و به عهد و پیمان خود پایبند باشید.
به یکدیگر دروغ نگویید و به یکدیگر احترام بگذارید.
به یکدیگر اعتماد کنید و به یکدیگر فرصت دهید تا خود را ثابت کنند.
نکته ۳: احترام
احترام یکی دیگر از پایه‌های اصلی یک رابطه سالم است. زوجین باید به یکدیگر احترام بگذارند و ارزش یکدیگر را درک کنند. برای ایجاد احترام در رابطه، باید به نکات زیر توجه کنید:

به یکدیگر به عنوان یک فرد مستقل احترام بگذارید و آزادی‌های یکدیگر را محترم بشمارید.
به یکدیگر ارزش قائل باشید و از یکدیگر قدردانی کنید.
به یکدیگر کمک کنید تا به اهداف خود برسید.
نکته ۴: گذشت
هیچ کس کامل نیست و همه ما ممکن است اشتباه کنیم. در یک رابطه سالم، زوجین باید بتوانند از یکدیگر بگذرند و اشتباهات یکدیگر را ببخشند. برای ایجاد گذشت در رابطه، باید به نکات زیر توجه کنید:

سعی کنید از دیدگاه یکدیگر به مسائل نگاه کنید.
به یکدیگر فرصت بدهید تا اشتباهات خود را جبران کنند.
به خاطر داشته باشید که همه ما انسان هستیم و ممکن است اشتباه کنیم.


نکته ۵: تعهد
تعهد به رابطه یکی از مهم‌ترین عوامل در حفظ رابطه است. وقتی زوجین به یکدیگر متعهد هستند، در سختی‌ها و خوشی‌ها در کنار یکدیگر می‌مانند و تلاش می‌کنند تا رابطه خود را حفظ کنند. برای ایجاد تعهد در رابطه، باید به نکات زیر توجه کنید:

به یکدیگر قول دهید که در سختی‌ها و خوشی‌ها در کنار یکدیگر خواهید ماند.
به یکدیگر ثابت کنید که به رابطه خود متعهد هستید.
برای بهبود رابطه خود تلاش کنید.
نکته ۶: تنوع
تنوع یکی از عوامل مهم در حفظ شور و هیجان در رابطه است. زوجین باید سعی کنند تا در زندگی مشترک خود تنوع ایجاد کنند و از یکنواختی جلوگیری کنند. برای ایجاد تنوع در رابطه، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

با یکدیگر به مسافرت بروید.
فعالیت‌های جدید را امتحان کنید. سعی کنید فعالیت های جدید را در برنامه خود قرار دهید.
به یکدیگر هدیه بدهید.
نکته ۷: حل اختلاف
هر رابطه‌ای ممکن است با اختلافات روبرو شود. در یک رابطه سالم، زوجین باید بتوانند اختلافات خود را به طور موثر حل کنند. برای حل اختلاف در رابطه، باید به نکات زیر توجه کنید:

به یکدیگر احترام بگذارید و به حرف‌های یکدیگر گوش دهید.
سعی کنید از دیدگاه یکدیگر به مسائل نگاه کنید. به این شکل می توانید درک کنید که چرا همسرتان با شما اختلاف نظر دارد.
از خشونت و تحقیر خودداری کنید.

منبع:مشاوره خانواده-رابطه ی دوستی طلایی داشته باشید



:: برچسب‌ها: راه های ابراز علاقه , مدیریت رابطه زوجین , رابطه عاشقانه ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

جملات دلربایی به همسر، جملات دلداری دهنده، دلداری دادن به مردان، متن از دل دراوردن ناراحتی همسر، یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث استحکام روابط زناشویی می‌شود، ابراز محبت و عشق به یکدیگر است. یکی از راه‌های ابراز عشق و محبت، استفاده از جملات دلرایی است. این جملات می‌توانند به همسرتان نشان دهند که چقدر برای شما مهم است و او را دوست دارید.

در این مقاله، به چند نمونه از جملات دلرایی به همسر اشاره می‌کنیم. این جملات را می‌توانید در موقعیت‌های مختلف به همسرتان بگویید تا عشق و علاقه خود را به او نشان دهید.

جملات دلرایی به همسر در صبح
صبح‌ها، زمانی است که همسرتان تازه از خواب بیدار شده است و ذهنش باز است. در این زمان، می‌توانید با گفتن جملات دلرایی، روز خوبی را برای او رقم بزنید.

صبح بخیر، عزیزم. چقدر خوشحالم که تو را دارم.
تو زیباترین زن دنیا هستی.
دوستت دارم و به تو افتخار می‌کنم.
با تو، زندگی برای من معنا پیدا می‌کند.
تو بهترین دوست من هستی
من همیشه به تو افتخار می کنم
تو همیشه باعث می شوی که احساس کامل بودن کنم
تو یک همسر مهربان و فداکار هستی
تو همیشه به فکر من هستی
من هر روز بیشتر از دیروز عاشقت می شوم
پیشنهاد مشاور: وابستگی همسربه خانواده و دخالت خواهر در زندگی زناشویی

جملات دلرایی به همسر در طول روز
در طول روز، می‌توانید با گفتن جملات دلرایی، به همسرتان نشان دهید که به او فکر می‌کنید.

تو بهترین همسر دنیا هستی.
با تو، احساس امنیت می‌کنم.
تو باعث می‌شوی که زندگی من کامل شود.
تو همیشه برای من الهام‌بخش هستی.
من همیشه در کنارت هستم
تو همیشه باعث می شوی که احساس خوشبختی کنم
من عاشق لبخند تو هستم
تو بهترین همسر دنیا هستی
من خیلی خوش شانس هستم که تو را دارم
تو زیباترین زن یا مرد دنیا هستی
جملات دلرایی به همسر
جملات دلرایی به همسر در شب
شب‌ها، زمانی است که همسرتان خسته از کار است و نیاز به آرامش دارد. در این زمان، می‌توانید با گفتن جملات دلرایی، او را آرام کنید و به او بگویید که چقدر دوستش دارید.

“تو بهترین همسر دنیا هستی. من از داشتن تو در زندگیم بسیار خوشبختم.”
“تو زیباترین زن دنیا هستی. وقتی تو را می‌بینم، قلبم می‌تپد.”
“من عاشق تو هستم. تو دنیای منی.”
“تو همیشه برای من یک شگفتی هستی. من هر روز از بودن با تو لذت می‌برم.”
“تو بهترین دوست من هستی. من همیشه می‌توانم روی تو حساب کنم.”
“تو یک همسر فوق‌العاده هستی. تو همیشه از من حمایت می‌کنی.”
“تو یک مادر فوق‌العاده هستی. تو فرزندانمان را به بهترین شکل ممکن بزرگ می‌کنی.”
“تو یک عشق واقعی هستی. من همیشه برای همیشه با تو خواهم بود.”
جملات دلرایی به همسر در موقعیت‌های خاص
علاوه بر جملات بالا، می‌توانید در موقعیت‌های خاص نیز از جملات دلرایی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر همسرتان به شما کمک کرده است، می‌توانید به او بگویید:

از کمکت خیلی ممنونم. تو خیلی مهربان هستی.
اگر همسرتان به شما هدیه داده است، می‌توانید به او بگویید:

این هدیه خیلی زیباست. تو خیلی به من فکر می‌کنی.
اگر همسرتان کاری کرده است که شما را خوشحال کرده است، می‌توانید به او بگویید:

تو خیلی بامزه و مهربان هستی. خیلی خوشحالم که با تو ازدواج کردم.
با گفتن جملات دلرایی به همسر، عشق و علاقه خود را به او نشان دهید و به او بگویید که چقدر برای شما مهم است و عشق و علاقه خود را به او افزایش دهید.

منبع:مشاوره خانواده-جملات دلربایی به همسر که او را دیوانه و مجذوب می کند



:: برچسب‌ها: جملات دلربا , کلمات عاشقانه , دلداری دادن به مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

دروغگویی همسر یکی از رایج ترین رفتارهای انسان است. دروغگویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله پنهان کردن حقیقت، محافظت از دیگران، یا حتی محافظت از خود. اما دروغگویی می تواند در روابط نیز مشکلاتی ایجاد کند، به ویژه اگر همسر شما دروغ بگوید.

اگر فکر می کنید همسرتان ممکن است به شما دروغ می گوید، مهم است که بتوانید نشانه های دروغگویی را تشخیص دهید. در این مقاله، به بررسی برخی از نشانه های رایج دروغگویی همسر می پردازیم.

