نوشته شده توسط : Dr. Dalake

یکی از مباحثی که جوانان امروزی همیشه درباره آن پرسش هایی در زهن خود دارندشیوه صحیح برقراری ارتباط با خانواده همسر می باشد. برخی نیز در مورد ضرورت آن سوالی می کنند و بعضی در مورد حدود این روابط مسئله دارند.

در خانواده هسته ای، باید صمیمانه ترین ارتباط ها بین زوجین برقرار باشد. در این روابط صمیمانه، آنها با یکدیگر رازگویی داشته، به همدیگر اعتماد دارند و علاوه بر آن احساس خوشبختی می کنند، بر کلمات آنها رنگ گرم محبت نشسته و همدیگر را دوست می دارند و دوستی آنها دو سویه و طرفینی است. وجود سر زندگی در خانواده ای بالنده و متعادل، نشان از روابطی عاطفی دارد چنان که اریک فروم که از پیروان مکتب روانکاری است می گوید: اگر به دیگری در حد جاذبه جسمانی علاقمند شوی، یعنی جاذبه جسمانی زمینه ساز علاقه توبه دیگری باشد، نام آن «شیفتگی» است و می گوید: اما عشق بالاتر از شیفتگی است. یعنی شیفتگی همراه با گذشت و صداقت و ایثار و صمیمیت است که عشق را پدید می آورد و حصار بین انسان ها را فرو می ریزد و با فرو ریختن حصار بین دو انسان، هر دوخود را یکی می بینند.

به همین خاطر زن و شوهری که رابطه ای عاشقانه و بسیار نزدیک با هم دارند با طیب خاطر در کنار هم روزگار سپری می نمایند و از زندگی با هم رضایت خاطر دارند و یکدیگر خوش و خرم می باشند. حتی در ساده زیستی و قناعت و کمبود امکانات.

فرزندان دوست دارند که به دیدار والدین خویش نایل آیند و خاطرات دورانی که با والدین خود به سر می بردند، برایشان شیرین است.
فرزندان با حضور در خانه والدین خویش احساس امنیت و آرامش می کنند و دوران کودکی و خاطرات دوره نوجوان و جوانی برای آنان زنده می شود. هر کسی دوست دارد که به دیدار والدین خویش می رود و همسر وی نیز همراهش باشد، زیرا اگر دختری پس از ازدواج، به تنهایی به منزل والدین خویش مراجعه کند، اولین سوالی که در ذهن والدین او مطرح می شود، این است که مگر با همسرت دچار مشکلی شده ای که او به همراه تو نیامده است. حال آنکه اگر با همسر به مهمانی والدین برود چنین شبهه ای ایجاد نمی شود.

زن و شوهر جوانی که تازه ازدواج کرده اند در زندگی جدید خود با دو نوع وابستگی عاطفی روبه رو هستند؛ یکی وابستگی به والدین و اعضای خانواده خود مانند خواهران و برادران .دیگری وابستگی به همسر و خانواده جدید.

نکته اینجاست که افراط در هر چیزی موجب زیان های شده و اعتدال در هر کاری موجب رشد خواهد شد.انسان ها وقتی ازدواج می کنند، باید بدانند که مسئولیت های جدیدی عهده دار شده اند. آنها پس از ازدواج مسئول زندگی زناشویی هستند، هر کدام باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند؛ آنها باید بیاموزند حفظ رابطه عاطفی با پدر و مادر ضروری است ولی نباید روابط عاطفی بین خود و همسر را ضعیف کنند و تحت الشعاع قرار دهند. رعایت اعتدال و توازن بین این دو طیف عاطفه یکی از هنرهای زندگی مشترک است. این هنر را باید با اراده و تمرین کسب نمود.

منبع:مشاوره ازدواج-رفتار و کرداری مناسب با خانواده همسر



:: برچسب‌ها: همسر , رفتار با خانواده همسر , خانواده همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نکات کلیدی درباره ی حل مشکلات خانوادگی

امروزه مشکلات خانوادگی، یکی از اصلی ترین دلایل مراجعه نزد روانشناس و مشاور است.

خانواده به عنوان مرکز آرامش و حمایت، گاه به مرکز تعارض و تنش های روانی تبدیل می شود.

اما چرا با وجود رفاه اقتصادی و پیشرفت تکنولوژی بشر امروزه بیش از پیش در سازگاری با یکدیگر به مشکل بر می خوررد.

مشکلات خانوادگی مجموعه حوادثی است که معمولا یک یا چند نفر از اعضای خانواده در ایجاد آن نقش پر رنگی داشته اما همه اعضای خانواده و به طور کلی ساختمان و پیکره خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.

برخی مشکلات خانوادگی به الگوی روابط بین اعضای خانواده ( همسران با یکدیگر، زن و مرد با فرزندان و…) مربوط می شود که نیاز به بررسی ریشه ای دارد.
همچنین مشکلات خانوادگی می تواند معلول اتفاقات و رخدادهای غیرمنتظره از قبیل بیماری، مشکلات اقتصادی و بیکاری است که باعث بروز یا شدت گرفتن اختلافات و تنش در خانواده می شود.
تقسیم کار در منزل، مسائل مالی مربوط به چرخه زندگی، مسئله اقوام و دخالت خانواده همسر، اختلاف نظر در تربیت فرزندان، خیانت و ازدواج مجدد، از جمله دلایل مرکزی در ایجاد مشکلات خانوادگی است.
علاوه بر این بحران های طبیعی مانند بازنشستگی، ازدواج و استقلال فرزندان و آشیانه خالی نیز در صورت نبود مهارت های لازم، خود می تواند به منبعی از تنش و مشکل در خانواده تبدیل شود.
تقسیم بندی انوع مشکلات خانوادگی
مشکلات خانوادگی را می توان به شرح زیر تقسیم بندی نمود:

مشکلات مربوط به ارتباط
مشکلات ارتباطی در اولین سطح خود به روابط زن و شوهر مربوط می شود.

ناتوانی زن و مردی در بیان منطقی خواسته ها و ابراز عواطف، نتیجه ای جز سردی و فاصله و ایجاد تنش نخواهد داشت.

مشکلات ارتباطی در سطح بعدی به اختلافات میان والدین و فرزندان مربوط می شود.

والدین معمولا از رفتار خودسرانه فرزندان و ناتوانی خود در برقراری ارتباط صمیمانه و بدون تنش با فرزندشان دچار یاس و نگرانی می شوند.

مشکلات ارتباطی خانواده، گاه از این سطح نیز فراتر رفته و به روابط اعضای خانواده با اقوام بخصوص اقوام همسر بر می گردد.

بی احترامی به خانواده یکدیگر، اختلاف و دخالت های بی جای اقوام در زندگی و یارکشی بین زن و مرد در این اختلافات نیز یکی دیگر از منابع مشکلات خاندوادگی است.

مشکلات مربوط به نقش
خانواده ای که در آن هر یک از اعضا در نقش خود قرار نداشته، بچه ها در نقش بزرگ تر، زن در نقش مرد و مرد در نقش زن قرار دارد به تبع عملکرد سالمی نیز از خود نشان نمی دهد.

به عنوان مثال خانواده هایی که والدین اقتدار خود را از دست داده اند و تصمیم گیری های مهم برعهده ی فرزند است، نقش ها در آن خانواده معیوب و به درستی تعیین نشده است.

مشکلات مربوط به برطرف ساختن نیاز
بی توجهی به نیاز عاطفی زن و مرد و فرزندان، همچنین نیاز به استقلال و حفظ حریم شخصی و نیاز های مالی یکی دیگر از دلایل اصلی مشکلات خانوادگی است.

این شرایط باعث می شود که اعضای خانواده برای یکدیگر تبدیل به هم خانه شده، در نتیجه فضای خانه و خانواده سرد و بی روح شود.

تفاوت هایی که باعث اختلاف زن و مرد میشود
تفاوت هایی که باعث اختلاف زن و مرد میشود
ایمن سازی و مراقبت از خانواده در مقابل مشکلات خانوادگی
حل مشکلات خانوادگی در درجه اول به شدت و عمق مشکل بستگی دارد.

خانواده هایی که سال های طولانی به شیوه ای ناسازگارانه با مشکلات مقابله کرده اند نیازمند کمک گرفتن از یک متخصص در این حوزه هستند.

مشاور یا روانشناس خانواده یک انتخاب درست در شرایط پرفشار است، انتخابی که لازم است همه ی ما پیش از انتخاب رفتن به دادگاه و یا تهدید به جدایی به آن فکر کنیم.

گفتگو برای حل ریشه ای مشکل
شاید برای همه ما پیش آمده که با قصد حل کردن و خاتمه دادن به یک تعارض، گفتگویی را آغاز کرده باشیم اما نتیجه کاملا برعکس و پیش بینی نشده از آب در آمده!

نکات کلیدی درباره ی حل مشکلات خانوادگی

سایت مشاوره ازدواج | پاسخ به تمام سوالات پیش ازدواج
مرکز مشاوره تهران
مشاوره خانواده
مشاوره قبل از ازدواج
ویدیو مشاوره ازدواج
در این شرایط توجه داشته باشید که باور و شناخت قبلی افراد نسبت به شما می تواند علت سوگیری و واکنش تدافعی شان در مقابل شما باشد.

عذرخواهی کردن و داوطلب شدن شما برای پذیرش اشتباهات تان تا حد زیادی به پذیرش و انعطاف سایر اعضا کمک می کند.

هنگام گفت و گو و حل ریشه ای مشکل تا جای ممکن از سرزنش کردن و پیدا کردن مقصر مشکلات خود داری کنید.

منبع:مشاوره ازدواج-نکات کلیدی درباره ی حل مشکلات خانوادگی



:: برچسب‌ها: مشکلات خانوادگی , خانواده , انوع مشکلات خانوادگی ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

طلاق عاطفی

کلمه طلاق عاطفی شاید برای بسیاری از مردم واژه جدیدی باشد. بسیاری از مردم، طلاق را به معنی جدایی کامل زن و شوهر و از هم‌گسیختن کامل زندگی مشترک می‌دانند، اما واقعیت این است که برای بسیاری از زوجین آینده فرزندان، آبرو و حیثیت خانوادگی و آینده مبهم زندگی بعد از طلاق و ترس از این آینده مبهم موضوعاتی هستند که مانع از جدایی کامل آنها از همدیگر شده است. این زوجین در کنار همدیگر زندگی می‌کنند، اما در اصل از هم طلاق گرفته‌اند، که اصطلاحا به این نوع طلاق، طلاق عاطفی گفته می‌شود. فرق این نوع طلاق با طلاق رسمی این است که این نوع طلاق در هیچ کجا و توسط هیچ اداره و سازمان مشخصی ثبت نمی‌شود، به همین دلیل هیچ آمار دقیق و روشنی از این نوع طلاق وجود ندارد. اما تحقیقات شخصی مولف و چند پژوهش دیگر که توسط برخی مراکز دانشگاهی انجام شده است، حاکی از درصد شیوع بسیار زیاد طلاق عاطفی می‌باشد. پایین بودن میزان رضایت زناشویی یکی از نشانه‌های اصلی طلاق عاطفی است. شاید باورکردنی نباشد که بدانید اگر یک سازمان اجتماعی رسمی وجود داشته باشد که مسئولیت سرپرستی خانم‌ها را بعد از طلاق به عهده بگیرد، به یکباره درصد بسیار زیادی از خانواده‌ها از هم جدا می‌شدند و آمار طلاق به حدود ۸۰ یا ۹۰ درصد می‌رسید، یعنی در واقع می‌توانیم بگوییم که تنها عاملی که باعث حفظ خانواده‌ها شده است، ترس از آینده مبهم زندگی پس از طلاق برای خانم‌ها است، در حالی که نباید اینطور باشد. باید عشق و علاقه زوجین عامل ادامه‌دهنده زندگی باشد، نه ترس از آینده مبهم. این وضعیت یعنی این‌که اکثر زندگی‌های مشترک اجباری هستند و شاید زوجین به طور داوطلبانه و ارادی یکدیگر را انتخاب کرده باشند، اما در حال حاضر به صورت اجباری با هم زندگی می‌کنند. حال تصور کنید که وقتی دو نفر به طور اجباری در کنار یکدیگر زندگی کنند، چه مسائل و مشکلاتی ممکن است برای آنها به وجود بیاید. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که اگر مجددا در شرایط انتخاب همسر قرار بگیرید، آیا باز هم همسر فعلی خود را انتخاب می‌کنید یا خیر؟

اگر چنانچه تمایلی به انتخاب همسر فعلی خود ندارید، شما هم در معرض طلاق عاطفی هستید. اما طلاق عاطفی هم مانند سایر حالات انسان دارای سلسله‌مراتبی است که برخی از افراد در حالت ضعیف و برخی هم در حالت شدید قرار دارند. به هر حال طلاق عاطفی در هر شرایطی که باشد، یکی از علائم کمرنگ‌شدن عشق و علاقه، سرد شدن روابط خانوادگی و زمینه‌ساز گرایش به روابط پنهان می‌باشد. طلاق عاطفی اگرچه به صورت خفیف هم باشد، باید از طریق مراجعه به یک روان‌شناس متخصص شناسایی، علل و عوامل به‌وجود آورنده آن مشخص و در جهت از بین بردن کامل آن اقدام لازم صورت پذیرد. هیچ یک از ازدواج‌ها یک شبه به طلاق منتهی نشده‌اند و هیچ یک از روابط پنهان نیز یک شبه شکل نگرفته‌اند، بلکه از مدت‌ها قبل ریشه‌ها و عوامل به‌وجود آورنده آن در خانواده به وجود آمده، اما زوجین نسبت به آن بی‌تفاوت بوده‌اند. بنابراین زمانی متوجه مشکل شده‌اند که دیگر خیلی دیر شده است. آمار طلاق عاطفی در جامعه ما بسیار بالاست. یعنی این‌که بسیاری از زوجین از ازدواج خود اظهار پشیمانی و نارضایتی می‌کنند. ازدواج در سنین پایین، توجه بیش از حد به ظواهر، عدم تناسب سنی، عدم تناسب تحصیلی، عدم تناسب اقتصادی خانواده‌ها و… برخی از علت‌های این نارضایتی هستند. اما در این فصل هدف ما بررسی علل و عوامل به وجود آورنده طلاق عاطفی نیست. این علل و عوامل را در جای خود مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم. در این‌جا هدف ما صرفا شناسایی ماهیت طلاق عاطفی و هشدار در زمینه میزان شیوع رو به افزایش آن است. و از همه مهم‌تر این که طلاق عاطفی زمینه‌ساز به وجود آمدن اختلافات خانوادگی، سردی روابط بین زوجین و در نهایت امر بوجود آ‌مدن روابط پنهان می‌باشند.

طلاق عاطفی ذاتا یک پدیده مخرب و زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر می‌باشد. اعتیاد رابطه بسیار نزدیکی با طلاق عاطفی دارد. اگر کانون خانواده گرم و پرمحبت باشد، تمام نیازهای عاطفی و روانی زوجین را تامین می‌کند و زوجین نیازی به جشن‌ها و همنشینی‌های مجردی ندارند که در بسیاری از موارد این جشن‌ها و همنشینی‌ها زمینه‌ساز گرایش به طرف مصرف مواد مخدر می‌شوند. افسردگی، اضطراب، احساس کسالت و سردرگمی، فرار از منزل همگی آثار و نتایج نشئت گرفته از طلاق عاطفی می‌باشند. حال تصور کنید با این طیف وسیع عوارض و مشکلات و با توجه به این شیوع بسیار گسترده، آیا می‌توانیم به سادگی از کنار آن بگذریم؟ آیا سرمایه‌گذاری در جهت کاهش این آسیب اجتماعی بر همه فعالیت‌های دیگر ارجحیت ندارد؟

منبع:مشاوره ازدواج-طلاق عاطفی



:: برچسب‌ها: طلاق , طلاق گرفتن , طلاق عاطفی ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

میل جنسی زیاد و بالا ممکن است به دلیل تغییرات در سطوح هورمونی، سن شما یا ورزش زیاد باشد.
افزایش میل جنسی نیز می تواند در نتیجه کاهش سطح استرس یا قطع برخی داروها باشد.
اگر احساس می کنید میل جنسی شما به روابط یا شغل شما آسیب می زند، با یک درمانگر جنسی ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ تماس بگیرید.
در حالی که میل جنسی بالا اغلب مشکلی ندارد، گاهی اوقات ممکن است تعجب کنید که چرا میل جنسی شما بالاتر از حد طبیعی به نظر می رسد یا به طور ناگهانی افزایش یافته است.

