نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اعتیاد زنان ، دلایل، نشانه ها و پیامدهای اعتیاد در زنان

اعتیاد زنان مسئله ای است که امروزه توجه ویژه ای به آن می شود، با توجه به تفاوت های جنسیتی اعتیاد زنان با سوگیری های بیشتری همراه می باشد و جامعه به زنان معتاد نگاه منفی تری دارند، اعتیاد زنان و مردان هر دو مخرب و آسیب زا می باشد اما زنان به دلیل حساسیت جسمی و روانی و نقش پر رنگی که در جامعه و خانواده دارند مسئله اعتیاد برای آن ها پیچیده و قابل بحث می باشد.

متاسفانه در جامعه نسبت به اعتیاد زنان واکنش های بدی صورت می گیرد و به همین دلیل آن ها اعتیاد خود را مخفی می کنند اما برای درمان اعتیاد آن ها باید یک محیط امن را در نظر بگیرید، در ادامه این مقاله در مورد دلایل، پیامد ها و راه های مقابله با اعتیاد زنان نکاتی بیان شده است که به بررسی آن ها می پردازیم.

دلایل اعتیاد زنان
درباره علل اصلی گرایش زنان به اعتیاد دلایل مختلف و متناقضی وجود دارد بر اساس تحقیقات انجام شده، کاهش کنترل اجتماعی روی زنان در دوره معاصر را علت تمایل زنان به مواد مخدر می دانند و هم چنین نوع جدایی زنان از سبک زندگی سنتی و حضور داشتن در جوامع و ارتباطات گسترده و نداشتن آگاهی و اطلاعات لازم در مورد مواد مخدر باعث شده است تا نسبت به گذشته آسیب پذیر تر شوند.

اما آن چه که بیش از هر چیزی در گرایش زنان تاثیر می گذارد وضعیت روحی و روانی زنان می باشد زیرا زنان از لحاظ عاطفی نسبت به مردان حساس تر هستند و در برابر فشار های مختلف زندگی تحمل کمتری دارند و زودتر اختلالات اضطرابی و افسردگی را تجربه می کنند.

با توجه به شرایط بیان شده آن ها آسیب پذیری بیشتری نسبت به مواد مخدر خواهند داشت و در صورتی که در کنار افراد مصرف کننده قرار بگیرند وضعیت اعتیاد آن ها شدیدتر و بدتر خواهد شد، در زیر نمونه ای از گرایش زنان به اعتیاد را بیان می کنیم:

نبود تعلق و وابستگی بین اعضای خانواده
یکی از عوامل تاثیر گذار در بروز اعتیاد در میان بانوان، نداشتن حمایت های اجتماعی می باشد در صورتی که زن از حمایت کافی برخوردار نباشد و خانواده او از هم گسیخته شود در این صورت احساس تنهایی مفرط و ناتوانی به سراغش می آید و نمی تواند احساسات منفی خود را مدیریت کند و این موارد می تواند زنان را در برابر اعتیاد تا حد زیادی آسیب پذیر کند. بنابراین توصیه می شود که خانواده ها بیش تر بر سلامت روحی و روان بچه های خود تمرکز داشته باشند.

دیده می شود که در برخی از خانواده ها دختر به سمت اعتیاد می رود تا توجه والدین خود را جلب کند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-اعتیاد زنان توانمندی های آن ها را افزایش می دهد



:: برچسب‌ها: اعتیاد زنان , دلایل اعتیاد زنان , اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

رفتار با کودک در سنین مختلف چگونه باشد؟

رفتار با کودک در هر سنی متفاوت می باشد و حساسیت های خاص خودش را دارد بسیاری از والدین در جلسات مشاوره نگران فرزندشان می باشند که با او چطور رفتار کنند و در مورد روش های تربیتی سوال های بسیاری می پرسند. تربیت کودک امری ساده و راحت نمی باشد و نیاز به اطلاعات خاصی دارد بنابراین والدین نمی دانند در برابر رفتارهای کودک مانند شیطنت، پرخاشگری، دروغ گویی و غیره چه رفتاری داشته باشند و چه واکنشی از خودشان نشان دهند.

در صورتی که شما در مورد تربیت کودک و نحوه رفتار با او چالش هایی را تجربه می کنید، این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید زیرا در آن به توضیحات بیشتری در مورد روش های رفتار با کودکان در سنین مختلف پرداخته شده است، می توانید از مشاوره کودک کمک بخواهید تا در این خصوص شما را راهنمایی کند.

رفتار با کودک در سنین مختلف
چگونگی رفتار با فرزندان از مسائل حیاتی و مهم هر پدر و مادری می باشد و والدین در این خصوص باید اطلاعات را کسب کنند، این آگاهی را می توانند از طریق مطالعه و یا مشورت با روانشناس متخصص مهارت رفتار با کودکان به دست آورند، برای آن که بتوانید با کودکتان رفتار صحیح و درستی داشته باشند باید نسبت به تغییرات شناختی، زیستی، اجتماعی و روانی فرزندتان در هر دوره سنی آگاهی به دست آورند و از این طریق با نیازهای کودک به درستی آشنا شوند و مناسب ترین شیوه رفتاری را در پیش بگیرند، در ادامه این مقاله با توجه به نیازها و تغییرات کودک در سنین مختلف نکات تربیتی به طور جداگانه بیان شده است که می تواند برای شما مفید باشد.

رفتار با کودک، ترتیب کودک ۲ تا ۳ سال
باید والدین این نکته را در نظر بگیرند که علاوه بر نیاز جسمانی به نیاز عاطفی فرزندان باید بسیار توجه شود زیرا در این سن نقش مادر در تربیت فرزندان بسیار مهم و برجسته می باشد و کودک در این دوره سنی از لحاظ عاطفی و هیجانی به مراقبت ویژه ای نیاز دارد.

شاید برای شما باورنکردنی باشد اما دریافت محبت و مراقبت هیجانی از جانب والدین باعث می شود تا بر میزان ترشح هورمون رشد و ابتلا به اختلالات سازگاری که در دوران بعدی زندگی فرد به وجود می آید اثر بگذارد، به همین دلیل لازم است تا سطح متعادلی از محبت و توجه را به فرزندتان منتقل کنید و رفتار صحیح و درستی با آن ها داشته باشید.

استقلال کودک
از نظر روانشناسی مهم ترین مسئله ای که در سنین ۲ تا ۳ سال رخ می دهد این است که کودک نیاز به استقلال پیدا می کند، به همین دلیل ممکن است برای هر کاری مانع شما شود و دوست داشته باشد خودش آن کار را انجام دهد، تا جایی که برای کودک خطری نداشته باشد می توانید به او فرصت بدهید تا استقلال را در این امور تجربه کند این کار به رشد روان شناختی و اجتماعی کودکتان کمک می کند و در صورتی که بیش از حد در برابر کودک مقاومت کنید باعث لج بازی شدید و پرخاشگری او می شوید و نیاز به استقلال را در او سرکوب می کنید.

هم چنین باید این نکته را در نظر بگیرید که فرزندتان هنوز مهارت های حرکتی را به درستی یاد نگرفته است و ممکن است در انجام برخی کارها اشتباهاتی داشته باشد بنابراین شما باید سعی کنید در برابر این اشتباهات صبور باشید و کودک تان را مورد سرزنش و تحقیر قرار ندهید زیرا اگر کودک احساس شرمندگی و تحقیر کند ممکن است در دوره های بعدی در رشد کودک اختلالاتی به وجود آید که به سلامت روحی و هیجانی او آسیب بزند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-رفتار با کودک در سنین مختلف چگونه باید باشد؟



:: برچسب‌ها: رفتار با کودک , تربیت کودک , رفتار با فرزند ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

افزایش مسئولیت پذیری در کودکان با ۴ ترفند علمی

برای افزایش مسئولیت پذیری در کودکان چه باید کرد؟ بسیاری از مفاهیم اخلاقی، ارزش های اجتماعی و ویژگی های رفتاری باید در سنین کودکی آموزش داده شود و یکی از آن ویژگی ها مسئولیت پذیری می باشد که در سنین بزرگسالی از اهمیت بالاییی برخوردار می باشد، در واقع فردی که شخصیت پذیر است به رشد شخصیت کودک و بهداشت جسمی و روانی او بسیار کمک می شود.

بسیاری از والدین در جلسات مشاوره خانواده و مشاوره کودک شرکت می کنند و دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند ویژگی مسئولیت پذیری را در کودکشان افزایش دهند و آن را تقویت نمایند در این مقاله راهکارهایی که باعث افزایش مسئولیت پذیری می شود بیان می شود و در این خصوص می توان از مشاور روانشناسی کمک گرفت تا تحت نظر روانشناس و متخصصان این ویژگی در کودک افزایش یابد.

راهکارهایی برای افزایش مسئولیت پذیری در کودکان
دغدغه بسیاری از والدین این است تا راهکارهای عملی پیدا کنند تا بتوانند به وسیله آن ها کودکانی مسئولیت پذیری را تربیت نمایند در ادامه این مقاله به راهکارهایی که به وسیله متخصصین روانشناس کودک بیان می شود اشاره می کنیم.

در صورتی که راهکارهای عمومی بر روی رفتارهای کودکتان تاثیری ندارند در این زمینه می توانید از مشاور و روانشناس و متخصص کودک کمک بگیرید تا شرایط فرزندتان را مورد بررسی قرار دهد و راه حل های اختصاصی تری را در اختیار شما قرار دهد، هم چنین در این دوره چیزهایی که لازم است به کودک تان آموزش دهید را یاد می گیرید.

مسئولیت پذیری با شرکت دادن کودک در کارهای خانه
کوچک بودن فرزندتان به این معنی نمی باشد که او قادر نیست کارهای خانه را انجام دهد و نمی تواند در هیچ کدام از کارها به شما کمک کند، یکی از راه هایی که می توانید به وسیله آن مسئولیت پذیری کودکان را افزایش دهید انجام دادن کارهای ساده مانند خرید کردن، تمیز کردن خانه، غذا پختن و غیره می باشد.

شما می توانید در انجام این کارها کودک تان را درگیر کنید و باعث افزایش عزت نفس و استقلال در او شوید هم چنین این رفتار شما باعث می شود تا کودک تان را برای پذیرفتن مسئولیت ها قبول داشته باشید و او را باور کنید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-افزایش مسئولیت پذیری در کودکان با ترفندهای باورنکردنی متخصص کودک



:: برچسب‌ها: مسئولیت پذیری در کودکان , بی مسئولیت کودک , مسئولیت پذیری ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

آموزش دوستیابی در مدرسه، راهکارهایی برای والدین و مربیان

روش های آموزشی دوستیابی در مدرسه به چه شکل می باشند؟ یکی از مهم ترین موضوعات در فرایند اجتماعی شدن به ویژه در سنین دبستان، دوستیابی می باشد، بسیاری از کودکان زمانی که می خواهند گفتگویی را آغاز کنند و یا رابطه دوستی با همسالان خود برقرار کنند با مشکلاتی برخوردار می شوند.

این موضوع می تواند نشان دهنده اختلالاتی در کودکان مانند افسردگی و اوتیسم باشد و نگرانی های زیادی را برای والدین ایجاد می کند، همچنین در بعضی مواقع عدم توانایی در دوستیابی می تواند به خاطر عدم آموزش کافی توسط والدین باشد. برای این که کودک با مهارت های دوستیابی آشنا شوند می توانید از مشاوران ومتخصصانی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند کمک بگیرید و اگر کودک شما مشکلاتی در این زمینه تجربه می کند در ادامه این مقاله توضیحاتی در مورد آموزش دوستیابی بیان شده است که مطالعه آن می تواند برای شما مفید باشد.

آموزش دوست یابی در مدرسه برای کودکان چه اهمیتی دارد؟
یکی از راه های افزایش مهارت های اجتماعی دوستیابی و برقراری روابط دوستانه با دیگران می باشد که از زمان کودکی آغاز می شود و با توجه به این که اجتماعی بودن یکی از ویژگی های مهم و اصلی برای هر انسانی می باشد و نحوه شکل گیری آن بر روی مسائلی که در سنین بالاتر به وجود می آید اثر می گذارد.

