نوشته شده توسط : Dr. Dalake

شما به احتمال زیاد در زندگی خود در حال حاضر دارای مقداری استرس می باشید.

استرس بیش از حد
استرس بیش از اندازه می‌تواند منجر به مشکلات در سلامت شود .

که یکی از آنها بیشتر شدن وزن محسوب می شود.

استرس موجب می‌شود که سطح کورتیزول افزایش پیدا کند .

و کورتیزول گرسنگی را بیشتر می‌کند .

مخصوصاً به غذاهای شیرین و نشاسته دار هوس می‌کنید.

استرس و افزایش وزن
طبیعت این امر منجر به یک دور باطل خواهد شد .
و بیشتر شدن وزن موجب استرس فراوان شده است.
و در آخر به پرخوری و همینطور اضافه وزن فراوان منجر خواهد شد.
با این وجود به خوردن مواد غذایی به خصوصی که می‌تواند سطح قند خون شما را به تصویب برساند.

به مبارزه کردن با هورمون های مربوط به استرس یاری می دهد.

و در عین حال از مواد شیمیایی این احساس خوب را بیشتر خواهد کرد.

می تواند به شما یاری دهد که در کنترل هر چیزی که در زندگیتان سر راه شما قرار می‌گیرد.

آرامش شما را حفظ کرده و به صورت عاقلانه برخورد کنید.

مواد غذایی پر از فولات
مواد غذایی پر از فولات به بیشتر شدن سرعت گردش دوپامین.
که یک ماده شیمیایی آرامش بخش در مغز شما یاری می دهد.
نمونه های از مواد غذایی پر از فولاد مانند سبزیجات که دارای برگ سبز هستند .
مثل: اسفناج، کلم بروکلی ، لوبیا، عدس و همین‌طور نخود و… می باشد.
شماره های تماس 01

درمان استرس با شکلات
شکلات ، پراز آنتی اکسیدان ها
شکلات ، پر از آنتی اکسیدان می باشد مخصوصاً فلاونوئیدها.

و پلی فنولها شکلات تیره که دارای بیشترین مقدار از این مواد را بهتر کننده‌ به خلق و خو می باشد .

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-برای درمان استرس چه بخوریم؟



:: برچسب‌ها: درمان استرس , استرس در خواستگاری , علایم استرس , استرس کنکور , استرس و اضطراب ,
:: بازدید از این مطلب : 852
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مراکز ما با تشکیل پرونده این امکان را فراهم می کند تا مشاور خانوادگی داشته باشید.

در تمامی زمینه های مختلف متخصص وجود داشته و نیازهای تمامی اعضای را فراهم می کنم.

۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲

۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲

موبایل مراکز

۰۹۰۳۱۲۳۶۴۴۶۰

۰۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰

۰۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷

مشاور خانوادگی

مشاور خانوادگی چرا اهمیت دارد؟
یکی از انواع مشاوره که به دلیل گسترش روز افزون مشکلات خانوادگی بسیار محبوب و مورد استفاده قرار می‌گیرد مشاور خانوادگی است.

مشاوره خانوادگی به مشاوره گفته می‌شود که علی‌رغم اسم آن می‌تواند هم به صورت فردی صرفا برای یکی از اعضای خانواده و هم به صورت گروهی برای آن دسته از خانواده هایی که با یکدیگر مشکل خاصی دارند و بایستی حتما به صورت گروهی برای مشاوره خانوادگی مراجعه کنند صورت می گیرد و از این رو می تواند انواع مختلفی را داشته باشد.

همچنین برای انواع گوناگونی از مشکلات خانوادگی برگزار گردد. امروزه افراد در زمینه‌ های گوناگون کاری تحصیلی خانوادگی با مشکلات متعددی روبرو هستند و یکی از مشکلاتی که همواره افراد را از راه زندگی درست و خوشبختی و سعادت بازمی ‌دارد مشکلات بزرگ خانواده است.

بسیاری از آنها اگر به سرعت پاسخ داده شوند و درمان مناسب و راهکار مناسبی برای آنها ارائه شود به مشکلات بزرگ تر تبدیل نشده و به قول معروف در نطفه خفه می ‌شوند و نمی توانند مشکلات متعاقب و متعدد بعدی را برای فرد به وجود آورند.