میل جنسی زیاد
از نظرسایت مشاوره ازدواجعلائم میل جنسی زیاد اغلب عبارتند از:

رفتار جنسی شما بر سایر زمینه های زندگی شما مانند سلامتی، روابط، کار و غیره تأثیر منفی می گذارد.
شما بارها سعی کرده اید رفتار جنسی خود را محدود یا متوقف کنید اما نمی توانید.
شما در مورد رفتار جنسی خود رازداری می کنید.
شما احساس می کنید به رفتار جنسی خود وابسته هستید.
وقتی فعالیت های دیگر را جایگزین رفتار جنسی خود می کنید، احساس رضایت نمی کنید.
شما از رفتار جنسی برای فرار از مشکلاتی مانند عصبانیت، استرس، افسردگی، تنهایی یا اضطراب استفاده می کنید.
به دلیل رفتار جنسی خود در ایجاد و حفظ روابط پایدار و سالم مشکل دارید.
در اینجا شش دلیل وجود دارد که چرا میل جنسی شما ممکن است به طور غیرعادی بالا باشد:

میل جنسی زیاد - افزایش هرمون ها
۱-سطح هورمون شما در حال تغییر است
سطح هورمون های جنسی استروژن، پروژسترون و تستوسترون می تواند در طول زندگی شما متفاوت باشد. اما همچنین در طول یک روز و همراه با آنها بر میل جنسی شما تأثیر می گذارد.

برای زنان، سطح استروژن قبل و در طول تخمک گذاری افزایش می یابد و باعث افزایش میل جنسی می شود. در همین حال، سطوح بالای تستوسترون در مردان با میل جنسی بالاتر مرتبط است. سطوح بالای تستوسترون در مردان جوان و ورزشکارانی که از استروئیدها استفاده می کنند رایج است.

یک گزارش در سال ۲۰۱۶ نشان داد که استفاده از استروژن درمانی، مانند یائسگی یا از دست دادن استخوان، ممکن است دلیل افزایش میل جنسی در زنان باشد. علاوه بر این، اگر از تستوسترون همراه با استروژن درمانی با دوز پایین برای اهداف یائسگی استفاده می کنید، ممکن است میل جنسی شما را نیز افزایش

دهد.

میل جنسی زیاد بلوغ و پیری
۲- در دوران بلوغ یا پیری هستید
کسانی که جوان تر هستند ممکن است میل جنسی بالاتری نسبت به افراد مسن داشته باشند. به عنوان مثال، تولید تستوسترون در پسران نوجوان ۱۰ برابر افزایش می یابد ، که افزایش برانگیختگی یا علاقه به رابطه جنسی در آن دوره رشد را توضیح می دهد.

با این حال، زنان میانسال ممکن است تمایل جنسی بیشتری نسبت به زنان جوان داشته باشند. مطالعه ۲۰۱۰ از زنان بزرگسال دریافتند که افراد بین ۲۷ و ۴۵ به احتمال زیاد به مورد فعالیت های جنسی فکر می کنم بودند، توهمات مکرر جنسی، زندگی جنسی فعال تر، و توهمات جنسی شدید تر از کسانی که در سن ۱۸ تا ۲۶ هستند.

نیاز جنسی زیاد به دلیل ورزش
۳-زیاد ورزش می کنید
یکی از دلایلی که میل جنسی شما ممکن است بیشتر از حد معمول باشد، افزایش فعالیت بدنی یا کاهش وزن. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸ نشان داد که یک رابطه مثبت بین آمادگی جسمانی و میل جنسی بالاتر وجود دارد. در واقع، محققان دریافتند که در زنان، برانگیختگی به شدت تحت تأثیر استقامت قلبی عروقی است.

فعالیت بدنی ممکن است باعث شود که ما بیشتر با بدن خود ارتباط برقرار کنیم و می تواند تصویر خود را افزایش دهد. زمانی که نسبت به خود احساس خوبی داریم، احتمالاً تمایل بیشتری به برقراری رابطه جنسی مشترک داریم.

منبع:مشاوره ازدواج-تفاوت همسران در میل به برقراری رابطه جنسی



:: برچسب‌ها: میل جنسی , تمایلات جنسی , رابطه جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلاف سطح مالی ازدواج به عنوان یک ملاک مهم به شمار می آید.

” چند وقتیه با یه پسر خوب آشنا شدم، از نظر اخلاق، قیافه و تحصیلات دقیقا همونیه که من می خوام. تنها چیزی که باهاش مشکل دارم وضع مالی خانوادشه که ما خیلی از اونا سرتریم.

دوس دارم با پسری ازدواج کنم که از نظر شرایط مالی حدااقل با هم در یک سطح باشیم. از طرفی هم می ترسم از دستش بدم.

شاید دیگه همچین پسر باشخصیت و سالمی سر راهم قرار نگیره. موندم چی کار کنم ؟ ”

همه ما برای ازدواج و انتخاب شریک زندگی خود معیارهایی را در نظر داریم.

معیارهای که ممکن است قبل از ازدواج آن ها را نادیده بگیریم و یا به آن پایبند بمانیم.

اختلاف سطح مالی ازدواج
اگرچه ملاک های هر فردی برای ازدواج و انتخاب همسر تا حد زیادی سلیقه ای و بر حسب شرایط متفاوت است اما اطلاعات و آگاهی بیشتر باعث برخورداری از یک چشم انداز می شود.

یکی از این معیارها، شرایط اقتصادی همسر آینده مان است.

برای خیلی از دخترها شرایط مالی خوب همسرشان یکی از مهم ترین ملاک های ازدواج محسوب می شود.

برای عده ای دیگر نیز داشتن شغل و جنم کار یک پسر ملاک مهم تری است.

سطح مالی خانواده در سال های اخیر برای پسرها نیز به یک ملاک مطرح تبدیل شده به طوری که عده ای از پسرها با سرتر بودن شرایط اقتصادی خانواده دختر استقبال می کنند و آن را یک مزیت می دانند.

برعکس عده ای دیگر نیز با این شرایط به دیده تحقیر نگاه می کنند و نگران انتظارات مالی همسرشان در آینده هستند.

اختلاف سطح مالی و فاصله طبقاتی زن و مرد
عوامل زیادی در ازدواج و رضایت زن و مرد در زندگی مشترک تاثیر دارد.

هماهنگی هر چه بیش تر زن و مرد در زمینه های مختلف از جمله سطح تحصیلات، سن، شرایط اقتصادی و اجتماعی باعث سازگاری و درک بیشترمی شود.

اختلاف سطح مالی نیز فقط به این حیطه محدود نمی شود. مسلما نوع انتظارات خانواده ها از هم در مهریه، خرج کردن، جهیزیه، جشن ازدواج و حتی کادو دادن با یکدیگر تفاوت دارد.

البته موضوع و چالش اصلی برخورد خانواده ها با اختلاف سطح مالی ازدواج است که معمولا دردسرساز می شود.

همچنین شرایط اقتصادی تا حد زیادی تعیین کننده موقعیت اجتماعی افراد است.
به عنوان مثال پسر یا دختری از یک خانواده اشرافی که به دلیل زیبایی، هم دانشگاهی بودن یا عوامل دیگر با فردی از خانواده کارگر ازدواج می کند، بعد از مدتی این تفاوت دو جایگاه می تواند باعث اختلاف و ناسازگاری شان گردد.

جالب است بدانید که در حالی که شرایط اقتصادی برای پسر و دختر دارای اهمیت است، معمولا دخترها با صراحت و به طور مستقیم اما پسرها غیرمستقیم تر به این موضوع اشاره می کنند.

اختلاف مالی در ازدواج
سایت مشاوره ازدواج
اختلاف مالی در ازدواج
سایت مشاوره ازدواج
اختلاف مالی در ازدواج
اختلاف سطح مالی ازدواج و مشکلات احتمالی پیش رو
اختلاف سطح مالی ازدواج به صورت های مختلفی نمایان می شود از جمله:

خانواده دختر از نظر سطح مالی نسبت به خانواده پسر در شرایط بهتری قرار دارند:
در این شرایط ممکن است پسر جوانی که در یک خانواده فقیر یا متوسط بزرگ شده و فرضا تحصیلاتی نیز دارد نتواند از پس خواسته ها و توقعات همسر خود که زندگی مرفهی را تجربه نموده، برآید.

منبع:مشاوره ازدواج-اختلاف مالی در ازدواج



:: برچسب‌ها: اختلاف سطح مالی , اختلاف مالی , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اختلاف تحصیلات در ازدواج در واقعه نشان دهنده سطح درک و فهم فرد از زندگی و طرز تفکر وی است. هنگامی که مردی برای ازدواج اقدام می کند و به خواستگاری می رود می تواند یکی از احتمالات زیر پدید آید:

اختلاف تحصیلی در ازدواج : تفاوت در درک یا مدرک؟!
ملاک های ازدواج برای هر فرد از اولویت و ترتیب خاصی برخوردار است.

عده ای ملاک های بیرونی مانند تناسب و زیبایی ظاهری یا کفایت و قدرت اقتصادی را ارجح می دانند عده ای دیگر نیز بعد درونی یعنی درک و تفاهم اخلاقی را مهم ترین معیار ازدواج خود عنوان می کنند.

در حال حاضر با توجه به همه گیری تحصیلات دانشگاهی، مدرک تحصیلی نیز به عنوان یک ملاک مهم مطرح می شود.

اینکه اختلاف تحصیلی در لیست معیارهای ازدواج تان اهمیت داشته باشد یا نه به دیدگاه تان در همسر گزینی برمی گردد.

ممکن است زن و شوهری را ببینید که از لحاظ به هم شبیه هستند و انگار برای یکدیگر ساخته شده اند و یا زن و مردی را ببینید که به نظر می رسد از هر نوع تناسب و تشابهی به دورند.

اختلاف تحصیلی در ازدواج
دو نظریه رقیب در حیطه معیارهای همسرگزینی وجود دارد:

دیدگاه همسر همسن
افرادی که در ازدواج به همسان همسری اعتقاد دارند، به دنبال فردی هستند که ویژگی های همسانی با آن ها داشته باشد.

آن ها تفاهم و رضایت را در شباهت می بینند چرا که معتقدند هرچه تجارب و ویژگی های مشترک بین شان بیشتر باشد، بهتر می توانند احساسات و دنیای درونی یکدیگر را درک کنند.

تحقیقات نشان داده که معمولا خانم ها درمورد تحصیلات و شخصیت، همسان همسری و در خصوص جایگاه و منزلت شغلی ناهمسان همسری و برتری مرد را ایده آل می دانند.

دیدگاه ناهمسان همسری
بر این اساس افراد به دنبال ازدواج با فردی هستند که دارای صفات و ویژگی های نقطه مقابل شان ( مکمل ) باشد.

مثلا افرادی که شخصیت مطیع گونه ای دارند مجذوب فردی می شوند که از نظر شخصیتی مستقل و مقتدر است.

اختلاف تحصیلی و سن بالای ازدواج
در حال حاضر که جامعه به سمت مدرک گرایی به پیش می رود، سطح تحصلات به یکی از معیارهای اساسی ازدواج تبدیل شده است.

این اتفاق به دو طریق باعث بالا رفتن سن ازدواج در جامعه شده :

افراد به دلیل تحصیلات ازدواج شان را به تاخیر می اندازند و به بعد از فارغ التحصلی موکول می کنند.
افراد تحصیل کرده به دنبال ازدواج با فردی هم پایه تحصیلی خود، بسیاری از موقعیت های دیگر ازدواج را رد می کنند.

منبع:مشاوره ازدواج-اختلاف تحصیلی به معنای تفاوت دو اندیشه



:: برچسب‌ها: اختلاف تحصیلی , تحصیلات در ازدواج , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

آدم‌های قلدر همیشه دنبال طعمه‌های ضعیف می‌گردند و از زورگویی و قدرتشان برای آزار و اذیت، تحقیر و دشنام به ضعیفان استفاده می‌کنند. اگر شما هم از تحمل چنین وضعیتی و آزار و اذیت‌های آنها خسته شده‌اید و دیگر تحملتان تمام شده، همین حالا وقتش است که جلوی آنها محکم بایستید. یاد بگیرید که با زورگو‌های محیط کار، مدرسه، دانشگاه و… به شیوه‌ای بی‌سر و صدا، زیرکانه و هوشمند مقابله کنید.
یادتان نرود که باید خیلی دقیق، نکته‌سنج و جدی باشید، البته اگر دوستان‌تان را هم به این کار تشویق کنید، موفق‌تر خواهید بود.
اگر شما اجازه دهید که قربانی یک ستمگر شوید، بدون هیچ دلیل خاصی، بدی را در تمامی وجودتان احساس خواهید کرد. بله، قُلدر هر بار به بهانه‌ای خودش را به شما نزدیک می‌‌کند و چیزهای ناپسندی را به شما می‌چسباند. تمسخر، تحقیر، شایعه ‌پراکنی و گفتن حرف‌هایی ناجور، از کارهای روزمره و عادت همیشگی یک قلدر است. او به راحتی تردید، ضعف و بدگمانی را در وجود شما القاء می‌کند و شما بدون هیچ واکنشی مجبور به پذیرش آنها هستید؛ زیرا نسبت به او احساس ضعف می‌کنید و راه چاره‌ای برای خود نمی‌یابید.

اما اگر ارزش و بهای توانمندی‌های خود را بشناسید، هرگز و هرگز تسلیم ظلم نخواهید شد. در این صورت بدون هیچ ترس و واهمه‌ای با روش‌هایی گوناگون به مقابله با او می‌پردازید. از بدی‌ها، ظلم و جورش انتقاد می‌کنید و از دیگران و کسانی که دارای زور بیشتری هستند، درخواست کمک می‌کنید.
اما این را بدانید که زورگویی نباید مانعی بر سر راه پیشرفت شما و حضورتان در اجتماع شود. در واقع همیشه نمی‌توانید به بهانه ترس از قلدر، خودتان را در گوشه‌ای مخفی کنید و از هدف‌تان باز بمانید.

ثابت کنید به خود و به آنچه که در توان دارید یقین و اعتماد دارید؛ چرا که اعتماد به نفس شما دشمن شماره یک آدم‌های قلدر است؛ زیرا یکی از مهم‌ترین دلایل زورگویی این است که قلدر اعتماد به نفس ندارد؛ پس به زور بازویش می‌نازد و به آن اتکا می‌کند.
در هر جایی که حضور پیدا می‌کنید مثلا در کلاس، محل کار و غیره هرگز پاهایتان را روی زمین نکشید و شل شل راه نروید. شانه‌هایتان را بالا نگاه دارید و محکم و با صلابت گام بر دارید

چون چیزی در درونش ندارد و همیشه از کمبودها و فقر فرهنگی و خانوادگی‌اش در رنج بوده، صدایش را کلفت‌تر می‌کند و به رخ می‌کشد.
اگر می‌خواهید این هدف ساده‌تان را تحقق ببخشید نه تنها باید روی اعتماد به نفس خود کار کنید بلکه باید یاد بگیرید که چگونه با اطمینان خاطر در جمع حاضر شوید و خودتان را به دیگران نشان دهید و ثابت کنید. باید روی نگاه‌های خود کار کنید و طوری محکم و راست به چشم‌های زورگو زل بزنید که بفهمد شما برای خود کسی هستید.

در پشت نگاه نافذتان باید نشانه‌های شکست‌ناپذیری نهفته باشد. در نتیجه از اینکه با صدای بلندش نگاهتان درمانده و هراسان شود یا به زمین نگاه کنید و خود را جمع و جور کنید، بپرهیزید. در هر جایی که حضور پیدا می‌کنید مثلا در کلاس، محل کار و غیره هرگز پاهایتان را روی زمین نکشید و شل شل راه نروید. شانه‌هایتان را بالا نگاه دارید و محکم و با صلابت گام بر دارید.

برای بالا بردن اعتماد به نفستان باید زمان زیادی بگذارید و تمرینات زیادی را انجام دهید. در واقع رابطه میان اعتماد به نفس شما با زورگویی یک رابطه معکوس است. یعنی هر قدر که اعتماد به نفس شما بیشتر شود، احتمال اینکه کسی به شما ستم کند به همان نسبت پایین می‌آید؛ پس کار کردن روی آن، ارزش زیادی دارد.