زمانی که کودک مهارت های لازم برای دوستیابی و برقراری ارتباط با دیگران و روابط اجتماعی را یاد بگیرد در این هنگام به راحتی دیگران را به سمت خود جذب می کند و با وجود دوستان زندگی اش رنگ و بوی تازه ای به خود می گیرد.

همچنین تجربیاتی که کودک در مدرسه و هنگام برقراری رابطه دوستانه به دست می آورد به او کمک می کنند تا حد زیادی اعتماد به نفس او افزایش یابد و با توجه به این که کمبود اعتماد به نفس در بسیاری از اختلالات روانی دخیل می باشد می توان به نقش و اهمیت دوستیابی در کودکان پی برد.

اگر کودک در دوستیابی و برقراری ارتباط در مدرسه ناتوان باشد در این صورت آسیب های زیادی برای او به وجود خواهد آمد به عنوان مثال کودکانی که روابط اجتماعی محدودی دارند استرس و اضطراب زیادی را تجربه می کنند و دچار افت تحصیلی خواهند شد به همین دلیل دوستیابی بسیار اهمیت دارد و باید آموزش آن در اولویت مدرسه و والدین قرار گیرد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-آموزش دوستیابی در مدرسه | راهکارهایی عالی برای والدین و مربیان



:: برچسب‌ها: آموزش دوستیابی در مدرسه , ویژگی های یک دوست خوب , آموزش دوستیابی ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نکات تربیتی فرزندان و آموزش والدین، نکات اصلی در پرورش کودکان

نکات تربیتی فرزندان به موضوعات بسیاری مربوط می شود و آشنایی والدین با این موضوعات به آن ها کمک می کند تا برای رشد فرزندشان شیوه رفتاری مناسبی را اتخاذ کنند و چالش هایی که مرتبط با پرورش کودکشان می باشد را به خوبی و با سهولت بیشتری مدیریت می کنند.

همه پدر و مادر ها دوست دارند تا فرزندشان به خوبی تربیت شوند و همیشه به دنبال تربیت مناسب کودکشان می باشند ولی این کار آسان نمی باشد و نیاز به یادگرفتن مهارت والدگری از طریق مطالعه و بروز رسانی اطلاعات دارد.

در این مقاله نکات مهم در تربیت فرزندان را بیان می کنیم و همچنین مراجعه به مشاور کودک می تواند در این امر به شما کمک کند و راهکارهای مختلفی در اختیار شما قرار دهد.

نکات تربیتی فرزندان
در این مقاله برخی از چالش های مهم که والدین با فرزندشان رو به رو می شوند را مطرح می کنیم تا در مورد نکات تربیتی اطلاعات بیشتری را کسب کنید، این چالش ها اکثرا توسط پدر و مادر در جلسات مشاوره ای مطرح می شود.

نکات تربیتی فرزندان، عصبانی شدن از دست کودک
کودکان به مرور زمان سعی می کنند که مستقل شوند و از موجوداتی مطیع به افرادی مستقل تبدیل شوند، این روند مستقل شدن باعث می شود تا در مقابل دستورات والدین خود مقاومت کنند و تمایل دارند کارها را آن گونه که خودشان می خواهند انجام دهند، و اگر والدین این مسئله را به درستی مدیریت نکنند فرزندان آن ها به کودکانی لجباز و بهانه گیر تبدیل می شوند.

قدم اول در اینجا این است که هنگامی که کودک به حرف های والدین توجه نمی کند والدین باید هیجانات خود را کنترل کنند و اجازه ندهند تا عصبانیت آن ها به پرخاشگری تبدیل شود زیرا اگر رفتاری خشن با کودک داشته باشند اثر معکوسی بر روند تربیت فرزند می گذارد و باعث تشدید رفتار های نادرست او می شود.

والدین با حفظ آرامش و تلاش برای گفت و گو با کودک به او یاد می دهند که می توانند همه چیز را به درستی و به طور مسالمت آمیز حل کند.

زمانی که از دست کودک ناراحت هستید به او توضیح دهید که او را دوست دارید و تنها از رفتارهای او ناراحت می باشید، شما در این هنگام باید علت ناراحتی خود را به او توضیح دهید، این کار به شما کمک می کند تا ارتباط عاطفی خوبی با فرزندتان داشته باشید زیرا ارتباط عاطفی مناسب بیش از هر چیزی در حرف شنوی فرزندتان تاثیر دارد و باعث می شود که کودک نسبت به حرف های شما سرپیچی نکند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-نکات تربیتی فرزندان و آموزش والدین، نکات اصلی در پرورش کودکان



:: برچسب‌ها: نکات تربیتی فرزندان , پرورش کودکان , نکات تربیتی ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

عفونت گوش در کودکان ( علل، علائم و درمان عفونت گوش کودک)

عفونت گوش در کودکان یک مشکل رایج می باشد که والدین با آن رو به رو می شوند و بیماری هایی مانند آنفولانزا، آلرژی و سرماخوردگی را به وجود می آورد، این مشکل بیشتر در سنین ۳ تا ۶ سال اتفاق می افتد و با نشانه هایی مانند افزایش دمای بدن و تب، تخلیه مایعات از گوش و مشکلاتی در خواب کودک همراه می باشد. در بیشتر اوقات این مشکل جدی نمی باشد و با مراقبت های کوچک و ساده و یا درمان های خانگی درست می شود، در ادامه این مقاله به بررسی علائم و نشانه های عفونت گوش می پردازیم تا برای درمان آن اقداماتی را انجام دهیم.

عفونت گوش در کودکان
عفونت گوش در کودکان معمولا نوعی التهابی در قسمت گوش میانی می باشد که این عفونت توسط باکتری ها به وجود آمده است و پشت پرده گوش اتفاق می افتد، یکی از مشکلات معمول برای بزرگسالان و کودکان، عفونت گوش می باشد که امری شایع است و این عفونت بیش تر در سنین ۳ تا ۶ سال اتفاق می افتد و در این زمینه مطالعات بسیاری انجام شده است و از هر ۶ کودک ۵ کودک حداقل یک بار در طول عمرشان عفونت گوش میانی را تجربه کرده اند که به آن اوتیت مدیا گفته می شود.

علائم عفونت گوش در کودکان
عفونت گوش می تواند در سه شکل متفاوت اتفاق بیفتد که هر کدام از آن ها علائم و نشانه های خاص خودشان را دارند، در ادامه مقاله هر یک را به طور جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

عفونت گوش حاد
یکی از رایج ترین عفونت گوش اوتیت مدیا حاد می باشد، در این نوع عفونت گوش میانی دچار عفونت و تورم شده است و مایع گوش پشت پرده صماخ جمع می شود و این شرایط باعث می شود تا فرد در ناحیه گوش احساس درد داشته باشد و هم چنین علاوه بر درد ممکن است کودک دچار افزایش دمای بدن و تب شود.

عفونت گوش افیوژن
این نوع عفونت در مشخصه اصلی آن مایع پشت پرده صماخ جمع می شود و احتمال دارد این عفونت هیچ گونه مشخصه ای نداشته باشد و بعد از یک دوره باعث به وجود آمدن عفونت حاد شود، با مراجعه به پزشک می توان با استفاده از ابزار های معاینه از وجود تجمع مایع گوش باخبر شد و درمان های دارویی متناسب با این وضعیت را دکتر تجویز می کند.

عفونت گوش مزمن
در این وضعیت مایع گوش برای مدت طولانی در گوش میانی باقی می ماند و احتمال دارد بدون وجود هیچ گونه عفونتی مجددا در این ناحیه جمع شود، وضعیت عفونت گوش در کودکان شایع است و مبارزه کردن با عفونت گوش امری دشوار می باشد و می تواند بر روی شنوایی فرد آسیب هایی وارد کند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-عفونت گوش در کودکان



:: برچسب‌ها: عفونت گوش در کودکان , علل بروز عفونت گوش , علائم عفونت گوش در کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نشانه های سلامت نوزاد ، چگونه از سلامت نوزاد خود باخبر شویم؟

نشانه های سلامت نوزاد چه چیزهایی هستند؟ زمانی که نوزاد به دنیا می آید والدین آن ها نگرانشان هستند که آیا فرزندشان سالم است و مراحل رشدش را به خوبی می گذراند یا خیر. وجود برخی از نشانه ها و رفتار ها به شما کمک می کند تا اطلاعات بیشتری از رشد شناختی، هیجانی و اجتماعی که مناسب کودک تان است آگاهی کسب کنید.

وجود این نشانه ها در کودکان بر تمامی جنبه های زندگی کودک اثر مثبت می گذارد در ادامه این مقاله به نشانه هایی که در مورد سلامت نوزاد خبر می دهد مطالبی را بیان می کنیم که شما می توانید با در نظر گرفتن این نشانه ها از وضعیت فرزند خود با خبر شوید، هم چنین برای این که از سلامت جسمی و روانی کودکتان مطمئن شوید می توانید از مشاوره و روانشناس کودک کمک بگیرید.

ویژگی های نوزاد سالم
نوزادان زمانی که به دنیا می آیند ویژگی ها و رفتار هایی دارند که نشان دهنده سلامت آن ها می باشد و وضعیت جسمانی آن ها نرمال است، اما در صورتی که نوزاد برخی از ویژگی هایی که در زیر بیان شده است را نداشت بهتر است با پزشک اطفال مشورت کنید و از سالم بودن نوزاد خود مطمئن شوید.

نشانه های سلامت نوزاد، شیر خوردن
کودکان هنگامی که به دنیا می آیند شروع به دریافت غذا می کنند و به دفعات بیشتری نیاز به شیر خوردن دارند زیرا قدرت مکیدن آن ها ضعیف تر است و شیر کمتری را می خورند و هر چه بزرگتر می شوند میزان دریافت شیر آن ها کمتر می شود زیرا در کنار شیر غذاهای کمکی دیگری استفاده می کنند و در عین حال در هر وعده به طور کامل تغذیه می شوند. یکی از ساده ترین علائم برای سالم بودن کودک شیر خوردن و دریافت غذا می باشد که سلامت نوزاد را نشان می دهد.

نشانه های سلامت نوزاد، دقت کردن نوزاد به محیط اطرافش
نوزاد سالم در طول روز مدت کمی آرام می شود و به محیط اطرافش توجه می کند، این کار نشان می دهد که او هشیار است و در حال آموختن و مشاهده جهان پیرامونش می باشد، معمولا کودکان به محیط اطرافشان خیره می شوند و یا سعی می کنند وسایل ها را در دهانشان بگذارند و این مسئله نشان می دهد ک کودک از نظر روانی سالم است و این کار به رشد شناختی او کمک بسیاری می کند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-نشانه های سلامت نوزاد | چگونه از سلامت نوزاد خود باخبر شویم؟



:: برچسب‌ها: سلامت نوزاد , ویژگی های نوزاد سالم , نشانه های سلامت نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

علت و درمان لجبازی کودکان، راهنمایی به تفکیک سن

علت و درمان لجبازی کودک چیست؟ چگونه می توان برخورد مناسبی با لجبازی کودکان داشت؟ کودکان در سنین مختلف رفتارهای متفاوتی از خودشان نشان می دهند و یکی از این رفتار ها لجبازی کردن می باشد که در مراحل رشد بسیاری از کودکان دیده می شود.

نحوه برخورد با کودکان لجباز نیاز به کسب مهارت و آگاهی خاصی در این زمینه دارد برای این که بتواند برخورد صحیحی با کودک داشته باشید باید علت رفتار های او را بیابید و به صورت صحیح و اصولی با کودکان رفتار نمایید و زمانی که با لجبازی کودک رو به رو شدید واکنش های صحیحی از خودتان نشان دهید.

