نوشته شده توسط : Dr. Dalake

جایگزین موبایل برای کودکان با بازی های مناسب و درمان اعتیاد به موبایل در کودکان – 4 دقیقه زمان مطالعه این مطلب است.

گرایش به بازی های ویدئویی در دنیای امروز بر اساس یک سری دلیل واضح است:

بازی ها سرگرمی هستند و نیازمند عملکرد سریع، هم چنین چالش برانگیز هستند.

کودکان و نوجوانان زمان زیادی را به بازی با گوشی یا کنسول ها اختصاص می دهند، در حالیکه می توانند این زمان را به بودن در کنار خانواده، ورزش کردن و یادگیری مهارت های مختلف اختصاص دهند.

جایگزین موبایل برای کودکان و درمان اعتیاد کودک
زمانی که کودکان تنها از طریق بازی های کامپیوتری و موبایل سرگرم می شوند، تمایل آنها برای سرگرم شدن مداوم با این قبیل بازی ها افزایش می یابد، که در نتیجه باعث کاهش فراخنای توجه آنها شده و به مهارت شنیداری آنها آسیب می زند.

عوارض اعتیاد به موبایل در کودک
با وجود اینکه مطالعات نشان داده اند بازی کردن بیش از حد با موبایل و کامپیوتر با اختلالاتی مثل افسردگی، اضطراب و فوبیای اجتماعی در ارتباط است، با یک حساب کتاب ساده نیز می توان نتیجه گرفت اعتیاد به اینگونه بازی ها سلامت روانی را به خطر می اندازد.

هدف والدین خسته از این وضعیت نباید حذف دسترسی کودکان به این بازی ها باشد.

بلکه باید به آنها کمک کنند بین زمانی که صرف این بازی ها می کنند.

دیگر بازی ها مثل بازی های خلاقانه، تجربه و گردش در طبیعت، فعالیت های فیزیکی و یادگیری تعادل ایجاد کنند.

جایگزین موبایل برای کودکان و درمان اعتیاد کودک

چگونه بچه را از گوشی دور کنیم ؟
7 جایگزین موبایل برای کودکان ، درمان اعتیاد به موبایل در کودکان و چگونه بچه را از گوشی دور کنیم، پاسخ داده شده است.

عجیب است که بسیاری از مقالات در مورد بازی های موبایل، روش هایی مثل برداشتن کامپیوتر از اتاق کودک، گرفتن موبایل، نرم افزارهای محدودیت دسترسی یا از برق کشیدن کامپیوتر را پیشنهاد می دهند.

این روش ها نیازمند مواجهه مستقیم هستند، و این پیام را می رسانند که کودک فاقد خود کنترلی است.

از برق کشیدن کامپیوتر تنها کودک را عصبی می کند، یا اینکه باعث می شود به خانه دوستش برود و یا یواشکی بازی کند.

همکاری و احترام باید اولین انتخاب ها باشند.
بهترین راه اینست که پیامدهای استفاده زیاد از این بازی ها و وابستگی به آنها را شرح دهید، تا به آنها انگیزه دهید توازن لازم را ایجاد کنند.

در این مقاله برخی پیشنهادات و راهبردها برای حل این مسئله آمده اند.

جایگزین موبایل برای کودکان اعتیاد به موبایل در کودکان

گاهی با کودک خود بازی کامپیوتری کنید.
به کودک اجازه دهید یکی از بازی های مورد علاقه خود را به شما آموزش دهد و با هم بازی کنید. ممکن است بازی را آموزنده، چالش برانگیز یا دلخراش ببینید.

در هر حالتی، شما به کودک خود نشان می دهید که ذهن بازی دارید و دوست دارید چیزهای جدید را تجربه کنید.

در عین حال، این کاری است که کمک می کند کودک را از بازی کردن زیاد دور کنید.

زمانی که شما هم با کودک تجربه می کنید بهتر به توصیه های شما گوش فرا می دهد و احساس می کند که او را درک می کنید.

 

منبع : کودک و نوجوان-جایگزین موبایل برای کودکان



:: برچسب‌ها: جایگزین موبایل برای کودکان , اعتیاد به موبایل در کودکان , چگونه بچه را از گوشی دور کنیم , ترک دادن کودک از گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 826
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

پنجمین و جدیدترین تجدید چاپ از کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی یا DSM – ۵، شامل یک سری شرایطی می باشد که احتمالا شما قبلا شنیده اید.

مواردی از قبیلی اضطراب و فراموشی، ولی یک سری از شرایطی که می تواند به چاپ جدید اضافه شود، در سطح کمتری شناخته شده می باشند.

کارشناسان در حال حاضر می خواهند که ورژن جدیدی از این کتاب را تجدید چاپ کنند، به دلیل اینکه این راهنما در ماه می سال ۲۰۱۹ چاپ شده است و باید تصمیم گیری ها و تشخیص های جدیدی را شامل شود.