منبع:مشاوره ازدواج-مقابله با افراد زورگو



:: برچسب‌ها: افراد زورگو , مقابله با افراد زورگو , زورگویی ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

نهاد خانواده یکی از نهاد های مهم اجتماعی است که با ازدواج آغاز می شود. بنابراین، ازدواج از آنجا که مراسم آغازین این نهاد مهم اجتماعی است، اهمیت بنیادین و پایه ای دارد . سنگ بنای نهاد خانواده در ازدواج گذاشته می شود. ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فرد است. این تصمیم می تواند تأثیر عمیقی بر زندگی فرد، خانواده و جامعه داشته باشد. اما چرا ازدواج میکنیم؟

دلایل ازدواج
ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فرد است. این تصمیم می تواند تأثیر عمیقی بر سلامت جسمی، روحی و اجتماعی فرد بگذارد. اما چرا ما ازدواج میکنیم؟

دلایل فردی
عشق و علاقه:یکی از دلایل اصلی ازدواج، عشق و علاقه است. انسان ها به طور طبیعی به دنبال صمیمیت و همراهی هستند. ازدواج می تواند به فرد کمک کند تا این نیاز را برآورده کند.
میل به تشکیل خانواده:بسیاری از افراد به دنبال تشکیل خانواده هستند. ازدواج می تواند به فرد کمک کند تا این هدف را محقق کند.
نیاز به امنیت و حمایت:ازدواج می تواند به فرد احساس امنیت و حمایت دهد.
رشد و تکامل:ازدواج می تواند به فرد کمک کند تا در زمینه های مختلف رشد و تکامل کند.
دلایل اجتماعی
پذیرش اجتماعی:ازدواج در بسیاری از فرهنگ ها امری پذیرفته شده است. ازدواج می تواند به فرد کمک کند تا در جامعه مورد پذیرش قرار گیرد.
حفظ سنت ها:ازدواج می تواند به حفظ سنت ها و ارزش های فرهنگی کمک کند.
تولید مثل:ازدواج می تواند به تولید مثل و بقای نسل کمک کند.
دلایل مذهبی
در بسیاری از ادیان، ازدواج امری مقدس تلقی می شود. ازدواج می تواند به فرد کمک کند تا به اهداف مذهبی خود دست یابد.

توصیه ها چرا ازدواج میکنیم:
قبل از ازدواج، به خوبی با طرف مقابل خود آشنا شوید.
اهداف و انتظارات خود از ازدواج را به خوبی مشخص کنید.
درباره مزایا و چالش های ازدواج تحقیق کنید.
از مشاوره قبل از ازدواج استفاده کنید.
دلایل مختلفی برای ازدواج وجود دارد.
برخی از افراد به دنبال عشق و همراهی هستند، برخی دیگر به دنبال تشکیل خانواده و داشتن فرزندان هستند، و برخی دیگر به دنبال امنیت و حمایت هستند.

منبع:مشاوره ازدواج-روانشناسی ازدواج – چرا ازدواج میکنیم



:: برچسب‌ها: روانشناسی ازدواج , دلایل ازدواج , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بزرگ تر بودن دختر ، ازدواج پسر با دختر بزرگتر خوب است یا بد؟

” با دختر بزرگ تر از خودت ازدواج کنی در حقیقت زنت برات مادری می کنه و تعیین تکلیف خونه رو به دست می گیره…!

حوصله داری می خوای بچه داری کنی با پسر کوچیک تر از خودت ازدواج کنی دقیقا انگار داری بچه بزرگ می کنی، مرد باید بزرگ تر از خودت باشه، باید بتونی بهش تکیه کنی…!

من بخاطر اینکه ظاهرم خیلی کم سن و سال نشون میده همیشه خواستگارهایی داشتم که از خودم کوچیکتر بودن، با اینکه با بعضی هاشون تفاهم داشتم اما همیشه از ازدواج با پسر کم سن تر از خودم ترسیدم!”

جملات بالا بخشی از کلیشه های فرهنگی در خصوص بزرگ تر بودن دختر در ازدواج است.

بزرگ تر بودن دختر
از نظر فرهنگی و در طول تاریخ همیشه زن و مرد ایده آل در ذهن مردم، حالتی تصور می شده که در آن مرد، بزرگ تر یا لااقل هم سن با زن باشد.

امروزه با تغییر ارزش ها، ازدواج هایی با شرایط معکوس سنتی، یعنی بزرگ تر بودن دختر از پسر را شاهد هستیم.

از آنجا که دختران زودتر از پسران به بلوغ جسمی می رسند و جامعه نیز از دخترها زودتر از پسرها انتظار رفتار بزرگسالانه دارد، بنابراین نگرش جامعه به کم سن بودن دخترها در ازدواج مثبت تر است.

در عین حال با تغییر سبک زندگی، ادامه تحصیل دخترها و شاغل بودنشان، شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده است.

تفاوت سن زن و مرد
تحقیقات صورت گرفته درمورد تفاوت سن زن و مرد نشان می دهد که :

در ازدواج میان دو فرد مجرد، معمولا دخترها نسبت به پسرها کم سن و سال تر هستند.
مواردی که زن برای دومین بار ازدواج می کند و مرد برای اولین بار، تفاوت سنی و بزرگ تر بودن دختر آشکار تر است.


اما چرا بزرگ تر بودن دختر از پسر همچنان یک ویژگی منفی محسوب می شود؟

دردسرها یا مشکلات احتمالی بزرگ تر بودن دختر در زندگی مشترک چیست؟

صرف اینکه دختر بزرگتر است باید از ازدواج با گزینه مورد نظر دست کشید؟

بزرگ تر بودن دختر ، ازدواج پسر با دختر بزرگتر
مشکلات احتمالی بزرگ تر بودن دختر در زندگی مشترک
صرف نظر از بزرگ تر بودن دختر یا پسر، فاصله سنی زیاد موضوعی است که می تواند باعث فاصله دنیای روانشناختی بین زن و مرد شود.

از جمله مشکلات و چالش های احتمالی بزرگ تر بودن دختر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بزرگ تر بودن دختر ممکن است باعث شود برخی اوقات اشتباهات و بی تجربگی مرد برای زن غیرقابل تحمل شود.
در واقع اگر فاصله سنی زن و مرد زیاد باشد، زن ممکن است با مشاهده اشتباهات همسرش به عنوان مسائلی که خود سال ها پیش با آن ها دست و پنجه نرم کرده، خسته و کم حوصله شود.

منبع:مشاوره ازدواج-ازدواج با دختران بزرگتر | ازدواج با دختری که ۱۰ سال بزرگتر است



:: برچسب‌ها: اختلاف سنی در ازدواج , ازدواج با دختر بزرگتر , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اولین و پر اهمیت ترین اشتباهی که اکثر اشخاص به آن دچار می‌شوند.

این می باشد که هنگامی که می‌خواهند به همسر خود بفهماند .

که فلان عمل یا برخوردش صحیح نمی باشد تلاش می‌کنند.

او را تحول و تغییر ببخشند نقطه به خاطر همین در این کار با شکست مواجه می شوند.

شوهر عصبانی و بددهن
پر اهمیت ترین کاری که باید انجام دهید این می باشد.
که دست از تغییر و تحول همسر خود بردارید.
به عبارت دیگر بهتر می باشد این حقیقت را قبول کنید.
که تنها یک چیز در دنیا تحت مدیریت شما می باشد .
و آن خودتان می باشید اینکه به چه صورت تفکر کنید.
به چه صورت به عمل کردن بپردازید .
و حتی به چه صورت احساس کنید‌.
همسر من در چه وقت هایی عصبانی خواهد شد .
و به احتمال فراوان به بدبینی می پردازد؟

بهتر می باشد که این را بدانید ما با هر شخصی که به ازدواج کردن بپردازیم.

آن شخص قطعاً خصوصیاتی دارا می باشد که از دیده ما دوست داشتنی نمی باشد.

تنها کاری که از دست ما در این رابطه این می‌باشد که آن خصوصیات را شناسایی کنیم.

و در صدد کنار آمدن با آنها و کنترل موقعیت داشته باشیم.

به این نکته توجه کنید که منظور از کنار آمدن تایید کردن آن برخورد نمی باشد.

بلکه منظور قبول کردن آن برخورد و تلاش در هماهنگ شدن با موضوع می باشد .

به صورتی که کمترین صدمه و بیشترین بهره نصیب تمام اعضای خانواده بشود.

مطالب و مقالات سایت “مشاوره ازدواج” توسط تیم تخصصی مشاوران و روانشناسان تهیه و پشتیبانی شده است.

دلیل عصبی بودن شوهر
به طور مثال امکان دارد هنگامی که همسرتان با بی پولی، مشکل ترافیک.
و همینطور مشکلات کاری و غیره خود مواجه می‌شود به عصبانی شدن می‌پردازد .
در چنین موقعیتی بهتر می باشد که عوامل به وجود آورنده عصبانیت را شناسایی کرد.
و برخورد خودتان را به صورتی تنظیم کنید .
که اول از عواملی که موجب آشکار شدن تنش می‌شود جلوگیری کنید.
دوم در موقعیت آشکار شدن تنش زمینه کم شدن آن را فراهم کنید.
از خودتان این را بپرسید که سهم من در ایجاد شدن موقعیت از عصبانیت .
و بدبینی به همسرم چقدر می باشد؟ به طور مثال نابلدی در طرز گفت و گو.
تداوم بحث در مواقع پرهیجان، انتقاد غیرمنصفانه و غیره؟

منبع:مشاوره ازدواج-شوهر بد دهن و عصبی



:: برچسب‌ها: شوهر بد دهن , عصبانیت همسر , شوهر عصبی ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اگر شما برای داشتن پیامد موثر برای نوجوانتان دچار مشکل شده اید، بدانید که شما تنها نیستید. بسیاری از والدین به من می گویند که به نظر می رسد که نمی توانند هیچ تاثیری بر روی نوجوانشان داشته باشند، و به نظر می رسد که انجام دادن کار درست برای نوجوان کار غیر ممکنی است. اگر شما یک نوجوان دارید، ممکن است حرکتاتی را نسبت به فرزندتان انجام داده باشید، بازی های ویدئویی اش را دور ریخته باشید، یا امتیازات رانندگی اش را برای ماه ها به حالت تعلیق در اورده باشید. ولی همانطور که جیمز لمان می گوید، شما نمی توانید کودکان را با رفتارهای قابل قبول تنبیه کنید – این عمل کارایی ندارد.
یک عمل موثر باید کودک را تشویق کند که رفتارش را تغییر دهد یا از قوانین خانه اطاعت کند، و در برخورد با افراد محترمانه برخورد کند. بنابراین اولین چیزی که شما نیاز دارید شناسایی رفتارهایی است که شما می خواهید که تغییر کنند. برای مثال، اگر کودکتان به گونه ای که شایسته است رفتار نمی کند، . به جای برخورد شدید و یا تنبیه، شما از او می خواهید که رفتار مناسبتری داشته باشد. حتی زمانی که کودکتان عصبی می شود و به چیزی ضربه می زند برای او دلیل بیاورید تا بتواند رفتار درست را تمرین کند- و خود کنترلی اش را قبل از اینکه امتیازی را از دست بدهد بهبود بخشد.
بگذارید بر طبق مطالب زیر برنامه ای برای تغییر رفتار ارائه کنیم:
• برخورد های موثر به رفتارهای پایه مربوط می شوند و وظیفه و زمان خاصی می برد.
• ارتباط با رفتارهای پایه بدین معنی است که برخوردهای شما باید با رفتارهایی که می خواهید کودکتان از تغییر دهد یا بهبود بخشد در ارتباط باشد.
• «وظایف خاص» بدین معنی است که برخی وظایف نیاز است که کودک انجام دهد، یا اینکه حل کردن مشکلات اساسی را تمرین کند. رفتارهای اساسی مانند شستن ظرف ها، جلسات تعیین شده، یا ناسزا نگفتن.
• «زمان خاص» بدین معنی است که زمان خاصی مورد نیاز است تا کودک رفتار خاصی را از خود نشان دهد.
بنابراین زمانی که کودک ناسزا می گوید از استفاده از لوازم الکترونیکش محروم می شود تا زمانی که به مدت ۲ دوساعت ناسزار نگوید دوباره می تواند از این وسایل استفاده کند. برخوردهای والدین با رفتار های کودکان گرده خورده و در ارتباط است- زمانی که او ناسزا می گوید او مجبور می شود که ناسزا نگفتن را تمرین کند و این رفتار بدش را متوقف سازد. این برخورد کار خاصی است- این کار لازم است تا کودک به وظایفش عمل کند و قسمتی از مغزش که مسئول خودکنترلی او می باشد را تقویت کند. اگر کودک از شما خواست که وسایلش را به او بازگردانید، او باید سعی کند که رفتار بهتر و مناسبتری داشته باشد. و مشخص کردن زمان برای این است که او بتواند به مدت دو ساعت خودش را کنترل کند، پس از آن کودک آزاد است تا از امتیازاتش استفاده کرده و هر کاری که تمایل به انجامش است را انجام دهد.
این مسئله که شما نمی توانید جلوی عصبانیت و ناامیدی کودک را بگیرید مسئله ی مهمی ااست، این رفتارها بخشی از انسان بودن است و شامل رفتارهای طبیعی انسان محسوب می شود. ولی شما می توانید کاری کنید که شیوه ی برخورد کودک با این نوع احساسات در او تغییر کند. شما می توانید از کودک انتظار داشته باشید که خودکنترلی را تمرین کند. هدف شما این می باشد که کودک لازم است که رفتارهای بهتر را برای طول مدت زمان خاصی تمرین کند و پس از اینکه او این کار را انجام داد امتیازاتش به او بازگردانده شود. بنابراین تمرین و اصلاح رفتار می تواند باعث بهبود و بازگشتن امتیازات به کودک شود


اگر کودک به دلیل برخوردی که با او می شود عصبانی می شود و داد می زند، یا فکر می کند که چقدر این برخورد با او غیر منصفانه و ناعادلانه است، به او بگویید، «من می دانم که تو عصبانی هستی. داد زدن باعث نمی شود که چیزی را که می خواهی به تو برگردد. اول تو باید با عصبانیتت کنار بیایی و برای دو ساعت رفتارت را اصلاح کنی، بعد از ان تو می توانی لازم الکترونیکت را بگیری.» دلیل برخوردتان را زیاد برای او توضیح ندهید و جر و بحث نکنید، و تصمیمی که گرفته اید را توجیه نکنید. ممکن است کودک با خودش غرو لند کند، یا اینکه برای دوستانش متنی بفرستد که والدینش چقدر بد هستند، و ممکن است این کار مدت زمانی طول بکشد، ولی نهایتا کودکتان تصمیم می گیرد تا کارهایی را که از او خواسته شده است را تمرین کند تا وسایل الکترونیکش به او بازگردانده شود.
انتخاب برخورد
فکر کردن در مورد شیوه برخورد: شامل امتیازاتی می شود که کودک را تحریک می کنند. گرفتن و یا اعطا کردن امتیازات باعث می شود که در کودک انگیزه ای پیدا شود تا از قوانین خانه پیروی کند، حتی اگر کودک با آن قوانین موافق نباشد. برخورد با امتیازی که کودک شما از آن لذت می برد. و برای کودکان لذت بخش می باشد بازی های ویدئویی بسیار تحریک کننده می باشند، برخی از کودکان به این بازی ها اهمیت نمی دهند. ولی اگر این بازی برای کودک شما مهم باشد و گوشی موبایل را برای دو ساعت از او بگیرید این کار می تواند بر روی برخی از کودکان کارآمد و موثر باشد، ولی برخی از کودکان زمانی که این امتیاز از آنها گرفته می شود به سراغ سرگرمی دیگری می روند و زمانشان را پر می کنند. برای انتخاب روش مناسبی برای حذف امتیاز مناسب شما باید کودکتان را بشناسید. و بدانید که چه چیزی کودکتان را به هیجان می آورد و برای او لذت بخش است. چه چیزی را از کودک بگیریم که کودک واقعا از آن لذت می برد و نمی خواهد برای مدت زمانی کوتاه ان را از دست بدهد. برخی از والدین می گویند که گرفتن همه ی وسایل الکترونیک بسیار موثر زیرا زمانی که تنها بازی ویدئویی از کودک گرفته می شود او به سراغ کامپیوتر می رود و یا اینکه با تماشای تلویزیون خودش را سرگرم می کند.