در ادامه این مقاله به علت لجبازی کودکان و شیوه های بر خورد با آن ها را بیان می کنیم. یکی از راه ها برای کاهش لجبازی کودکان شرکت در جلسات مشاوره کودک می باشد که از متخصصان و روانشناسان می توانید مشورت گرفته و راهنمایی و راهکارهای درست را دریافت نمایند و در برخی از جلسات می توانید کودک را به همراه خود به جلسات مشاوره ببرید.

علت و درمان لجبازی کودکان، کودکان لجباز چه رفتارهایی دارند؟
در ابتدا با کمک روانشناس باید تشخیص داده شود که آیا با اختلال نافرمانی مقابله ای کودک رو به رو هستیم یا خیر. کودکانی که لجبازی و نافرمانی می کنند سعی می کنند تا از دستوراتی که به آن ها داده می شود سرپیچی کنند و نظرات آن ها را نادیده بگیرند.

کودکانی که لجبازی می کنند معمولا رفتار هایی مانند گازگرفتن، ناسزا گفتن، گریه کردن و این گونه رفتار هایی را از خود نشان می دهند و افرادی که لجباز و نافرمانی را در پیش می گیرند معمولا اعتماد به نفس پایینی دارند و دارای خلق افسرده هستند.

نشانه هایی که در بالا بیان شده است نشان می دهد که کودک لجبازی و نافرمانی را در پیش می گیرد و توصیه می شود تا برای کاهش و درمان لجبازی کودکان از راهکارهایی که در ادامه بیان شده است استفاده شود و در صورتی که لجبازی فرزندان ادامه داشت می توانید از روانشناس کمک بگیرید تا راهنمایی های صحیحی در اختیار شما قرار دهد و نافرمانی های کودکان کاهش یابد.

علت لجبازی کودکان چیست؟
کودکان در سنین مختلف لجبازی هایی دارند ولی نوع این لجبازی ها متفاوت می باشد مثلا کودکانی که فرزند اول خانواده هستند خصوصیات فرزند اول را دارد و در بهترین شرایط تربیت شده اند و همه امکانات رفاهی برای آن ها فراهم بوده است و به همین دلیل بیشتر از سایر فرزندان ممکن است لجبازی کنند و برای خواسته های خودش پافشاری نمایند، اما فرزندان دیگر نسبت به فرزند اول لجبازی کمتری دارند و این مسئله در بسیاری از اوقات مشکل ساز می شود و والدین از لجبازی کردن فرزند خود درمانده شده و نمی دانند که با فرزندشان چه برخوردی باید انجام دهند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-علت و درمان لجبازی کودکان



:: برچسب‌ها: لجبازی کودکان , علت لجبازی کودکان , درمان لجبازی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ترس از مدرسه، علل، علائم و درمان ترس از مدرسه

ترس از مدرسه یکی از مشکلاتی است که کودکان دبستانی با آن رو به رو می شوند، البته احساس اضطراب برای کودکان در اوایل مدرسه تا حدودی طبیعی می باشد زیرا تجربه رفتن به مدرسه به منزله اولین جدایی از والدین می باشد و به منزله ورود به جامعه ای بزرگتر است اما بسیاری از کودکان اضطراب و ترس بیش از اندازه ای را تجربه می کنند به طوری برای آن ها سخت است تا با این شرایط خودشان را سازگار کنند.

این کودکان هنگام رفتن به مدرسه بسیار مقاومت می کنند و زمانی که مجبور به مدرسه رفتن می شوند آسیب و رنج های بسیاری را تحمل می کنند، برای آن که بتوانند ترس از مدرسه را در کودک خود بشناسید و آن را مورد کنترل قرار دهید این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید همچنین می تواند به مشاوره کودک مراجعه کنید تا در این زمینه به شما کمک کنند.

ترس از مدرسه چیست؟
کودکانی که به این مشکل دچار هستند دارای ترس افراطی، غیر منطقی و پایدار نسبت به مدرسه رفتن می باشند و زمانی که می خواهند از والدینشان جدا شوند مقاومت بسیاری انجام می دهند، ترس مفرط از مدرسه برای اولین بار معمولا در دوره پیش دبستانی، کودکستان و کلاس اول ظاهر می شود و در کلاس دوم به اوج می رسد، اما با این وجود خودداری از مدرسه رفتن می تواند در هر سنی به وجود آید.

ترس در دختران و پسران از مدرسه تقریبا به یک اندازه می باشد و این نوع ترس اضطراب و استرس زیادی را برای کودکان ایجاد می کند که در این حالت والدین علاوه بر درمان فوبیا، باید استرس و اضطراب کودک را کاهش دهند.

علائم ترس از مدرسه
بسیاری از والدین ممکن است در مورد مدرسه هراسی آگاهی چندانی نداشته باشند و علائم آن را جدی نگیرند و به همین دلیل آن مشکل را نادیده بگیرند این رفتار ها می تواند منجر به افزایش علائم استرس و اضطراب در فرزندان شود که در ادامه این مقاله علائم و نشانه های ترس از مدرسه را بیان می کنیم.

علائم رفتاری ترس از مدرسه
نسبت به مدرسه نرفتن بهانه تراشی می کنند و در برابر اصرار والدین مقاومت کرده و از مدرسه رفتن امتناع می کنند، این کودکان بیشتر تلاش می کنند تا والدین خود را قانع کنند تا به آن ها اجازه دهند در منزل بمانند.
چسبیدگی به پدر و مادر و امتناع از جدا شدن از والدین، دروغ گویی و فرار یا پنهان کردن برای اجتناب از رفتن به مدرسه، بسیاری از کودکان در این شرایط تظاهر به بیماری می کنند و تمایل دارند مدرسه را بپیچانند.
در هنگام جدایی از والدین و مدرسه رفتن، دچار پریشانی و ترس و اضطراب می شوند و قشقرق و سر و صدا به پا می کنند، این مسئله می تواند نشان دهنده وجود اختلال اضطراب جدایی در کودکان باشد.
در ساعت هایی که در مدرسه است در خواست مکرر برای برقراری تماس با والدین دارد.
بلند شدن از تخت خواب در هنگام صبح برای او دشوار است و با مشکلاتی رو به رو می شود.
امتناع از درگیری در فعالیت های گروهی با همسالان در مدرسه

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-ترس از مدرسه را به اشتیاق از مدرسه تبدیل کنید



:: برچسب‌ها: ترس از مدرسه , علائم ترس از مدرسه , علل مدرسه هراسی ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کنترل اضطراب، چند روش کاربردی

کنترل اضطراب چگونه ممکن می باشد؟ اضطراب به معنی ترس و دلهره ی بی دلیل می باشد که به خاطر اتفاقات و وقایع پیش رو به وجود می آید، در بعضی موارد افراد آینده شان به طور وحشتناکی پیش بینی می کنند و همین مسئله باعث می شود تا اضطراب های دائم و بی موردی به وجود آید.

علائم و نشانه های اضطراب شامل مواردی مانند بالا رفتن تپش قلب، عدم تمرکز در کار و تحصیل، اختلالات خواب و بد اخلاقی با خانواده، دوستان و همکاران می باشد که باعث به خطر انداختن سلامت جسمی و روحی فرد می شود.

شما باید ابتدا منشا اضطراب را شناسایی کنید در صورتی که موفق به این کار نشدید و به طور مداوم دچار اضطراب می شوید در این صورت باید از روانشناس کمک بگیرید، در این حالت باید به فکر درمان اضطراب و کنترل آن باشید در این مقاله روش های درمان اضطراب بیان شده است که به وسیله آن تا میزان زیادی می توانید اضطراب را کنترل کنید.

خواب کافی برای کنترل اضطراب
در صورتی که می خواهید اضطراب تان را کنترل کنید باید ابتدا ساعت خواب را تنظیم نمایید و خوابتان را به بهترین کیفیت برسانید زیرا خواب ناکافی و نامناسب پیامدهای ناخوشایندی برای سلامت شما خواهد داشت، گاهی خواب ناکافی به چرخه معیوب تبدیل خواهد شد.

در صورتی که خواب کمی داشته باشید اضطراب شما افزایش می یابد و اضطراب زیاد باعث به وجود آمدن اختلالاتی در خوابتان خواهد شد، میزان خواب برای افراد متفاوت می باشد اما به طور عادی بزرگسال باید ۶ تا ۸ ساعت در شبانه روز بخوابد در این شرایط باید شما خودتان را ملزم کنید که زودتر از ساعت ۱۲ بخوابید تا خواب کافی داشته باشید. بعد از مدتی تاثیرات مثبت خواهد گذاشت و اضطراب شما کاهش می یابد.

نظم دادن به آشفتگی های ذهنی
زمانی که دچار به هم ریختگی جسمی و یا محیطی شده باشید ذهن و روان شما دچار آشفتگی می شود و باعث می شود آرامش خود را از دست بدهید و هم چنین فضای کاری و شغلی به هم ریخته و میز نامرتب آرامش شما را از هم می پاشد.

در صورتی که دچار آشفتگی ذهنی شوید به طور ناخودآگاه احساس می کنید که کارها زیاد می باشند و هیچ وقت این کارها تمام نخواهند شد شما باید قسمتی از مغزتان را به مرتب کردن محیط اطرافتان اختصاص دهید این کار باعث می شود تا آشفتگی ذهنی شما از بین برود و مرتب کردن ذهن ۱۵ دقیقه بیشتر طول نمی کشد.

پس از مدتی عادت می کنید که محیط خودتان را تمیز و عاری از هر گونه شلوغی و آشفتگی نگه دارید در این حالت شما باید منطقی فکر کنید و استرس و اضطراب تان را کاهش دهید و آن را کنترل نمایید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-روش های معجزه آسا و کاربردی کنترل اضطراب



:: برچسب‌ها: کنترل اضطراب , کاهش اضطراب , اضطراب ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

درمان شناختی رفتاری افسردگی

درمان شناختی رفتاری افسردگی یکی از روش های موثر روان درمانی می باشدکه برای بهبود افسردگی به کار می رود، یکی از شایع ترین بیماری های روانی افسردگی می باشد که در طول سال افراد زیادی را درگیر می کند که معمولا با مشکلاتی مانند ناامیدی و بی لذتی رو به رو می شوند.

افراد افسرده معمولا از فعالیت های شغلی و فعالیت های تحصیلی باز می مانند و مهم ترین عامل خطرساز برای بیماران افسرده میل و گرایش آن ها به خودکشی می باشد در این مقاله به بررسی مختصری از افسردگی و درمان آن می پردازیم و درمان افسردگی با رویکرد رفتاری بحث می کنیم.

رفتار درمانی شناختی چیست؟
یکی از انواع روش های درمانی، رفتار درمانی شناختی می باشد که به فرد کمک می کند تا نگرش و دید خود را نسبت به وقایع تغییر دهد و در نتیجه به نحوه ی موثرتری با اتفاقات برخورد کند تا زندگی سالم تری داشته باشد.

علاوه بر این در این روش درمانگر سعی می کند نگرش را تغییر دهد و مشکلات و اختلالات روانی را شناسایی کند اما در این روش ریشه یابی به صورت عمیق انجام نمی شود و درمانگر تنها بر مشکلات حال تمرکز دارد.

درمان شناختی رفتاری افسردگی
در بسیاری از موارد بدون مصرف دارو با مراجعه به روانشناس می توان افسردگی را درمان کرد و در صورتی که درمانگر تشخیص دهد علائم افسردگی شما بسیار شدید است در این صورت برای درمان افسردگی شما را به یک روانپزشک برای دریافت دارو ارجاع می دهد و در حالتی که افسردگی خفیف تر است از روش های درمانی شناختی – رفتاری برای درمان آن استفاده می شود، تمرکز بر روی این درمان به تغییر دادن فکر و رفتار فرد منجر می شود و بر اساس نظر روان درمانگران شناختی رفتاری، شتاخت و نوع نگرش افراد به زندگی بر هیجانات آن ها تاثیر می گذارند.