دکتر تئودور استرن[۱]، به عنوان رئیس مشاوره روان پزشکی در بیمارستان عمومی ماساچوست و استاد روان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی هاروارد و به عنوان شخصی که در فرآیند این تجدید چاپ نقش مهمی داشته است.

معتقد است که به منظور داشتن یک تشخیص دقیق و مشخص یک شرایط، این شرایط باید دارای مجموعه منحصر به فردی از علائم و عوامل بالینی قابل تشخیص باشد.

در ادامه هفت مورد از شرایط مختلف مطرح شده برای شامل شدن در ورژن جدید این راهنما بیان شده اند.

اختلال فزون خواهی جنسی[۲]
نماینده قبلی ایالات متحده، آنتونی وینر[۳] (D-N.Y.)، آخرین سیاست مداری است که یک تهمت جنسی خجالت آوری به وی نسبت داده شده بود و منجر به جلب توجه مجدد به این شرایط شد (هر چند که این شرایط در وی تشخیص داده نشد).

بر اساس نظر کارشناسانی که موافق قرار گرفتن اختلال فزون خواهی جنسی در DSM هستند.

این اختلال شامل فانتزی های جنسی مکرر و شدید، تمایلات جنسی و رفتارهای جنسی می باشد که حداقل شش ماه به طول می کشد.

این کارشناسان معتقدند که این اختلال باید به عنوان یک شرایط سلامت روانی منحصر به فردی برچسب گذاری شود.

چرا که برخی از افراد دارای یک سری رفتارهای جنسی “مکرر” و “خارج از کنترل” می باشند که به طور پایداری یک انحراف اجتماعی نیست. رفتارهای منحرف، همانند بچه بازی و خرافات، از قبل در DSM قرار داده شده بودند.

استرن گفته است که “اکثر افراد بر این باورند که برخی افراد دارای علائمی می باشند که به عنوان “فزون خواهی جنسی” در نظر گرفته می شود.

ولی اضافه کرده است که تحقیقاتی در حال انجام است تا افزایش یافتن این رفتار تا سطح یک اختلال را مورد بررسی قرار دهد.

سایر علائم مربوط به فزون خواهی جنسی شامل صرف کردن زمان زیاد در فانتزی ها یا رفتار جنسی و تجربه کردن رفتار یا تفکرات جنسی بیش از حد در واکنش به اتفاقات زندگی استرس زا می باشد.

علاوه بر این، یکی از کارشناسان DSM گفته است برای شخصی که دارای این شرایط می باشد، تلاش برای کنترل کردن رفتارش ناموفق می باشد و برخلاف مضرات بالقوه این رفتار برای فرد، وی همچنان مشغول این رفتار می شود.

[۱] Dr. Theodore Stern

[۲] Hypersexual Disorder

[۳] Anthony Weiner

سکس تراپ کیست و چه کسانی به مشاوره ی جنسی نیاز دارند؟
چگونه می توانیم توجه و تمرکز کودک مان را افزایش دهیم؟
چگونه شادمانی گم شده را به وجودمان دعوت کنیم؟
چگونه آسیب های بعد از طلاق را ترمیم کنیم؟
روانشناسی اعتماد به نفس از دست رفته
اختلال اضطراب قبل از قاعدگی[۱]
بر اساس اظهاریه مایو کلینیک[۱]، اکثر زنان با علائم قبل از قاعدگی یا PMS آشنا هستند.

که معمولا چند روز قبل از شروع قاعدگی صورت می گیرد و علائم مختلفی دارد که شامل تغییر در وضعیت روانی، حساسیت سینه، تمایل به غذا، خستگی، تحریک پذیری و افسردگی می باشد.

بر اساس اظهار نظر کارشناسانی که این شرایط را به منظور قرار گرفتن آن در تجدید چاپ DSM مطالعه می کنند.

اختلال اضطراب قبل از قاعدگی یا PMDD به عنوان یک شرایط جدی در نظر گرفته می شود و می تواند بر روی بیش از ۲ میلیون زن آمریکایی تاثیرگذار باشد.

PMDD می تواند منجر به بروز تحریک پذیری یا عصبانیت قابل توجه، حالت افسردگی قابل توجه، احساس نامیدی، اضطراب قابل توجه، تنش و ایجاد احساس “در لبه پرتگاه بودن” شود.

کارشناسان معتقدند که در صورت قرار نگرفتن این اختلال در DSM، ممکن است پزشکان فرض کنند که بیماران دارای PMDD از PMS یا اختلال دیگری رنج می برند که در نتیجه یک درمان اشتباه صورت گرفته است.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-اختلال های روانشناسی از یادگیری، فزون خواهی جنسی تا ترک اعتیاد



:: برچسب‌ها: اختلال , فزون خواهی جنسی , یادگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 746
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

هر ساله بیش از ۴۰ میلیون نفر در آمریکای شمالی از اختلالات خوابی رنج می برند. ۲۰ میلیون نفر دیگر دارای مشکلات خوابی موقتی هستند.

دلایل زیادی برای محرومیت از خواب وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: مشغولیت ذهنی، کارهای طاقت فرسا، نگرانی، مهمانی ها یا برنامه های تلویزیونی آخر شب.