منبع:مشاوره ازدواج-برخوردهای موثر با نوجوان



:: برچسب‌ها: نوجوان , رفتار با نوجوان , روانشناسی نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

برای با هم بودن وقت بگذارید. بسیاری از خانم ها و آقایانی که مدتی از ازدواج آنان می گذرد، از این موضوع گلایه داشته که بعد از ازدواج دیگر زمان قبل از ازدواج را برای همدیگر نگذاشته و بیشتر بر سر مسائل دیگر وقت می گذارند. در صورتی که این مسائل حاشیه ای واقعاً همانند نامش باید در حاشیه زندگی باشد و اصل زندگی همان همسر و خانوادتان می باشد و بقیه موارد برای راحتی آنان است. شما همواره برای همسرتان بهترین مرد دنیا بوده و هستید اما ممکن است گاهی این بهترین بودن کم و زیاد شود! پس بهتر است برای اینکه همواره ایده آل ترین شوهر برای همسرانتان باشید برای آنان وقت بگذارید، کار و دغدغه های خود را کنار گذاشته و دست از سر قبض و قسط های باقی مانده و شهریه مدرسه فرزندتان برداشته و با انجام فعالیت های زیر به همسرانتان نشان دهید که همواره مهمترین مسئله برای شما آنان هستند.

line-separator

یادتان نرود که همواره خانم ها مقدمترند. زندگی را از چشم همسرانتان ببینید و سعی کنید آنچه که آنان می خواهند را فراهم کنید در واقع از دید همسرتان زندگی کنید و ببینید آیا خودتان را قبول دارید یا نه! همواره لازم نیست که همسرانتان کارهای خانه را انجام دهند باور کنید هیچ مشکلی پدید نمی آید اگر شما هم کار خانه را انجام داده آشپزی کرده و بچه را بخوابانید. عذرخواهی کنید! در قبال اشتباهی که کردید مسئول بوده و از همسرتان عذرخواهی کنید این مسئله بسیار مهم بوده و جلوی مشکلات را می گیرد. بسیاری از زوجین به دلیل غرور زیاد از عذرخواهی امتناء کرده و در نهایت کارشان به طلاق می انجامد! پس یادتان نرود که غرورتان برای دیگران است شما برای همسرتان هیچ وقت نباید مغرور بوده و از آنان در برابر اشتباهتان عذرخواهی کنید. از همسرتان تشکر کنید برای اینکه هست، برای تلاش هایش در زندگی و برای اینکه گاهی اوقات بداخلاقی های شما را تحمل میکند.

line-separator

به خودتان نظم دهید و آن را در زندگی رعایت کنید. از ریخت و پاش کردن در خانه کاملاً خودداری کنید. برای با هم بودن زمان بگذارید به گردش بروید همانند زمانی که هنوز ازدواج نکرده و دوست و نامزد بوده اید. باور کنید این مسئله بسیار مهم است برای همسرانتان وقت بگذارید و برای شاد کردن آنان همه تلاش خود را انجام دهید. لازم نیست در همه تفریحات شما فرزندانتان هم حضور داشته باشند. به همسرانتان بفهمانید که هیچ چیز عوض نشده و شما همان پسر عاشق گذشته هستید. به تیپ خود رسیده و همیشه برای همسرتان آراسته و خوشتیپ باشید. در قبال تصمیمات خود مسئول بوده و تقصیر را گردن همسرتان نیاندازید به عنوان مثال اگر شما نمیتوانید به مهمانی شب جمعه ای که مادر و پدر خودتان ترتیب داده اند بروید، خودتان گوشی تلفن را برداشته و به آنها اطلاع دهید. همسرتان را وسط نیندازید و در واقع او را دلیل و مسئول نرفتن به مهمانی قرار ندهید.

منبع:مشاوره ازدواج-آقایان! همسرانتان را فراموش نکنید!



:: برچسب‌ها: فراموش کردن همسر , همسر , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

از کجا بفهمیم پسری قصد ازدواج با ما دارد؟ تشخیص اینکه پسری قصد ازدواج با شما دارد یا خیر، کار چندان آسانی نیست. مردان در ابراز احساسات خود معمولاً محتاط تر هستند و ممکن است نشانه های خود را به طور مستقیم نشان ندهند. با این حال، با توجه به برخی از رفتارها و نشانه ها، می توانید تا حدودی متوجه شوید که آیا او قصد رابطه پایدار با شما را دارد یا خیر.

رفتارهایی که نشان می دهد پسری قصد ازدواج دارد:
او به شما اهمیت می دهد و به شما احترام می گذارد.او همیشه در دسترس شماست و به حرف های شما گوش می دهد. او شما را به خانواده و دوستانش معرفی می کند و از شما به عنوان همسر آینده خود یاد می کند.
او آینده مشترکی را با شما می بیند.او در مورد آینده صحبت می کند و شما را در آن نقش می دهد. او می خواهد با شما ازدواج کند و خانواده تشکیل دهد.
او در مورد شما سرمایه گذاری می کند.او زمان و انرژی خود را برای شناختن شما صرف می کند. او می خواهد بداند که شما چه کسی هستید و چه چیزی می خواهید.
او به شما قول می دهد.او به شما قول می دهد که همیشه در کنار شما خواهد بود و از شما حمایت خواهد کرد.


روش های تشخیص قصد ازدواج پسری:
با او صحبت کنید.بهترین راه برای اینکه بفهمید او چه احساسی دارد، این است که مستقیماً از او بپرسید. به او بگویید که به او علاقه دارید و می خواهید بدانید که آیا او قصد ازدواج دارد یا خیر.
با خانواده و دوستانش صحبت کنید.آنها ممکن است بتوانند به شما اطلاعاتی در مورد او و قصدش بدهند.
به نشانه های زبان بدن او توجه کنید.مردان گاهی اوقات احساسات خود را با زبان بدن نشان می دهند. به نشانه هایی مانند تماس چشمی، لبخند زدن، و دست دادن توجه کنید.
بیان قصد ازدواج پسران به والدین

نکاتی برای تشخیص قصد ازدواج پسری:
عجله نکنید.تشخیص قصد ازدواج پسری ممکن است زمان ببرد. به نشانه های او توجه کنید و با او صحبت کنید تا بفهمید که او واقعاً چه احساسی دارد.
به خودتان اعتماد داشته باشید.اگر احساس می کنید که او قصد ازدواج با شما را ندارد، به خودتان احترام بگذارید و از او دور شوید.

منبع:مشاوره ازدواج-طرف مورد نظرمان قصد ازدواج دارد؟ از کجا بفهمیم پسری قصد ازدواج با ما دارد



:: برچسب‌ها: قصد ازدواج , ازدواج پسر , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

راز شادی در ارتباط زوجین چیست؟ ارتباط زوجین یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده میزان شادی و رضایتمندی از زندگی مشترک است. زوج‌هایی که ارتباط قوی و سالمی با یکدیگر دارند، از زندگی خود بیشتر لذت می‌برند و کمتر دچار مشکلات و اختلافات می‌شوند.

راز شادی در رابطه زوجین
در این مقاله به بررسی راز شادی در ارتباط زوجین می‌پردازیم.

ارتباط کلامی موثر
یکی از مهم‌ترین پایه‌های ارتباط زوجین، ارتباط کلامی موثر است. زوج‌هایی که به‌طور منظم و صادقانه با یکدیگر صحبت می‌کنند، بهتر می‌توانند نیازها و خواسته‌های یکدیگر را درک کنند. صحبت کردن در مورد مسائل مختلف زندگی، از جمله مسائل روزمره، احساسات، افکار، اهداف و آرزوها، می‌تواند به تقویت ارتباط زوجین کمک کند.

قدردانی و محبت
قدردانی و محبت از دیگر عوامل مهم در ایجاد ارتباط شاد و سالم بین زوجین است. زوج‌هایی که به یکدیگر محبت و قدردانی نشان می‌دهند، احساس امنیت و آرامش بیشتری در کنار یکدیگر دارند. قدردانی از همسر می‌تواند به شکل‌های مختلفی، از جمله گفتن کلمات محبت‌آمیز، انجام کارهای کوچک و محبت‌آمیز، و تحسین کردن همسر، انجام شود.

احترام و راز شادی در ارتباط زوجین
احترام از جمله پایه‌های اساسی هر رابطه سالم است. زوج‌هایی که به یکدیگر احترام می‌گذارند، با یکدیگر با مهربانی و ادب رفتار می‌کنند و نظرات یکدیگر را می‌پذیرند. احترام به همسر می‌تواند به شکل‌های مختلفی، از جمله گوش دادن به همسر، پذیرش تفاوت‌های همسر، و حمایت از همسر، انجام شود.

همدلی
همدلی به معنای درک احساسات و دیدگاه‌های همسر است. زوج‌هایی که با یکدیگر همدلی می‌کنند، بهتر می‌توانند یکدیگر را درک کنند و از یکدیگر حمایت کنند. همدلی می‌تواند به شکل‌های مختلفی، از جمله گوش دادن فعال به همسر، تلاش برای درک دیدگاه همسر، و حمایت از همسر در مواقع سخت، انجام شود.

تعهد
تعهد به معنای پایبند بودن به همسر و زندگی مشترک است. زوج‌هایی که به یکدیگر متعهد هستند، در سختی‌ها و خوشی‌ها در کنار یکدیگر می‌مانند و تلاش می‌کنند تا رابطه خود را حفظ کنند. تعهد می‌تواند به شکل‌های مختلفی، از جمله تلاش برای حل مشکلات، فداکاری برای همسر، و حمایت از همسر در مواقع سخت، انجام شود.

تفاهم | راز شادی در ارتباط زوجین
تفاهم به معنای داشتن دیدگاه‌های مشترک و توافق در مورد مسائل مختلف زندگی است. زوج‌هایی که با یکدیگر تفاهم دارند، بهتر می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند و از زندگی مشترک خود لذت ببرند. تفاهم می‌تواند به شکل‌های مختلفی، از جمله صحبت کردن در مورد مسائل مختلف، تلاش برای یافتن راه‌حل‌های مشترک، و احترام به نظرات یکدیگر، انجام شود.

پذیرش
پذیرش به معنای قبول کردن همسر با تمام نقاط قوت و ضعف اوست. زوج‌هایی که یکدیگر را می‌پذیرند، از یکدیگر انتظارات غیرواقعی ندارند و تلاش می‌کنند تا با نقاط ضعف یکدیگر کنار بیایند. پذیرش می‌تواند به شکل‌های مختلفی، از جمله تمرکز بر نقاط قوت همسر، تلاش برای درک نقاط ضعف همسر، و حمایت از همسر در بهبود نقاط ضعف، انجام شود.

منبع:مشاوره ازدواج-راز شادی در ارتباط زوجین



:: برچسب‌ها: رابطه زوجین , مشاوره ازدواج , زندگی مشترک ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اهداف و منظورهای خاص و متفاوتی از ازدواج وجود دارد که هرکدام می تواند عامل خوشبختی و تعهد و یا باعث جدایی و انزوا شود. اهداف یابد مشخص شده و اولویت بندی شده باشد و مهمترین هدف از ازدواج باید رسیدن به ارامش و رضایت از زندگی باشدو ازدواج هایی که به خاطر پول و ثروت و یا به خاطر فرار از خانواده و سختگیری ها و یا به دلیل غرایض جنسی صورت میپذیرد، سرانجام خوبی نداشته و به جدایی می انجامد.

ازدواج
ازدواج یکی از مهم‌ترین رویدادهای زندگی هر فرد است. این پیوند مقدس بین دو نفر، می‌تواند منجر به تشکیل یک خانواده شود و زندگی هر دو نفر را تحت تأثیر قرار دهد. اما هدف از ازدواج چیست و چرا ما ازدواج می‌کنیم؟

هدف از ازدواج
هدف از ازدواج می‌تواند از دیدگاه‌های مختلفی بررسی شود. از نظر اجتماعی، ازدواج یک نهاد مهم است که نقش مهمی در بقا و تداوم جامعه دارد. ازدواج باعث ایجاد خانواده می‌شود و خانواده‌ها هسته اصلی جامعه را تشکیل می‌دهند. از نظر فردی، ازدواج می‌تواند منجر به ایجاد احساس آرامش، امنیت و عشق شود. ازدواج همچنین می‌تواند به افراد کمک کند تا در زندگی مشترک، رشد و تکامل پیدا کنند.

دلایل ازدواج
دلایل مختلفی برای ازدواج وجود دارد. برخی از افراد به دلیل عشق و علاقه ازدواج می‌کنند. برخی دیگر به دلیل نیاز به همراهی و حمایت، ازدواج می‌کنند. برخی نیز به دلیل مسائل مالی، ازدواج می‌کنند.

هدف خود از ازدواج را بشناسیم
هدف خود از ازدواج را بشناسیم

چرا ازدواج می کنیم؟
پاسخ به این سوال، به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از دلایل ازدواج عبارتند از:

عشق و علاقه:عشق و علاقه یکی از مهم‌ترین دلایل ازدواج است. زوجینی که با عشق و علاقه ازدواج می‌کنند، شانس بیشتری برای داشتن یک زندگی مشترک موفق دارند.
نیاز به همراهی و حمایت:انسان موجودی اجتماعی است و نیاز به همراهی و حمایت دارد. ازدواج می‌تواند نیاز به همراهی و حمایت را برطرف کند.

منبع:مشاوره ازدواج-هدف خود از ازدواج را بشناسیم – هدف از ازدواج



:: برچسب‌ها: هدف ازدواج , دلایل ازدواج , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج دانشجویی یکی از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. برخی از افراد معتقدند که ازدواج در دوران دانشجویی می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد، در حالی که برخی دیگر معتقدند که معایب آن بیشتر از مزایاست. در این مقاله قصد داریم به بررسی فواید و معایب ازدواج دانشجویی بپردازیم.

فواید ازدواج دانشجویی
شناخت بیشتر:یکی از مهم‌ترین مزایای ازدواج دانشجویی این است که زوجین فرصت بیشتری برای شناخت یکدیگر دارند. آنها در طول دوران تحصیل در کنار یکدیگر هستند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند. این امر باعث می‌شود که زوجین شناخت بهتری از نقاط قوت و ضعف یکدیگر پیدا کنند.
حمایت عاطفی:ازدواج می‌تواند منبع مهمی از حمایت عاطفی برای افراد باشد. زوجین دانشجویی می‌توانند در طول دوران تحصیل از یکدیگر حمایت عاطفی کنند و این امر می‌تواند به آنها کمک کند تا استرس‌های تحصیلی را بهتر مدیریت کنند.
پایبندی به تحصیل:ازدواج می‌تواند باعث ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل شود. زوجین دانشجویی می‌خواهند برای همسر خود موفق باشند و این امر می‌تواند به آنها کمک کند تا با انگیزه بیشتری درس بخوانند.
آمادگی برای زندگی مشترک:ازدواج دانشجویی می‌تواند زوجین را برای زندگی مشترک آماده کند. آنها در طول دوران تحصیل با چالش‌های زندگی مشترک آشنا می‌شوند و می‌توانند مهارت‌های لازم برای حل مشکلات را بیاموزند.
معایب
افت تحصیلی:یکی از مهم‌ترین معایب ازدواج دانشجویی این است که می‌تواند باعث افت تحصیلی شود. زوجین دانشجویی ممکن است وقت کمتری برای درس خواندن داشته باشند و این امر می‌تواند به عملکرد تحصیلی آنها آسیب برساند.


اختلافات خانوادگی:ازدواج دانشجویی ممکن است باعث اختلافات خانوادگی شود. خانواده‌ها ممکن است با ازدواج زودهنگام فرزندان خود مخالف باشند و این امر می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در روابط خانوادگی شود.
**عدم ثبات مالی:‎‎ ازدواج دانشجویی ممکن است باعث ایجاد مشکلات مالی شود. زوجین دانشجویی ممکن است درآمد کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی مشترک نداشته باشند و این امر می‌تواند باعث ایجاد استرس و تنش در زندگی آنها شود.
راهکارهایی برای کاهش معایب
با توجه به معایب ازدواج دانشجویی، زوجین دانشجویی می‌توانند با اتخاذ برخی راهکارها، از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند. از جمله این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

**برنامه‌ریزی دقیق برای زندگی مشترک:‎‎ زوجین دانشجویی باید قبل از ازدواج، برای زندگی مشترک خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. آنها باید در مورد موضوعاتی مانند اشتغال، مسکن، تأمین مالی و مسائل تربیتی فرزندان با یکدیگر توافق کنند.
**مشاوره با افراد آگاه:‎‎ زوجین دانشجویی می‌توانند با مشاوره با افراد آگاه مانند مشاوران خانواده، از توصیه‌های آنها در زمینه ازدواج دانشجویی استفاده کنند.
**حمایت خانواده‌ها:‎‎ خانواده‌ها می‌توانند با حمایت از زوجین دانشجویی، به آنها کمک کنند تا مشکلات احتمالی را پشت سر بگذارند.
با اتخاذ این راهکارها، زوجین دانشجویی می‌توانند شانس موفقیت ازدواج خود را افزایش دهند.