در نتیجه اگر بتوان نوع نگاه به زندگی و اتفاقات پیرامون را تغییر داد در این صورت می توان بر هیجانات منفی و افسردگی چیره شد. در روش درمان شناختی رفتاری افسردگی، درمانگر تلاش می کند تا تجربیات مثبت و جدیدی را برای مراجع کننده اش به وجود آورد تا بتواند بر اساس موارد مثبت زندگی جدیدی را برای فرد آغاز کند.

در درمان شناختی رفتاری افسردگی چه افکاری مورد بررسی قرار می گیرند؟
افکاری که در درمان افسردگی مورد بررسی قرار می گیرد شامل فکرایی می باشد که به سلامت فرد آسیب وارد می کند و اعتماد به نفس او را کاهش می دهد و این افکارها به عنوان تحریف های شناختی تعریف شده اند که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تفکر همه یا هیچ: سیاه و سفید دیدن دنیا و وقایع آن
بی اهمیت شمردن رویدادهای مثبت
تعمیم افراطی: به صورتی که فرد یک رویداد منفی به موقعیت های دیگر مربوط می سازد.
شخصی سازی: ربط دادن همه وقایع به خود
فیلتر ذهنی: داشتن نگاه بدبینانه به همه رویداد های پیرامون به طوری که واقعیت تیره و تار دیده می شود.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-درمان شناختی رفتاری افسردگی



:: برچسب‌ها: افسردگی , درمان شناختی رفتاری افسردگی , درمان شناختی رفتاری ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن

درمان شکست عشقی از چه راهی امکان پذیر می باشد؟ عشق یکی از عمیق ترین احساسات بشری می باشد که می تواند مجموعه ای از احساسات و هیجانات قوی برای فرد به همراه داشته باشد و هرچه این عشق و احساس قوی تر باشد باعث می شود تا هنگام شکست خوردن فرد رنج بیشتری را متحمل شود.

در این شرایط احتمال دارد که فرد از نظر روحی و عاطفی دچار مشکلات بسیاری شود و غم از دست دادن رابطه باعث شود تا به مشکلات افسردگی و اضطراب دچار شود برای این که از مرحله شکست عشقی عبور کنید نیاز است تا از مشاور و روانشناس کمک بگیرید و اقدامات لازم برای کنار آمدن با شکست عشقی صورت گیرد.

برای این که با روش ها و راهکارهای درمانی شکست عشقی آشنا شوید این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

علل تفاوت افراد در واکنش به شکست عشقی
چرا بعد از شکست عشقی بعضی ها بی تفاوت به زندگی شان ادامه می دهند و بعضی ها تا پای مرگ هم جلو می روند؟ شما دوست دارید پس از تجربه شکست عشقی جز کدام دسته باشید؟

ذهنیت افراد از عاطفه و عشق و دوست داشتن از سال های قبل شکل گرفته است زمانی که برای اولین بار مادرتان شما را در آغوشم گرفت و وجود مادرتان را حس کردید اما احتمال دارد که همین چندماه یا چند سال پیش عاشق شده باشید.

کسانی که مادرشان را از دست داده اند شکست های عشقی وحشتناک تری را تجربه کرده اند البته منظور تنها از دست دادن فیزیکی نمی باشد و افراد اگر به هر دلیل رابطه عاطفی و مادرانه با مادرشان را از دست داده اند همیشه به دنبال مادر جایگزین هستند و اگر دومین مادرشان نیز بی رحم باشد در این شرایط دنیا را جای بسیار وحشتناکی خواهند دید و تصور می کنند دنیا جایی است که افراد همه چیز را از دست می دهند.

البته عکس این قضیه هم صادق است و افرادی که به طور مداوم مورد توجه والدینشان هستند و به آن ها وابستگی زیادی دارند به راحتی نمی توانند “نه “را قبول کنند. شما با توجه به موقعیت و شرایطی که تربیت شده اید می توانید عکس العمل های متفاوتی از خودتان نشان دهید.

البته تنها این موارد همه ماجرا نمی باشد بلکه عوامل فردی و محیطی گوناگونی بر روی این موضوع اثر می گذارد و درمانگر می تواند هر یک از این نقش ها را مورد ارزیابی قرار دهد .

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن



:: برچسب‌ها: شکست عشقی , شکست عاطفی , درمان شکست عشقی ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

شکست عشقی، حقایقی گفتنی درباره شکست عشقی

احتمالا تا حالا در مورد شکست عشقی بسیار شنیده اید که افراد بعد از جدا شدن از روابط عاطفی شرایطی شبیه افسردگی تجربه می کنند، هر کدام از آن ها حالت هایی را تجربه می کنند عده ای از آن ها تمایل ندارند در جمع بمانند، بعضی ها نمی توانند به خوبی غذا بخورند، عده ای دیگر در تکالیف و فعالیت های خود باز می مانند و احساس ناتوانی می کنند.

فردی که دچار شکست عشقی می شود در طول روز بدون اختیار به فردی که از او جدا شده است فکر می کند و این فکر کردن باعث می شود تا ناراحتی و غم بسیاری سراغش بیاید و در روز ساعات بسیاری را به مرور کردن اتفاقات گذشته بگذراند، اگر در مورد شکست عشقی و حقایق آن آگاهی لازم را داشته باشید در این صورت راحت تر می توانید آن را پشت سر بگذرانید و زندگی شاد و سالمی را تجربه کنید.

هم چنین کمک گرفتن از مشاور خوب و با تجربه می تواند در این زمینه به شما کمک کند تا راحت تر با شرایط کنار بیایید و برای آینده خود برنامه ریزی کنید.

شکست عشقی چیست ؟
شکست عشقی معمولا با بهم خوردن ارتباطات عاطفی به وجود می آید و هر چه این اتفاقات ناگهانی تر و غیر منتظره تر باشد در این صورت تبعات سنگین تری برای فرد به همراه خواهد داشت، علاوه بر این میزان دلبستگی و وابستگی بین طرفین نقش بسیاری دارد و برای افرادی که وابستگی زیادی دارند شکست عاطفی سخت تر خواهد بود.

افرادی که احساسات و هیجانات عاطفی قوی را نسبت به دیگری تجربه کرده و سال های زیادی درگیر این احساسات بوده است زمانی که رابطه به مشکل بر می خورد با بحران های روحی بیشتر مواجه می شود در این هنگام اولین راهی که به ذهن فرد خطور می کند انتقام گرفتن می باشد که فرد برای خالی کردن خشم و غم خود آن را به کار می گیرد.

آیا همه افراد دچار شکست عشقی می شوند؟
بدون شک جدا شدن از یک رابطه عاطفی همیشه ناراحت کننده می باشد اما افراد شخصیت های متفاوتی دارند و با توجه به ویژگی های شخصیتی و تجربیانت قبلی در زمینه ارتباطات عاطفی به شیوه های متفاوتی با این مسئله رو به رو می شوند و واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند.

برای مثال افرادی که در رابطه عاطفی قبلی خود شکست خوره اند یا کسانی که وابستگی عاطفی شدید تری به طرف مقابل شان دارند در این حالت شکست عشقی را بیشتر از دیگران لمس می کنند.

مسئله اصلی که در زمان شکست عشقی باید به آن توجه داشت این است که شکست عشقی باعث افسردگی نشود و مشکلات روحی بسیاری برای فرد ایجاد نکند، به عبارتی اگر بعد از تمام شدن رابطه عاطفی، احساسات منفی به درستی مدیریت نشود در این صورت احتمال دارد مشکلاتی برای فرد ایجاد کند که یکی از رایج ترین آن افسردگی می باشد، برای این که از این مشکل پیشگیری کنید باید از روانشناس کمک بگیرید تا روش های مقابله با احساسات منفی و بحران های روحی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید احساسات خود را به درستی مدیریت کنید و از بحران های روحی رهایی یابید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-شکست عشقی



:: برچسب‌ها: شکست عشقی , شکست عاطفی , عوارض شکست عشقی ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

خانواده های ترکیبی ( خانواده ناتنی) چه مسائلی دارند؟

خانواده های ترکیبی یا ناتنی چه تفاوت های با خانواده های معمولی دارند؟ این خانواده ها از پدر یا مادری ناتنی تشکیل شده اند، این خانواده ها با چالش هایی همراه می باشند و مشکلاتی برای آن ها به وجود می آید برای این که بتوانید راه حل هایی برای این مشکلات پیدا کنید باید به خوبی بررسی و شناسایی شود تا بتوانید به سمت خانواده سالم حرکت کنند.

در خانواده های ترکیبی احتمال این که فرزندان ضربه روحی فراوانی بخورند وجود دارد و به همین دلیل باید پدر و مادر توجه کافی به آن ها داشته باشند البته نباید توجه و محبت والدین بسیار زیاد باشد و یا به گونه ای باشد که کودک از موقعیتش سوء استفاده نماید، البته خانواده های ترکیبی علاوه بر مشکلات، مزیت هایی دارند که در ادامه این مقاله در مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

خانواده های ترکیبی ( ناتنی) چگونه خانواده ای است؟
خانواده های ترکیبی به خانواده هایی گفته می شود که در آن ها یک یا چند نفر از اعضای خانواده ناتنی می باشند، مانند پدر، مادر، خواهر و برادر ناتنی. امروزه با توجه به این که میزان طلاق افزایش یافته است آمار خانواده های ترکیبی ( ناتنی) زیاد شده است، زیرا زن و مردی که با هم ازدواج می کنند احتمال دارد خانواده ای با اعضای ناتنی تشکیل دهند که می تواند شامل فرزند همسر فعلی خود و یا فرزندانی از ازدواجی دیگر باشد، این خانواده ها در زندگی با چالش هایی رو به رو خواهند شود و در این خانواده ها فرزندان ممکن است نتوانند با خواهر و برادر ناتنی به ویژه با پدر و مادر ناتنی سازگار شوند و با آن ها زندگی کنند، برای این که میان اعضای خانواده ترکیبی تعامل برقرار شود باید به مشاور خانواده مراجعه کنید و از تجربیات آن ها استفاده نمایید.

مشکلاتی که در خانواده های ناتنی به وجود می آید
تربیت و کنار آمدن با فرزند همسر چالش هایی را به همراه دارد و مسئله ساز می باشد و از طرف دیگر کودکان و نوجوانان تا مدت ها نمی توانند با والد ناتنی خود رابطه سازگاری داشته باشند و با آن ها بداخلاقی می کنند و دوست ندارند آن ها را به عنوان عضوی از خانواده بپذیرند، خیلی از آن ها نسبت به پدر و مادرشان دلخور می شوند زیرا تصور می کنند شخص دیگری جایگزین پدر و مادرشان شده است و در این حالت چالش ها و مشکلاتی در فرزندپروری به وجود می آید.

مهم ترین مشکلی که خانواده های ترکیبی با آن دست و پنجه نرم می کنند تلاش می کنند تا میان اعضای خانوادگی هماهنگی ایجاد کنند و تا به یک خانواده عادی و معمولی تبدیل شوند، فرزندان ابتدا سعی می کنند تا با والدین ناتنی شان سازگار شوند و بعد از آن با خواهد و برادر ناتنی شان سازگار شده و رفتار عادی خواهند داشت و رابطه خوبی میان آن ها شکل می گیرد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-خانواده های ترکیبی یا خانواده ناتنی | پیشنهاد مشاور چیست؟



:: برچسب‌ها: خانواده ناتنی , پدر یا مادری ناتنی , خانواده های ترکیبی ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

فرزندان ازدواج موقت، راه حل مشکل شناسنامه چیست؟

فرزندانی که از ازدواج موقت به وجود می آیند از نظر قانونی چه وضعیت و شرایطی خواهند داشت؟ در ازدواج موقت مدت معینی در میان زن و مرد مشخص می شوند که یک نوع پیوند شرعی می باشد و بعد از این که زمان آن به پایان می رسد باطل می شود ولی نیازی به طلاق گرفتن نمی باشد.