نشانه های دروغگویی همسر
تغییر در رفتار: یکی از اولین نشانه های دروغگویی، تغییر در رفتار است. اگر همسر شما ناگهان رفتارش را تغییر می دهد، مانند اینکه بیش از حد عصبی یا مضطرب است، یا اینکه از شما دوری می کند، ممکن است چیزی را از شما پنهان می کند.
عدم تماس چشمی: تماس چشمی یکی از نشانه های اعتماد و صداقت است. اگر همسر شما هنگام صحبت با شما از تماس چشمی اجتناب می کند، ممکن است در حال دروغ گفتن باشد.
تغییر در لحن صدا: لحن صدا نیز می تواند نشانه ای از دروغگویی باشد. اگر همسر شما هنگام صحبت با شما صدایش تغییر می کند، مانند اینکه ناگهان آرام تر یا تندتر می شود، ممکن است چیزی را از شما پنهان می کند.
تغییر در زبان بدن: زبان بدن نیز می تواند نشانه ای از دروغگویی باشد. اگر همسر شما هنگام صحبت با شما زبان بدنی غیرمطمئنی دارد، مانند اینکه دست هایش را تکان می دهد یا شانه هایش را بالا می اندازد، ممکن است چیزی را از شما پنهان می کند.
تناقض در گفته ها: اگر همسر شما در صحبت هایش تناقض می کند، ممکن است در حال دروغ گفتن باشد. به عنوان مثال، اگر از او می پرسید که دیروز کجا بوده است، و دو پاسخ متفاوت می دهد، ممکن است چیزی را پنهان می کند.
برای مشاوره زوجین، خیانت و طلاق می توانید با متخصصان برتر ایران با شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.

خیانت مرد به زن
علت فاصله گرفتن مرد از زن
دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود یک مرد از زن فاصله بگیرد و منجر به خیانت مرد به زن می شود. برخی از دلایل رایج عبارتند از:

عدم علاقه: اگر مردی دیگر به زن علاقه ای نداشته باشد، ممکن است از او فاصله بگیرد. این امر می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، مانند اینکه مرد عاشق زن دیگری شده باشد، یا اینکه زن کاری کرده باشد که باعث شود مرد از او دلسرد شود.


اختلاف نظر: اگر مرد و زن در مورد مسائل مهمی با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند، ممکن است این اختلاف نظر باعث شود که از یکدیگر فاصله بگیرند. این اختلاف نظر می تواند در مورد مسائلی مانند اهداف زندگی، ارزش ها، یا سبک زندگی باشد.
مشکلات شخصی: اگر مرد با مشکلات شخصی مانند مشکلات مالی، مشکلات شغلی، یا مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم کند، ممکن است از زن فاصله بگیرد تا روی حل مشکلات خود تمرکز کند.
فشار از جانب دیگران: اگر مرد از جانب دیگران، مانند خانواده یا دوستان، تحت فشار قرار بگیرد که از زن فاصله بگیرد، ممکن است این فشار باعث شود که او این کار را انجام دهد.
اگر مردی از شما فاصله گرفته است، مهم است که ابتدا سعی کنید علت این فاصله را بفهمید. اگر می توانید علت را شناسایی کنید، می توانید برای حل آن اقدام کنید.

پیشنهاد مشاور: کارهایی که باعث خیانت همسر می شود و نباید انجام داد

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در درک علت فاصله گرفتن مرد از شما آورده شده است:

با او صحبت کنید: بهترین راه برای فهمیدن علت فاصله گرفتن مرد از شما این است که با او صحبت کنید. به او بگویید که متوجه شده اید که او از شما فاصله گرفته است و از او بپرسید که چرا این کار را کرده است.
به رفتار او توجه کنید: به رفتار مرد در اطراف شما توجه کنید. آیا او هنوز به شما علاقه نشان می دهد؟ آیا او هنوز با شما تماس می گیرد یا پیام می دهد؟ این رفتارها می تواند به شما در درک علت فاصله گرفتن او کمک کند.
با دوستان یا خانواده او صحبت کنید: اگر با دوستان یا خانواده مرد آشنا هستید، می توانید با آنها صحبت کنید و ببینید که آیا آنها اطلاعاتی در مورد علت فاصله گرفتن او دارند.

منبع:مشاوره خانواده-با همسر دروغگو چه کنم؟



:: برچسب‌ها: همسر دروغگو , شوهر دروغگو , نشانه های دروغگویی همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

قهر، یکی از رفتارهای رایج در روابط بین فردی است. این رفتار می‌تواند به عنوان یک سلاح دفاعی برای بیان نارضایتی یا عصبانیت استفاده شود. با این حال، قهر می‌تواند عواقب منفی زیادی برای رابطه داشته باشد.

در این مقاله، به بررسی قهر به عنوان یک سلاح دفاعی خطرناک در رابطه می‌پردازیم. ابتدا، ماهیت قهر را بررسی می‌کنیم. سپس، عواقب منفی دلخوری برای رابطه را بیان می‌کنیم. در نهایت، راهکارهایی برای کاهش استفاده از دلخوری در رابطه ارائه می‌دهیم.

قهر چیست
قهر، یک واکنش عاطفی است که با احساسات منفی مانند عصبانیت، ناامیدی، یا نارضایتی همراه است. این احساسات می‌توانند ناشی از عوامل مختلفی مانند مشکلات ارتباطی، اختلاف نظر، یا خیانت باشند.

هنگامی که فرد احساسات منفی می‌کند، ممکن است از درگیری به عنوان یک روش برای بیان این احساسات استفاده کند. دلخوری می‌تواند به صورت قطع ارتباط با فرد مقابل، عدم پاسخگویی به پیام‌ها یا تماس‌های تلفنی، یا انجام کارهایی که باعث آزار فرد مقابل می‌شود، بروز کند.

روانشناسی قهر زن و مرد
درگیری و خودداری از بیان احساسات یک واکنش طبیعی انسانی است که در هر رابطه‌ای، از جمله روابط زناشویی، ممکن است رخ دهد. با این حال، دلخوری می‌تواند تأثیرات منفی بر رابطه داشته باشد، به خصوص اگر به طور مکرر یا طولانی مدت انجام شود.

روانشناسی قهر زن
زنان به دلایل مختلفی ممکن است قهر کنند. برخی از دلایل رایج عبارتند از:

احساس ناامیدی یا عصبانیت: زنان بیشتر از مردان به روابط عاطفی اهمیت می‌دهند و احساسات خود را به طور عمیق‌تری تجربه می‌کنند. بنابراین، اگر زن احساس ناامیدی یا عصبانیت کند، ممکن است به درگیری متوسل شود.
احساس آسیب دیدگی یا طرد شدن: زنان بیشتر از مردان از طریق احساسات خود با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین، اگر زن احساس آسیب دیدگی یا طرد شدن کند، ممکن است به قهر کردن متوسل شود.
احساس کنترل یا قدرت: زنان گاهی از دلخوری به عنوان ابزاری برای کنترل رابطه استفاده می‌کنند. آنها ممکن است فکر کنند که اگر قهر کنند، همسرشان تسلیم خواسته‌های آنها خواهد شد.
روانشناسی قهر مردان
برخی از دلایل قهر مردان عبارتند از:

خشم: خشم یک احساس طبیعی است که می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند احساس نارضایتی، تهدید یا آسیب باشد. مردان اغلب خشم خود را به روش‌های نامناسبی ابراز می‌کنند.
ناراحتی: ناراحتی نیز می‌تواند یکی از دلایل دلخوری مردان باشد. مردان ممکن است در شرایطی مانند خیانت، طرد شدن یا ناامیدی
احساس ناراحتی کنند و به دلخوری روی بیاورند.
ناامیدی: ناامیدی نیز می‌تواند باعث دلخوری مردان شود. مردان ممکن است در شرایطی مانند شکست، ناکام شدن یا عدم تحقق خواسته‌هایشان احساس ناامیدی کنند.
احساس گناه: احساس گناه نیز می‌تواند باعث قهر مردان شود. مردان ممکن است در شرایطی مانند انجام کاری اشتباه یا آسیب رساندن به کسی احساس گناه کنند و به قهر کردن روی بیاورند.
احساس درماندگی: احساس درماندگی نیز می‌تواند باعث قهر مردان شود. مردان ممکن است در شرایطی مانند مواجهه با یک چالش دشوار یا عدم توانایی کنترل یک وضعیت احساس درماندگی کنند و به دلخوری روی بیاورند.
عواقب منفی قهر برای رابطه
قهر می‌تواند عواقب منفی زیادی برای رابطه داشته باشد. این عواقب عبارتند از:

کاهش اعتماد: قهر می‌تواند باعث شود که فرد مقابل احساس کند که مورد اعتماد نیست. این امر می‌تواند منجر به کاهش اعتماد و آسیب به رابطه شود.
افزایش خشونت: قهر می‌تواند زمینه را برای بروز خشونت فیزیکی یا کلامی فراهم کند.
تضعیف ارتباط: قهر می‌تواند باعث قطع ارتباط بین زوجین شود. این امر می‌تواند منجر به کاهش صمیمیت و سردی در رابطه شود.
افزایش استرس: قهر می‌تواند باعث افزایش استرس و اضطراب در زوجین شود. این امر می‌تواند بر سلامت جسمی و روانی آنها تأثیر منفی بگذارد.
چگونه قهر را تمام کنیم
برای تمام کردن این مسئله، ابتدا باید علت دلخوری را شناسایی کنید. اگر علت دلخوری را نمی‌دانید، نمی‌توانید آن را حل کنید. پس از شناسایی علت قهر، می‌توانید برای حل آن اقدام کنید. در اینجا چند راهکار برای حل قهر آورده شده است:

با طرف مقابل خود صحبت کنید. زمانی را برای صحبت با طرف مقابل خود انتخاب کنید که هر دوی شما آرام هستید و می‌توانید به یکدیگر توجه کنید. در مورد احساسات خود صحبت کنید و سعی کنید به نظرات طرف مقابل خود نیز گوش دهید.
از جملات “من” استفاده کنید. به جای اینکه بگویید “تو همیشه دیر می‌رسی”، بگویید “من وقتی دیر می‌رسی، احساس ناامیدی می‌کنم.”
به حرف‌های طرف مقابل خود گوش دهید. سعی کنید به حرف‌های طرف مقابل خود گوش دهید و نظرات او را درک کنید.
به دنبال راه‌حل باشید. سعی کنید با طرف مقابل خود به یک راه‌حل برای مشکلی که باعث قهر شده است، برسید.
اگر با صحبت کردن با طرف مقابل خود نتوانستید دلخوری را حل کنید، می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید. یک مشاور یا روانشناس می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید و از قهر در رابطه خود جلوگیری کنید. به این منظور می توانید با شماره های۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگیرید.
صبر داشته باشید. حل دلخوری ممکن است زمان ببرد.
از خودتان انتظار زیادی نداشته باشید. همه اشتباه می‌کنند. اگر قهر کردید، به خودتان سخت نگیرید.
به رابطه خود اهمیت دهید. اگر رابطه شما برای شما مهم است، برای حل قهر تلاش کنید.
با یادگیری مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه احساسات خود را به طور سالم بیان کنید و از قهر در رابطه خود جلوگیری کنید.
مشاوره تحصیلی کسی که از درس خوندن پیشمون شده و می خواهد درست انتخاب رشته کنه
راهکار
مشاور در جلسات مشاوره برای کاهش دلخوری در رابطه، از راهکارهای زیر استفاده می کند:

یادگیری مهارت‌های ارتباطی: یکی از بهترین راهکارها برای کاهش استفاده از قهر، یادگیری مهارت‌های ارتباطی است. این مهارت‌ها به افراد کمک می‌کند تا احساسات خود را به طور سالم بیان کنند.
حل مسئله: هنگامی که با مشکلی در رابطه مواجه می‌شوید، به جای قهر، سعی کنید آن را به صورت مسالمت‌آمیز حل کنید. برای این کار، می‌توانید از تکنیک‌های حل مسئله مانند گوش دادن فعال، ارائه راهکار، و توافق استفاده کنید.


احترام به یکدیگر: احترام به یکدیگر یکی از پایه‌های مهم هر رابطه است. هنگامی که به یکدیگر احترام می‌گذارید، کمتر احتمال دارد که از دلخوری به عنوان یک روش برای بیان نارضایتی خود استفاده کنید.
افزایش اعتماد: اعتماد یکی از عوامل مهم در حفظ رابطه است. هنگامی که به یکدیگر اعتماد دارید، کمتر احتمال دارد که از دعوا به عنوان یک روش برای کنترل یکدیگر استفاده کنید.
افزایش عشق: عشق یکی از مهم‌ترین عوامل در حفظ رابطه است. هنگامی که عاشق یکدیگر هستید، کمتر احتمال دارد که از دعوا به عنوان یک روش برای آسیب رساندن به یکدیگر استفاده کنید.
عواقب قهر با شوهر
قهر با شوهر می‌تواند عواقب منفی زیادی برای رابطه داشته باشد. این عواقب عبارتند از:

کاهش اعتماد: درگیری و ناتوانی در بیان احساس می‌تواند باعث شود که شوهر احساس کند که مورد اعتماد نیست. این امر می‌تواند منجر به کاهش اعتماد و آسیب به رابطه شود.
افزایش خشونت: دیگری می‌تواند زمینه را برای بروز خشونت فیزیکی یا کلامی فراهم کند.
تضعیف ارتباط: قهر می‌تواند باعث قطع ارتباط بین زوجین شود. این امر می‌تواند منجر به کاهش صمیمیت و سردی در رابطه شود.
افزایش استرس: قهر می‌تواند باعث افزایش استرس و اضطراب در زوجین شود. این امر می‌تواند بر سلامت جسمی و روانی آنها تأثیر منفی بگذارد.
تأثیر منفی بر فرزندان: قهر می‌تواند تأثیر منفی بر فرزندان بگذارد. فرزندان ممکن است احساس کنند که در خانه ناامن هستند یا مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.
تغییر در روابط جنسی: قهر می‌تواند منجر به تغییر در روابط جنسی زوجین شود. زوجین ممکن است کمتر میل به برقراری رابطه جنسی داشته باشند یا از رابطه جنسی لذت نبرند.
افزایش احتمال خیانت: قهر می‌تواند منجر به افزایش احتمال خیانت شود. زوجین ممکن است احساس کنند که از رابطه خود ناراضی هستند و به دنبال راه دیگری برای ارضای نیازهای خود باشند.

منبع:مشاوره خانواده-قهر سلاح دفاعی که زندگی او را نابود کرد



:: برچسب‌ها: قهر زن و مرد , قهر کردن , عواقب قهر با شوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تاثیر دعوای والدین بر کودک یکی از آسیب‌زاترین تجربیات برای کودکان است. این دعواها می‌تواند تأثیرات منفی کوتاه‌مدت و بلندمدت بر رشد و سلامت کودک داشته باشد. تاثیر دعوای والدین بر کودک بسیار زیاد است. کودکان در مقابل واقعه های دردناک بسیار صدمه پذیر می باشند. بنابراین دعوای والدین سلامتی روانی آنها دچار خطر می شود.

پژوهش ها نشان گر این می باشد که دعواهای بین والدین مخصوصاً مشاجره های غیر قابل حل در موقع جدایی ، در مدت طولانی سلامت روانی و خوشبختی کودک را تحت تاثیر قرار می دهد.

تاثیر دعوای والدین بر کودک
قبلیبعدی
۱۲
مشاوره نجات زندگی
تاثیرات کوتاه‌مدت دعوای والدین بر کودک
بر طبق مطالعات سایت “مشاوره خانواده “، فرزندانی که در معرض اختلاف‌های حاد، به طور مداوم و دارای زمان زیاد پدر و مادر خود قرار می گیرند، به اشخاصی تهاجمی و دارای خشم تبدیل می شوند.

تاثیر دعوای والدین بر کودک امکان دارد موجب کم شدن اعتماد به نفس، استرس و افسردگی در کودک شود که در برخی از فرزندان به خودکشی هم تبدیل می‌شود. علاوه بر این موارد رویکرد تحصیلی کودک به دلیل اختلافات والدین صدمه می بیند

که همین امر در پرورش یافتن توانایی‌های عاطفی و اجتماعی موثر می باشد. پژوهشگران اعتقاد دارند که کودکان در تمام سنین در اختلاف‌های میان والدین تحت تاثیر قرار می‌گیرند از طرفی دیگر اگر کودکان شاهد مشاجره والدین باشند. خوش بین بودن خود را نسبت به جهان و مهارت های خود برای کسب کردن هماهنگی و عشق از دست خواهند داد. شدت تاثیر دعوای والدین بر کودک به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

سن کودک: کودکان کوچکتر نسبت به کودکان بزرگتر بیشتر تحت تأثیر دعوای والدین قرار می‌گیرند.
شدت دعوا: دعواهای شدیدتر تأثیرات مخربی‌تری بر کودکان دارند.
فرکانس دعوا: دعواهای مکرر تأثیرات مخربی‌تری بر کودکان دارند.
اگر کودک شما شاهد دعوای والدین خود است، مهم است که به او کمک کنید تا با این شرایط کنار بیاید.