منبع:مشاوره ازدواج-ازدواج دانشجویی انتخابی مناسب



:: برچسب‌ها: ازدواج دانشجویی , معایب ازدواج دانشجویی , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

سردی روابط در خانواده و رابطه آن با فرار فرزندان از خانه ارتباط دارد؟ خانواده واحد بنیادی جامعه است و نقش مهمی در رشد و پرورش فرزندان دارد. روابط گرم و صمیمی بین اعضای خانواده می تواند به فرزندان کمک کند تا احساس امنیت، حمایت و پذیرش داشته باشند. در مقابل، سردی روابط در خانواده می تواند منجر به مشکلات مختلفی برای فرزندان شود، از جمله فرار از خانه.

سردی روابط در خانواده
سردی روابط در خانواده به معنای فقدان محبت، ارتباط و حمایت بین اعضای خانواده است. این امر می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:

اختلافات بین زوجین
طلاق یا جدایی
اعتیاد یکی از اعضای خانواده
بیماری های روانی
مشکلات اقتصادی
مشکلات فرهنگی

سردی روابط در خانواده

رابطه سردی روابط در خانواده با فرار فرزندان از خانه
فراری از خانه یک پدیده پیچیده است که دلایل مختلفی دارد. یکی از عوامل مهم فرار فرزندان از خانه، سردی روابط در خانواده است. فرزندانی که در خانواده هایی با روابط سرد و بی روح رشد می کنند، احساس تنهایی، بی ارزشی و ناامیدی می کنند. این امر می تواند آنها را به دنبال راه هایی برای فرار از این شرایط سوق دهد.

راهکارهای پیشگیری از فرار فرزندان از خانه
والدین می توانند با ایجاد روابط گرم و صمیمی با فرزندان خود، از بروز مشکلاتی مانند فرار از خانه پیشگیری کنند. در این راستا، والدین می توانند اقدامات زیر را انجام دهند:

زمان کافی را با فرزندان خود سپری کنند و به آنها توجه کنند.این امر می تواند شامل انجام فعالیت های مشترک، مانند بازی، صحبت کردن، یا صرف غذا با هم باشد.
با فرزندان خود ارتباط موثر برقرار کنند و به آنها گوش دهند. این امر به فرزندان کمک می کند تا احساس کنند مورد شنیده شدن و درک شدن قرار می گیرند(منبع).
به فرزندان خود محبت و حمایت نشان دهند.این امر می تواند شامل ابراز عشق، قدردانی، و حمایت از فرزندان باشد.
قوانین و انتظارات روشنی را برای فرزندان خود تعیین کنند و آنها را تشویق کنند تا آن ها را رعایت کنند.این امر به فرزندان کمک می کند تا احساس کنند امنیت و ثبات دارند.
در صورت بروز مشکلات بین خود، با آرامش و احترام با یکدیگر رفتار کنند.این امر به فرزندان می آموزد که چگونه با اختلافات به طور سازنده برخورد کنند.


مثال های عینی از سردی روابط در خانواده
والدینی که دائماً با یکدیگر مشاجره می کنند و در مقابل فرزندان خود دعوا می کنند.
والدینی که به فرزندان خود توجهی نمی کنند و زمان کافی را با آنها سپری نمی کنند.
والدینی که فرزندان خود را با یکدیگر مقایسه می کنند و به آنها احساس بی ارزشی می دهند.
والدینی که فرزندان خود را کنترل می کنند و به آنها اجازه استقلال نمی دهند.
والدینی که فرزندان خود را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.
عواقب فرار فرزندان از خانه
فراری از خانه می تواند عواقب جدی برای فرزندان داشته باشد، از جمله:

خطرات جسمی و روانیفرزندان فراری ممکن است در معرض خشونت، سوء استفاده جنسی، و اعتیاد قرار گیرند. آنها همچنین ممکن است احساس تنهایی، اضطراب، و افسردگی کنند.
مشکلات تحصیلی و شغلیفرار از خانه می تواند بر تحصیل و شغل فرزندان تأثیر منفی بگذارد.
مشکلات اجتماعیفرزندان فراری ممکن است در معرض طرد اجتماعی و تبعیض قرار گیرند.

منبع:مشاوره ازدواج-سردی روابط در خانواده و رابطه آن با فرار فرزندان از خانه



:: برچسب‌ها: فرار فرزندان , سردی روابط , اختلافات بین زوجین ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تست شخصیت شناسی از روی جوراب، یک روش سرگرم کننده و غیررسمی برای شناخت ویژگی های شخصیتی افراد است. در این تست، بر اساس عواملی مانند رنگ، طرح، جنس و اندازه جوراب، می توان به برخی از ویژگی های شخصیتی افراد پی برد.

شخصیت شناسی با جوراب!
شاید برایتان جالب و تعجب برانگیز باشد که به شما بگوییم جوراب ها شما در شخصیت شما و تشخیص آن بسیار موثر است! ؛گذشته از نظافت و سلامت پاها و برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های پوستی رنگ جوراب و ویژگی های آن تأثیر بسزایی در خلق و خوی شما دارند.

رنگ جوراب
رنگ جوراب یکی از مهم ترین عوامل در این تست است. هر رنگ جوراب، نشان دهنده ویژگی های خاصی از شخصیت فرد است. به عنوان مثال:

جوراب مشکی:نشان دهنده فردی محافظه کار، رسمی و قابل اعتماد است.
جوراب سفید:نشان دهنده فردی ساده، بی تکلف و راحت طلب است.
جوراب رنگی:نشان دهنده فردی خلاق، جسور و اجتماعی است.
جوراب طرح دار:نشان دهنده فردی منحصر به فرد، شاد و اهل خوشگذرانی است.
طرح جوراب
طرح جوراب نیز می تواند در این تست مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال:

جوراب راه راه:نشان دهنده فردی منظم، دقیق و هدفمند است.
جوراب خال خالی:نشان دهنده فردی شاد، پرانرژی و عاشق زندگی است.
جوراب طرح دار:نشان دهنده فردی خلاق، جسور و اهل خوشگذرانی است.
جنس جوراب
جنس جوراب نیز می تواند در این تست مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال:

جوراب پشمی:نشان دهنده فردی گرم و مهربان است.
جوراب نخی:نشان دهنده فردی ساده و بی تکلف است.
جوراب چرمی:نشان دهنده فردی شیک و خوش تیپ است.
اندازه جوراب
اندازه جوراب نیز می تواند در این تست مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال:

جوراب خیلی بزرگ:نشان دهنده فردی بی توجه به ظاهر خود است.


جوراب خیلی کوچک:نشان دهنده فردی وسواسی و حساس است.
سایر عوامل
علاوه بر عوامل ذکر شده، عوامل دیگری نیز می توانند در این تست مورد توجه قرار گیرند. به عنوان مثال:

جوراب های کهنه و کثیف:نشان دهنده فردی بی توجه به خود و اطرافیان است.
جوراب های نامرتب:نشان دهنده فردی بی نظم و شلخته است.
جوراب های هماهنگ با لباس:نشان دهنده فردی خوش سلیقه و شیک پوش است.
جوراب های ضخیم و سفتی
بررسی ها نشان می دهند افرادی که از جوراب های ضخیم و سفتی استفاده می کنند اغلب افرادی بسیار حساس و زودرنج هستند که با کوچکترین مسائل واکنش شخصیتی و روحیشان را لو می دهند.

جوراب های نازک و کوتاه
افرادی که از جوراب های نازک و کوتاه با رنگ های شاد استفاده می کنند افراد بذله گو و شوخ طبعی هستند که در زندگی فقط بیشتر به دنبال برآورده شدن خواسته ها و نیازهای خود هستند.

رنگ های تیره
افرادی که رنگ های تیره، سرمه ای، مشکی برای جوراب های خود استفاده می کنند افرادی هستند که هر چند وقت یکبار دچار افسردگی می شوند و تلاش های زیادی را در زندگی برای گذراندن زندگی روزمره خود دارند این افراد افرادی مهربان هستند و اغلب در اجتماعی حضورهای پررنگی از خود نشان می دهند.

منبع:مشاوره ازدواج-جورابها شما نشان دهنده نوع شخصیت شما



:: برچسب‌ها: شخصیت , تست شخصیت شناسی , شخصیت شناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مفهوم لجاجت
واژه ی لجاجت به مفهوم تکرار عمل و استمرار آن در صورتی است که مطابق میل و خواسته ی فرد نباشد، مثلا مردی دوست ندارد وقتی وارد منزل می شود همسر خود را با لباس و سر و وضع ژولیده ببیند، اما خانم پیوسته سر و وضع نامرتبی دارد و به خواسته ی شوهر توجهی نمی کند، یا خانمی دوست ندارد وقتی شوهر از بیرون وارد خانه می شود سریع به سراغ روزنامه خواندن یا تماشای تلویزیون برود بلکه می خواهد شوهرش دقایقی را به گوش سپردن و توجه کامل به حرف های او اختصاص دهد و گوش شنوا و مونسی برای درد دل های خانم باشد.

البته لازم به ذکر است که به اصرار، پافشاری و تکرار خواسته ای که مورد درخواست، احقاق حقی باشد لجاجت نمی گویند؛ به عنوان نمونه پافشاری بر انجام کار شایسته یا تاکید بر انجام ندادن عمل ناشایست، لج بازی و لجاجت نیست. لجاجت در واقع اصرار ورزیدن بر کار ناصحیح یا حرف اشتباه و به دور از منطق است که شخص مبتلا به آن پیوسته با بهانه جویی های مختلف در صدد لج بازی بر می آید.

علائم و آثار لجاجت
این صفت ناهنجار در شخصیت برخی از مردها و زن ها ابعاد گسترده ای دارد و به صورت متنوعی در اشخاص مبتلا، بروز و ظهور می کند.

برخی از علائم و آثار لجاجت عبارتند از:
الف) بدبینی و بی اعتمادی

لج بازی با دیگران در صورت تکرار و تداوم، رفته رفته شخص مبتلا را به سمت اختلال در نیروی شناخت سوق می دهد و در نهایت موجب بی اعتمادی او به دیگران می شود.

ب) پرخاشگری

یکی از آثار قطعی و اجتناب ناپذیر لجاجت، رفتار خشن و توأم با پرخاشگری است؛ زیرا شخص لجوج نسبت به دیگران احساسات منفی دارد و پیوسته در صدد تلافی و تخلیه ی احساسات منفی خود است. از این رو- به شکل ناخودآگاه – در معرض پرخاشگری و تهاجم لفظی قرار می گیرد.

پ) کاهش ابهت و احترام

لجاجت با دیگران کم کم شخصیت فرد لجوج را تنزل می دهد و سست می کند و در نتیجه ابهت شخص در نگاه اطرافیان کم رنگ می شود. از دیدگاه قرآن کریم هم، برخورد لجاجت آمیز و ایجاد نزاع با دیگران یکی از عوامل کم شدن قدرت و اقتدار انسان معرفی شده است.

«… و لاتنازعوا فتغشلوا و تذهب ریحکم…» (مسیر اختلاف و ستیزه جویی را برنگزینید تا نیروی شما سست شده و از نفوذتان کاسته شود.)

ت) سلب کنترل در گفتار و رفتار

لجاجت رذیله ای است که وقتی در شخصیت انسان جا پیدا می کند موجب از بین رفتن کنترل عقلانی و اندیشیدن صحیح می شود. در واقع لجاجت به منزله ی حجاب بزرگ و صخیمی بر اندیشه ی آدمی است و اجازه درست فکر کردن را به او نمی دهد. در تعبیر زیبا و گویای امام علی (ع) آمده است: «لا مرکب أجمع من اللجاج» (هیچ مرکبی سرکش تر از لجاجت نیست.)

با دقت در این جمله ی امام می توان فهمید که حین بروز لجاجت، انسان در واقع سوار بر مرکب افسار گریخته و بدون مهاری است که احتمال دارد صاحب خود را به سوی هر نوع مهلکه و آسیبی بکشاند.

ث) بی تدبیری (سوء مدیریت)ن

یکی دیگر از علائم آشکار لجاجت، از دست رفتن مدیریت و توان اداره ی امور زندگی به شکل صحیح است. در تعبیر شیوای امام علی علیه السلام می خوانیم: لیس لللجوج تدبیر» (انسان لج باز تدبیر ندارد). راز اصلی از دست رفتن تدبیر و مدیریت در شخص لجوج، انجام اعمالی است که برخلاف عقل اوست؛ به تعبیر دیگر لجاجت به شخص لجوج اجازه نمی دهد رفتار و گفتار حساب شده و عقلانی داشته باشد. از این رو فرد با پیروی از هوای نفس و غریزه ی انتقام جویی منفی طوری رفتار می کند و طوری حرف می زند که صرفا برنده ی میدان باشد و طرف مقابل خود را بیازارد و ناخشنود کند.

منبع:مشاوره ازدواج-لجبازی و لجاجت بین همسران



:: برچسب‌ها: لجبازی , لجاجت با همسر , لجاجت ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج مجدد یک تصمیم مهم در زندگی است که می تواند چالش برانگیز باشد. پس از یک طلاق یا از دست دادن همسر، افراد ممکن است نیاز به کمک برای مقابله با احساسات و چالش های جدید داشته باشند. مشاوره ازدواج مجدد می تواند یک منبع ارزشمند برای افراد در این دوران باشد.

مزایا
مشاوره ازدواج مجدد می تواند مزایای زیادی داشته باشد، از جمله:

کمک به افراد برای مقابله با احساسات:مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا احساسات خود را در مورد طلاق یا از دست دادن همسر پردازش کنند. این می تواند شامل غم، خشم، گناه و احساس تنهایی باشد.
کمک به افراد برای درک خود و نیازهای خود:مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا نیازها و خواسته های خود را بهتر درک کنند. این می تواند به آنها کمک کند تا یک شریک مناسب را پیدا کنند و یک رابطه سالم ایجاد کنند.
آموزش مهارت های ارتباطی و حل مسئله:مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا مهارت های ارتباطی و حل مسئله خود را بهبود بخشند. این می تواند به آنها کمک کند تا درگیری ها را به طور سالم حل کنند و یک رابطه قوی ایجاد کنند.
کمک به افراد برای ایجاد یک رابطه سالم:مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا یک رابطه سالم و پایدار ایجاد کنند. این شامل ایجاد اعتماد، احترام و تعهد است.
معایب
مشاوره ازدواج مجدد نیز می تواند معایبی داشته باشد، از جمله:

هزینه:مشاوره ازدواج مجدد می تواند گران باشد.
زمان:مشاوره ازدواج مجدد زمان بر است.
تعهد:مشاوره ازدواج مجدد یک تعهد است. افراد باید مایل به شرکت در جلسات و انجام تکالیف باشند.
مشاوره ازدواج مجدد می تواند یک منبع ارزشمند برای افراد در حال ازدواج مجدد باشد. مزایای بالقوه مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا یک رابطه سالم و پایدار ایجاد کنند.

کمک به افراد برای مقابله با احساسات
طلاق یا از دست دادن همسر می تواند احساسات شدیدی مانند غم، خشم، گناه و تنهایی ایجاد کند. مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا این احساسات را پردازش کنند و راه هایی برای کنار آمدن با آنها پیدا کنند.

کمک به افراد برای درک خود و نیازهای خود
طلاق یا از دست دادن همسر می تواند باعث شود که افراد احساس کنند که کنترل زندگی خود را از دست داده اند. مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا خود را بهتر درک کنند و نیازهای خود را شناسایی کنند. این می تواند به آنها کمک کند تا یک شریک مناسب را پیدا کنند و یک رابطه سالم ایجاد کنند.

آموزش مهارت های ارتباطی و حل مسئله
روابط موفق بر ارتباط و حل مسئله سالم مبتنی است. مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا مهارت های ارتباطی و حل مسئله خود را بهبود بخشند. این می تواند به آنها کمک کند تا درگیری ها را به طور سالم حل کنند و یک رابطه قوی ایجاد کنند.

کمک به افراد برای ایجاد یک رابطه سالم
مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا یک رابطه سالم و پایدار ایجاد کنند. این شامل ایجاد اعتماد، احترام و تعهد است.