در زمان ازدواج موقت اگر بچه ای به دنیا بیاید تکلیف بچه چه می شود آیا این بچه مشروع است یا نامشروع؟ آیا از حقوق های قانونی و شناسنامه ای برخوردار می شود یا خیر؟ در ادامه این مقاله به سوالاتی که بیان شده است پاسخ می دهیم و در آن جا به اهمیت ثبت ازدواج موقت و حقوقی که برای ازدواج موقت در نظر گرفته شده است می پردازیم و در صورتی که با ازدواج موقت مشکل دارید و در این زمینه سوال هایی برای شما پیش آمده است می توانید از مشاوره ازدواج کمک بگیرید.

فرزندان ازدواج موقت
ازدواج موقت نوعی از ازدواج می باشد که به آن صیغه یا متعه نیز گفته می شود و برای افرادی که شرایط و موقعیت ازدواج دائم را ندارند برای مدت معینی به عقد یکدیگر در می آیند و عقد آن ها برای مدت معینی با مهر معلوم بین زن و مرد بسته می شود و هنگامی که مدت زمان مشخص شده به پایان می رسد رابطه میان زوجین نیز به پایان می رسد.

بنابراین ازدواج موقت یا صیغه یک نوع عقد نکاح است و یک امر قانونی می باشد و قانون گذاران از آن حمایت می کنند و در صورتی که فرزندی از این ازدواج حاصل شد آن فرزند مشروع بوده است و مانند فرزندان دیگر از حقوق قانونی برخوردار می باشند و مشکل شرعی و قانونی ندارند.

در چه صورتی ثبت ازدواج موقت الزامی است؟
ثبت کردن ازدواج موقت بسیار اهمیت دارد زیرا در صورتی که فرزندی از این ازدواج حاصل شود ممکن است به اثبات رساندن مشروعیت برای مادر مشکلات بسیاری را به وجود آورد و در صورتی که زنان قادر نباشند مشروعیت فرزندشان را به اثبات رسانند فرزند آن ها از حقوقی قانونی برخوردار نخواهد بود و در صورتی که ازدواج موقت به صورتی ثبت شود که در دادگاه قابل استناد باشد در این صورت فرزندی که از ازدواج موقت حاصل می شود مانند فرزندی که از ازدواج دائم به وجود می آید از حقوقی برخوردار است.

بر اساس قانون پدر باید برای فرزندی که از ازدواج موقت حاصل می شود شناسنامه دریافت کند و اگر به هر دلایلی این کار را انجام نداد مادر با داشتن حکم ( امین موقت) که نشان دهنده سرپرستی مادر می باشد می تواند برای فرزندش شناسنامه ای با نام خانوادگی خودش تهیه نماید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-فرزندان ازدواج موقت | راه حل مشکل شناسنامه چیست؟



:: برچسب‌ها: ازدواج موقت , تفاوت ازدواج موقت و دائم , فرزندان ازدواج موقت ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

چک کردن گوشی همسر ، گوشی همسرم را چک کنم یا نه؟

آیا چک کردن گوشی همسر کار درستی می باشد یا خیر؟ امروزه بسیاری از افراد به دنبال نرم افزارهایی هستند تا به صورت گوناگون تماس ها، تلگرام و پیام های گوشی همسرشان را چک کنند و این افراد معمولا به همسرشان اعتماد ندارند و یا می ترسند او را از دست بدهند، اما آن ها باید این نکته را در نظر بگیرند که حفظ و نگهداری هر چیزی روش اصولی خودش را دارد و اگر به صورت مداوم گوشی همسرتان را چک کنید و او را محدود کنید و یا همسرتان را کنترل کنید، با این رفتارها باعث خواهید شد تا بی اعتمادی شما بیشتر شود و از همسرتان دور شوید.

در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در این باره می پردازیم و در صورتی که فکر می کنید همسرتان به شما خیانت کرده است و یا در حال خیانت کردن می باشد می توانید از مشاوره خیانت همسر کمک بگیرید تا راهنمایی های صحیح را در اختیارتان قرار دهد.

چک کردن گوشی همسر، درست یا غلط
بسیاری از زوجین به دلایل مختلف دوست دارند تا به اطلاعات گوشی همسرشان دسترسی داشته باشند و با این کار احساس می کنند که امنیت خاطر بیشتری دارند و می تواند به عنوان مثال جلوی خیانت همسرشان را بگیرند، اما طرف مقابل از این رفتار استقبال نمی کند و خوشش نمی آید و فکر می کند همسرش نسبت به او بی اعتماد می باشد و به همین دلیل سعی می کند برخی از کارها را پنهانی و دور از چشم همسرش انجام دهد و بعد از انجام آن احساس گناه و عذاب وجدان به سراغش می آید.

در بسیاری از مواقع افرادی که رفتارهای کنترل کننده ای انجام می دهند باعث می شوند تا پیام هایی مبتنی بر بی اعتمادی، شک و تردید به طرف مقابل را بع فرد انتقال دهند و به این ترتیب روابط در میان زوجین با تعارضات و درگیری هایی همراه می شود و باعث می شود نسبت به هم بی اعتماد تر شده و شک و تردید آن ها بیشتر شود.

به این ترتیب زن و شوهر در یک چرخه معیوب گرفتار می شوند به طوری که اگر به صورت مداوم یکدیگر را چک کنند باعث می شود تا رنجش و واکنش طرف مقابل بیشتر شود و این واکنش ها شک و تردید را بیشتر خواهد کرد و رفتارهای کنترل کننده بیشتر خواهد شد و این مسئله روز به روز بزرگ تر می شود و به همین ترتیب ادامه پیدا می کند به طوری که ممکن است در زندگی به یک بحران تبدیل شود.

در نتیجه شما باید به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید و اگر به رفتارهایی که در فضای مجازی انجام می دهد شک دارید باید راه های اصول تری را در نظر بگیرید تا بتوانید به نتیجه صحیح و درستی در این باره برسید به طور مثال می توانید از روانشناس کمک بگیرید تا با دریافت مشاوره خیانت به شما کمک کند با دلایل و نشانه های خیانت همسرتان آشنا شوید و بتوانید راهکارهای مقابله با آن را به درستی بشناسید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-چک کردن گوشی همسر | گوشی همسرم را چک کنم یا نه؟



:: برچسب‌ها: چک کردن گوشی همسر , گوشی همسر , دسترسی به گوشی همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کوکائین ماده کریستالی است که در این نوشته تمامی عوارض و فواید مصرف کُک آورده شده است.

کوکائین[۲] قوی ترین مواد اعتیاد آوری است که مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

مصرف کنندگان فقط با یک بار مصرف کردن این مواد، آنچنان درگیر این مواد می شوند که نمی توانند مصارف بعدی خودشان را پیش بینی یا کنترل کنند.

هر چند که میزان مصرف آن پایین می باشد، ولی دومین مواد قاچاق پر مصرف در ایالات متحده و مکزیک می باشد.

کوکائین - کریستالی عجیب- عوارض و فواید مصرف کُک
کوکائین – کریستالی عجیب- عوارض و فواید مصرف کُک
کوکائین چیست؟
کوکائین یک ماده ای است که از عصاره چسبناک مربوط به برگ های گیاهان کوکای آمریکای جنوبی به دست می آید.

این ماده یک محرک قوی می باشد که بر روی سیستم عصبی مرکزی بدن تاثیر می گذارد.

کوکائین می تواند تزریق شود، دود داده شود، استشمام شود و یا به صورت مشروب مورد استفاده قرار گرفته شود.

همچنین می تواند با سایر مواد، همانند مواد بی حس کننده ،مواد بی هوش کننده و امفتامین[۳] مورد استفاده قرار بگیرد.

در صورتی که کوکائین و هروئین با هم ترکیب شوند، منجر به تولید اسپید بال[۴] (اسنیف) خواهند شد.

کوکائین شبیه به چه چیزی است؟
کوکائین به شکل پودر بلورین و کریستال های سفید می باشد. در صورتی که کوکائین شکسته (کرک کوکائین)[۵] شود همانند یک سنگ، قطعه یا تراشه به نظر می رسد و در برخی مواقع بدون رنگ سفید یا صورتی رنگ می باشد.

برای افرادی که کُک را در سطح خیابان ها معامله می کنند، شکستن یا رقیق کردن کوکائین با استفاده از مواد مختلف یک کار معمولی می باشد.

به دلیل اینکه کوکائین بر اساس وزن فروخته می شود، این کار برای به دست آوردن پول بیشتر صورت می گیرد.

مواد اضافه شده به آن می تواند شامل هر چیزی سفید و پودری باشد که نشاسته غله، پودر تالک، آرد و جوش شیرین تواند از جمله این مواد می باشند.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-کوکائین – کریستالی عجیب – عوارض و فواید مصرف کُک



:: برچسب‌ها: کوکائین , مواد مخدر , کُک ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

معرفی یک سری روشی هایی که با استفاده از آنها می توانید سلامتی خودتان را در طول زمستان حفظ کنید

زمستان می تواند سرگرمی های زیادی همانند تعطیلات و اسکیت سواری در یخ را داشته باشد. متاسفانه زمستان همچنین می تواند منجر به افزایش بیماری ها هم شود.

افراد زیادی در نتیجه بیماری هایی همانند سرماخوردگی و درد گلو در زمستان، یک سری ناراحتی هایی را تجربه می کنند.

شاید یکی از نگرانی های شما عبارت از حفظ کردن سلامتی خودتان در طول زمستان باشد.

شما می توانید یک سری کارهایی را برای پیشگیری از بیمار شدنتان انجام دهید و در صورت بیمار شدن سریعا بهبود پیدا کنید.

روش یک – پیشگیری از بیماری
دست های خودتان را زیاد بشویید
دست های خودتان را زیاد بشویید
۱٫ دست های خودتان را زیاد بشویید.
شستن منظم دست ها یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری از انتشار میکروب ها از سایر افراد به خودتان می باشد.

همچنین این مورد یک روش مناسبی برای پیشگیری از پخش شدن میکروب ها از خودتان به سایر افراد می باشد.

این کار در طول زمستان اهمیت زیادی پیدا می کند، چرا که در زمستان موارد سرما خوردگی و آنفلونزا زیاد می باشد.

نحوه شستن مناسب دست ها را حتما یاد بگیرید. با استفاده از یک صابون دست نرم، دست هایتان را به مدت ۲۰ ثانیه در زیر آب گرم به هم بسابید.

در حین شستن دستتان سعی کنید حرف الفبا را در ذهن خودتان بخوانید. در این صورت می توانید دست های خودتان را به مدت بیشتری بشویید.

در هر زمانیکه به دهان یا بینی خودتان دست می زنید، دستتان را بشویید. همواره قبل از غذا خوردن باید دستتان را بشویید.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-روش های حفظ سلامتی در طول زمستان



:: برچسب‌ها: سلامتی , حفظ سلامتی , حفظ سلامتی در طول زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

دست یابی به یک وضعیت سلامتی بهتر می تواند یک چالش بزرگی باشد، به خصوص در زمانیکه شما انرژی و زمان کافی نداشته باشید.

ولی یک سری تغییرات کوچکی وجود دارند که شما می توانید آنها را در زندگی تان انجام دهید و در عین حال که تنبل هستید، به یک وضعیت سلامتی بهتری دست پیدا کنید.

روش تغذیه خودتان را تغییر دهید، فقط یک مقدار بیشتر ورزش کنید و یک سری تغییرات دیگری در زندگیتان ایجاد کنید.

تا بدون ایجاد هیچگونه نیازی برای ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی روزمره تان، بتوانید به یک وضعیت سلامتی بهتری دست پیدا کنید.