محققان نشان داده اند که صرف نظر از عامل ایجاد مشکلات خوابی، این مشکلات دارای آسیب روانی و فیزیکی خواهند بود. در حین اینکه ما خواب هستیم، بدن ما یک سری هورمون هایی را مخفی می کند که بر روی وضعیت روانی، انرژی، حافظه و تمرکز ما تاثیرگذار هستند.

بررسی های صورت گرفته نشان داده اند که در حین شبیه سازی رانندگی یا یک کار مربوط به هماهنگی دست و چشم، عملکرد افرادی که دارای خواب مناسبی نمی باشند از نظر میزان ضعیف بودن، همانند عملکرد افراد مسموم است.

علاوه بر این، تحقیقات اخیر نشان داده اند که نبود خواب در حد زیاد، می تواند منجر به ایجاد فشار خون بالا و به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل دیابت ها شود.

نحوه رفع مشکلات خواب و بی خوابی شبانه
نحوه رفع مشکلات خواب و بی خوابی شبانه
مشکلات خواب و عوامل آن
مشکل ۱: عدم توانایی برای خواب رفتن – عدم توانایی برای در خواب ماندن
اکثر افراد در برخی از مراحل زندگی شان، به صورت کوتاه مدت یک سری بی خوابی هایی را تجربه می کنند. بی خوابی شامل مشکلاتی در خواب رفتن، مشکل داشتن در برگشت به خواب و بیدار شدن خیلی زود می باشد.

بی خوابی در بین زنان، افراد دارای سابقه افسردگی و افراد بالای ۶۰ سال رواج بیشتری دارد.

بی خوابی موقتی می تواند به دلایل زیر ایجاد شود:
شنیدن یک صدا
یک اتفاق استرس زا، همانند از دست دادن شغل یا مرگ یکی از اعضای خانواده یا حتی اتفاقات مشکل زایی که در سرتاسر جهان صورت می گیرند
برخی از داروهای خاص می توانند شما را بیدار نگه دارند، به خصوص داروهای مربوط به سرما خوردگی و آلرژی ها، بیماری قلبی، فشار خون بالا و درد
رفتارهای بدی که به خواب ما آسیب می زنند و شامل نوشیدن الکل و خوردن غذا در زمان نزدیک به خواب می باشند
بی خوابی کوتاه مدت فقط چند روز ادامه پیدا می کند و معمولا منجر به ایجاد هیچ نوع نگرانی نمی شود. برای مثال، در نتیجه خستگی و اختلالات خوابی یا حتی در نتیجه تغییرات زمانی ایجاد شده در نتیجه تغییرات فصلی، ساعت بدنی درونی شما دوباره و طی چند روز تعدیل خواهد شد.

بی خوابی در زمانی به عنوان یک مورد مزمن در نظر گرفته می شود که در بیشتر شب های مربوط به چند هفته یا به مدت بیشتر صورت بگیرد.

این شرایط طولانی تر نیاز به مراقبت تخصصی دارند. کارشناسان توصیه می کنند که در صورتی که نسبت به داشتن بی خوابی مزمن نگران باشید، این اختلال را همانند یک نوع سردرد در نظر بگیرید.

در صورتی که این اختلال به مدت چند روز ادامه پیدا کند و هیچ چیزی در رفع آن مفید نباشد، شما باید به یک متخصص مراقبت سلامتی مراجعه کنید، به خصوص در صورتی که شما نتوانید علت این شرایط را پیدا کنید.

در برخی مواقع بی خوابی به دلیل یک بیماری ایجاد می شود که نیاز به درمان دارد.

برخی از این بیماری ها عبارتند از:
اختلالات تیروئیدی
اضطراب
افسردگی
آرتروز یا التهاب مفصل
آسم
داشتن سندروم پا
مشکل ۲: خوابیدن در طول روز
احساس خستگی به صورت تصادفی در طول روز یک مورد نرمالی می باشد. ولی در صورتی که خواب آلودگی منجر به ایجاد مشکلاتی در فعالیت های روزمره شما شود، این مورد غیرنرمال خواهد بود.

برای مثال، شما در حین خواندن یک روزنامه، در طول جلسات کاری یا در حین نشستن در مقابل چراغ قرمز نمی توانید به خواب بروید. تفکر کُند، مشکل داشتن در توجه، سنگین شدن پلک های چشم و احساس تحریک پذیری عبارت از سایر علائم موجود می باشد.