به دلیل این هم مورد امروزه مشاوره خانوادگی به عنوان یکی از انواع مشاوره های بسیار محبوب نزد خانواده‌ها و عموم مردم شناخته می شود و در مشاوره خانوادگی انواع مشکلاتی که خانواده ها با آن مواجه می شوند مورد بررسی قرار می گیرد.

انواع مشکلات خانوادگی
یکی از مشکلات بسیار مهم برای خانواده ها و روابط میان زن و شوهر دانست که به دلایل بسیار زیادی از ابتدای زندگی تا انتهای زندگی می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای آنها به وجود آورد و مشاوره خانوادگی در این زمینه می ‌تواند نقش بسیار مهم و حیاتی را ایفا نموده و دغدغه ‌های بسیار زیادی را از خانواده ها بکاهد.

انواع مشکلات خانوادگی

رابطه بد والدین و فرزندان
یکی دیگر از مشکلات خانوادگی که همواره افراد برای حل آن به مشاور خانوادگی و مشاوره خانوادگی رجوع می‌کنند مشکل ارتباط میان فرزندان و پدر و مادر آن ها است بسیاری از پدر و مادرها به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند و می‌گویند که نمی‌توانند ارتباط مناسبی را با فرزندان خود به خصوص فرزندانی که در سنین حساس نوجوانی و بلوغ هستند برقرار نمایند و به دنبال راهکاری هستند تا بتوانند رابطه خود را با آنها در شرایط بهتری قرار داده و بتوانند آینده‌ای بهتر را برای آنها و خانواده رقم بزند.

چرا که به خوبی می‌دانند که عدم وجود رابطه مطلوب بین پدر و مادر و فرزندان در سنین نوجوانی می‌تواند سبب انحراف رفتاری اخلاقی و اجتماعی آنها شده و آنها را به انواع ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی سوق دهد.

مثلا یکی از مواردی که همواره در مشاوره خانوادگی مطرح می شود اعتیاد و روابط نامشروع فرزندان نوجوان با سایر افراد است.

رابطه بد والدین و فرزندان و کمبود محبت
یکی از دلایل این امر این است که فرد در خانواده رابطه خوبی با پدر و مادر خود ندارد و بنابراین در بسیاری از موارد با کمبود توجه و کمبود محبت مواجه شده و به دنبال برطرف نمودن این کمبودها در بیرون از محیط خانواده است.

بنابراین به راحتی با دیگر افراد که ممکن است افراد خوبی نباشند پناه برده و به انواع خطرات اجتماعی و اخلاقی دچار می شود و راهکار این امر برقراری ارتباط خوب بین فرزند و والدین و درک متقابل آنها از شرایط یکدیگر می‌باشد.

چالش و مشکل تربیت فرزندان
یکی دیگر از مواردی که مشاوره خانوادگی می توانند جهت بهبود آن اقدام نمایند مشکل تربیت فرزندان است بسیاری از خانواده ها به خصوص خانواده هایی که تازه ازدواج کرده‌ اند و تازه بچه دار شده اند با تربیت فرزند خود دچار مشکلات بسیار فراوانی هستند و همواره از مشاور خانواده در این زمینه طلب یاری و کمک می کند آنها نمی دانند که چگونه بایستی با کودک خود ارتباط برقرار نموده و چگونه مشکلات آن را حل نمایند.

بنابراین جهت دریافت راهکارهایی به مشاور خانوادگی مراجعه می‌کند که مشاور می‌تواند در این زمینه با دانش و تسلط کافی که نسبت به امور کودکان دارد و اطلاعاتی که در این زمینه دارد آنها را یاری نموده و در جهت تربیت هرچه بهتر فرزند و کودک آنها به آنها کمک نماید.

مشاوره حضوری آنلاین و تلفنی مشاورانه

مشکلات اخلاقی و رفتاری همسران
همچنین مشکلات اخلاقی و رفتاری همسران از مشکلات مهم و دغدغه‌های اساسی خانواده‌هاست بسیاری از افراد به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند و اذعان می کنند که رابطه خوبی با همسر خود ندارند و به دنبال دریافت راهکارهایی برای بهبود شرایط خود در این زمینه هستند که قطعاً مشاوره خانوادگی با دانش و تسلطی که در زمینه روانشناسی افراد دارد می‌تواند به‌خوبی شخصیت های طرفین را شناخته و به درک درستی از وضعیت و مشکلات آنها برسد و پس از آن راهکارهای مناسبی را جهت خوشبختی هر چه بیشتر آنها و سلامت رابطه آنها به آنها ارائه دهد.