تاثیر دعوای والدین بر کودک
تاثیر دعوای والدین در بزرگسالی
تاثیر دعوای والدین در بزرگسالی نی نی سایت می تواند تأثیرات منفی زیادی بر فرزندان داشته باشد. این تأثیرات می تواند شامل موارد زیر باشد:

مشکلات عاطفی: کودکانی که شاهد دعوای والدین خود هستند، بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات عاطفی مانند اضطراب، افسردگی، و عزت نفس پایین قرار دارند.
مشکلات رفتاری: این کودکان ممکن است رفتارهای پرخاشگرانه، ناسازگارانه، یا منزویانه از خود نشان دهند.
مشکلات تحصیلی: این کودکان ممکن است در مدرسه عملکرد ضعیفی داشته باشند و یا ترک تحصیل کنند.
مشکلات روابط: این کودکان ممکن است در برقراری روابط سالم با دیگران مشکل داشته باشند.
علائم مصرف مواد مخدر
از نظر روانشناسی تاثیر دعوای والدین بر کودک می تواند سبب:

شب ادراری
افسردگی
اعتیاد
استرس شدید
بی خوابی
بیش فعالی
خشونت و پرخاشگری
حمله عصبی در بزرگسالی
جامعه گریزی
بدبینی نسبت به جنس مخالف
و غیره

منبع:مشاوره خانواده-والدین با دعوا کودکی ام را سیاه کردند



:: برچسب‌ها: دعوای والدین , استرس دعوای پدر و مادر , تاثیر دعوای والدین بر کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

روابط میان عروس و روش رفتار با خواهر شوهر یکی از دشوارترین رابطه خانوادگی محسوب می شود.

برای داشتن یک رابطه خوب با خواهر شوهر خود شیوه های زیر را به کار ببرید.

اکثر زوج ها در آغاز ازدواج علاقه دارند که رابطه آنها با خانواده همسر به بهترین شکل باشد.

ولی در بیشتر موارد آن چیزی که دوست دارند پیش نمی‌رود.

مشکل بعضی از اشخاص این می باشد که در برقراری ارتباط انعطاف پذیر نمی باشند.

یک روش مخصوصی را در برقرار کردن ارتباط با تمام اطرافیانی که در زندگی هستند به کار می برند.

در حقیقت موقعیت و نقش آنها در زندگی متفاوت می باشد.
برای داشتن یک رابطه سالم باید این نکته را به کار گرفت.
برقراری ارتباط یک توانایی محسوب می‌شود که می‌توان آن را آموزش دید و بهتر کرد.
با زن داداش چگونه رفتار کنیم؟
روابط خواهر شوهر و عروس یکی از مهم‌ترین روابط در خانواده‌های ایرانی است. این رابطه می‌تواند تأثیر زیادی بر زندگی زناشویی داشته باشد. اگر این رابطه خوب و صمیمی باشد، می‌تواند به استحکام خانواده کمک کند. اما اگر این رابطه دچار مشکل شود، می‌تواند باعث اختلاف و تنش در خانواده شود.

برای برقراری یک رابطه خوب با خواهر شوهر، باید نکات زیر را رعایت کنید:

احترام
احترام گذاشتن به یکدیگر یکی از مهم‌ترین اصول در هر رابطه‌ای است. خواهر شوهر شما هم یک انسان است و شایسته احترام است. به عقاید و سلایق او احترام بگذارید و سعی کنید او را درک کنید.

صمیمیت
صمیمیت یکی دیگر از عوامل مهم در روابط است. سعی کنید با خواهر شوهرتان صمیمی شوید و او را به عنوان یک دوست و همدم بپذیرید. البته در صمیمیت با خواهر شوهر باید حد و مرز را رعایت کنید.

مهربانی
مهربانی و محبت می‌تواند به ایجاد رابطه‌ای دوستانه و صمیمانه کمک کند. به خواهر شوهرتان محبت کنید و از او قدردانی کنید.

همدلی
سعی کنید با خواهر شوهرتان همدلی کنید و احساسات او را درک کنید. در مواقعی که او دچار مشکل است، به او کمک کنید و از او حمایت کنید.

مثبت‌اندیشی
سعی کنید به خواهر شوهرتان به چشم یک رقیب یا دشمن نگاه نکنید. با او به عنوان یک دوست و همراه مثبت رفتار کنید.

مثبت بودن
سعی کنید همیشه مثبت باشید و انرژی مثبت به خواهر شوهرتان منتقل کنید. این کار باعث می‌شود که او هم از بودن در کنار شما لذت ببرد.

البته ممکن است در برخی موارد، خواهر شوهر شما رفتارهایی داشته باشد که باعث ناراحتی شما شود. در این مواقع، سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و با آرامش با او صحبت کنید. اگر مشکل حل نشد، می‌توانید از همسرتان کمک بگیرید.

در نهایت، باید توجه داشته باشید که رابطه خواهر شوهر و عروس یک رابطه پیچیده است. ممکن است در طول زمان، این رابطه دچار فراز و نشیب شود. مهم این است که با رعایت نکات بالا، تلاش کنید این رابطه را حفظ کنید و آن را به یک رابطه دوستانه و صمیمی تبدیل کنید.

در اینجا چند نکته‌ی کاربردی برای برقراری رابطه‌ی خوب با خواهر شوهر آورده شده است:

از همسرتان کمک بگیرید. اگر با خواهر شوهرتان مشکل دارید، از همسرتان کمک بگیرید تا مشکل را حل کنید.
از بدگویی خواهر شوهرتان نزد دیگران خودداری کنید. این کار باعث می‌شود که رابطه‌ی شما با خواهر شوهرتان بدتر شود.
اگر خواهر شوهرتان به شما بدی کرد، او را ببخشید. گذشت و بخشش باعث می‌شود که رابطه‌ی شما با خواهر شوهرتان بهتر شود.
اگر خواهر شوهرتان از شما کمک خواست، به او کمک کنید. این کار باعث می‌شود که خواهر شوهرتان به شما اعتماد کند و رابطه‌ی شما با او صمیمی‌تر شود.
امیدوارم این نکات به شما کمک کند تا رابطه‌ی خوبی با خواهر شوهرتان برقرار کنید.

روش رفتار با خواهر شوهر
رابطه سالم و تاثیرگذار با خواهر شوهر
یک رابطه سالم و تاثیرگذار ارتباطی می باشد که در آن موقعیت رشد برای طرفین وجود داشته باشد.

در یک ارتباط تاثیر گذار طرفین وقتی که در کنار یکدیگر می باشند موقعیتشان اینگونه می باشد:

احساس کردن نشاط
داشتن حس خوب
احساس طلبکار بودن نمی کنند و با یکدیگر رابطه‌ای عاطفی برقرار می کنند.