در صورتی که به صورت مکرر در طول روز احساس خواب آلودگی داشته باشید، شاید نیاز داشته باشید که یک مقدار بیشتر بخوابید. کارشناسان معتقدند که اکثر بزرگسالان حداقل به هشت ساعت خواب در طول هر شب نیاز دارند تا استراحت مناسبی داشته باشند، ولی این مدت زمان مابین افراد مختلف متغیر است.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-نحوه رفع مشکلات خواب و بی خوابی شبانه



:: برچسب‌ها: بی خوابی شبانه , مشکلات خواب , بی خوابی ,
:: بازدید از این مطلب : 812
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

فوبیا چیست و انواع فوبیا شامل چه مواردی است؟ راه تشخیص ترس و هراس چیست؟

آیا شما به حدی از عنکبوت می ترسید که با دیدن یک اسباب بازی یا عروسک پلاستیکی با شکل و ظاهر عنکبوت نیز احساس انزجار کرده یا جیغ می کشید؟

فوبیا چیست ؟
روانشناسان به چنین ترس های بیش از حد شدید و پایدار که باعث اختلال در زندگی فرد می گردد، فوبیا می گویند.

تقریبا همه ی مردم نسبت به یک یا چند چیز ( مثلا ارتفاع، سوسک و…) احساس ترس و وحشت دارند،

اما تمایز اساسی بین این ترس ها با فوبیا در شدت، مدت (حداقل ۶ ماه)، و اختلالی است که در زندگی روزمره ایجاد می کند.

یکی دیگر از ویژگی های فوبیا غیرمنطقی بودن آن است.
همه ی ما ترس های شدید و مداومی نسبت به زمین لرزه یا قاتلان زنجیره ای داریم، که البته در مقابل خطری که ایجاد می کنند، کاملا منطقی است.

همچنین فرد مبتلا به فوبیا از غیر منطقی بودن ترس خود آگاه است و می داند خطر واقعی که از آن می ترسد تناسب چندانی با موقعیت فوبیک ندارد.

در عین حال با وجود آگاهی و اشرافی که فرد نسبت به غیرمنطقی بودن ترس خود دارد،

این شرایط از کنترل ارادی اش خارج بوده و همواره در حال فرار یا اجتناب از محرک ترس آور می باشد.

این افراد همچنین نسبت به موضوع فوبیک از یک اشتغال خاطر ذهنی نیز رنج می برند.

سایر نشانه های فوبیا می توان به موارد زیر اشاره نمود:
اضطراب شدید،
تپش قلب،
حالت تهوع،
تعریق
لرزش.
در ادامه به انواع فوبیا اشاره می شود.

PHOBIA
اختلال اضطرابی و روشهای درمان فوبیا- دکتر سارا نامجو
0 دیدگاه/می 22, 2019
ادامه مطلب ...
انواع فوبیا
انواع فوبیا به تشریح و طبقه بندی آورده شده است.

فوبیا حیوانات
فوبیا حیوانات از رایج ترین نوع فوبیا می باشد که شامل:

۱_ فوبیای سوسک
ترس از سوسک یا آراکنوفوبیا به ترس شدید و مداوم از سوسک یا حتی تصور ذهنی آن گفته می شود.

جالب است بدانید که این نوع فوبیا ( فوبیا سوسک حمام) در کشورهای آسیایی از جمله ایران از شیوع بالاتری برخوردار است.

منبع :مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه- انواع فوبیا



:: برچسب‌ها: انواع فوبیا , انواع ترس , فوبیا حشرات ,
:: بازدید از این مطلب : 818
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مشاوره تحصیلی یک راه مناسب به منظور هدف گذاری و پیشرفت درسی در سنین کودکی، نوجوانی و جوانی می باشد.

در بخش مشاور تحصیلی مقالات و مراکز برتر مشاوره درسی قرار داده شده است.

مشاوره تحصیلی شامل:
چگونگی مدرسه رفتن کودک
افزایش انگیزه درس خوانی
روش های صحیح مطالعه
روشهای تست زنی
روشهای درک مطلب
تکنیک های یادگیری مفهومی ریاضی و فیزیک
روشهای مطالعه دروس نظری
روشهای مطاعه صحیح دروس پزشکی
روش صحیح برنامه ریزی درسی
کاهش استرس امتحان
برنامه ریزی درسی
روش مطالعه در کارشناسی ارشد
نحوه قبولی در دکتری تخصصی
روش نگارش پایان نامه و مقالات داخلی و خارجی

منبع :کانون مشاوران ایران- مشاوره تحصیلی



:: برچسب‌ها: مشاوره تحصیلی , مشاوره تحصیلی چیست , سایت مشاوره تحصیلی , مشاوره تحصیلی دبیرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 815
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

مردان گرایش به این فرض را دارند که رابطه جنسی به خودی خود یک نیاز است، صرف نظر از اینکه چه کسی (یا چه چیزی) از آن ناشی می شود.

خانم ها تمایل دارند تصور کنند که رابطه جنسی فقط می تواند نوعی صمیمیت وعشق باشد.

خانم ها و آقایان همیشه درباره نیاز جنسی شان به مشکل بر می خورند، انگار این دو موجود حاضر نیستند باور کنند؛ که تعریف هر کدام از نیاز جنسی کاملا متفاوت است .

نیازها و راهبردهای روانشناختی
همه انسانها نیازهای اساسی روانشناختی دارند. اگر نیازهای روانی خود را برآورده نکنیم، گاهی اوقات به شدت رنج می بریم.