چالش های ازدواج مجدد
ازدواج مجدد می تواند یک تجربه بسیار رضایت بخش و پربار باشد. با این حال، مانند هر رابطه جدید، چالش هایی نیز وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. برخی از چالش های رایج ازدواج مجدد عبارتند از:

مدیریت انتظارات:ازدواج مجدد می تواند یک تجربه بسیار متفاوت از ازدواج اول باشد. مهم است که انتظارات واقع بینانه داشته باشید و بدانید که ازدواج دوم به احتمال زیاد بدون چالش نخواهد بود.
تطبیق دادن خانواده ها:اگر هر یک از شما فرزندانی از ازدواج قبلی خود دارید، باید یاد بگیرید که چگونه خانواده های خود را با هم هماهنگ کنید. این می تواند یک چالش دشوار باشد، اما با ارتباط و همکاری می توان بر آن غلبه کرد.
غلبه بر گذشته:اگر یکی از شما از ازدواج قبلی خود آسیب دیده است، مهم است که قبل از ازدواج مجدد بر این آسیب ها غلبه کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است این آسیب ها به ازدواج دوم شما سرایت کند.
ارزیابی مجدد اولویت ها:ازدواج مجدد می تواند منجر به تغییر اولویت های شما شود. مهم است که با همسر جدید خود در مورد ارزش ها و اهداف خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که با هم همسو هستید.
در اینجا چند نکته برای غلبه بر چالش های ازدواج مجدد آورده شده است:
با همسر جدید خود صریح و صادق باشید.مهم است که در مورد انتظارات، احساسات و نگرانی های خود با یکدیگر صحبت کنید.
برای مشاوره ازدواج اقدام کنید.یک مشاور ازدواج می تواند به شما کمک کند تا چالش های ازدواج مجدد را مدیریت کنید و یک رابطه سالم و رضایت بخش ایجاد کنید.
به خودتان و همسر جدیدتان زمان بدهید.ازدواج مجدد به زمان و تلاش نیاز دارد. صبور باشید و انتظار نداشته باشید که همه چیز فوراً عالی شود.
اگر شما یا کسی که می شناسید در حال برنامه ریزی برای ازدواج مجدد هستید، مهم است که از چالش های احتمالی آگاه باشید. با آماده سازی و حمایت، می توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

منبع:مشاوره ازدواج-مشاوره ازدواج مجدد



:: برچسب‌ها: ازدواج مجدد , مشاوره ازدواج , مشاوره ازدواج مجدد ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

دختر در ازدواج پیش قدم شود؟ خواستگاری دختر از پسر و چالش های آن

خواستگاری به عنوان مقدمه زندگی مشترک و پیشنهاد ازدواج، بخش مهم و خاطره انگیز زندگی هر پسر و دختری است.

لحظه ای که در سریال ها، رمان ها و خاطرات پدر و مادران مان به عنوان لحظه ای هیجان انگیز که نفس در سینه حبس می شده، یاد می شود!

ارزش ها و نگرش های مربوط به خاستگاری از گذشته تا به اکنون دستخوش تغییرات زیادی شده.

خواستگاری سنتی که در گذشته مرسوم بود، خانواده داماد و عروس با هماهنگ کردن یک وقت مناسب و با جمع بزرگ خانواده و فامیل صورت می گرفت.

دختر در ازدواج پیش قدم شود؟
نگرش قبلی به خواستگاری نیز با نگرش امروزی، دنیایی تفاوت دارد: ” خواستگار باید پاشنه درو از جا بکنه! دختر نباید همون بار اول بله رو بگه و…! ”

در روش خواستگاری مدرن، که دختر و پسر نقش اصلی را برعهده دارند، بعد از مدتی آشنایی در دانشگاه، محل کار، فضای مجازی و… و ایجاد یک رابطه عاطفی موضوع را با خانواده ها در جریان می گذارند.

عده ای از افراد، به ویژه آن هایی که به برابری کامل نقش های زن و مرد اعتقاد دارند، با انتقاد از انتخاب کننده بودن مردها، معتقدند خواستگاری پسر از دختر یک محدودیت برای خانم ها به شمار می رود.

اکنون این موضوع که آیا دختر در ازدواج پیش قدم شود یا نه به یک چالش اساسی تبدیل شده که مخالفان و موافقان خود را دارد.

وقتی دختر پیشنهاد ازدواج را مطرح می کند…

درصورتی که دختر در ازدواج پیش قدم شود، آگاهی او از پیامدهای احتمالی ناخواسته می تواند کمک کننده باشد و آمادگی بیشتری برای برخورد با این شرایط به او بدهد.

از جمله این پیامدهای احتمالی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
احساس تحقیر شدن بعد از شنیدن جواب منفی
شنیدن جواب رد در خواستگاری چه از طرف دختر و چه پسر، احساس ناخوشایندی به همراه دارد.

از یک سو نرسیدن به خواسته قلبی برای ازدواج با فرد موردعلاقه مان سخت است و از سویی دیگر شندین جواب رد معانی ضمنی منفی در پشت خود دارد.

این احساس تحقیر شدن، ناکامل و ناخواستنی بودن در دخترها به دلیل روحیه حسساس، ظرافت و شکنندگی بیشتری که دارند، تجربه ای به مراتب تلخ تر است.

سرزنش دیگران
پیش قدم شدن دختر در ازدواج در شرایطی فعلی که برای این سبک از ازدواج فرهنگ سازی نشده و در شمار موضوعات تابو قرار می گیرد، حتی اگر به ازدواج نیز ختم شود دردسرهایی دارد.

سرزنش شدن از سوی همسر در میان بحث و کشمکش و شنیدن این جمله که ” تو بودی که منو می خواستی و بهم پیشنهاد ازدواج دادی ” برای هیچ زنی خوشایند نیست.

بنابراین تا زمانی که پیش قدم شدن دختر در ازدواج قبیح شمرده می شود، سرزنش یا تحقیر شدن نیز از پیامدهای احتمالی آن خواهد بود.

البته دختر می تواند از طریق یک واسطه این موضوع را مطرح کند.

رابطه ناخواسته با فرد متاهل
راهکارهای پیشنهاد ازدواج دختر به پسر
راهکارهای پیشنهادی برای دخترهایی که پیشنهاد ازدواج می دهند

اینکه در ازدواج دختر پیش قدم شود یا پسر، مهم است. اما موضوع مهم تر از آن گزینه ای است که برای پیشنهاد ازدواج انتخاب می کنیم.

سوال این است که اگر دختری به درستی انتخاب و معیارهای خود باور داشته باشد بهترین تصمیم در این شرایط چیست؟ پا گذاشتن روی غرور یا احساس؟

آیا باید صرفا بخاطر یک سنت قدیمی روی احساس خود پا بگذارد و در حسرت عشق اول خود ، مجرد بماند یا کنار مردی دیگر زندگی کند؟

و یا اینکه روی غرور خود پا بگذارد و خواسته قلبی خود را مطرح نماید؟

وقتی دختر در ازدواج پیش قدم می شود، در نظر گرفتن موارد زیر کمک کننده است.

خواستگاری کردن یک دختر را به جلف بودن، پررویی یا بی حیا بودن او تعبیر نکنید.
اگرچه این موضوع از نظر فرهنگی چندان مرسوم نیست اما پیشنهاد ازدواج یک دختر همان معنایی را می دهد که یک پسر مطرح می کند.

منبع:مشاوره ازدواج-خواستگاری توسط دختران



:: برچسب‌ها: ازدواج , پیشنهاد ازدواج دختر به پسر , خواستگاری ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

عاشق شدن پیش از ازدواج یا پس از آن؟ یکی از دغدغه های یک فرد مجرد این است که آیا باید اول عاشق شد و بعد ازدواج کرد و یا اول ازدواج کنیم و پس از آن عشق خود به خود به وجود می آید؟

عاشق شدن پیش از ازدواج
بسیاری از زوج ها را دیده ایم که با وجود عشق زیادی که نسبت به یکدیگر داشته اند، پس از ازدواج رابطه سردی را تجربه می کنند یا حتی ازدواج آن ها به جدایی می رسد؛ در حالی که زندگی مشترکِ دختر و پسری که به صورت سنتی و بدون علاقه ی قبلی، ازدواج کرده اند بسیار موفق و شاد است.

در این مقاله قصد داریم، در مورد عشق قبل از ازدواج و بعد از ازدواج صحبت کنیم و علت هایی که می تواند روی پایداری یا عدم پایداری ازدواج موثر باشد.

انواع عشق از دیدگاه روانشناسی
عشق یک مفهوم انتزاعی است و توصیف آن با کلمات بسیار دشوار است و در واقع هیچ نظریه یکتا و عمومی در مورد ماهیت عشق وجود ندارد و هر فرد دیدگاه متفاوتی نسبت به آن دارد. یکی از نظریه های مهم در این مورد که عشق را به ۸ نوع متفاوت دسته بندی می کند، نظریه مثلثی عشق یا نظریه استنبرگ است.

از نظر استنبرگ عشق از سه مولفه مهم و اساسی تشکیل می شود که هر ترکیبی از این مولفه ها یک نوع از عشق را به وجود می آورد. این سه مولفه عبارتند از:

صمیمیت
به ساده ترین بیان، صمیمیت به معنی احساس نزدیکی و پیوند بین دو نفر و در میان گذاشتن خصوصی ترین و عمیق ترین احساسات و افکارشان با هم است.

اشتیاق و شور جنسی
این مولفه بیانگر اشتیاق و تمایل جنسی نسبت به فرد مقابل می باشد.

تعهد
این مولفه به این معنی است که فرد خود را در برابر طرف مقابل مسئول می دانند و در پستی و بلندی ها به او وفادار و متعهد باشد. حتما آنالیز سن ازدواج را انجام دهید.

عاشق شدن قبل از ازدواج
سایت مشاوره ازدواج
۸ دستاورد مثلت عشقی
همان طور که گفته شد، از دیدگاه استنبرگ این سه مولفه شبیه راس های یک مثلث هستند و ترکیب و میزان هر کدام نوعی عشق را به وجود می آورد. ۸ ترکیب این سه مولفه به صورت زیر می باشد.

۱-فقدان عشق:
زمانی که مولفه های سه گانه عشق در بین دو فرد بسیار کم رنگ و ضعیف باشد یا اصلا وجود ندارد، حالت فقدان عشق ایجاد می شود. این نوع ارتباط معمولا بین دو فرد مثل همکار که روابط رسمی دارند وجود دارد و برای یک زندگی زناشویی بسیار خطرناک می باشد.

۲- شیفتگی (دلباختگی):
در این نوع عشق فقط مولفه شور و اشتیاق وجود دارد. فرد در این حالت به صورت افراطی جذب فرد مقابل می شود و در ذهن خود از او شخصی ایده آل می سازد، بدون این که صمیمیت و تعهدی وجود داشته باشد. این نوع عشق به خاطر برانگیختگی روانی و فیزیولوژی ایجاد می شود و بعد از وصال می تواند پایان گیرد و حتی به نفرت تبدیل شود.

۳- دوست داشتن:
زمانی که صرفا مولفه صمیمیت وجود دارد و بین دو فرد احساس همدلی، رفاقت، نزدیکی و هیجانات مثبتی وجود دارد که با اشتیاق جنسی و تعهد همراه نیست. این حالت مانند رابطه عمیق دو دوست صمیمی می باشد.

۴- عشق پوچ (تهی):
عشق پوچ زمانی به وجود می آید که مولفه های صمیمیت و شور وجود ندارد و فقط تعهد در میان است. زوج هایی که رابطه عاطفی و هیجانی خود را از دست داده اند، به هم عادت کرده اند و یا به دلیلی مثل فرار از تنهایی با هم می مانند، این حالت را تجربه می کنند.

۵- عشق رمانتیک:
ترکیب صمیمیت و اشتیاق که دو جنبه جذابیت فیزیکی و عاطفی را در بر می گیرد، عشق رمانتیک را می سازد. در این نوع عشق طرفین نسبت به هم احساس نزدیکی و پیوند می کنند و بدون ترس از قضاوت و یا طرد شدن در مورد عقاید و افکار و احساسات خود صحبت می کنند و همچنین اشتیاق و شور در این ارتباط وجود دارد. این ارتباط به دلیل عدم تعهد می تواند دوام کمی داشته باشد.

منبع:مشاوره ازدواج-عاشق شدن قبل از ازدواج خوب است یا بد؟



:: برچسب‌ها: ازدواج , عشق بعد از ازدواج , انواع عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

رابطه با همسر قبل از ازدواج؛ تجربه آموزی یا آسیب پذیری؟

” ازدواج مثل هنداونه سر بسته ست، تا باهاش زیر یه سقف زندگی نکنی از جیک و پوک اخلاقاش چیزی دستت نمیاد!

حداقل کاری که میشه انجام داد اینه که قبل ازدواج تو مراحل دوستی، آشنایی و نامزدی خوب همدیگرو بشناسید و باهم باشید!”

رابطه با همسر قبل از ازدواج، موضوعی است که هر کدام از ما اعتقادت خاص خودمان را داریم.

رابطه با همسر قبل از ازدواج
تجربه آموزی یا آسیب پذیری؟

این روابط که به هرگونه روابط ( بخصوص رابطه جنسی ) بین دو نفری که هنوز با هم ازدواج نکرده اند، اشاره دارد اکنون از مقبولیت بالایی برخوردار است.

اینکه شما مخالف یا موافق سرسخت رابطه با همسر قبل از ازدواج باشید، یک اعتقاد اساسی است که تحت تاثیر گذشته خودتان، پدر و مادرتان و حتی جنسیت تان قرار دارد.

رابطه با همسر قبل از ازدواج

هدف رابطه با همسر قبل از ازدواج
موضوع مهم در برقراری رابطه با همسر قبل از ازدواج، هدف و انگیزه این رابطه است که می توان در قالب دسته بندی زیر تعریف نمود:

رابطه عاطفی: این رابطه که با هدف صمیمت و تجربه عشق قبل از ازدواج صورت می گیرد بخصوص برای افرادی که به علاقه و عشق قبل از ازدواج معتقدند، اهمیت ویژه ای دارد.
رابطه اجتماعی: در این رابطه معمولا شناخت همسر و خانواده او و آگاهی از فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر، هدف اصلی برقراری رابطه است.
رابطه جنسی: رابطه جنسی قبل از ازدواج که اغلب با قصد شناخت سلیقه های جنسی یکدیگر شروع گردد معمولا به لذت گرایی ختم می شود.
صرف نظر از درست یا غلط بودن این دیدگاه، چگونه می توانیم قبل از ازدواج در جریان رابطه با همسرمان به شناخت دقیق ویژگی های مثبت و منفی او دست یابیم؟

همه چیز درباره رابطه جنسی با همسر پیش از ازدواج
رابطه جنسی با همسر که بعد از ازدواج یک موضوع با اهمیت و بخش مهمی از زندگی مشترک و رضایت از زندگی را تعیین می کند، رابطه زناشویی نامیده می شود.

این رابطه اگر قبل از ازدواج شکل گیرد، تحت عنوان رابطه پیش از ازدواج، رابطه ای از روی عدم کنترل غریزه جنسی، رفع کنجکاوی و حتی هوس بازی از آن یاد می شود.

منبع:مشاوره ازدواج-رابطه قبل از ازدواج را کنترل کنیم



:: برچسب‌ها: ازدواج , دوستی با جنس مخالف , رابطه قبل ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

ازدواج با وجود مخالفت خانواده و وقتی همه ساز مخالف می زنند! بین مادر و پدر عزیزم و عشقم کدام را انتخاب کنم؟ میدانم فرزندم همسر اشتباهی را برای خود انتخاب کرده است و من از او خوشم نمی آید.برای او چه رویا پردازی هایی کرده بودم! این جملات آشنایی است که در این وضعیت گفته می شود.

مخالفت خانواده با ازدواج
” از وقتی یادم میاد من حتی تو انتخاب یه دکوری برای خونه نظرم ارزش نداشته چه برسه تصمیم برای ازدواج با کسی که خودم انتخاب کردم.

خانواده م نمی خوان باور کنن که منم بزرگ شدم و حق دارم برای زندگیم تصمیم بگیرم.

پدر و مادرم با ازدواجم مخالفن، میگن هنوز زوده برات، ما اون دختر و خانواده ش نمی شناسیم، صبر کن شرایطتت بهتر شه خودمون برات بهترین زن رو انتخاب می کنیم!

نمی دونم چی کار کنم. نه جرئت اینو دارم که از حق خودم دفاع کنم و نه می تونم از عشقم دست بکشم.

سایت مشاوره ازدواج
ازدواج با وجود مخالفت خانواده
نمی دونم باید کدوم انتخاب کنم؟
خانواده ام یا کسی که واقعا دوستش دارم ؟

سوال یک جوان از بخش کامنت ها
ازدواج مهم ترین تصمیم زندگی هرفرد و پیوند میان دو خانواده است.