منبع:مشاوره خانواده-روش رفتار با خواهر شوهر



:: برچسب‌ها: رفتار با خواهر شوهر , خانواده همسر , روابط خواهر شوهر و عروس ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اهمیت بازی برای کودکان رسیدن به تکامل عقلی و احساسی می باشد که خلاقیت کودکان را محک زده و آن را تقویت می کند. همچنین یک نوع روش برای آموزش کودکان می باشد. حتی این روش برای آنان که مشکل گفتاری نیز دارند هم راه گشا و قابل استفاده میباشد.
بازی درمانی کودکان به روش های مختلف به کودکان کمک می کند تا از راه بازی کردن یک پشتیبانی خوب دریافت کرده و با استفاده از احساسات و عواطف بسیار اندیشه های خود را بیان کرده و از مشکلات خود بگویند.
همچنین این روش کمک می کند تا کودکان بیاموزند چگونه روابط خود را کنترل کرده و درهنگام عصبانیت و یا خوشحالی چه رفتاری از خود بروز دهند. در این روش کودکان با استفاده از شیوه های مدیریتی مشکلات خود را حل کرده و اضطراب و استرس را در خود کاهش دهند.
اهمیت بازی برای کودکان
اهمیت بازی برای کودکان، روانشناسان و روانپزشکان مشاوره کودک، مجموعه ای بسیار از اسباب بازی ها را در اختیار کودک قرار می دهد و با او درباره این اسباب بازی ها صحبت کرده و همبازی میشود تا رابطه نزدیکی را با او پیدا کند سپس با کفتار و صحبت کردن با زبان کودکان مشکلات او را ریشه یابی می کند. در ادامه اهمیت بازی برای کودکان ذکر شده است:
۱.بازی کنید و یاد بگیرید
بازی یک “مدرسه” غیرقابل مقایسه است زیرا در قلب یادگیری و سرگرمی کودک شما قرار دارد. این به کودک اجازه می دهد تا راحت تر بیاموزد زیرا این فعالیت فوق العاده است که به او امکان می دهد نیازهای اولیه خود را برای حرکت، آزمایش و یادگیری با لذت برآورده کند.

بازی مناسب یک محیط سرگرم کننده و محرک برای کودک برای یادگیری به روشی طبیعی و جذاب فراهم می کند زیرا هنگام بازی، کودک انگیزه ای برای کشف، آزمایش و یادگیری چیزهای جدید پیدا می کند. تفکر انتقادی، حافظه و تمرکز آنها را بهبود می بخشد و به آنها اجازه می دهد تا پازل ها، تحقیقات، توسعه استراتژی هایی را برای پیروزی ایجاد کنند.

بازی به کودک اجازه می دهد تا دنیای اطراف خود را از راه عملی آزمایش و کشف کند. او می تواند ایده های مختلف را آزمایش کند، اشتباه کند و از تجربیات خود در حین بازی درس بگیرد.

۲. بازی کنید و مهارت های اجتماعی را توسعه دهید
اهمیت بازی برای کودکان اجازه می دهد تا با همسالان خود ارتباط برقرار کند، مهارت های اجتماعی مانند ارتباط، همکاری، اشتراک گذاری و حل تعارض را توسعه دهد. آنها یاد می گیرند که احساسات خود را مدیریت کنند، همدلی را توسعه دهند و دیدگاه های دیگران را درک کنند.

بازی‌هایی که در دوران کودکی به کودک ارائه می‌شود بر شخصی که او تبدیل می‌شود، از طریق تعامل با محیط خود، و همچنین نحوه تعامل ما با او تأثیر می‌گذارد.
بنابراین، دادن یک عروسک یا یک ماشین اسباب‌بازی به یک دختر بچه تصمیمی است که بر درک او از آنچه «عادی» است یا نه، یعنی هنجارهای والدین و اجتماعی تأثیر می‌گذارد. بنابراین، هر یک از والدین، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و عزیزانشان هنگام ارائه یک هدیه ناخودآگاه انتخاب می کنند.

هیچ هدیه بد یا بازی بدی وجود ندارد، این شما هستید که انتخاب می کنید چه چیزی با کودک و شخصیت او مطابقت دارد. یادگیری و بازی باید لحظه ای خاص بین کودک و اسباب بازی هایش باقی بماند، اما اگر این کار را با برادران و خواهرانش داشته باشد. هر کدام و البته پدر و مادرش. بازی کردن با هم، افراد در هر سنی و افراد را دور هم جمع می کند و تعاملات را به طور فعال تسهیل می کند. با بازی با فرزندتان، بدون اینکه لزوماً توجه داشته باشید، تعامل خواهید داشت و زمان با کیفیتی را با او سپری می کنید.

۳. بازی کنید تا یاد بگیرید در جامعه زندگی کنید
کودک با دو دنیا بازی می کند، یکی خارق العاده و دیگری واقعی. در طول بازی، او می تواند موقعیت ها، وقایع شاد یا ناخوشایندی را که تجربه کرده است، دوباره به تصویر بکشد. این بازی به او اجازه می دهد تا مهارت های اجتماعی مانند، از جمله، اهمیت انتظار نوبت، حل مشکلات و درگیری ها یا مهارت های مکالمه را برجسته کند…

از طریق بازی، کودک به دنبال درک قوانین زندگی در جامعه و ساختن نظریه هایی درباره جهان است. اطراف آنها به طور خاص، درک احساسات و قوانین رفتاری می تواند برای بسیاری از کودکان مبتلا به سندرم اوتیسم کار دشواری باشد. بنابراین، بازی در تشخیص حالات چهره و بازتولید آنها می تواند به آنها کمک کند تا در هنگام مواجهه با آنها، آنها را رمزگشایی کنند.

۴. بازی کنید تا بیدار شوید
برای بسیاری از کودکان اهمیت بازی برای کودکان میل به کشف به حدی است که تمام اشیاء زندگی روزمره توجه آنها را جلب می کند و برای آنها ارزش اسباب بازی دارد. برای سایر کودکان، به ویژه برخی از کودکان دارای معلولیت، کشف جهان باید بیشتر تحت نظارت باشد. در نتیجه کودک را برای تعامل با محیط خود برانگیزد. لازم است با قرار دادن آن در حضور محرک های متنوع، آن را به شیوه ای داوطلبانه تر درخواست کرد. یک آزمون و خطای طولانی برای یافتن محرک مناسب آغاز می شود، نه خیلی کم و نه خیلی تهاجمی.

اهمیت بازی برای کودکان

چگونه با کودک بازی کنیم؟
من فکر می کنم که ما باید از قبل درک کنیم که انجام این کار چقدر مهم است، زیرا وقتی کودک با او بازی می کند، اعتماد به نفس خود را تقویت می کند، مخزن عاطفی خود را پر می کند، احساس امنیت خود را پر می کند، این به او زمان دادن به معنای ورود به دنیای خود است.

اهمیت بازی برای کودکان همچنین قدرت فوق العاده ای در تنظیم احساسات دارد زیرا در واقع ما به عنوان والدین به مرور زمان متوجه خواهیم شد که وقتی برای بازی با کودک خود وقت بگذارید، او به تدریج مهارت های خودتنظیمی را در او ایجاد خواهد کرد. ناامیدی بسیار کمتر، خشم بسیار کمتر، او صبر را یاد خواهد گرفت، او چیزهای زیادی خواهد آموخت، به طوری که من فکر می کنم این از قبل کلید است.

پس چگونه با او بازی کنیم؟ من فکر می کنم باید از این فرض شروع کنیم که این لحظه اوست و اجازه دادن به آن برای هدایت بازی اساسی است. اینکه او دقیقاً در آن زمان می‌توانست قدرت ابتکار عمل، تعیین قوانین خود را داشته باشد. بنابراین بازی با فرزند شما لازم نیست طول بکشد، حتی ده دقیقه در روز برای او افسانه است. پس این نیز بسیار مهم است که ما به عنوان والدین کمتر احساس گناه کنیم زیرا گاهی اوقات نمی‌خواهیم بازی کنیم یا وقت نداریم و این نیز برای کودک یادگیری مثبت است. بنابراین اجازه دادن به او برای فرار، بودن در کنار او در این لحظات در ساخت او اساسی است.

منبع:مشاوره خانواده-اهمیت بازی برای کودکان



:: برچسب‌ها: خلاقیت کودکان , بازی گروهی کودکان , بازی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

چگونه در چت دلبری کنیم برای پسر ؟ چت کردن یکی از راه‌های رایج ارتباط با دیگران در دنیای مدرن است. این روش ارتباطی مزایای زیادی دارد، از جمله اینکه می‌توان در هر زمان و مکانی با دیگران ارتباط برقرار کرد و همچنین می‌توان با استفاده از ایموجی‌ها و شکلک‌ها، احساسات خود را بهتر بیان کرد.

اگر شما به یک پسر علاقه دارید و می‌خواهید او را جذب کنید، می‌توانید با استفاده از چت، دلبری کنید. در این مقاله، نکاتی را برای دلبری در چت برای پسر ارائه می‌دهیم.