دقیقاً همان گونه که برای زنده ماندن به غذا، سرپناه و خواب نیاز داریم، ما نیز نیاز داریم که نیازهای روانی خود را برطرف کنیم تا از نظر روحی سالم و پایدار بمونیم.

روانشناسان تعدادی از نیازهای روانشناختی را مورد مطالعه قرار دادند، که چهار نیاز اساسی شامل این موارد است : امنیت، عزت نفس، استقلال و ارتباط .

برای اینکه شاد و پایدار باشیم، باید هر چهار نیاز را بطور مداوم برآورده کنیم.

اگر ما این نیازها را برآورده نکنیم، ذهن مان شروع به منطقی کردن راههای برآورده شدن آنها می کند، حتی به قیمت سلامتی جسمی یا روحی ما

حقایق برقراری رابطه جنسی
رابطه جنسی استراتژی است که ما برای رفع نیازهای روانی خود استفاده می کنیم و نه خود یک نیاز.

چگونه این را بدانیم؟ زیرا هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نیست که تجرد جنسی از نظر جسمی یا روانی ناسالم است وجود ندارد.

شما از داشتن رابطه جنسی کافی نمی میرید. در حقیقت، به دلیل رابطه جنسی خطرات سلامتی زیادی وجود دارد .

حتی می توان ادعا کرد که مزایای روانشناختی و سلامتی از عدم برقراری رابطه جنسی وجود دارد.

اکنون، من نمی گویم که نباید رابطه جنسی برقرار کنیم .در حقیقت، رابطه جنسی عالی است. رابطه جنسی ما را شادتر و سالم تر می کند.

من فقط اشاره می کنم که این یک نیاز بیولوژیکی روانی نیست، بلکه یک حرکت ساده دیگر است.

از طرف دیگر، اگر نیازهای روانی برای مدت طولانی برآورده نشود، کاملاً از نظر جسمی و روانی ما را از بین می برد.

افراد برای برآورده کردن نیازهای خود، عصبی ، اعتیاد و حتی توهم ایجاد می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که انزوای اجتماعی از الکلی یا سیگار کشیدن مضر تر است.

پنج افسردگی و استرس با انواع جسمی وحشتناک مرتبط است.

ایده رابطه جنسی به عنوان راهکاری برای رفع نیازهای روانشناختی برای بسیاری از افراد عجیب به نظر می رسد زیرا رابطه جنسی نیز یک حرکت فیزیولوژیکی است مانند غذا خوردن یا خوابیدن.

اما برخلاف غذا خوردن یا خوابیدن، می توانید تمام زندگی خود را بدون رابطه جنسی طی کنید و بدتر از این نباشید.

واقعیت این است که، به عنوان انسان، ما در واقع تکامل یافته ایم که از رابطه جنسی برای رفع نیازهای روانی خود استفاده کنیم، نه نیازهای جسمی ما.

سکس تراپ کیست و چه کسانی به مشاوره ی جنسی نیاز دارند؟
چگونه می توانیم توجه و تمرکز کودک مان را افزایش دهیم؟
چگونه شادمانی گم شده را به وجودمان دعوت کنیم؟
چگونه آسیب های بعد از طلاق را ترمیم کنیم؟
روانشناسی اعتماد به نفس از دست رفته
زن و مرد و نیازهای متفاوت
بیشتر درک ناسازگار بین زن و مرد و رابطه جنسی ناشی از این واقعیت است که زنان و مردان معمولاً برای برآوردن نیازهای مختلف از رابطه جنسی استفاده می کنند.

به طور سنتی بهترین مسیر زن برای آینده ای امن و فرزندان سالم از طریق ازدواج با مرد موفق بود.

در گذشته، زنان عمدتاً به دنبال داشتن رابطه جنسی به عنوان نوعی امنیت بودند.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-دلایل نیاز جنسی متفاوت در بانوان و آقایان



:: برچسب‌ها: دلایل نیاز جنسی , نیاز جنسی , نیاز جنسی آقایان ,
:: بازدید از این مطلب : 1356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

تجربه ی سوگ و از دست دادن همسر بدون شک یکی از سخت ترین مراحل زندگی هر فرد است.

مواجه شدن با چنین تجربه ای می تواند فرد را دستخوش اختلالات روحی متعددی ازجمله اضطراب، افسردگی و یا استرس پس از سانحه کند و آگاهی از روش های بازیابی خویشتن آسیب دیده در اثر از دست دادن همسر کاملا ضروری است.

با ادامه ی مطلب همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تغییرات زندگی در هنگام مرگ همسر
وقتی همسر شما فوت می کند، دنیای تان تغییر می کند. شما عزادار هستید، و در این غم و اندوه ممکن است احساس بی حس ، شوک و ترس نمایید.

شما ممکن است احساس گناه کنید، چون کسی هستین که هنوز زنده اید و دارید بدون همسرتان نفس میکشید و زنده اید .

حتی ممکن است از همسرتان عصبانی هم باشید که چراشما را ترک کرده است.