موارد بسیار مهمی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم با این سبب گفته شدند که یکی از موارد بسیار مهمی که افراد همواره برای مشاوره به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند مشکلات خانوادگی است و مشاور خانوادگی به عنوان یکی از مشاوران مهم می‌تواند سبب بهتر شدن شرایط خانواده‌ها شود و از آنجایی که خانواده‌ها بنیان جامعه را تشکیل می دهند نقش مشاوره خانواده بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند باعث سلامت فکری و اخلاقی و اجتماعی جامعه نیز شده و جامعه را نیز در شرایط بهتر و مطلوب ‌تری قرار دهد.

بنابراین مشاوران بایستی بر اهمیت کار خود واقف بوده و بدانند که با اصلاح امور خانواده می ‌توانند نقش مهمی را در سلامت کلی جامعه نیز به نمایند اگر فردی را می شناسید که در زمینه خانوادگی با انواع مشکلات خانوادگی اعم از روابط نامطلوب با همسرخود فقدان دانش کافی در زمینه تربیت فرزند فقدان مهارت کافی در زمینه ارتباط با فرزندان نوجوان و یا همینطور مشکلات ارتباطی دیگر با سایر اعضای خانواده رو به رو است.

بایستی او را به مرکز مشاوره معرفی نموده تا بتواند جهت انجام مشاوره خانوادگی اقدام نماید و از این راه مشکلات یکی پس از دیگری از پیش رو برداشته و آینده‌ی مناسب تر و سالم تر را برای خود رقم بزند.

بسیاری از مردم به دلیل نداشتن مشکلات متعدد خانوادگی زمان کافی را برای مشاوره و مراجعه به مرکز مشاوره ندارند و مشکلات را نادیده گرفته و یا کوچک می شمارند و مرحله به مرحله مشکلات را پشت گوش انداخته و سبب می‌شوند که در آینده این مشکلات کوچک بر روی هم تلنبار شده و مشکلات متعددی و بزرگتری را برای افراد و خانواده به وجود بیاورند

انواع مشاوره های خانوادگی
بایستی به این افراد گوشزد نماییم که مشکلات اگرچه کوچک و ناچیز انگاشته می شوند می‌توانند در آینده سبب به وجود آمدن مشکلات بسیار زیاد و بزرگتری شده و خانواده را در شرایط بغرنج و ناامنی قرار بدهند.

بنابراین در صورت داشتن کوچک ترین مشکلات نیز می توانید به راحتی با مشاور خود مشورت نمایید و اگر مشکلی در زمینه هزینه و یا زمان ناکافی دارید می توانید از سایر انواع مشاوره های غیر حضوری خانواده ایم.

مانند مشاوره های تلفنی مشاوره آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و یا مشاوره از طریق سایت ما که می تواند به صورت نوشتاری یا صوتی و تصویری باشد اقدام نموده و مشکلات کوچک خود را قبل از اینکه به مشکلاتی بزرگتر تبدیل شوند به راحتی و به آسانی درمان و حل نمایید.

مشاور خانوادگی حاضر در مرکز مشاوره ما افرادی با تجربه و ماهر بوده و با سابقه طولانی در این زمینه نسبت به انواع مشکلات خانوادگی و مشکلات روابط میان خانواده ها اگاه هستند.

بنابراین می‌ توانند به ‌راحتی کمک شایان توجهی را به افراد در جهت حل مشکلات خانوادگی خود نموده و از این طریق گام مهمی را برای فراهم نمودن زندگی هر چه بهتر برای آنها بردارند و ان ها را از بابت داشتن اینده ای بهتر و خوشبختی روز افزون مطمن تر نمایند.

منبع : مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-مشاور خانوادگی



:: برچسب‌ها: مشاور خانوادگی , مشاور خانواده , انواع مشاوره های خانوادگی ,
:: بازدید از این مطلب : 730
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

لرزش پیدا کردن دستها یکی از مشکلات بسیار رایج می باشد.