چگونه در چت دلبری کنیم برای پسر
۱٫ به او توجه کنید
**اولین قدم برای دلبری در چت، این است که به پسر مورد علاقه‌تان توجه کنید. این توجه می‌تواند به شکل‌های مختلفی باشد، از جمله اینکه:

به پیام‌های او سریع پاسخ دهید.
به حرف‌هایش با دقت گوش دهید و واکنش نشان دهید.
از او سوال بپرسید تا متوجه شوید که به چه چیزهایی علاقه دارد.
از او تعریف کنید و به او بگویید که او را دوست دارید.
توجه به پسر مورد علاقه‌تان، نشان می‌دهد که او برای شما مهم است و به او اهمیت می‌دهید. این موضوع، باعث می‌شود که او احساس خوشایندی داشته باشد و بیشتر به شما جذب شود.

۲٫ از جملات و کلمات محبت‌آمیز استفاده کنید
استفاده از جملات و کلمات محبت‌آمیز، یکی از راه‌های موثر برای دلبری در چت است. این جملات می‌توانند ساده و کوتاه باشند، اما باید از صمیم قلب گفته شوند.برای مثال، می‌توانید به پسر مورد علاقه‌تان بگویید:

“تو خیلی جذاب هستی.”
“من خیلی خوش شانس هستم که تو را در زندگی‌ام دارم.”
“تو همیشه به من لبخند می‌آوری.”
“من عاشق تو هستم.”
استفاده از این جملات، به پسر مورد علاقه‌تان نشان می‌دهد که شما به او علاقه دارید و او را دوست دارید. این موضوع، باعث می‌شود که او احساس خوبی داشته باشد و بیشتر به شما جذب شود.

چگونه در چت دلبری کنیم برای پسر

۳٫ شوخ‌طبع باشید
گر می‌خواهید در چت دلبری کنید، سعی کنید شوخ‌طبع باشید و با او جوک و لطیفه تعریف کنید. البته، دقت داشته باشید که شوخی‌های شما بیش از حد رکیک یا توهین‌آمیز نباشد. شوخی‌های مناسب، می‌توانند باعث ایجاد حس شادی و سرگرمی در پسر مورد علاقه‌تان شوند و او را بیشتر به شما جذب کنند.

۴٫ از او سوال بپرسید
چگونه در چت دلبری کنیم برای پسر؟ پرسیدن سوال، یکی از راه‌های خوبی برای شروع مکالمه و شناخت بیشتر پسر مورد علاقه‌تان است. همچنین، سوال‌های شما می‌تواند نشان دهد که شما به او علاقه دارید و می‌خواهید بیشتر با او آشنا شوید.

برای سوال پرسیدن، می‌توانید از موضوعات مختلفی استفاده کنید، از جمله:

کار و تحصیل
علاقه‌مندی‌ها
خانواده و دوستان
خاطرات
پرسیدن سوال‌های مناسب، باعث می‌شود که مکالمه شما با پسر مورد علاقه‌تان، جذاب و پر از شور و هیجان باشد.

۵٫ به او احساس خاص بودن بدهید
یکی از مهم‌ترین نکات برای دلبری در چت، این است که به پسر مورد علاقه‌تان احساس خاص بودن بدهید. این موضوع را می‌توانید با انجام کارهای زیر به او نشان دهید:

به او بگویید که او برای شما خاص است.
به او بگویید که او را متفاوت از دیگران می‌بینید.
به او بگویید که او را دوست دارید و او را می‌خواهید.
احساس خاص بودن، یکی از نیازهای مهم همه انسان‌ها است. اگر بتوانید این نیاز را در پسر مورد علاقه‌تان برآورده کنید، او بیشتر به شما جذب خواهد شد.

۶٫ صبور باشید
دلبری در چت، یک فرآیند زمان‌بر است. نباید انتظار داشته باشید که با انجام چند کار ساده، پسر مورد علاقه‌تان بلافاصله عاشق شما شود. برای اینکه بتوانید در چت دلبری کنید، باید صبور باشید و تلاش کنید که با او رابطه‌ای پایدار

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-چگونه در چت دلبری کنیم برای پسر



:: برچسب‌ها: راه‌های دلبری کردن , دوستی جنس مخالف , کلمات محبت‌آمیز ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلال بی اعتنایی و نافرمانی در کودکان و نوجوانان (ODD) نوعی اختلال رفتاری است که در آن کودکان و نوجوانان الگوهای رفتاری مکرر و مداوم از نافرمانی، بی‌توجهی و خصومت را نسبت به مراجع قدرت نشان می‌دهند. این رفتارها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

بحث و گفتگو با بزرگسالان
امتناع از پیروی از دستورالعمل‌ها
عمداً انجام کارهایی که باعث آزار دیگران می‌شود
خشمگین یا کینه توز بودن
لجبازی
اختلال بی اعتنایی و نافرمانی
اختلال بی اعتنایی و نافرمانی[۱] (ODD) یک اختلالی می باشد که بیشتر در کودکان و نوجوانان مشاهده می شود.

ویژگی های این اختلال عبارت از رفتار منفی، نافرمانی یا بی اعتنایی می باشد که نسبت به رفتار آزمایشی نرمال مشاهده شده در اکثر کودکان و در زمان های مختلف، بدتر می باشد. اکثر کودکان در دوره های مختلفی با مشکلاتی مواجه می شوند، به خصوص در طول دوره ۱۸ ماه تا سه سال و بعدا در طول دوره نوجوانی.

این دوره های سخت بخشی از فرآیند رشد نرمال مربوط به بدست آوردن احساس قوی تری نسبت به فردیت و جدا شدن از والدین می باشد.

با این وجود، اختلال بی اعتنایی و نافرمانی یک نوع رفتار بی اعتنایی می باشد که نسبت به رفتارهای فردی نرمال طولانی تر و شدیدتر می باشد، ولی آنقدر افراطی نمی باشد که شامل تخلف از قواعد اجتماعی یا حقوق دیگران باشد. راهنمای متخصصان سلامت روانی، راهنمای آماری و تشخیص اختلالات آماری، چهارمین چاپ، تجدید چاپ متنی[۲] (DSM – IV – TR)، ODD را به عنوان یکی از اختلالات رفتار مختل کننده دسته بندی کرده است.

 

[۱] Oppositional defiant disorder

[۲] Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders , fourth edition, text revision

 

عوامل و علائم
علائم اختلال اختلال بی اعتنایی و نافرمانی معمولاً در سنین ۶ تا ۸ سالگی شروع می شوند و در سنین نوجوانی به اوج خود می رسند. این اختلال در پسران شایع تر از دختران است.

عوامل
اختلال بی اعتنایی و نافرمانی به عنوان یک مشکل برای خانواده ها و نه برای افراد، نامگذاری شده است. این مشکل در خانواده هایی صورت می گیرد که برخی از فاکتورهای زیر یا تمامی آنها در آن خانواده وجود داشته باشند:

محدودیت های اعمال شده از طریق والدین بیش از حد سخت گیرانه یا سهل انگار می باشند، یا با یک ترکیب ناسازگارانه از هر دو این موارد می باشند.
زندگی خانواده بدون ساختار مشخص می باشد؛ قواعد، محدودیت ها و نظم ها نامعین می باشند یا به صورت ناسازگارانه ای اعمال می شوند.
حداقل یکی از والدین، رفتار متضادی در تعاملات خودش با سایر افراد دارد.
برای مثال، ممکن است که پدر یا مادر در مقابل کودک خودشان، جر و بحث های زیادی با همسایه ها، کارمندان مغازه، سایر اعضای خانواده و غیره داشته باشد.
حداقل یکی از والدین به دلیل مشکلات عاطفی والدین (همانند افسردگی)، جدایی یا طلاق و یا ساعات کاری، به صورت فیزیکی یا عاطفی در دسترس کودک نمی باشند.
رفتار بی اعتنایی صورت گرفته از طرف کودک، می تواند یک رفتاری برای احساس ایمنی یا به دست آوردن کنترل باشد. همچنین این رفتار می تواند نشان دهنده تلاش برای جلب توجه یک سرپرست بی مسولیت و بی علاقه باشد.

همچنین ممکن است که فاکتورهای ژنتیکی در ODD وجود داشته باشند؛ به نظر می رسد که این اختلال در اغلب مواقع در خانواده ها صورت می گیرند. با این وجود، این الگو می تواند نشان دهنده رفتار انعکاسی باشد که از نسل های قبلی یاد گرفته شده است و منعکس کننده تاثیرات ژن یا ژن های اختلالی نباشد.