همه این احساسات کاملا طبیعی است. هیچ قانونی در مورد نحوه احساسات وجود ندارد و اصلا هیچ راه درست یا غلطی برای عزاداری مد نظر گرفته نشده است.

با گذشت زمان، درد شدید سوگواری تان، برای فوت همسرتان کاهش پیدا میکند. روزهای خوب و بدی خواهند گذشت.

شما باید بپذیرد و باور کنید که روزهای خوب بیشتر از روزهای بد و تلخ وجود دارد، پس به این شکل احساس بهتری پیدا خواهید کرد.

از شما خواهش می کنم ؛ اگر به شوخی می خندیدن یا از ملاقات با یک دوست لذت می برید، به هیچ عنوان احساس گناه نکنید.

شما زنده هستید و باید زندگی کنید، پس زودتر از موعد، خودتان را با عزا و شیون نکشید.

متاسفانه برای برخی از افراد مدت زمان عزاداری طولانی می گردد و در صورت ادامه دار بودند بسیارآسیب زاست.

این می تواند نشانه افسردگی و اضطراب جدی وحادی باشد. اگر غم و اندوه تان، شما را از ادامه زندگی روزمره باز می دارد، باید حتما بایک روان شناس یا روانکاو صحبت کنید و از آن مشورت بگیرید.

حتما دنبال پشتیبان باشید خانواده و دوستان دلسوز می توانند در این زمینه عالی باشند و به راحتی می توانید دوباره روی پاتان بایستید و زندگی تان را بسازید.

سکس تراپ کیست و چه کسانی به مشاوره ی جنسی نیاز دارند؟
چگونه می توانیم توجه و تمرکز کودک مان را افزایش دهیم؟
چگونه شادمانی گم شده را به وجودمان دعوت کنیم؟
چگونه آسیب های بعد از طلاق را ترمیم کنیم؟
روانشناسی اعتماد به نفس از دست رفته
۱٫ مشاوره در زمان فوت همسر
گفت و گو درمانی منظم با یک مشاور یا درمانگر درباره غم و اندوه تان می تواند درپذیرش و قبول مرگ همسرتان بهتان کمک کند. واین طوری می توانید به مرور زمان زندگی جدیدی تان را آغاز کنید

گفت و گو درمانی منظم با یک مشاور یا درمانگر درباره غم و اندوه تان می تواند درپذیرش و قبول مرگ همسرتان بهتان کمک کند. واین طوری می توانید به مرور زمان زندگی جدیدی تان را آغاز کنید

گفت و گو درمانی منظم با یک مشاور یا درمانگر درباره غم و اندوه تان می تواند درپذیرش و قبول مرگ همسرتان بهتان کمک کند. واین طوری می توانید به مرور زمان زندگی جدیدی تان را آغاز کنید

۲٫ گروه های حمایتی
گروه های حمایتی وجود دارند که افراد اندوهگین وعزادار به یکدیگر کمک می کنند. این گروه ها می تواند تخصصی باشد.

برای مثال: والدینی که فرزندان خود را از دست داده اند یا مثلاً همسرانی که همسرشون فوت شده است.

کلا یاد می گیرد که غم و اندوه اتان را مدیریت کنید. با گروه های مذهبی، بیمارستان های محلی، خانه های سالمندان و یا پزشک خود مشورت کنید تا گروه های حمایتی شهرتان را به شما معرفی کنند.

۳٫ مراقبت از خود
باید مراقب خودتان باشید. شاید بدانید که، اندوه فوت همسرتان روی احساس و روحیه اتان تاثیر گذاشته است. ولی شاید، متوجه نباشید که می تواند اثرات جسمی زیادی برای تان به وجود آورد.

استرس فوت همسر و اندوه به راحتی می تواند شما را بیمار کند و از پا درتان بیاورد. پس به خودتان برسید، غذای مفید و کامل بخورید، ورزش کنین، به اندازه کافی بخوابید و به انجام کارهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید ، مانند رفتن به سینما، پیاده روی یا خواندن یک کتاب خوب و گوش دادن به موسیقی با نشاط .

فقط حتما، پیشنهادهای کمک یا همراهی را از دوستان و خانواده بپذیرید، چون هم برای شما و آنها خوب است.

منبع: مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-فوت همسر و نحوه مقابله با آن



:: برچسب‌ها: فوت همسر , نحوه مقابله با فوت همسر , نحوه مقابله با مرگ همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 828
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

پاسخ کوتاه این سؤال این است: بله. روانشناسان اینترنتی انسان های واقعی هستندکه تحصیلات تکمیلی روانشناسی دارند.

متخصصان اینترنتی، مجوزها و اعتبارهای مشابه مشاوران سنتی و حضوری دارند.

ما روان شناسان اینترنتی اشتیاق داریم که به افرادی مانند شما که با چالش های زندگی درگیر هستید کمک کنیم.

شاید شما با بیماری روانی مانند اختلال دوقطبی، اضطراب یا افسردگی زندگی می کنید و باید به یک درمانگر مراجعه کنید.