که اشخاص بزرگسال را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

رایج ترین علت دست های لرزان موقعیتی می باشد.
که به اسم لرزش اساسی شناخته می شود.
به واسطه اختلال در رویکرد معمولی مختلف اتفاق می‌افتد.
از دیگر علت‌های دست‌های لرزان می توان به موقعیت پزشکی.
مانند پرکاری تیروئید، اختلالات در مخچه و بیماری هانتینگتون اشاره کرد.
دارودرمانی استرس
عوارض جانبی دارو به صورت ویژه بعضی از داروهای آسم.

بعضی از داروهای ضد افسردگی، لیتیم و بعضی از داروهای آرامبخش.

که در صورت توقف کردن ناگهانی مصرف آن می‌تواند منجر به لرزش دست ها شود.

بیش از اندازه کافی که می‌تواند سیستم عصبی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

دارا بودن قند پایین که می‌توانند لرزش را ایجاد کند.

به دلیل اینکه اعصاب و عضلات خالی از سوخت می شود.

دارا بودن قند پایین می تواند بعد از ورزش سنگین ایجاد شود.

ترک کردن ناگهانی الکل یا دیگر مواردی که بدن به آنها وابستگی دارد.

دارا بودن استرس ، اضطراب که موجب لرزش در دست خواهد شد.

درمان استرس و لرزش دست

درمان بیماری لرزش دست
اگرچه لرزش دست ها مشکلی نمی باشد .

که زندگی شخص را به تهدید کردن بپردازد .

ولی می تواند انجام دادن وظیفه های روزانه را مشکل کند.

اگر مشکل حاد تر شود در حفظ کردن لیوان .
و بدون ریختن نوشیدنی موجود در آن ، غذا خوردن به طور معمولی.
اصلاح کردن و نوشتن با دست خط خوانا مشکل ساز می شود.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-درمان استرس و لرزش دست



:: برچسب‌ها: درمان استرس معده , درمان درد معده , درمان نفخ معده , نشانه های استرس معده ,
:: بازدید از این مطلب : 759
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

استرس و اضطراب فراوان فقط به عصبی کردن شما نمی‌پردازد.

بلکه اعصاب سیستم گوارش و در حقیقت معده و روده شما را به هم خواهد ریخت.

تعریف استرس
به بیان دیگر استرس ناراحتی‌های عصبی.
و اضطراب ، بر روی سیستم گوارش موثر می باشد .
که موجب تحریک شدن سیستم گوارش.
و اختلال ترشح یکسری از هورمونها .
یا میانجی‌های عصبی بین سیستم مغز .
اعصاب و دستگاه گوارش بدن خواهد شد.
که این امر در آخر شدت بیماری های معده .
و همینطور روده را بیشتر کرده یا تظاهر مشکلات .
و بیماری های پنهان گوارشی را به همراه دارد.
بیماریهای ناشی از استرس.
متخصصین گوارش اعتقاد دارند که استرس زخم معده را به وجود نمی آورد.

اما اگر فردی بیماری معده مانند زخم معده دارا باشد استرس آن را تشدید خواهد کرد .

ولی به خودی خود عامل به وجود آورنده ی زخم معده یا التهاب روده نمی باشد.

تحقیقات نشان گر این می باشد که هرگونه استرس و اضطراب می‌تواند.

سیستم عصبی گوارش را مختل کند.

شماره های تماس 01

استرس و زخم معده
که این موضوع باعث افزایش پیدا کردن زخم معده خواهد شد.
در حقیقت هنگامی که پزشکان بعد از انجام دادن آزمایش ها .
و ارزیابی های تشخیصی در پیدا کردن دلیل آشکار شدن درد ها .
و اختلالات گوارشی به نتیجه اشکار شدن درد های عصبی در معده.
و روده راه بسیار محتملی مشاهده می کنند.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-درمان استرس معده



:: برچسب‌ها: درمان استرس معده , درمان درد معده , درمان نفخ معده , نشانه های استرس معده ,
:: بازدید از این مطلب : 898
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نکاتی برای واداشتن بچه ­ها به مرتب کردن اتاق­شان

هر صبح جمعه و روزهای تعطیل بر سر این موضوع جنگ به پا می­شود. چه­بسا مادر و پدر یا هردو برای اولین بار با ملایمت بگویند که: «خیلی خب بچه­ها وقتشه که اتاق­هاتون رو تمیز کنید». بچه­ها نق می­زنند، وقت تلف می­کنند، گیج می­شوند، یا یکباره دست از کار می­کشند. بچه­ها اول صبح باتذکر با صدای بلند و اصرار والدین­شان عصبانی می­شوند. «چند بار باید بهت بگم این آشغال­ها رو جمع و جور کنی؟ یا همین حالا انجامش می­دی یا هیچ­وقت!»