علائم
اختلال بی اعتنایی و نافرمانی (ODD) یک اختلال رفتاری است که در آن کودکان و نوجوانان به طور مداوم و مکرر رفتارهای مقابله جویانه، چالش برانگیز و نافرمانی از بزرگسالان، به ویژه والدین و معلمان خود، نشان می دهند. این رفتارها می تواند شامل موارد زیر باشد: این رفتارها در مقایسه با حالت معمولی این رفتارها در کودکان دارای سن و سطح رشد مناسب، به میزان بیشتری در افراد ODD مشاهده شود.

یک الگوی رفتار منفی، خسمانه و بی اعتنایی که حداقل به مدت شش ماه به طول می کشد، و شامل چهار (یا بیشتر از چهار) مورد از موارد پایینی در کودک وجود دارد. کودک:

کنترل وضعیت خودش را از دست می دهد
بیش از حد به افراد بزرگسال اصرار می کند
در اغلب مواقع نسبت به قواعد یا درخواست های افراد بزرگسال بی توجهی می کند
به صورت تعمدی تلاش می کند تا افراد را تحریک کند
به خاطر اشتباهات یا بدرفتاری های خودش، سایر افراد را سرزنش می کند
در اغلب مواقع، به صورت سریع از طریق سایر افراد تحریک می شود
در اغلب مواقع خشمگین و بی میل است
در اغلب مواقع کینه توز است
به منظور تشخیص دادن اختلال بی اعتنایی و نافرمانی در کودک، باید اختلالات رفتاری منجر ایجاد اختلال قابل توجهی در عملکرد اجتماعی، آکادمیکی یا شغلی شود و این رفتار نباید صرفا در طول دوره های روان پریشی یا اختلال روانی صورت بگیرد.

در صورتی که فرد جوان ۱۸ ساله یا بزرگتر باشد، نباید معیارهای اختلال شخصیتی ضداجتماعی را داشته باشد

جدیدترین روش های روانشناسی کودک
آمارها
فرض بر این است که اختلال بی اعتنایی و نافرمانی، تقریبا در ۶% از کودکان ایالات متحده صورت می گیرد. این اختلال در بین افراد دارای وضعیت اقتصادی – اجتماعی پایین تر، در سطح گسترده تری رواج دارد.

در یکی از مطالعات صورت گرفته، در ۸% از کودکان مربوط به خانواده های کم درآمد، ODD تشخیص داده شده بود. این اختلال معمولا در سن شش سالگی کودک مشخص می شود.

قبل از سن نوجوانی (در ۹ تا ۱۲ سالگی) میزان تشخیص این اختلال در پسران بیشتر از دختران می باشد، ولی میزان این تشخیص در دوره نوجوانی، ما بین دختران و پسران یکسان می باشد.

تخمین زده شده است که در حدود یک سوم از کودکانی که دارای اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD) هستند، همچنین دارای ODD هم می باشند. کودکانی که ODD دارند، در اغلب موارد به عنوان افراد مضطرب یا افسرده هم شناخته می شوند.

منبع:کانون مشاوران ایران-اختلال بی اعتنایی و نافرمانی در کودکان و نوجوانان✔️ نافرمانی مقابله ای



:: برچسب‌ها: نافرمانی در کودکان , درمان اختلال نافرمانی , اختلال بی اعتنایی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مشاوره تحصیلی یکی از خدمات آموزشی است که به دانش‌آموزان و دانشجویان کمک می‌کند تا مسیر تحصیلی خود را به درستی انتخاب کنند و برای رسیدن به اهداف تحصیلی خود برنامه‌ریزی کنند. مشاوران تحصیلی با استفاده از دانش و تجربه خود، به دانش‌آموزان و دانشجویان کمک می‌کنند تا استعدادها، توانایی‌ها و علاقه‌مندی‌های خود را شناسایی کنند و بر اساس آن‌ها، انتخاب‌های تحصیلی مناسبی داشته باشند.

مشاوره تحصیلی چیست ؟
مشاور تحصیلی می تواند یک معلم، روانشناس، یا متخصص آموزشی باشد. مشاور تحصیلی باید دارای دانش و تجربه کافی در زمینه تحصیلی باشد و بتواند به دانش آموزان کمک کند تا به اهداف خود برسند.

موفقیت تحصیلی به معنای کسب نمرات عالی در درس‌ها نیست. موفقیت تحصیلی به معنای رسیدن به اهداف تحصیلی خود و پیشرفت در زمینه‌های تحصیلی است. برای رسیدن به موفقیت تحصیلی، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت، از جمله:

هدف گذاری: اولین قدم برای موفقیت تحصیلی، تعیین هدف است. باید مشخص کنید که چه می‌خواهید به دست آورید. آیا می‌خواهید معدل بالایی کسب کنید؟ آیا می‌خواهید در یک رشته خاص قبول شوید؟ یا اینکه می‌خواهید در زمینه خاصی مهارت کسب کنید؟
برنامه ریزی: پس از تعیین هدف، باید برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید. باید مشخص کنید که چه زمانی و چگونه می‌خواهید به اهداف خود برسید. برنامه ریزی تحصیلی باید واقع بینانه و قابل اجرا باشد.
یادگیری فعالانه: یادگیری فعالانه به این معناست که مطالب را به طور فعال و با تفکر یاد بگیرید. به جای اینکه فقط مطالب را حفظ کنید، سعی کنید آنها را درک کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
مطالعه منظم: برای موفقیت تحصیلی، باید به طور منظم مطالعه کنید. باید زمان کافی برای مطالعه در طول هفته داشته باشید.
استراحت کافی: استراحت کافی برای یادگیری و تمرکز ضروری است. باید حداقل ۸ ساعت در شب بخوابید.
تغذیه سالم: تغذیه سالم به حفظ سلامت جسمی و ذهنی کمک می‌کند. باید از خوردن غذاهای سالم و پر انرژی اطمینان حاصل کنید.
ورزش منظم: ورزش منظم به بهبود سلامت جسمی و ذهنی کمک می‌کند. باید حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید.
حمایت خانواده و دوستان: حمایت خانواده و دوستان می‌تواند در موفقیت تحصیلی شما نقش مهمی داشته باشد.
مشاوره تحصیلی
نکات مشاوره تحصیلی در ادامه آمده است .با رعایت این نکات، می‌توانید به موفقیت تحصیلی دست پیدا کنید و به اهداف خود برسید.

هدف گذاری:
اولین قدم برای موفقیت تحصیلی، تعیین هدف است. باید مشخص کنید که چه می‌خواهید به دست آورید. آیا می‌خواهید معدل بالایی کسب کنید؟ آیا می‌خواهید در یک رشته خاص قبول شوید؟ یا اینکه می‌خواهید در زمینه خاصی مهارت کسب کنید؟

پس از تعیین هدف، باید برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید. باید مشخص کنید که چه زمانی و چگونه می‌خواهید به اهداف خود برسید. برنامه ریزی تحصیلی باید واقع بینانه و قابل اجرا باشد.

برنامه ریزی:
پس از تعیین هدف، باید برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید. باید مشخص کنید که چه زمانی و چگونه می‌خواهید به اهداف خود برسید. برنامه ریزی تحصیلی باید واقع بینانه و قابل اجرا باشد.

در برنامه ریزی تحصیلی خود، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

دروسی که باید مطالعه کنید.
زمانی که برای مطالعه هر درس نیاز دارید.
روش‌های مطالعه موثر.
زمانی برای استراحت و تفریح.
یادگیری فعالانه:
یادگیری فعالانه به این معناست که مطالب را به طور فعال و با تفکر یاد بگیرید. به جای اینکه فقط مطالب را حفظ کنید، سعی کنید آنها را درک کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

برای یادگیری فعالانه، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

مطالعه گروهی.
حل تمرین‌های کتاب درسی.
پرسش و پاسخ با معلم یا دوستان.
استفاده از روش‌های یادگیری دیداری، شنیداری و حرکتی.
مطالعه منظم:
برای موفقیت تحصیلی، باید به طور منظم مطالعه کنید. باید زمان کافی برای مطالعه در طول هفته داشته باشید.

در زمان مطالعه، باید تمرکز داشته باشید و از عوامل حواس‌پرتی دور شوید.

استراحت کافی:
استراحت کافی برای یادگیری و تمرکز ضروری است. باید حداقل ۸ ساعت در شب بخوابید. حتما برنامه مشخص و منظمی برای خواب داشته باشد. ممکن است در بین برنامه های خود وقت مناسب برای خواب را نداشته باشید اما حتما دقت داشته باشید که استراحت کافی را داشته باشید.