ما می توانیم با احساسات شما همدلی کنیم و مسیر را به عنوان یک روانشناس اینترنتی به شما نشان دهیم.

طبق مطالعه ای که از موسسه ملی بهداشت انجام شد، بیماران از درمان اینترنتی بهبودی چشمگیری داشتند.

چرا باید با یک روانشناس اینترنتی در ارتباط باشیم؟
روانشناسان اینترنتی می توانند همان کارهایی را انجام دهند که پزشکان متخصص رو در رو می توانند انجام دهند،درست در یک محیط آنلاین.

بنده بیماران زیادی داشته ام که مشکلات شان را با استفاده شیوه روان شناسی اینترنتی حل کرده ام .

اگر در مورد درمان آنلاین شک و تردید دارید ، بدانید که بسیاری از افراد مانند شما از آن بهره مند شده اند.

درمان اینترنتی به طور واقعی به افراد در مشکلات خود کمک می کند و سابقه موفقیت را دارد.

در مطالعه ای که توسط مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ انجام شده است، بیماران بهبود قابل توجهی در علائم اضطراب و افسردگی پس از استفاده از روش درمانی اینترنتی نشان دادند.

درمان روان شناسی روشی مناسب برای مقابله با مشکلات شما است.

سکس تراپ کیست و چه کسانی به مشاوره ی جنسی نیاز دارند؟
چگونه می توانیم توجه و تمرکز کودک مان را افزایش دهیم؟
چگونه شادمانی گم شده را به وجودمان دعوت کنیم؟
چگونه آسیب های بعد از طلاق را ترمیم کنیم؟
روانشناسی اعتماد به نفس از دست رفته
مزایای اینترنتی
یکی از مهمترین مزایای مشاوره آنلاین این است که درمانگر شما از هر مکانی که می توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید، موجود است.

اگر شغل شما اجازه نمی دهد هر زمان که بخواهید به دلایل نامشخصی یک ساعت مرخصی داشته باشید، این یک مزیت مهم نسبت به درمان در یک روش سنتی است.

حتی برای افرادی که کنترل بیشتری نسبت به برنامه خود دارند، هزینه های پایین تر پیشنهادات روان شناسی اینترنتی می تواند قابل توجه باشد.

از یک روان شناس اینترنتی چه انتظاری دارید؟
درمان اینترنتی تقریباً شبیه به روش درمانی حضوری است. وقتی یک مشاور را در دفتر خود می بینید، مدت مشخصی را برای صحبت کردن با آنها می گذرانید.

این شرایط با یک روان شناس اینترنتی نیز هست. شما آزاد هستید که در مورد هرگونه مشکل یا چالشی که پیش می آید با روان شناس اینترنتی بحث کنید.

روان شناس اینترنتی که از طریق سایتهای معتبر آنلاین درمانی فعالیت می کنند، صلاحیت هایی را که شما از یک درمانگر سنتی انتظار دارید،دارند.

آنها باید گواهینامه ها و تجربه خود را در پروفایل خود ذکرکنند،که می توانید قبل از انتخاب روان شناس اینترنتی خود، آنها را مشاهده کنید. .

جلسات روان شناسی اینترنتی چگونه هستند؟
در اولین جلسه، شما با روان شناس اینترنتی آشنا می شوید.

روان شناسان اینترنتی احتمالاً از شما سؤال هایی در مورد وضعیت فعلی شما خواهند پرسید تا بهتر بدانند که چگونه می توانند به شما کمک کنند.

در حالی که چندین جلسه طول می کشد، شما وقت خواهید داشت تا احساسات خود را نسبت به اوضاع کشف کنید ، رفتارهای سالم و ناسالم خود را در رابطه با آن مشخص کنید و تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید پاسخ دهید.

روان شناس اینترنتی به طور معمول از شما سؤالاتی می پرسد تا شما را به بینش بیشتر در مورد مشکلاتی که پیش رو دارید راهنمایی کند.

آنها ممکن است تکنیک های مدیریت احساسات خود را به شما آموزش دهند و به شما در درک چگونگی انتخاب رفتارهایی که در طی هفته پیش رو به نفع شما باشد، کمک کنند.

جلسات غالباً با یک تکلیف خاتمه می یابد، که این ممکن است رفتاری باشد که در خود یا دیگران باید به آن توجه کنید یا یک تکنیک برای امتحان کردن در شرایط روزمره است.

روان شناسان اینترنتی یک اتاق چت خصوصی به شما می دهند که در هر زمان می توانید برای درمان پیام بگذارید.

این سرویس به ویژه هنگامی مفید است که می خواهید افکار و احساسات خود را در لحظه ای که اتفاق می افتد توصیف کنید.

روان شناس اینترنتی هر از گاهی اتاق چت را بررسی می کند و می تواند پاسخ های مختصر یا پیام های دیگری را در اختیار شما قرار دهد.