والدین احساس می­کنند برخی قانون­ها را باید تحمیل کرد. بچه­ها می­خواهند اتاق­شان قلمروی -بهم ­ریخته­ ی- خودشان باشد. این موضوع سرآغاز جنگ می­شود. تهدید­ها شروع می­شود. بچه­ ها تا حدی تسلیم می­شوند. والدین مدام اوقات­ تلخی می­کنند. مدام بدخُلقی پیش می­آید. والدین برخی اوقات منصرف می­شوند یا از فرط ناامیدی خودشان بیشتر کارها را انجام می­دهند. برخی اوقات هم بچه ­ها کارهایشان را تا جایی که لازم است انجام می­دهند، اگر فقط والدین بالای سرشان نایستند، یا از نتیجه­ گیری پرهیز کنند، یا بچه­ ها را به کارهایی مشغول کنند که برایشان بیشتر جالب است. تا یکشنبه­ ی بعد و راند بعدی.

چرا این همه دردسر؟ چون این کار ماست. آموزش کودکانمان برای اینکه برنامه­ هایشان ردیف باشد، چه آنها اتاق شخصی داشته باشند و چه کنج دنجی برای خودشان، اندوخته­ ی مهمی برای بلوغ در مهارت­هایشان محسوب می­شود.

عادت دادن به نظم، پیش­بینی ­پذیری و ثبات در زندگی را برایشان فراهم می­سازد. دانستن اینکه چطور نظم ببخشیم و این نظم را حفظ کنیم، آنها را در چالش­های بزرگ­سالی در حاشیه امن قرار می­دهد.مرتب کردن رخت­خواب در زمان­های دشوار، ممکن است چیزی جزئی به­ نظر بیاید؛اما دانستن اینکه چطور در میان جنب­ و جوش و بدو بدوها پیش برویم و مکان دنج خودمان را داشته باشیم، مهارت­هایی هستند که ما در زمان­های سختی به­دست می­آوریم.

اصرار به بچه­ ها برای مرتب چیدن وسایل،ایندرسرا به آنها می­دهد که نسبت به چیزها مسئولیت­پذیر باشند. وقتی به آنها نشان دهیم که چطور مراقب وسایل­شان باشند، وقتی به آنها یاد بدهیم که چطور وسایل معیوب رابازیابی یا تعمیر کنند، وقتی که تشویق­شان می­کنیم به چیزی که برایشان ارزشمند است سروسامان بدهند، خلاصه­ای از مفهوم «مسئولیت­ پذیری» نسبت به مجموعه­ ی مشخصی از کارها را برایشان می­ سازیم.

برای مطالعه بیشتر:

تعامل مدیران و والدین در انضباط مدرسه

ایجاد مسئولیت پذیری در کودکان

شروع آموزش به بچه­ ها برای عمل به وظایف و تکالیف­شان اصلا شرم­آور نیست، مراقبت از چیزها جای خوشحالی دارد. مراقبت عاشقانه از آنچه به ما داده شده است، راهی است که عشقی را کهآدم­ها به ما نثار کرده­اند، به خودشان بازگردانیم.

منبع :کودک و نوجوان-تشویق بچه ها به مرتب کردن اتاقشان



:: برچسب‌ها: آموزش انضباط به کودک , مرتب کردن اتاق کودک , انجام وظایف توسط کودک , مشاوره کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 801
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اکثر مردم در این برهه از زندگی امکان دارد .

به علتهای متفاوت تحت جراحی و بیهوشی قرار بگیرند .

که علاوه بر بیماری استرس زا هم می باشد.

دکتر بیهوشی
اطلاع داشتن از اینکه در طی بیهوشی .

و همینطور جراحی چه کارهایی برای شخص صورت می‌گیرد .

و انتظار چه مشکلاتی پس از آن را داشته باشد.

شاید مقداری از استرس آنها را کاهش دهد.

در اکثر موارد مردم بر این عقیده هستند .