روش یک – تغذیه مناسب
غذاهای خودتان را با دست غیراصلی خودتان (که معمولا کارهایتان را با آن انجام نمی دهید) بخورید
غذاهای خودتان را با دست غیراصلی خودتان (که معمولا کارهایتان را با آن انجام نمی دهید) بخورید
۱٫ غذاهای خودتان را با دست غیراصلی خودتان (که معمولا کارهایتان را با آن انجام نمی دهید) بخورید.
در صورتیکه شما راست دست باشید، در حین غذا خوردن، با دست چپ خودتان چنگال یا قاشق را بگیرید.

استفاده از دست غیراصلی برای گرفتن چنگال یا قاشق در حین غذا خوردن باعث خواهد شد که شما آرامتر غذا بخورید.

زمانیکه شکمتان پر شد، دست از غذا خوردن بردارید ولی نباید آنقدر غذا بخورید که شکمتان پف کند.

در صورت استفاده از دست غیراصلی، شما به صورت آرام تری غذا خواهید خورد و احتمالا غذای کمتری را مصرف خواهید کرد.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-افراد تنبل به چه نحوی می توانند به یک وضعیت سلامتی بهتری دست پیدا کنند



:: برچسب‌ها: سلامتی , سلامتی بدن , وضعیت سلامتی بهتر ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

چگونه تا زمان رسیدن به هدف، با انگیزه بمانیم
شروع هر کاری به منظور رسیدن به موفقیت می تواند با هیجان و سطح بالایی از انرژی و انگیزه همراه باشد .

اما بسیاری از افراد پس از طی مدت کوتاهی از تصمیم گیری ممکن است احساس کنند از انرژی و انگیزه ی اولیه شان خبری نیست و رسیدن به موفقیت را سخت و دور از دسترس تلقی کنند.

مطالعات انجام شده در زمینه ی سبک زندگی افراد موفق نشان دهنده ی آن است که اگرچه برخورداری از سطح مشخصی از انگیزه برای شروع فعالیت ضروری است اما با انگیزه ماندن در طول مسیر، بسیار مهم تر است.

افراد موفق به خوبی می دانند که چگونه خود را باانگیزه نگه دارند و تا رسیدن به موفقیت دست از کار و تلاش نکشند.

به دلیل اهمیت این موضوع، در مطلب حاضر قصد داریم تا شما را با مهم ترین راهکارهای با انگیزه ماندن آشنا کنیم تا بتوانید با استفاده از آن ها مسیر موفقیت را بی وقفه طی کنید.

تکنیک موفقیت با انگیزه در مسیر آرزوهایتان قدم بردارید
تکنیک موفقیت با انگیزه در مسیر آرزوهایتان قدم بردارید
هدف تان را به روشنی مشخص کنید.
برای با انگیزه ماندن نیازمند آن هستید که تصویری روشن و واضح از اهداف آینده در سر داشته باشید.

اگر این تصویر به اندازه ی کافی روشن، شفاف و لذت بخش نباشد، ممکن است گام های تان برای رسیدن به آن سست شود و به سمت و سوی اهداف پر رنگ و لعاب جانبی روانه شوید.

یکی از بهترین اقدام ها می تواند این باشد که قبل از شروع به کار، تصویری از آنچه در آرزوی رسیدن به آن هستید ترسیم کنید.

این تصویر به شما کمک خواهد کرد تا در مواقع خستگی، ملالت و سستی، انگیزه ی دوباره ای بیابید و به حرکت ادامه دهید.

دست از مقایسه بردارید.
مقایسه شرایط خودتان با دیگران می تاودن آفات اصلی با انگیزه ماندن باشد.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-تکنیک موفقیت : با انگیزه در مسیر آرزوهایتان قدم بردارید



:: برچسب‌ها: تکنیک موفقیت , موفقیت شغلی , موفقیت ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

روانپزشک چه کاری را می توانند در رابطه با زوال عقل جوانی انجام دهند؟

یک روان پزشک می تواند:
وجود داشتن زوال عقل را بررسی کند
وجود داشتن زوال عقل را تشخیص بدهد
به شما و خانواده شما یا مربیان شما کمک کند تا بیماری را مدیریت کنید
هر نوع علامت مربوط به افسردگی، اضطراب یا روان پریشی را درمان کنید (همانند هذیان)
در رابطه با مشکلات رفتاری، همانند پرخاشگری به شما کمک کند
شما را با خدمات اجتماعی مرتبط کند
در صورت نیاز شما را تشویق کند که به بیمارستان مراجعه کنید
شما را به آزمایشات بالینی مناسب ارجاع دهد.
درمان زوال عقل جوانی توسط روانپزشک
درمان زوال عقل جوانی توسط روانپزشک
درمان زوال عقل جوانی توسط روانپزشک
یک سری روان پزشکانی وجود دارند که در درمان زوال عقل متخصص می باشند.
آنها در بیمارستان ها، مجموعه های اجتماعی، مراقبت از افراد مسن و نیازمند به مراقبت و روش های شخصی فعالیت می کنند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت کانون مشاوران ایران مراجعه کنید.

حمایت کردن از افراد مبتلا به زوال عقل جوانی
گزینه های زیادی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید فعال بمانید و با خانواده، دوستان و جامعه خودتان ارتباط برقرار کنید.

کمک خانگی
یک سری خدمات اجتماعی و پکیج های مراقبت سالمندان وجود دارند که در صورت ابتلا به زوال عقل در دسترس فرد قرار می گیرد.

این خدمات عبارتند از:
یک پرستار اجتماعی که در خانه فرد ویزیت را انجام می دهد

خدمات تمیز کنندگی
مراقبت مربوط به استراحت
کمک مربوط به شستشو و لباس پوشیدن
داروهای از قبل بسته بندی شده
غذا دادن بر روی چرخ
مراقبت در وسط روز
مراقبت تمام وقت
در مراحل بعدی، فرد دارای زوال عقل جوانی به یک مراقبت تمام وقت در خانه یا در یک مراقبت پناهگاهی نیاز خواهد داشت.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-درمان زوال عقل جوانی توسط روانپزشک



:: برچسب‌ها: آلزایمر در جوانی , زوال عقل در جوانی , درمان زوال عقل جوانی ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

زوال عقل چیست؟
زوال عقل یک شرایط بالینی می باشد که به سلول های مغز آسیب می رساند و منجر به ایجاد مشکلاتی در رابطه با حافظه، تفکر، رفتار و یادگیری موارد جدید می شود.

زوال عقل
این بیماری در بین افراد کمتر از ۶۰ سال نادر می باشد.

تقریبا یک پنجم از افراد ۶۰ تا ۸۵ ساله به زوال عقل دچار می شوند.

در حالی که همه ما همزمان با بزرگ شدن تا یک حدی دچار فراموشی می شویم، ولی زوال عقل یک شرایط متفاوتی می باشد. این بیماری یک بخش نرمالی از افزایش سن نمی باشد.

اکثر علل ایجاد زوال عقل دارای یک حالت تصاعدی می باشند، به این معنا که با گذشت زمان بدتر می شوند.

ولی یک سری از داروها و حمایت هایی – مالی، عاطفی و فیزیکی – برای کمک به فرد مبتلا به زوال عقل و خانواده و دوستان این افراد وجود دارد.

آیا زوال عقل همان الزایمر است؟
آیا زوال عقل همان الزایمر است؟
چه مواردی منجر به ایجاد زوال عقل می شوند؟
زوال عقل در اکثر مواقع از طریق موارد زیر ایجاد می شوند:

بیماری آلزایمر (پیچیدگی ها و نشان های موجود در سلول های عصبی که به سلول های مغز مرتبط می شوند)
بیماری بدن لوی[۱] (پروتئین های موجود در مغز که به سلول ها آسیب می زنند)
زوال عقل پیشانی – گیجگاهی (در لایه های پیشانی و گیجگاهی مغز).
ژن های افراد، محیط و سبک زندگی نقش مهمی را در ایجاد این بیماری در فرد دارند.

در اکثر موارد، پزشکان و محققان نمی توانند پیشبینی کنند که چه فردی به زوال عقل دچار خواهد شد.

سن عبارت از بزرگترین عامل ریسک می باشد.

فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت ها، سیگار کشیدن و سابقه خانوادگی هم عبارت از سایر عوامل ریسک می باشند.

افراد بومی استرالیا در رابطه با ابتلا به زوال عقل، با ریسک بیشتری مواجه هستند.

همچنین این افراد به احتمال زیاد در دوران جوانی خودشان به زوال عقل دچار می شوند.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-آیا زوال عقل همان الزایمر است؟



:: برچسب‌ها: آلزایمر , زوال عقل در جوانی , درمان زوال عقل ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

داشتن یک احساس خوب نسبت به بدن یا ظاهر خودتان در همه شرایط به آسانی امکان پذیر نمی باشد.

ما یک سری توصیه هایی را برای بهبود تصویر بدنی خودتان و تلاش برای داشتن دیدگاه مثبت نسبت به بدن خودتان بیان کرده ایم.

6 روش مثبت اندیشی در مورد اندام و ظاهرتان
۷ روش مثبت اندیشی در مورد اندام و ظاهرتان
تمرکز بر روی کارهایی که بدن شما می تواند انجام دهد
به میلیون های مورد منحصر به فردی فکر کنید که بدن شما در طول زندگی روزمره به شما کمک می کند تا آنها را انجام دهید.

این روش یک یادآوری کننده فوق العاده ای می باشد که کاربرد بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد.

تردید داشتن در مورد مواردی که در رسانه های می بینید
در زمان بعدی که یک بدن ایده آلی را می بینید، به این مورد فکر کنید که چه چیزی باعث شده است که این طور به نظر بیاید؟

شما در طول زندگی روزمره خودتان چند نفر را مشاهده می کنید که شبیه تصویری می باشند که در رسانه ها دیده اید؟

آیا این تصویر واقعی می باشد و می تواند به شما کمک کند تا خودتان را با آن استاندارد مقایسه کنید.

افرادی که باعث می شوند یک احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید را آنفالو کنید
به منظور بهره مندی از اخبار مثبت، سعی کنید افرادی را فالو کنید که شما را تشویق می کنند علایق – و شکل های بدنی- متفاوتی داشته باشید.

بگویید که متشکرم
در زمان بعدی که یک نفر به شما احترام کند، به جای تلاش برای کاهش اهمیت کار وی، از وی تشکر کنید.

نشان دادن قدردانی می تواند یک روش مناسبی برای بهبود احساس ما در مورد خودمان باشد.

بر روی سایر ویژگی های مثبت اندیشی کنید
به دنبال ویژگی های مثبت بودن در سایر افراد به شما کمک خواهد کرد که فضای عاطفی مثبتی را ایجاد کنید و حتی می تواند به شما کمک کند تا بر روی نقاط قوت خودتان متمرکز شوید.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-۷ روش مثبت اندیشی در مورد اندام و ظاهرتان



:: برچسب‌ها: خوش اندام , رضایت از اندام , اندام ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

موفقیت همانند یک رنگین کمان اغفال کننده ای می باشد که ما در طول زندگی خودمان به دنبال دستیابی به آن هستیم. در هر زمانی که ما به موفقیت نزدیک می شویم، به نظر می رسد که در یک افق دور محو می شود.

بعد از تلاشهای بیهوده بی شمار صورت گرفته شروع به نگرانی می کنیم.

آیا می توانیم به چنین شرایطی برسیم؟

هیچ لزومی ندارد که این مورد در واقعیت وجود داشته باشد.

موفقیت چیزی فراتر از یک سری نظم و ترتیب هایی نمی باشد که به صورت روزمره به کار گرفته می شود.

جیم روهن[۲] به عنوان یک نویسنده و سخنران انگیزشی
۱۰ هدف رشد شخصی ساده برای موفقیت
شما با تمایل پیدا کردن به ۱۰ هدف رشد شخصی ساده و کار کردن مستمر بر روی آنها، می توانید به سمت یک زندگی موفق و خوشحال حرکت کنید. این ۱۰ مورد عبارتند از:

10 تکنیک رشد شخصی برای موفقیت و خوشحالی
۱۰ تکنیک رشد شخصی برای موفقیت و خوشحالی – مشاورکو
ملزم شدن به رشد، یادگیری و پیشرفت
در صورتی که بخواهید یک رابطه ایده آلی بسازید، یک تجارت موفقی ایجاد کنید یا در یک مهارت جدیدی به درجه ارشد دست پیدا کنید، باید خودتان را در معرض یادگیری و توسعه دانش جدید قرار بدهید تا در نتیجه آن بتوانید به رشد مناسبی دست پیدا کنید.