این آغاز باهم بودن، اگر با رضایت و پذیرش خانواده ها صورت گیرد می تواند دلپذیرتر و توام با آرامش و رضایت باشد.

در شرایطی هم که خانواده ها به این وصلت رضایت ندهند و ساز مخالف بزنند، ازدواج اگر هم به سرانجام برسد، با تلخی و تنش همراه است.

درگذشته که ازدواج سنتی، پیوند خویشاوندی و انتخاب خانواده ها حرف اول را می زد، چالش اصلی ازدواج اجباری بود.

در حالی که چالش ازدواج اجباری کم رنگ شده اما چالش و دغدغه شایع جوان ها ازدواج اختیاری با وجود مخالفت خانواده ها است.

شاید مانند نمونه بالا، در نگاهه اول افراد به انتخاب فکر کنند. انتخاب میان خانواده و کسی که شیفته او هستند.

مسلما انتخاب میان خانواده، یا معشوق نه تنها انتخابی سخت، بلکه انتخابی نادرست در پایان راه است.

مشاور چه کمکی می کند؟
فردی متخصص و بی طرف که کمک می کند فرزند شما تصمیم درستی بگیرد و از سویی اگر زوجی برای پسر و یا دختر مناسب است، به مادر و پدر کمک می کند تا درست تصمیم بگیرند.

منبع:مشاوره ازدواج-ازدواج با وجود ناراضی بودن خانواده



:: برچسب‌ها: مخالفت خانواده در ازدواج , ازدواج , ازدواج فرزند ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

بسیاری از والدین بر این باورند که اختلاف سنی برای دختران و پسران به منظور ازدواج الزامی است. این بحث درست است اما آنان این نکته را در نظر نمیگیرند که اختلاف سنی در ابتدا برای همگان مشکل ساز نیست به این معنی که بسیاری از زوجین در سال های اخیر با اختلاف سنی کم و یا با سنی یکسان ازدواج کرده و زندگی خوشی را تجربه کرده اند اما بعضی نیز با همین شرایط دچار مشکل می شوند درواقع این موضوع بسته به بلوغ فکری و آن خواست فرد از زندگی دارد و شرایط فکری زوجین است که وضعیت زندگی و شرایط آن را رقم می زند.

سن کم دختر در ازدواج
اما شرایط و آمار نشان می دهد که اختلاف سنی زیاد همواره مشکل ساز بوده است.

طرز تفکر و همچنین عقیده ی آنان بسیار متفاوت است و هنگامی که چند سالی از زندگی بگذرد، این اختلافات با توجه به انگیزه زندگی آنان که فرد بزرگتر حال و حوصله کاری نداشته و فرد کوچکتر خواهان شادی و تفریح است ، نمایان می شود.

اصولاً در این موارد دختران بسیار کوچک تر بوده و مردان با سن زیاد انتخاب می شوند!

جالب است بدانید که در قدیم، همواره عقیده بر این بوده است که دختران با سنین کم می بایست با پسرانی بالغ و با سنین بالا ازدواج کنند اما هر چه جلوتر آمدیم این اختلاف کمتر شده و زندگی ها بهتر شده است. زیرا اختلاف سنی کم فاصله طرز تفکر کمتر را در بر داشته و زندگی ها زیبا تر خواهند شد.

فرصت یا تهدید سن کم دختر در ازدواج
ازدواج دختر در سن کم، موضوعی که در گذشته یک رسم و سنت بوده، امروزه به یک چالش تبدیل شده است. اکنون سن کم دختران در ازدواج مخالفان و موافقانی دارد که هر گروه دلایل خاص خود را عنوان می کنند.

عده ای سن کم دختر در ازدواج را یک فرصت می دانند:

همراه با شوهرت جوانی می کنی، از زندگی جلو می فتی، کمتر درگیر رابطه قبل ازدواج و شکست روحی می شی و…

عده ای دیگر نیز این شرایط را یک تهدید و خشونت علیه زنان به شمار می آورند: ” دختری که نمی تونه از نظر قانونی گواهی نامه رانندگی بگیره و جاهای رسمی امضاء بزنه، چطور می تونه آماده مادر شدن و همسری کردن باشه؟”

سن کم دختر در ازدواج

ازدواج زودرس یا ازدواج در سن کم
ازدواج زودرس یا ازدواج در سن کم طبق تعریف به ازدواج قبل از ۱۸ سالگی گفته می شود که نوجوان، از نظر بلوغ جسمانی و شناختی_عاطفی به رشد کافی نرسیده است.

با تغییر سبک زندگی از حالت سنتی گذشته به زندگی مدرن، اکنون دیگران دختران تنها در نقش زن خانه دار و فردی که از نظر اقتصادی به پدر سپس به همسر خویش وابسته است، قرار ندارد.

امروزه همراه با افزایش سطح تحصیلات و افزایش میزان شاغل بودن دخترها، شاهد بالا رفتن سن ازدواج دختر و پسر هستیم.

با این وجود همچنان عده ای از دخترها به دلایل مختلف، در سن کم وارد خانه بخت می شوند.

منبع:مشاوره ازدواج-ازدواج سن کم چه عواقبی دارد؟ معایب و مزایا



:: برچسب‌ها: سن ازدواج , سن دختر در ازدواج , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

پوشش دختر و نظر پسر و گاهی شنیده اید که پوشش برام مهم نیست؛ ذات انسان ها مهم تره. اگه عاشق دختری باشم که از نظر فکری با هم تفاهم داشته باشیم به سلیقه ش تو لباس پوشیدن هم احترام می ذارم…”

برای من پوشش دختری که قراره باهاش ازدواج کنم خیلی مهمه، مسلما لباس آدم ها نشان دهنده نوع فرهنگ، اعتقادات مذهبی و سبک زندگی خانواده هاشون هست.

من فکر می کنم آدم ها با لباس، خودشون رو بیرون معرفی می کنن. خانواده م هم به این موضوع حساس هستن و براشون مهمه من با دختری ازدواج کنم که از نظر نوع پوشش با هم سنخیت داشته باشیم”

پوشش دختر و نظر پسر
معمولا اولین چیزی که باعث جلب نظر و کشش پسر نسبت به یک دختر می شود، ظاهر اوست.

ظاهر شامل زیبایی صورت، اندام، نوع آرایش و نوع پوشش است.

این موضوع یعنی اهمیت ظاهر در گیرایی و کشش جنس مخالف، برای خیلی از افراد به یک دغدغه فکری تبدیل شده.

در سال های اخیر شاهد تنوع در نوع پوشش دخترها در جامعه هستیم.

اما نوع پوشش تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟ و پوشش دختر تا چه حد در نظر پسرها با اهمیت و تعیین کننده است؟

از جمله عوامل تاثیرگذار در انتخاب نوع پوشش دختر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

خانواده
مد جامعه
اعتقادات مذهبی
دوستان
الگوهای رسانه ای
آیین نامه ها و قوانین تعیین کننده پوشش
پوشش دختر و نظر پسر در مورد حجاب ازدواج
دخترهای جذاب از نظر پسرها چه تیپ و پوششی دارند؟
ممکن است برای عده ای از پسرها چادری بودن یا محجبه بودن از مهم ترین ملاک های انتخاب همسر و ازدواج باشد و برای عده ای خیر.

آن چه که در خصوص پوشش دختر و نظر پسر می توان با اطمینان بیشتری مطرح نمود عبارت است از:

آراستگی یا شلختگی
زیبایی و آراستگی ظاهری و تمییز بودن از نظر پسرها یک ویژگی مثبت و زنانه تلقی می شود، در مقابل پسرها، ژولیده بودن یا بی توجهی یک دختر به آراستگی خود در دوران قبل و بعد از ازدواج را نمی پسندند.

ظاهری دخترانه در مقابل پوشش و تیپ پسرانه
دخترهایی که با نوع پوشش، آرایش مو و تیپ خاص خود تصویر مردانه ای از خود نشان می دهند، معمولا به طور ضمنی یا آشکار پیغام نارضایتی از جنسیت خود را به دیگران اعلام می کنند.

همچنین ممکن است این رفتارها ( موهای کوتاه زیر شال، سیگار کشیدن یا راه رفتن و حرف زدن پسرانه)، به غلط تعبیر به خودنمایی، تلاش برای آزادی بیشتر و نارضایتی از جنسیت را نشان دهد که در نظر پسرها چندان جذاب نباشد.

این موضوع بخصوص با در نظر گرفتن گرایش ذاتی انسان به جذب شدن نسبت به رفتارهای جنس مخالف، بیشتر قابل درک است.

آرایش غلیظ یا ملایم:
آرایش غلیظ می تواند نشان دهنده توجه افراطی به ظاهر باشد.

پسرها نسبت به آرایش غلیظ بخصوص در صورتی که به چهره یک حالت مصنوعی بدهد و یا لباس های پرزرق و برق که بیش از حد جلب توجه می کند یا نشان دهنده یک شخصیت سطحی و بی اعتماد به نفس است، گرایش کمتری نشان می دهند.

منبع:مشاوره ازدواج-اختلاف بر سر حجاب و پوشش در ازدواج



:: برچسب‌ها: حجاب , پوشش در ازدواج , پوشش دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

سوالاتی جلسات مشاوره قبل ازدواج

هر جوانی دختر و پسر فرقی نمی کند در هر صورت آرزو دارد که به ازدواج کردن بپردازد.

اما پیش از اینکه به این امر فکر کنند مرحله های متفاوتی را باید انجام دهند.

سوالاتی جلسات مشاوره قبل از ازدواج 1
اهمیت مشاوره قبل ازدواج
و یکی از این مرحله ها گفت و گو با شخص مقابل و سوال کردن سوال هایی از او می باشد.

پرسش های فراوانی در این رابطه مطرح می باشد ولی چند سوال پر اهمیت وجود دارد .

که باید از همسر آینده خود این سوالها را از او بپرسید.

در جلسه های مشاوره شایعترین دعواها پس از ازدواج به دلیل دو مسئله می باشد.

دعواهای رایج پس از ازدواج
یکی مسئله مالی و دیگری مسئله جنسی می باشد.
افرادی که قرار می باشد به ازدواج کردن بپردازند.

آیا مقدار تطابق خود را با زمینه های متفاوت زندگی می دانند؟
در رابطه با خرید کردن منزل و کارهای روزانه به چه صورت عمل خواهید کرد؟
آیا بچه هایی که در آینده قرار است وارد زندگی شما شوند در نظر می گیرید؟
در رابطه با تربیت کردن و بزرگ کردن آنها اطلاعی دارید؟
به این نکته توجه داشته باشید که فرقهایی که آنها را به پیش بینی کردن نپرداختیم.

می توانند زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد که فکر آن را هم نمی توانید بکنید.

همین داشتن تفاوت و اختلاف پیش از ازدواج می‌باشد .

که باعث تخریب شدن زندگی مشترک خواهد شد.

مطالب و مقالات سایت “مشاوره ازدواج” توسط تیم تخصصی مشاوران و روانشناسان تهیه و پشتیبانی شده است.

سوالاتی جلسات مشاوره قبل از ازدواج
سوالات مشاوره پس از ازدواج
پیش از ازدواج بکی از سوال های زیر را سوال کنید:

آیا شما تمایل دارید که بچه دار شوید؟
اگر تعیین شد که از طرف یکی از ما به بچه دارشدن قادر نخواهیم بود چه برخوردی خواهید کرد؟
به عقیده شما تعهد به زندگی چه می باشد؟
در هنگام خیانت از طرف خودتان نسبت به من چه واکنشی نشان خواهید داد؟

منبع:مشاوره ازدواج-سوالاتی جلسات مشاوره قبل از ازدواج



:: برچسب‌ها: مشاوره قبل از ازدواج , ازدواج , مشاوره ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

کوتاهی قد همسر تا چه میزان در رابطه و ازدواج موفق شما تاثیرگذار است؟ دلایل بروز مشکل در صورت کوتاه بودن قد زن و شوهر چیست و چگونه می توان این مشکلات را حل کرد؟

تاثیر کوتاهی قد در ازدواج
دختر و پسرهای مجرد در بحث ازدواج، معیارها و ملاک هایی از جمله کوتاهی یا بلندی قد همسر را برای انتخاب خود در نظر دارند که جز ویژگی های طاهری می باشد. قد یکی از ملاک های ظاهری نسبتا مهم است که هم دختران و هم پسران در انتخاب خود به آن دقت می کنند.

معمولا پسران تمایل به ازدواج با دختری دارند که قد کوتاه تری نسبت به آن ها داشته باشند و دختران نیز قد بلندی پسر را ملاکی برای انتخاب خود در نظر می گیرند. این مساله گاهی باعث می شود تا گزینه هایی که شرایط مناسب و ملاک های دیگر را داشته اند، به خاطر مساله قد کنار گذاشته شوند.

اما آیا صرفا بلندی یا کوتاهی قد ملاک و معیار مناسبی برای انتخاب است؟

ریشه و علت توجه به قد چیست؟
شاید این نکته برای شما جالب باشد که این مساله به هزاران سال پیش بر می گردد. یکی از ملاک های مهم در ازدواج، قدرت باروری بوده است و باور گذشتگان این بوده است که دختران قد بلند، قدرت باروری کم تری دارند، چون دیرتر به بلوغ می رسند، در نتیجه مردها برای ازدواج دخترانی با قد کوتاه تر را انتخاب می کردند.

همچنین قد بلند در پسران نشان دهنده قدرت، هوش و مردانگی بیشتر بوده است، بنابراین این باورها نیز می تواند دلیل محبوبیت مردان قد بلند نزد دخترها باشد. احتمالا این باورها از نسل گذشته به نسل های بعدی منتقل شده است.

این معیارها می تواند برای ازدواج پسرانی با قد کوتاه و دخترانی با قد بلند مشکلاتی ایجاد کند و انتخاب های آن ها را محدود سازد.

جالب است بدانید که مطالعات ژنتیکی نشان می دهد که قد پسر به مادرش و قد دختران به پدرش مرتبط است و مادران قد بلند با احتمال بیش تر پسری با قد کوتاه و یا متوسط خواهند داشت.

قد ایده آل مردان از دید خانم ها
معیار انتخاب ظاهری انتخاب دختران، بلند قد بودن مرد است. مردانی که قد کم تر از ۱۷۰ داشته باشند، کوتاه قد محسوب می شوند.

اما معیار انتخاب خانم ها اختلاف قدی مرد با آن ها است. ۷۰ درصد خانم ها تمایل به ازدواج با مردی قد بلندتر از خود نشان داده اند. درصد زیادی از خانم ها اختلاف قدی ۲۰-۱۵ سانتی متری را مناسب می دانند و درصدی نیز هم قد بودن را ترجیح می دهند.

قد همسر
مشاوره ازدواج
قد ایده آل خانم ها از دید آقایان
نتایج تحقیقات نشان می دهند که مردان ازدواج با زن کوتاه تر از خود را ترجیح می دهند. میانگین قدی که مردان برای انتخاب همسر ایده آل می دانند بین ۱۶۲ تا ۱۷۰ سانتی متر می باشد. البته تفاوت قدی زیاد نیز برای مردان نامطلوب است، آن ها اختلاف قدی بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر را ترجیح می دهند.

جالب است بدانید که مردان در این زمینه منعطف تر از خانم ها عمل می کنند. قد همسر برای خانم ها از اهمیت بالاتری برخوردار است و انعطاف کم تری در برابر آن نشان می دهند.

آمار طلاق بخاطر قد
بر اساس گزارشی که در سال ۱۳۹۸ منتظر شد آمار طلاق به موضوعاتی همچون، اقتصادی، خیانت، بی توجهی، شکستن خط قرمزها، دعوای مادر شوهر و مادر زن و اختلالات روان پرداخته شده است اما گزارش در مورد مشکلات ناشی از قد همسر حدود یک یا دو مورد بوده است که خانم یا آقا در جامعه مورد تمسخر قرار گرفته و این عدد بسیار ناچیز است.

منبع:مشاوره ازدواج-آیا همسران قد کوتاه مشکل سازند؟!



:: برچسب‌ها: ازدواج , قد همسر , کوتاهی قد در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

فاصله بین عشق و نفرت یک مرز کوچک بوده و تفاوت آن در یک اتفاق کوچک نمایان می شود.

کسی که فردی را عاشقانه دوست دارد لزومی ندارد که آن فرد هم او را دوست داشته باشد و این امر به همین دلیل باعث به وجود آمدن این داستان شده که جستجو برای یافتن فردی که همتیپ ما بوده و در همه موارد با ما اشتراک داشته باشد و در واقع ما را هم دوست داشته باشد ادامه دارد.