عوارض بیهوشی
بسیاری از عوارض ناخواسته پس از جراحی شدن .

در ارتباط با بیهوشی و داروهای آن می باشد.

در صورتی که با آگاهی دقیق از مشکلات حقیقی .

و غیر حقیقی در رابطه با بیهوشی به آنها یاری می دهد.

تا نسبت به معالجه این مشکلات به اقدام کردن بپردازند.

عوارض جراحی و بیهوشی
از جمله مشکلات پس از جراحی که مردم آن را با بیهوشی مرتبط می دانند .
کم شدن حافظه، ایجاد مشکل در پوست.
ریزش پیدا کردن مو و غیره می باشد.
ولی در حقیقت اینها مشکلات غیر وابسته می‌باشد.
داروهای بیهوشی نمی تواند موجب آشکار شدن آکنه شود.
ولی استرس جراحی می تواند مثل هر استرس.
دیگر موجب آشکار شدن آکنه شود.
برخی اوقات استفاده کردن آنتی بیوتیک ها.
پس از جراحی می‌تواند موجب به وجود آمدن آکنه شود.
شماره های تماس 01

ارتباط هوشیار و بیهوشی
بی هوشی با گازهای استنشاقی می‌تواند .

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-دکتر هوشیار



:: برچسب‌ها: دکتر هوشیار , دکتر بیهوشی , دکتر خوب قلب , دکتر کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 807
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بیماری دو قطبی و طلاق به معنای دوره های خلق بسیار شاد که به شیدایی می رسد.

و دوره‌های افسردگی. البته در موارد نادر امکان دارد.

مبتلایان به اختلال دوقطبی فقط دوره شیدایی.

و بدون افسردگی را به سپری کردن بپردازند.

اختلال دوقطبی
این اختلال که دارای شیوع ۵ درصدی در جامعه می‌باشد .
در طول دوره شیدایی خود را با بالا بردن اعتماد به نفس، پرحرفی کردن.
کم شدن احتیاج به خواب، بیشتر شدن انرژی و ولخرجی کردن.
که به اختلال واضح در رویکرد شخصی و اجتماعی منجر می‌شود.
برعکس این حالت در زمان افسردگی بیماران دچار غمگین بودن.
بی حوصله شدن و خستگی، تحولات در خواب و اشتها و تفکرات مرگ .
و خودکشی خواهند شد. این اختلال در میان زن و مرد مساوی اتفاق می افتد.
و حدود آن در دهه سوم زندگی آغاز خواهد شد.
فاز شیدایی بیماری دوقطبی
خانواده باید این را بداند که در زمان فاز شیدایی نشانه های بیماری که به برخورد.

و تفکرات نامتعارف موجب خواهد شد می‌تواند با صدمه های فراوان و ماندگار همراه شود.

به صورت مثال ولخرج کردن که از نشانه‌های این فاز می باشد.

می تواند به هدر رفتن همه پس اندازهای چند ساله شخص شود .

و صدمه جبران‌ناپذیری را برای شخص به همراه داشته باشد.

معالجه بیماری دوقطبی
در صورت معالجه زود هنگام در حدود ۲ تا ۳ هفته معمولاً طول خواهد کشید.
که با معالجه دقیق و مطلوب داروی بیمار بهبودی مطلوبی را پیدا کند.
اگر در این مدت ۶۰ درصد مدیریت مطلوب نباشد امکان دارد .
قبل از بهتر شدن دچار همان عوارض ماندگار بشود.
به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که اگر روان پزشک به بیمار .
و خانواده بستری شدن را توصیه می‌دهد خانواده این توصیه را قبول کند.
تا ضمن پیشگیری از عوارض این فاز بعد از خاطر موقعیت نامتعارف دوره شیدایی .
در ذهن همکاران موجب تخریب جایگاه بیمار نشود.
بستری کردن بیماران دوقطبی
اتفاق‌هایی که بعد از بستری و معالجه فاز شیدایی معمولاً رخ می‌دهد .

این می‌باشد که در عرض چند هفته فرد بهتر خواهد شد .

و حتی امکان دارد به خاطره هایی از تفکرات و اعمال فاز شیدایی را به همراه نداشته باشد.

در این موقعیت خانواده که معمولاً هنوز در شوک این تحول ناخوشایند می باشد .