دقیقا همانطور که بدن شما به رژیم غذایی سالم نیاز دارد، مغز شما هم به رژیم اطلاعات سالمی نیاز دارد.

به منظور دستیابی به پیشرفت به عنوان یک فرد، تغذیه کردن ذهن خودتان با استفاده از ایده ها و اطلاعات جدید یک مورد ضروری می باشد.

هر روزه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از وقت خودتان را صرف مطالعه مواردی کنید که منجر به آموختن دانش جدید و افزایش دانش شما می شوند.

مطالعه کردن را به عنوان یک سرگرمی در نظر نگیرید، بلکه به منظور مطلع ماندن و گسترده تر کردن ظرفیت های خودتان مطالعه کنید.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-۱۰ تکنیک رشد شخصی برای موفقیت و خوشحالی



:: برچسب‌ها: موفقیت , ارتقا شخصیت , خودباوری ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

در دنیای امروز که پر از استرس و تنش است، نیاز به مشاوره فردی و روانشناس بیش از پیش احساس می شود.

به همین خاطر است که افراد در جست و جوی مشاوری قابل اعتماد و متخصص هستند تا بتوانند مسایلی از قبیل اضطراب، استرس، افسردگی و یا مسایل ارتباطی خود را با او مطرح کنند و از این طریق، به سلامت روانی خود کمک کنند.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با ویژگی های یک مشاور خوب بیشتر آشنا کنیم.

همچنین شما درمی یابید که درچه مواردی مراجعه به روانشناس یا مشاور ضروری است و در چه مواردی لازم است به سراغ سایر متخصصین از جمله پزشکان و یا روانپزشکان بروید.

مشاوره فردی - آیا مشاوره گرفتن نشانه ضعف است؟
مشاوره فردی – آیا مشاوره گرفتن نشانه ضعف است؟
مشاوره فردی چه کمکی می کند؟
قبل از تصمیم گیری برا مراجعه به روانشناس یا مشاور از خودتان سوال کنید “هدفم از مراجعه چیست؟

آیا به دنبال آن هستید که از مشاورتان راه حل دریافت کنید؟

آیا تصمیم به مشورت دارید؟

آیا در انتخاب صحیح و غلط دچار مشکل هستید؟

لازم است تا قبل از مراجعه به مشاور، دلیل اصلی تان را بدانید و آن را با متخصص تان در میان بگذارید.

همچنین بد نیست بدانید که متخصص خوب فردی است که شما را برای تصمیم گیری مناسب یاری می کند اماهرگز به جای تان تصمیم نمی گیرد.

در حقیقت این خودشما هستید که تصمیم نهایی را خواهید گرفت و مشاور به شما کمک می کند تا ابعاد پیدا و پنهان تصمیم تان را بهتر درک کنید.

برخی سایت ها همون مشاورانه مشاوره فردی رایگان ارائه می هند.

مشاوره فردی مناسب چه افرادی نیست؟
ممکن است فکر کنید مشاوره می تواند به همه ی افراد کمک کند.

اگرچه این طرز فکر تا حدودی صحیح است اما استفاده از خدمات مشاوره ای برای برخی از افراد، کافی نیست.

به عنوان مثال مبتلایان به اختلالات خلقی، شخصیتی و یا افرادی که به دلیل اختلالاتی از قبیل اسکیزوفرن، ارتباط صحیحی با واقعیت ندارند، نیازمند استفاده از خدمات روانپزشکی نیزهستند.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-مشاوره فردی – آیا مشاوره گرفتن نشانه ضعف است؟



:: برچسب‌ها: مشاوره فردی , روانشناس , مشاور فردی خوب ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

“نمی توانم به مهمانی بیایم، وقت ندارم، یک عالمه کار نصفه نیمه دارم که باید انجام بدم، نمی رسم باهاتون بیام سفر، حجم کارام خیلی زیاده و واقعا زمان کم دارم…”

جملاتی از قبیل جملات بالا شایع ترین عباراتی هستند که ممکن است در طول روز به عنوان فردی پر مشغله از آن ها استفاده کنید.

بسیاری از افراد فکر می کنند پر مشغله بودن نوعی هنر است که نشان می دهد آن ها بیش از حد کارآمد و موفق هستند.

این در حالی است که در بیشتر موارد، این جملات نشان دهنده ی ناتوانی شما در مدیریت زمان است.

اگر در زندگی افراد موفق و کارآفرینی مانند بیل گیتس دقیق شوید خواهید دید که آن ها نیز زمانی مساوی یا شما دارند اما به نحوی متفاوت از آن استفاده می کنند.

کلیدی ترین نکات مدیریت زمان برای افراد پر مشغله
کلیدی ترین نکات مدیریت زمان برای افراد پر مشغله
کلیدی ترین نکات اثربخش مدیریت زمان
با ادامه ی مطلب همراه باشید تا شما را با کلیدی ترین نکات مدیریت اثربخش زمان و موفقیت آشنا کنیم.

اولویت های تان را مشخص کنید.
شروع یک روز جدید در حالیکه دقیقا نمی دانید چه چیز مهم است و چه چیز از اهمیت زیادی برخوردار نیست می تواند بسیار مخرب باشد.

در این حالت ممکن است ساعت ها زمان را صرف آن کنید تا فعالیتی را برای انجام دادن انتخاب کنید.

بنابراین اولین و مهم ترین مساله آن است که اولویت های زندگی تان را مشخص کنید.

بهتر است کاغذی را برداشته و مهم ترنی اولویت های زندگی شخصی تان را یادداشت کنید.

به عنوان مثال در صورتی که اولویت اول زندگی تان، رشد اقتصادی است می بایست فعالیت های مربوط به بعد اقتصادی را در لیست کارهای ضروری روزتان قرار دهید و سایر آیتم ها را در مرتبه بعد قرار دهید.

شما نمی توانید پولدار شود در حالیکه بیشتر وقت تان را به استراحت، تفریح و یا کارهای دیگر اختصاص داده اید.

بر اساس اولویت ها حرکت کنید.
اولویت های تعیین شده در حقیقت بیانگر ارزش های اساسی شما در زندگی هستند.

بهتر است یکبار برای همیشه اولویت های تان را تعیین کنید تا مجبور نباشید هر روز را با سردرگمی و گیچی آغاز کنید.

پس از آن نوبت به گام بعد می رسد.

بنابراین لازم است تا بر اساس اولولیت های تان حرکت کنید.

در نظر گرفتن یک برنامه ی روزانه ی روشن، واضح و قابل اجرا می تواند به شما کمک کند تا بر اساس نقشه ی ذهنی تان پیش بروید و موفق شوید.

کارهای متفرقه را حذف کنید.
بسیاری از آنچه ذهن شما را به عنوان یک مشغله به خود جلب کرده اند، به راحتی قابل انجام و یا نادیده گرفتن هستند.

به عنوان مثال بهتر است بجای نشخوار این فکر که ” امروز حتما باید به مادرم زنگ بزنم” در همان لحظه این کار را انجام دهید.

برخی از فعالیت ها نیز در راستای اهداف شما نیستند و می توانید آن ها را از لیست کارهای روزانه تان خارج کنید تا آسوده و رها شوید.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-کلیدی ترین نکات مدیریت زمان برای افراد پر مشغله



:: برچسب‌ها: مدیریت , برنامه ریزی , موفقیت شغلی ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مشاور کو به نقل از سایت ایسنا در مورد رویایی با ترس ناشی از کرونا :

این روزها با شیوع کرونا، افراد مبتلابه اضطراب سلامتی یا همان فوبیای ناشی از کرونا به‌شدت در حال پیگیری علائم و نشانه‌های بدنی هستند که وجود این ویروس را در آن‌ها تائید نماید.

غافل از این‌که ازنظر مشاور در حال حاضر مهم‌ترین نکته‌ای که باید جهت تقویت سیستم ایمنی خود رعایت کنیم؛ مقابله با ترس و اضطراب است.

درمان فوبیا اجتماعی و گوشه‌گیری نیز می‌تواند این روزها به افراد کمک کند تا حس بهتری داشته باشند.

اختلال اضطراب بیماری، هیپوکندریا که گاه به آن فوبیای بیماری می‌گویند، ترس شدید فرد از بیمار شدن است.

در این حالت آنچه باعث بیماری فرد می‌شود خود بیماری نیست بلکه ترس فرد از بیمار شدن است.

در واقع دل‌مشغولی زیاد و اضطراب بیش‌ازحد فرد است که به از دادن سلامتی او منتهی می‌شود.

این افراد نسبت به نشانه‌های بدنی خود بسیار حساس هستند و هرگونه تغییر در علائم فیزیکی را به‌عنوان نشانه‌ای از اختلال جسمانی تعبیر می‌کنند.


نشانه‌های ترس ناشی از کرونا
از دیگر نشانه‌های فرد مبتلا به اضطراب بیماری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

جستجوی دائمی در اینترنت، کتاب‌ها و… در خصوص بیمار و عوامل ایجادکننده بیماری‌های خطرناک (معمولاً از نظر دانش پزشکی اطلاعات بالایی کسب می‌کنند!)

مراجعه مکرر به پزشک و انجام آزمایش‌های غیرضروری جهت چک کردن وضعیت سلامتی خود.

بی‌اعتمادی به تشخیص پزشک و مراجعه به بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی متعدد.

دریافت یک آرامش موقتی بعد از تشخیص پزشک و رد بیماری، عدم تأثیرگذاری و سودمندی قوت قلب یا نصیحت‌های اطرافیان.

کرونا هراسی و پیامدهای آن
وای عطسه زدم، کرونا دارم! احساس می‌کنم تب‌دارم.

مطمئنم کرونا گرفتم. چرا هیچکی جدی نمیگیره واقعاً دارم می‌میرم از ترس!

فوبی کرونا دقیقه به ترس شدید فرد از ابتلا به ویروس کرونا اشاره دارد.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-رویایی با ترس ناشی از کرونا



:: برچسب‌ها: کرونا , نشانه‌های ترس ناشی از کرونا , کرونا هراسی ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

هر چند که سیگموند فروید یکی از چهره های برجسته در حوزه روان شناسی می باشد، ولی رشته روان شناسی نسبت به آن دوره زمانی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

روز به روز رابطه روان شناسی با حوزه های علمی مختلف (شامل زیست شناسی، عصب شناسی، جامعه شناسی، انسان شناسی و علم اقتصاد) بیشتر می شود.

در ضمن محدودیت های مربوط به حوزه های فرعی روان شناسی که در گذشته وجود داشته است، در حال حاضر به خودی خود از بین رفته است؛

امروزه این امکان وجود دارد که تیم های میان رشته ای که دارای سطوح تحلیل چندگانه (شامل سطوح اجتماعی، شناختی یا بیولوژیکی) هستند، به منظور رفع یک مشکل مشترک با هم همکاری کنند.

روان شناسی بیولوژیکی
روان شناسی بیولوژیکی عبارت از مطالعه روان شناسی می باشد که بر مبنای رفتار است.

روان شناسی بیولوژیکی بیشتر مبتنی بر روابط مابین فرآیند های روان شناختی و اتفاقات روان شناختی مربوطه می باشد (به بیان دیگر مبتنی بر پدیده ذهنی بدنی می باشد).

این حوزه بیشتر بر روی عملکرد ذهن و سیستم عصبی در فعالیت هایی (همانند تفکر، یاد گرفتن، احساس کردن، درک کردن و مشاهده کردن) متمرکز است که به عنوان مشخصه انسان و حیوان در نظر گرفته می شوند.