تغذیه سالم:
تغذیه سالم به حفظ سلامت جسمی و ذهنی کمک می‌کند. باید از خوردن غذاهای سالم و پر انرژی اطمینان حاصل کنید. می توانید برنامه غذایی مناسب را طذاحی کنید و با آن پیش بروید.

ورزش منظم:
ورزش منظم به بهبود سلامت جسمی و ذهنی کمک می‌کند. باید حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید.

حمایت خانواده و دوستان:
حمایت خانواده و دوستان می‌تواند در موفقیت تحصیلی شما نقش مهمی داشته باشد. از خانواده و دوستان خود بخواهید که در مسیر موفقیت تحصیلی شما را تشویق کنند و از شما حمایت کنند.

منبع:کانون مشاوران ایران-مشاوره تحصیلی : چگونه به موفقیت تحصیلی برسیم؟



:: برچسب‌ها: مشاوره تحصیلی , مشاوره تحصیلی کنکور , موفقیت تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

سنین نوجوانی دورانی بسیار آشفته است. نوجوانان در این دوره در پی کشف هویت خود می باشند، مستقل تر می شوند، نقش های مختلفی را امتحان می کنند، از لحاظ اجتماعی ریسک پذیرتر می شوند، و در پی امتحان مواد مخدر و الکل می باشند، و همه ی این موارد می تواند باعث آسیب های عاطفی به نوجوان شود.

بنابراین تشخیص آشفتگی های معمول دوران و نوجوانی و افسردگی نوجوانی بسیار پیچیده می باشد.

بر طبق گفته دکتر جین برسین، مدیر اجرایی مرکز سلامت ذهنی جوانان در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون: “برای والدین دشوار است که افسردگی نوجوانشان را تشخیص دهند، کودکان در این گروه سنی واکنش های عاطفی بالا و پایینی از خود بروز می دهند، نوجوانان در این دوره سنی بیشتر منزوی می شوند”. ولی افسردگی در نوجوانان می تواند باعث از بین رفتن نوجوان شود، این اتفاقات معمولا در اواخر دوره ی نوجوانی بین سنین 15 تا 19 سالگی بروز می کنند.

در اوایل دوره نوجوانی پسران و دختران علائم مشابهی از افسردگی را بروز می دهند. ولی پس از بلوغ، تمایل به افسردگی در دختران نسبت به پسران دوبرابر می شود، و این نسبت تا دوره ی بزرگسالی همچنان ادامه خواهد داشت. به همین دلیل دقیقا مشخص نیست، ولی به احتمال زیاد این مسئله می تواند ناشی از ترکیبی از آسیب پذیری ژنتیکی و یا عوامل هورمونی و اجتماعی باشد. دختران در این دوره نسبت به تغییر در روابط خود حساس تر می شوند، و همچنین برای داشتن اضطراب مستعدتر می شوند.

 

خبر خوب برای مادرها و پدرها این است که: “به خصوص برای دختران ارتباط گرم و صمیمی بین فرزند و والدین می تواند یک عامل حفاظتی برای نوجوان در برابر افسردگی باشد”.

در اینجا هشت تیپ شخصیتی نوجوان که مستعد افسردگی است برای والدین بیان می شود:

مشاهده‌ی تغییرات در نوجوان. تغییر در رفتار سرنخی است که متوجه شویم که نوجوانمان چه احساسی دارد. امکان دارد نوجوان فعالیت هایش را متوقف کند و یا اینکه به صورت ناگهانی تغییرات عمده ی شخصیتی مانند ساکت تر شدن و یا غمگین تر شدن از خود نشان دهد. بر طبق گفته ی دکتر برسین حتی ممکن است بیشتر از غمگینی معمول یک نوجوان باشد و نوجوان تحریک پذیر شود.

 

دیگر علائم شامل فاصله گرفتن نوجوان و عدم تمرکز، تمایل کمتر به انجام فعالیت های معمول، و یا با استفاده از مواد مخدر به خود درمانی بپردازد. اگر شما این تغییرات را در موارد متعددی از زندگی نوجوانتان مشاهده کردید، این یک علامت خطر برای نوجوان شماست.

توجه به الگوها. اگر شما در الگوهای رفتاری نوجوانتان تغییراتی را مشاهده کردید، به حدی که متوجه شدید کودکتان شخصی متفاوت به نظر می رسد و این تغییرات در شرایط مختلف مانند خانه، مدرسه و یا با دوستانش مشاهده کردید این‌جا زمانی است که باید نگران شوید.

از بیرون از خانه اطلاعات کسب کنید. از دیگر کسانی که کودک شما را می شناسند از- مربی ها، معلمان، دوستان و والدین دوستانش جوایای اطلاعات شوید- که متوجه شوید که آیا نوجوانتان در رابطه با آنها نیز تغییر شخصیت داده است زیرا نوجوانان امکان دارد به شخص دیگری جدای از والدینشان اعتماد داشته باشند و مسائلشان را با او در میان بگذارند.

علاوه بر این با در نظر گرفتن عوامل استرس زای زندگی مانند از دست دادن اعضای خانواده، یا یک شخص نزدیک، بیماری، از دست دادن شغل، و یا طلاق ممکن باعث ناراحتی و افسردگی نوجوانتان شود.

با کودکتان صحبت کنید. چقدر با کودک و نوجوانتان در مورد کارها و احساساتش صحبت می کنید. با اطمینان از نوجوانتان سوالهای اساسی بپرسید ولی از سوال پیچ کردن نوجوانتان پرهیز کنید. این صحبت ها را زمانی که در حال رانندگی با نوجوانتان هستید یا در حال صرف شام و یا در حال تماشای تلویزیون مطرح کنید. اجازه دهید که نوجوان صحبت کند و به پاسخ هایش گوش دهید، و آنها را مطمئن سازید که به حرف هایشان گوش می دهید و آنها را درک می کنید.

سر صحبت را باز کنید. اتفاقاتی را که از نوجوانتان مشاهده کردید با او در میان بگذارید. «من متوجه شدم که خوب نمی خوابی» یا « من متوجه شدم که تو زیاد با دوستات بیرون نمی ری و خودتو تو اتاق حبس کردی». پس از ارائه این مسائل به نوجوانتان، بگویید: «اگر دوست داری می تونیم در این رابطه صحبت کنیم»، یا اینکه می توانید داستانی از دوره ی نوجوانی خودتان را برای نوجوانتان تعریف کنید.

اگر در ابتدا نوجوانتان با شما همکاری نکرد ناامید نشوید و دست بر ندارید، زیرا ممکن است باز کردن مسائل احساسی شان برای آنها راحت نباشد، و یا اینکه آنها از مطرح کردن مشکلشان خجالت بکشند.

مطرح کردن مشکل نوجوان با یک شخص متخصص. اگر نوجوان شما شروع به صحبت کردن در مورد افسردگی اش کند و به اینکه چه دردی را متحمل می شود را برای شما مطرح کند، کودک شما متوجه می شود که شما به صورت جدی احساسات او را درک می کنید ولی اگر نوجوانتان پیشنهاد شما را رد کند امکان دارد که از صحبت کردن در مورد احساساتش با شما راحت نباشد، در این صورت شما به سراغ یک متخصص بروید و با او در این رابطه مشورت کنید زیرا شما به کودکتان اهمیت می دهید.

بر طبق گفته ی برسین والدین باید انتظار مقاومت نوجوانشان را در رابطه با این ایده داشته باشند.

والدین هم چنین باید از وجود سیستم حمایتی در اظراف خود مطمئن باشند تا بتوانند طرد یا خشم نوجوان افسرده خود را تحمل کنند.

از پرسیدن در مورد افکار خودکشی از نوجوانتان وحشت نداشته باشید. بر طبق گفته ی برسین «مهم است که والدین نسبت به این موضوع اهمیت بیشتری قائل شوند، و مطرح کردن این مسئله باعث افزایش اقدام به خودکشی نخواهد شد» اگر نوجوانتان در مورد خودکشی، یا آسیب رساندن به خودش صحبت می کند، و اینکه می گوید بهتر است که بمیرد، بلافاصله آن را جدی بگیرید و در پی کمک گرفتن باشید.

منبع:کانون مشاوران ایران-هشت راهنما برای والدین در رابطه با افسردگی نوجوانان



:: برچسب‌ها: افسردگی در نوجوانان , مقابله با افسردگی نوجوان , افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 199 صفحه بعد