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-بیماری دو قطبی و طلاق



:: برچسب‌ها: بیماری دو قطبی و طلاق , طلاق توافقی , مشاوره طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 741
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

روانشناسی کودک هفت ساله – نقاط عطف رشدی و روش های فرزندپروری مناسب برای کودکان این سنین کدامند؟ مدت زمان 5 دقیقه مطالعه.

اکثر کودکان هفت ساله تشنه یادگیری هستند و یک کنجکاوی ذاتی و هیجان بیشمار برای شناخت امور مختلف در جهان دارند.

آنها کاوشگران، دانشمندان و تحلیل‌گران ذاتی هستند، و سوالات بسیاری را می پرسند از اینکه چرا آسمان آبی است تا بچه ها از کجا می آیند.

روانشناسی کودک هفت ساله
در این سن، آنها همچنین برای نشان دادن دانش خود شور خاصی دارند و نسبت به آن مغرورند، و اغلب از نشان دادن آنچه بلد هستند به کودکان با سن کمتر لذت می برند.

هم چنین از آشنایی باز زیر و بم کلاس و همکلاسی ها احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند.

هم چنین، از یادگیری ریاضیات پایه و توانایی نوشتن لذت می برند و دوست دارند آن را با والدین، دوستان و افراد نزدیک فامیل در میان بگذارند.

رشد فیزیکی و جسمی روانشناسی کودک هفت ساله
برای یک کودک هفت ساله، رشد فیزیکی بیشتر با اصلاح همراه است تا تغییرات آشکار. همراه با پیشرفت بیشتر در مهارت های ظریف حرکتی، بدن ظریف و بلند کودک شما همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

در این سن، کودکان هماهنگی و تعادل بیشتری را نشان می دهند و می توانند مهارت های حرکتی را با هم ترکیب کنند،

مثلا در هنگام رقصیدن دور بچرخند و … . هر چقدر از لحاظ فیزیکی فعال تر باشند، این مهارتها سریع تر رشد می کنند.

با وجود اینکه نمی توان انتظار داشت که کودکان این سنین تغییرات رشدی سریع و وسیع نشان دهند، کودکان در این سن یک جهش رشدی در قد دارند.

به صورت میانگین، هر کودک هفت ساله 5 تا 6 سانتی متر رشد قدی را نشان می دهند.

روانشناسی کودک هفت ساله

نقاط عطف کلیدی روانشناسی کودک هفت ساله
دوچرخه را می راند
حرکاتی که نیازمند تعادل و ایستادن در یک نقطه هستند انجام می دهند مثلا چرخیدن و…
تکالیف معمولی و ساده را به خوبی انجام می دهند مثل مرتب کردن تختخواب و …
نکات فرزندپروری
فعالیت های جسمی سرگرم کننده را با خانواده انجام دهید. ورزش کنید و به فعالیت های بیرون از خانه گروهی بپیوندید.

کودکانی که فعالیت حرکتی بیشتری دارند رشد حرکتی بهتری را نشان می دهند نسبت به آنها که بدون تحرک هستند.

رشد هیجانی
بلوغ هیجانی در این سن، بسیار متفاوت تر از آنچه قبلا در دوران پیش دبستانی و مهدکودک بود می شود.

منبع :کودک و نوجوان-روانشناسی کودک هفت ساله



:: برچسب‌ها: روانشناسی کودک هفت ساله , لجبازی در کودکان 7 ساله , تربیت فرزند پسر 7 ساله ,
:: بازدید از این مطلب : 797
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

این مسئله که آشکار شدن مشکلات روانی در اشخاص باهوش‌تر.

به مراتب بیشتر می باشد موضوع جدیدی نمی‌باشد.

محققان در پژوهش های متفاوت تلاش کرده اند.

تا رابطه ای میان مقدار هوش و بالاتر بودن احتمال افسردگی.

و دیگر اختلالات روانی را کشف ‌کنند.

شیوع اختلال دوقطبی
بیشتر هنرمندان خلاق از اختلال دوقطبی و دیگر مشکلات روانی در حال رنج بوده‌اند.

ولی تا چه حدی مقدار iq خلاقیت و حتی سطح تحصیلات .

با آشکار شدن بیماری های روانی دارای رابطه می باشد ؟

اخیراً با پژوهش های محققان سرنخ های جدیدی .
در رابطه با اختلال دوقطبی و شیزوفرنی کسب کرده اند.
آنها در این پژوهش خود مقدار هوش و رویکرد تحصیلی را در بیمارانی .