روان شناسی رشد
روان شناسی رشد یک شاخه ای از روان شناسی می باشد که با تغییرات موجود در عملکرد شناختی، انگیزشی، روانی – فیزیولوژیکی و اجتماعی مرتبط است که در طول گستره زندگی انسانی صورت می گیرد.

در طول قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم روان شناسی رشدی بیشتر مربوط به روان شناسی کودک بود. با این وجود، در دهه ۱۹۵۰ این حوزه از روان شناسی بیشتر به مطالعه روابط مابین متغیرهای شخصی و رشد کودک متمرکز شد؛

همچنین نظریه های رفتاری بی اف اسکینر (B.F. Skinner) و نظریه های شناختی جین پیگت (Jean Piaget) بر روی رشد و پیشرفت کودک تا دوره نوجوانی متمرکز بودند.

روان شناسی رشدی عبارت از مطالعه علمی در مورد نحوه و دلیل تغییر ماهیت و وجود انسانی در طول دوره های مختلف زندگی می باشد. این حوزه از روان شناسی در گذشته بر روی نوزادان و کودکان متمرکز بود؛

با گسترش یافتن روان شناسی رشد، این حوزه دوره های نوجوانی، رشد بزرگسالی، کهنسالی و کل طول زندگی را هم شامل شده است.

این حوزه تغییرات صورت گرفته در سه حوزه مهم را بررسی می کند که عبارتند از: رشد فیزیکی، رشد شناختی و رشد عواطف اجتماعی.

این سه حوزه شامل طیف گسترده ای از موضوعات می باشند که می توان به مهارت های حرکتی، عملکردهای اجرایی، شناخت اخلاقی، یادگیری زبان، تغییر اجتماعی، رشد شخصیتی، رشد عاطفی، مفهوم خود و تشکیل هویت اشاره کرد.

روان شناسی رشد تاثیرات مربوط به طبیعت و رشد را بر روی فرآیند رشد انسانی و فرآیندهای مربوط به تغییرات صورت گرفته را در طول زمان بررسی می کند.

متخصصان این حوزه تعاملات مابین ویژگی های شخصیتی، رفتار فردی و عوامل محیطی (شامل زمینه اجتماعی و محیط ساخت) را بررسی می کنند.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-روانشناسی و سلامت روان



:: برچسب‌ها: روان شناسی بالینی , روانشناسی , سلامت روان ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

عفونت انگشت پا می تواند از یک عفونت نسبت ملایم در ناخن انگشت پا یا قارچ ناخن انگشت پا تا عفونت های جدی تر در پوست (ورم چرکی) متغیر باشد.

حتی عفونت مربوط به انگشت پا می تواند یک شرایط خطرناک تری را ایجاد کند و به ایجاد یک عفونت در مفصل ها یا استخوان منتهی شود.

هر چند که اکثر عفونت های سطحی نسبتا ملایم می باشند و به راحتی در خانه قابل درمان هستند، ولی عفونت های جدی تر باید از طریق درمان بالینی رفع شوند.

شما باید نسبت به نحوه تشخیص مورد دوم مطلع باشید، چرا که این عفونت ها باید توسط یک پزشک بررسی شوند تا منجر به ایجاد یک شرایط خطرناک تر نشوند یا گسترش پیدا نکنند.

روش یک – بررسی کردن عفونت مربوط به انگشت پایتان
علایم خودتان را بررسی کنید
علایم خودتان را بررسی کنید
۱٫ علایم خودتان را بررسی کنید.
در برخی مواقع تشخیص دادن عفونت موجود در انگشت پا و تشخیص دادن خطرناک یا غیرخطرناک بودن آن به راحتی امکان پذیر نمی باشد.

این عفونت می توانید یک عفونت ساده مربوط به انگشت پا یا یک عفونت خطرناکی باشد که می تواند به سایر بخش های بدنتان گسترش یابد.

به منظور اینکه بتوانید تفاوت این دو مورد را تشخیص بدهید، باید علائم خودتان را به دقت بررسی کنید.

علائم و نشانه های مربوط به یک عفونت ساده شامل درد و (یا) ناراحتی، ورم، سرخ شدن و افزایش دمای این بخش از بدن هستند.

علائم و نشانه های مربوط به یک عفونت جدی تر شامل ایجاد چرک، خط های قرمز رنگی که از وسط زخم ها گسترش یافته اند و تب می باشند.

در صورتیکه علائم مربوط به یک عفونت خطرناک در شما وجود داشته باشد، به یک پزشک مراجعه کنید
در صورتیکه علائم مربوط به یک عفونت خطرناک در شما وجود داشته باشد، به یک پزشک مراجعه کنید
۲٫ در صورتیکه علائم مربوط به یک عفونت خطرناک در شما وجود داشته باشد، به یک پزشک مراجعه کنید.
علائم مربوط به یک عفونت خطرناک هم شامل چرک، خط های قرمز رنگی که از وسط زخم ها گسترش یافته اند یا تب می باشد.

در صورتیکه این علائم را داشته باشید، همین الان به پزشک مراجعه کنید.

یک عفونت خطرناک می تواند از انگشت پای شما به سایر بخش های بدنتان منتقل شود.

حتی یک عفونت خطرناک می تواند منجر به سکته تان شود و زندگی تان را با یک خطر جدی مواجه کند.

به دلیل جدی بودن این شرایط، باید در سریع ترین زمان ممکن به یک متخصص سلامتی مراجعه کنید تا عفونت شما را بررسی کند.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-نحوه درمان کردن عفونت انگشت پا



:: برچسب‌ها: درمان کردن عفونت انگشت پا , درمان عفونت پا , عفونت انگشت پا ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

به منظور کاهش دادن چربی موجود در کمرتان باید رژیم غذایی تان را همزمان با تقویت بدنتان تغییر دهید.

هرچند که شما نمی توانید فقط وزن مربوط به یک بخش خاصی از بدنتان را کاهش دهید، ولی کاهش دادن وزن کل بدن منجر به کاهش چربی موجود در کمرتان خواهد شد.

بیشتر سعی کنید سبزیجات برگدار و پروتئین های کم چرب استفاده کنید و وعده های غذایی سبکی داشته باشید.

به منظور دستیابی به بهترین نتایج ممکن، یک برنامه ورزشی داشته باشید که منجر به تقویت سلامتی قلبی – عروقی و استقامت شما شود.

شما از طریق ادامه دادن به یک برنامه ورزشی و انتخاب کردن غذاهای سالم می توانید به پیشرفت های بهتری دست پیدا کنید.

روش یک – انتخاب کردن یک رژیم غذایی مناسب
به منظور کاهش دادن چربی کمرتان از پروتئین های کم چرب استفاده کنید
به منظور کاهش دادن چربی کمرتان از پروتئین های کم چرب استفاده کنید
۱٫ به منظور کاهش دادن چربی کمرتان از پروتئین های کم چرب استفاده کنید.
این پروتئین ها شامل غذاهایی از قبیل ماهی و جوجه و همچنین استیک ها و گوشت کم چرب می باشند.

می توانید از تخم مرغ ها، حبوبات، عدس ها و توفو[۱] به عنوان گزینه های غیرگوشتی استفاده کنید.

میگو و قزل آلا عبارت از پروتئین های ماهی محبوبی می باشند.
آجیل ها و تخمه ها عبارت از یک سری پروتئین های کامل برای مصرف شدن به عنوان خوراکی می باشند.
میزان پروتئینی که شما در طول یک روز می توانید مصرف کنید، بستگی به وزن بدن شما دارد. بر اساس توصیه های بیان شده، شما به ازای هر پوند از وزن بدنتان، هر روز باید ۰٫۳۶ گرم پروتئین بخورید یا به ازای هر یک کیلوگرم از وزن بدنتان، ۰٫۸ گرم پروتئین مصرف کنید.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-روش های کم کردن چربی کمر



:: برچسب‌ها: کاهش دادن چربی کمر , تقویت کمر , کم کردن چربی کمر ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

قلب درمانی تشعشعی، که همچنین به عنوان فرآیند تابش حرارت به قلب نامیده می شود، یک رهیافت انرژی درمانی است که با شناسایی عدم توازن و اختلالات موجود در جریان طبیعی انرژی بدن، به افراد درمانجو کمک می کند تا ناراحتی خودشان را رفع کنند.

قلب درمانی از طریق تابش حرارت، ریشه در این عقیده دارد که شخص می تواند با ایجاد ارتباط مجدد و با حس دوست داشتن بدون شرط، تشعشع خودش را مجددا تایید و تمیز کند.

یک درمانگر یا مشاور صلاحیت دار می تواند این روش درمانی را بر روی افرادی که به دنبال درمان یافتن از غصه، زیان، آسیب ناشناخته و یا نگرانی های ایجاد شده در نتیجه این مشکلات هستند، اعمال کند.

تاریخچه و توسعه
این رهیافت درمانی توسط یک روان شناسی به اسم شارون وچ[۱]، که در روان درمانی کل نگر کار می کرد، ایجاد شده است.

در سال ۱۹۸۴، عقاید و مطالعات معنوی وچ در مورد سنت بودیسم در مورد درمان منجر به راهنمای وی در ایجاد مرکز درمانی کل نگر شد.

عقاید نظری وی به روش های درمان شرقی همراه با تجربیات بالینی وی، منجر به شناخت لزوم توجه به چاکراها (مسیر های اصلی و شریانی) قلب، به منظور قوی تر کردن افراد برای دوست داشتن بدون قید خودشان شد.

وی بر این باورد بود که با توانمند شدن افراد تحت درمان برای دست یابی به دوست داشتن بدون قید و شرط، علائم روان شناختی و فیزیکی که افراد تجربه می کنند از بین خواهند رفت و باعث خواهد شد که آنها با وجود چالش هایی که با آن مواجه هستند، از زندگی روزمره خودشان بیشترین لذت را ببرند.

وچ تجربیات خودش در مورد افراد درمانجویی که به مراکز درمان کل نگر مراجعه کرده بودند را در کتابی به اسم تشعشع قلب: درمان قلب، درمان روح[۲] نوشت و در سال ۱۹۹۵ این کتاب را چاپ کرد.

کارهای توسعه ای وی در زمینه قلب درمانی تشعشعی ، بیان کننده سنت های بودیسم از قبیل تمرکز بر چاکرای قلب به عنوان مرکز دوست داشتن بدون قید و شرط .

این اعتقاد است که تشعشع، یا حضور معنوی، یک انرژی حباب مانند را در اطراف شخص ایجاد می کند و به صورت منفی، تحت تاثیر چالش ها و آسیب های زندگی قرار می گیرد.

قلب درمانی تشعشعی به چه نحوی کار می کند؟
ایده اصلی مربوط به قلب درمانی تشعشعی ، بر مبنای مفهوم بودیسم از چاکرای قلب ایجاد شده است که بیان می دارد قلب مرکز عشق، دوست داشتن و همدردی بدون شرط در بدن می باشد.

در زمانی که افراد ناراحتی ها یا عدم توازن هایی را در زندگی شخصی شان تجربه می کنند که منجر به اختلال در مسیر انرژی بدن می شود، قلب که منبع حیات در نظر گرفته می شود، به عنوان مسیری برای درمان و ایجاد هماهنگی به کار گرفته می شود.

قلب منجر به ایجاد انرژی می شود که منجر به بهبود درمان و ترمیم در بدن می شود و به افراد کمک می کند تا درک درونی خود از تعادل و آرامش را توسعه دهند و یا آن را ترمیم کنند.

در طول پروسه درمان، درمانگر از طریق یک سری اظهارات و بیانات دستوری شخص درمانجو را راهنمایی می کند و همراه با آن، افراد درمانجو را ترغیب می کند تا در تکینک های از قبیل مدیتیشن، تنفس درمانی و یا گفتار درمانی، به صورت آزاد مشغول شوند.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-قلب درمانی تشعشعی



:: برچسب‌ها: قلب درمانی تشعشعی , قلب , قلب درمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()