عشق یک طرفه سرگردانی میان بیم و امید
” تقریبا سه ماه میشه عاشق یکی از پسرای کلاسمون شدم، بعد از کلی کلنجار رفتن با خودم بلاخره موضوع رو بهش گفتم. اما اون گفت که هیچ حسی بهم نداره…

از وقتی همچین جوابی بهم داد خیلی دلشکسته و غمگین شدم، با این وجود بازم دوستش دارم و نمی تونم ازش دل بکنم.

از طرفی دنبال یه راهی ام که ازم خوشش بیاد و از طرف دیگه با خودم می گم اون پسره و جواب ردی که بهم داده حرف دلش بوده نه از روی ناز کردن و..”

سخنان نفری درگیر عشق یکطرفه
عشق ایده آل یا عشق دو طرفه در نظر همه ما رابطه ای است که در آن بده بستان عاطفی و صمیمیت و علاقه دوطرفه وجود داشته باشد.

با این وجود، عده ای از افراد علارغم میل یا خواست قلبی خود، درگیر عشق یک طرفه می شوند.

عشق یک طرفه را می توان رابطه ای توصیف نمود که در آن فرد با تمام وجود در دنیای ذهنی خود شیفته کسی است که به او چنین حسی ندارد.

در عشق یک طرفه بده بستان عاطفی صورت نمی گیرد به نحوی که یک طرف رابطه دائم در حال از خود گذشتگی بوده، بدون اینکه حتی انتظار از خودگذشتگی متقابل را داشته باشد.

عشق یک طرفه - عکس عاشقانه
عشق یک طرفه ممکن است به صورت مختلف تجربه شود :
عشق و علاقه زیادی که سال ها با صبوری و سکوت در دل پنهان می ماند.
عشق و علاقه یک طرفه در رابطه ای که در آن بی توجهی معشوق را تحمل می کند.
عشق یک طرفه در جریان رابطه ای که طرف مقابل به صورت تصنعی یا از روی ترحم به آن پاسخ می دهد.
عشق یک طرفه: از شناخت تا رهایی
شاید همه افراد در زندگی انقدر خوش شانس نباشند که عشقی متقابل از کسی که دوستش دارند را دریافت کنند. آیا تا به حال شده است در زندگی خود به شخصی علاقه داشته باشید که او اصلا از آن با خبر نبوده است یا حس متقابلی به شما نداشته است؟

در این قسمت در مورد عشق یک طرفه، نشانه های آن و دلیلی که باید از یک عشق یک طرفه دست بکشید را بیان خواهیم کرد.

منبع:مشاوره ازدواج-عشق باید یک خیابان دو طرفه باشد



:: برچسب‌ها: عشق , عشق دو طرفه , عشق یک طرفه ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مدت زمان دوره نامزدی و عقد
در کشور ما منظور از دوران نامزدی زمانی است که پسر از دختر به طور رسمی و خانوادگی خواستگاری می کند و قرار است با هم ازدواج کنند. از آن جا که دوران نامزدی یا دوران پیش از عقد، مرحله ای برای شناخت بهتر و بیش تر طرفین از یکدیگر است، این تصور پیش می آید که طولانی بودن این دوران بهتر است، اما باید گفت طولانی شدن دوران نامزدی می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

در این بخش در مورد مزایا و معایب طولانی یا کوتاه بودن دوران نامزدی و بهترین مدت زمان دوره نامزدی و عقد و راه کار کاهش مشکلات این دوران صحبت خواهیم کرد.

مدت زمان دوران نامزدی چقدر باید باشد؟ |زمان مناسب عقد
دوران نامزدی برای شناخت بیش تر زوجین و خانواده ها و همچنین آماده شدن برای مراسم ازدواج و مسئولیت پذیری در زندگی آینده است. بنابراین تصمیم گیرنده اصلی برای تعیین مدت نامزدی خود زوجین می باشند.

زوج باید در دوران نامزدی و پیش از عقد و ازدواج به شناخت کافی نسبت به هم رسیده باشند. از نظر روانشناسان زمان لازم برای رسیدن به شناخت کافی بین ۸تا ۹ ماه می باشد، البته این زمان باید به طور موثر و جدی حول شناخت طرفین از یکدیگر و صحبت کردن در مورد مسائل مهم باشد، در نتیجه دیدارهای زیادی باید در این بین صورت پذیرد.

بسته به نوع آشنایی و ازدواج دوران نامزدی می تواند کوتاه یا بلند شود. برای مثال در ازدواج های مدرن طرفین قبل از خواستگاری با یکدیگر در ارتباط هستند؛ اگر زمان دوستی و آشنایی طولانی بوده است و دو طرف به شناخت نسبی از هم رسیده اند، دوران نامزدی می تواند کوتاه تر باشد و اگر دوران دوستی طرفین کوتاه بوه است، می توانند دوران نامزدی را طولانی تر تعیین کنند.

در ازدواج سنتی که طرفین از قبل هیچ زمینه آشنایی و دوستی قبل از خواستگاری نداشته اند نیز، بهتر است دوره نامزدی بیش از ۶ ماه باشد تا در این مدت طرفین، شناخت نسبی از یکدیگر پیدا کنند و اخلاقیات و تفکرات یکدیگر را بشناسند تا عدم شناخت باعث بروز مشکلات بعد از ازدواج نگردد.

مدت زمان عقد تا عروسی و تعیین مدت دوره نامزدی
تعیین مدت دوره نامزدی | مدت زمان عقد تا عروسی
موارد مهمی که در تعیین طول دوره نامزدی مهم است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرایط مالی برای تعیین دوران عقد
در برخی موارد خانواده و عروس و داماد در پی خرید جهیزیه و تهیه مسکن و موارد لازم برای ازدواج هستند و به خاطر گرانی ها، ممکن است مشکلاتی به وجود آید. در این شرایط باید انعطاف پذیر بود و با همدلی و درک متقابل مشکلات پیش آمده را حل کرد و زندگی مشترک را با کمی تاخیر ولی با آرامش و عشق آغاز کرد.

منبع:مشاوره ازدواج-مزایا و معایب طولانی شدن یک رابطه



:: برچسب‌ها: دوران نامزدی , نامزدی طولانی , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اهداف ازدواجبسیار مشخص و واضح است. اهدافی چون احساس رضایت و رسیدن به آرامش درونی، لمس حس خوشبختی و همچنین آرامش حس جنسی به میزان متداول و از این دست اهداف می باشد و اهدافی چون به ازدواج به خاطر پول و یا تنها ارضاء میل جنسی و فرار از خانواده اهدافی پوچ بوده و سرانجامی خوش را در پی ندارد.

دستیابی به رفاه بیشتر با ازدواج
شرایط اقتصادی و سطح رفاه مالی در حال حاضر هم به عنوان انگیزه ازدواج و هم سد راه ازدواج تلقی می شود.

” من ۲۸ سالمه، کارمند یک شرکتم و درآمد نسبتا خوبی دارم اما ترجیح می دم فعلا مجرد بمونم، چون خانواده ها به ازدواج به چشم یک معامله اقتصادی نگاه می کنند.
من دوست ندارم فعلا از اهدافم دست بکشم و خودم رو در فشار مالی و مشکلات اقتصادی قرار بدم”

بسیاری از افراد ازدواج را مانعی بر سر راه پیشرفت شغلی و اقتصادی خود می دانند و معتقدند ازدواج باعث تحمل فشار اقتصادی، از دست دادن پس انداز مالی و دست کشیدن از بلندپروازی های مالی آن ها می شود.

در مقابل عده ای ازدواج را وسیله ای برای دست یابی به رفاه بیشتر، اتحاد و انگیزه ای برای ساختن یک زندگی غنی می دانند.

به هر حال ازدواج و تشکیل خانواده و به دنبال آن تولد فرزندان، همگی نیازمند صرف هزینه اقتصادی و روانی است.

معمولا نگاه صفر و صدی به ازدواج ( ازدواج به خاطر پول یا ازدواج نکردن بخاطر از دست دادن موقعیت های اقتصادی بهتر) مشکل ساز است.

marriange money ازدواج به خاطر پول، بازی با زندگی دیگران است
اما نگرش درست به ازدواج چیست؟
ازدواج به عنوان یک تصمیم منطقی در مقابل ازدواج به عنوان تصمیمی اقتصادی یا عاطفی چه پیامدها و مزیت هایی دارد؟

ازدواج به عنوان یک تصمیم عاطفی
معمولا افرادی که بعد از یک دوره دوستی یا دلدادگی تصمیم به ازدواج با یکدیگر را دارند به راحتی بسیاری از ملاک های مهم خود برای ازدواج را نادیده می گیرند.

یکی از این ملاک ها نیز رفاه اقتصادی یا شرایط مالی است که ممکن است افراد با تکیه بر عشق و علاقه به یکدیگر و نادیده گرفتن مشکلات پیش رو، از آن رد شوند.

این افراد ممکن است به دلیل ترس از برداشت منفی همسر آینده خود، ترس از اینکه از نظر او فردی مادی گرا محسوب شوند و یا به علت نگرانی از ایجاد ناراحتی و دلخوری، از صحبت درباره مسائل مالی خودداری کنند.

در مقابل عده ای نیز ممکن است به دلیل ترس از دست دادن محبوب و معشوق خود، با دروغ گفتن یا پنهان کاری به سوالات او پاسخ دهند.

در چنین شرایطی زندگی با محدودیت های مالی بخصوص برای فردی که سال های مجردی را در رفاه اقتصادی گذرانده می توان طاقت فرسا و مشکل ساز گردد.

در حالی که صحبت کردن با صراحت و البته با صداقت در مورد مسائل مالی، باعث روشن شدن انتظارات و داشتن یک چشم انداز منطقی از زندگی مشترک و آینده می گردد.

منبع:مشاوره ازدواج-سن مناسب ازدواج



:: برچسب‌ها: سن ازدواج , سن مناسب ازدواج , ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

اهداف ازدواجبسیار مشخص و واضح است. اهدافی چون احساس رضایت و رسیدن به آرامش درونی، لمس حس خوشبختی و همچنین آرامش حس جنسی به میزان متداول و از این دست اهداف می باشد و اهدافی چون به ازدواج به خاطر پول و یا تنها ارضاء میل جنسی و فرار از خانواده اهدافی پوچ بوده و سرانجامی خوش را در پی ندارد.

ازدواج به خاطر پول درست است یا نه؟
ازدواج یک تصمیم مهم در زندگی هر فرد است که باید با دقت و بررسی فراوان گرفته شود. یکی از عواملی که می‌تواند در تصمیم‌گیری برای ازدواج تأثیرگذار باشد، مسائل مالی است. در برخی موارد، افراد ممکن است به خاطر پول با یکدیگر ازدواج کنند. این مسئله می‌تواند عواقب مثبت و منفی داشته باشد.

دلایل ازدواج به خاطر پول
دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند افراد را به ازدواج به خاطر پول ترغیب کند. برخی از این دلایل عبارتند از:

نیاز مالی:برخی افراد ممکن است به خاطر نیاز مالی با یکدیگر ازدواج کنند. به عنوان مثال، فردی ممکن است به خاطر تامین هزینه‌های زندگی خود با فردی ثروتمند ازدواج کند.
جاه طلبی:برخی افراد ممکن است به خاطر جاه طلبی با یکدیگر ازدواج کنند. به عنوان مثال، فردی ممکن است به خاطر موقعیت اجتماعی و اقتصادی فرد دیگری با او ازدواج کند.
ترس از تنهایی:برخی افراد ممکن است به خاطر ترس از تنهایی با یکدیگر ازدواج کنند. به عنوان مثال، فردی ممکن است به خاطر بالا رفتن سن و ترس از تنهایی با فردی ازدواج کند که از نظر مالی وضعیت مناسبی دارد.
عواقب ازدواج به خاطر پول
ازدواج به خاطر پول می‌تواند عواقب مثبت و منفی داشته باشد. از جمله عواقب مثبت این نوع ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رفع مشکلات مالی:ازدواج به خاطر پول می‌تواند مشکلات مالی یکی از زوجین را برطرف کند. این امر می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی آنها کمک کند.
دسترسی به امکانات رفاهی بیشتر:ازدواج به خاطر پول می‌تواند به زوجین کمک کند تا به امکانات رفاهی بیشتری دسترسی داشته باشند. این امر می‌تواند زندگی آنها را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کند.
از جمله عواقب منفی ازدواج به خاطر پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم رضایت از زندگی مشترک:ازدواج به خاطر پول ممکن است باعث شود که یکی یا هر دو زوج از زندگی مشترک خود رضایت نداشته باشند. این امر می‌تواند منجر به مشکلات و اختلافات در زندگی آنها شود.
پایداری پایین زندگی مشترک:ازدواج به خاطر پول ممکن است باعث شود که زندگی مشترک آنها پایدار نباشد. این امر به این دلیل است که پایه‌های این نوع ازدواج بر عشق و علاقه بنا نشده است.
احساس گناه و شرمندگی:فردی که به خاطر پول با دیگری ازدواج می‌کند، ممکن است در طول زندگی احساس گناه و شرمندگی کند. این امر می‌تواند منجر به مشکلات روحی و روانی برای او شود.
دستیابی به رفاه بیشتر با ازدواج
شرایط اقتصادی و سطح رفاه مالی در حال حاضر هم به عنوان انگیزه ازدواج و هم سد راه ازدواج تلقی می شود.

” من ۲۸ سالمه، کارمند یک شرکتم و درآمد نسبتا خوبی دارم اما ترجیح می دم فعلا مجرد بمونم، چون خانواده ها به ازدواج به چشم یک معامله اقتصادی نگاه می کنند.
من دوست ندارم فعلا از اهدافم دست بکشم و خودم رو در فشار مالی و مشکلات اقتصادی قرار بدم”

بسیاری از افراد ازدواج را مانعی بر سر راه پیشرفت شغلی و اقتصادی خود می دانند و معتقدند ازدواج باعث تحمل فشار اقتصادی، از دست دادن پس انداز مالی و دست کشیدن از بلندپروازی های مالی آن ها می شود.

در مقابل عده ای ازدواج را وسیله ای برای دست یابی به رفاه بیشتر، اتحاد و انگیزه ای برای ساختن یک زندگی غنی می دانند.

به هر حال ازدواج و تشکیل خانواده و به دنبال آن تولد فرزندان، همگی نیازمند صرف هزینه اقتصادی و روانی است.

معمولا نگاه صفر و صدی به ازدواج ( ازدواج به خاطر پول یا ازدواج نکردن بخاطر از دست دادن موقعیت های اقتصادی بهتر) مشکل ساز است.

marriange money ازدواج به خاطر پول، بازی با زندگی دیگران است


اما نگرش درست به ازدواج چیست؟
ازدواج به عنوان یک تصمیم منطقی در مقابل ازدواج به عنوان تصمیمی اقتصادی یا عاطفی چه پیامدها و مزیت هایی دارد؟

ازدواج به عنوان یک تصمیم عاطفی
معمولا افرادی که بعد از یک دوره دوستی یا دلدادگی تصمیم به ازدواج با یکدیگر را دارند به راحتی بسیاری از ملاک های مهم خود برای ازدواج را نادیده می گیرند.

یکی از این ملاک ها نیز رفاه اقتصادی یا شرایط مالی است که ممکن است افراد با تکیه بر عشق و علاقه به یکدیگر و نادیده گرفتن مشکلات پیش رو، از آن رد شوند.

این افراد ممکن است به دلیل ترس از برداشت منفی همسر آینده خود، ترس از اینکه از نظر او فردی مادی گرا محسوب شوند و یا به علت نگرانی از ایجاد ناراحتی و دلخوری، از صحبت درباره مسائل مالی خودداری کنند.

در مقابل عده ای نیز ممکن است به دلیل ترس از دست دادن محبوب و معشوق خود، با دروغ گفتن یا پنهان کاری به سوالات او پاسخ دهند.

در چنین شرایطی زندگی با محدودیت های مالی بخصوص برای فردی که سال های مجردی را در رفاه اقتصادی گذرانده می توان طاقت فرسا و مشکل ساز گردد.

در حالی که صحبت کردن با صراحت و البته با صداقت در مورد مسائل مالی، باعث روشن شدن انتظارات و داشتن یک چشم انداز منطقی از زندگی مشترک و آینده می گردد.

منبع:مشاوره ازدواج-ازدواج به خاطر پول، بازی با زندگی دیگران است



:: برچسب‌ها: ازدواج , ازدواج موقت , اهداف ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 | نظرات ()