که با اختلال دوقطبی و شیزوفرنی مورد ارزیابی قرار دادند.

آن ها ۴۹۴ بیمار با اختلال دوقطبی نوع یک و ۹۵۲ بیمار با طیف شیزوفرنی .

و ۲۲۳۱ بیمار با هر دو مشکل را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

اختلال دوقطبی نوع یک
از طرفی پژوهش‌هایی بر روی ۱۳۰۴ شخص تحت مدیریت .
و ۱۰۰ نفر از خواهرها یا برادر های شان به انجام دادن پرداخته اند.
نتایج نشانگر این بود که بیمارانی که با اختلال دوقطبی نوع یک .
با درصد بالاتری توانسته بودند مقطع های تحصیلی را در مقایسه.
با دیگر گروه ها تکمیل کنند برخلاف این موضوع که مقدار آی کیو آنها .
نسبت به اشخاص تحت مدیریت کمتر بود.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-اختلال دو قطبی و هوش



:: برچسب‌ها: اختلال دو قطبی , درمان اختلال دو قطبی , تقویت هوش ,
:: بازدید از این مطلب : 853
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

همه ما چیزهای بد را تجربه می کنیم.

کوتاه یا خفیف یا توام با اضطراب که لزوما به معنای افسردگی نیست.

اما اکنون می تواند یک احساس ناراحت کننده ای باشد که ما ترجیح می دهیم از آن دور شویم.

ممکن است برای زمان های بد که بارها گرفتار شده ایم رنج ببریم.

ممکن است بسیاری از ما داروهای ضد افسردگی، یوگا، نوشیدنی های سبز، روغن ماهی و غیره.

را امتحان کرده باشیم، اما با وجود تلاش هایی که داشتیم احساس خوبی نداشته باشیم.

وقتی اصلا حال ما خوب نباشید و مرتبا بگوییم حالم اصلا خوب نیست .
احتمال دارد که با مشکلات متعدد بسیاری دست و پنجه نرم کنیم.
و نیاز است تا موارد مفید زیر را رعایت نماییم.
خلق و خوی بد
اگر چه من نمی توانستم چگونگی خلاص شدن از چیزهای بد را به طور کامل از زندگی ام پیدا کنم.

من موفق به پیدا کردن چند چیز کلیدی برای کنترل حواس و احساسات خود شدم.

یک بار، اگر شما با یک نگاه هیجان انگیز در چشمانتان یا احساس خستگی عمومی بیدار شدید، این روش ها را امتحان کنید.

آن را احساس کنید
شاید به نظر دور از منطق باشد، اما اغلب سریع ترین راه برای خلاص شدن از حس های بد آن است.

که اجازه دهید که این حس بد را با تمام وجود، احساس کنید.

مانند همه چیز، حواس های زودگذر هستند و در نهایت تمام می شود.

همه ما می دانیم که گریه کردن چیزی است که احساس می شود.

اضطراب و آزادی در عمق گریه وجود دارد، که مانند طوفان موجی از هوای مرطوب را منتشر می کند.

بگذارید گریه کنید، بالش را نگه دارید ، تاریک ترین و عمیق ترین احساساتتان را بنویسید.

و مواردی که چیزهای بد را از شما دور نکه می دارند یادداشت کنید.

 

در حال و اکنون باشید
حال و هوای انسان ما معمولا یا نتیجه اضطراب در مورد آینده و یا ناراحتی و خشم از گذشته است.

یک راه موثر برای خروج از این تنگنا، بازگشت به حال حاضر است.

تکنیک هایی مانند مدیتیشن برای تفکر به ما یاد می دهد.

چگونه تمرکز توجه ما را به موارد کنونی داشته باشیم .

و این مورد به ویژه هنگامی که توسط تمرین کنندگان توصیه می شود.

ارزش بسیار زیادی برای بررسی دارد

نفرت شما
گاهی اوقات به نظر می رسد که ما از هر چیزی متنفر هستیم، اما این اتفاق به ندرت می افتد.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-حالم اصلا خوب نیست



:: برچسب‌ها: حال بد افسردگی , حال خوب , داشتن حال خوب ,
:: بازدید از این مطلب : 919
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()