یکی دیگر از مزایای درمان آنلاین و اینترنتی این است که جلسه بعدی خود را با آنها داشته باشید ، می توانند یادداشت هایی را از آخرین بازدید با آنها مشاهده کنند.

علاوه بر این، بیشتر اوقات می توانید با درمانگرتعامل داشته باشید و از هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید این کار را انجام دهید.

شما می توانید در هر شرایطی از روان شناس اینترنتی بهره ببرید

منبع:  مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-آیا روان شناسان اینترنتی رایگان واقعی هستند؟



:: برچسب‌ها: روان شناسان اینترنتی , روان شناسی , روان شناسان رایگان , روانشناسی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 850
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

امروز با یک صحنه جالب رو به رو شدم، که نمی دانستم باید بخندم، یا گریه کنم.

داشتم می رفتم خرید که رئیس شرکت مان دیدم؛ البته اول شک کردم و گفتم غیر ممکن است، ولی کاملا ممکن بود .

رئیس شرکت مان، که یک فرد تحصیل کرده و متشخص است؛ کنار پیاده رو، روبه روی یک کف بین نشسته بود و با دقت به حرفاش گوش می داد .

جالباینجاست که از او می پرسید حال چیکار کند که رابطه اش با همسرش خوب شود، و کسب و کارش بگیرد!!!

خانم کف بین هم یه چیزایی زیر زبانش خواند و یه برگه کاغذ از داخل جیبش برداشت و به دست رئیس مان داد و گفت روزی ۱۰۰ بار بخواند و به روی خود و همسرش فوت کند!!!!

متاسفانه بیش‌تر وقت ها در بین مردم، به عقاید و افکاری بر‌می‌خوریم که تکان مان می دهد؛

باورهای اشتباهی که در موارد گوناگون به چشم می خورد؛

باورهایی نظیر کف‌بینی، دعانویسی، داستان عروسی ارواح و بسیاری از این‌قبیل که سال‌های سال است در محفل اندیشمندان، اهل خرد و فرهنگ، حل و هضم شده و جای بحث و بازاندیشی ندارد .

وقتی قشر خاصی از مردم درباره‌ی مسائلی که در آن تخصص ندارند، حکم صادر می کنند، مطمئناً بی‌اعتمادی و اشتباه در جامعه باب می شود و زمینه‌ساز مسمومیت افکار و عقاید می شود.

شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که چگونه می توان فردی متخصص یافت و به او اعتماد کرد؟

با ادامه ی مطلب همراه باشید تا شما را با مهم ترین شاخه های روانشناسی به عنوان یک علم بیشتر آشنا کنیم.

روان‌شناس کیست؟
در عرصه‌ی روان‌شناسی به فردی می توانیم عنوان روان‌شناس را اطلاق کنیم، که دست‌کم در یکی از رشته‌های روان‌شناسی، دارای مدرک کارشناسی‌ارشد یا بالاتر باشد.

در این میان، سر‌و‌کار بیش‌تر مردم، با آن‌دسته از روان‌شناسانی است که در مدارس، بیمارستان‌ها و یا کلینیک‌های روان‌شناسی و مشاوره‌ای، به‌‌عنوان مشاور یا درمانگر فعالیت می‌کنند.

مردم برای حل مشکلاتی چون انتخاب رشته، انتخاب شغل، انتخاب همسر، افسردگی، وسواس، اضطراب، اعتیاد، مشکلات جنسی، شکست‌های عاطفی، استرس کار و حتی دردهای جسمانی، به روان‌شناسان مراجعه می‌کنند.

روان‌شناسان به‌طور حتم آموزش‌های لازم در زمینه‌ی مسائل مشاوره‌ای و یا روان‌شناسی بالینی را دیده‌اند و زیر نظر اساتید مجرب، دوره‌ی کارورزی را گذرانده و مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند

شاخه های روانشناسی
روان‌شناسی یک دانش یا علم خالص نیست بلکه رشته علمی بین رشته‌ای از ترکیب دانش فلسفه و فیزیولوژی بدن انسان با تأکید بر فیزیولوژی و عملکرد مغز است.

روانشناسی شاخه های متفاوتی دارد، که اهداف مختلفی را ارائه می دهد.

روش مشخصی برای طبقه بندی آنها وجود ندارد، اما در اینجا انواع متداولی وجود دارد که ذکر خواهدشد:

۱٫روانشناسی بالینی
روانشناسی بالینی به منظور درک، پیش بینی و رفع مشکلات مربوط به تنظیم، ناتوانی و ناراحتی، علوم، تئوری و عمل را در هم می آمیزد. این سازگاری، سازگاری و پیشرفت شخصی را ارتقا می بخشد.

یک روانشناس بالینی بر جنبه های فکری، عاطفی، بیولوژیکی، روانشناختی، اجتماعی و رفتاری عملکرد انسان در طول زندگی یک فرد، در فرهنگ های مختلف و سطح اجتماعی و اقتصادی متمرکز است.

روانشناسی بالینی می تواند به ما در درک، پیشگیری و کاهش اضطراب یا اختلال عملکرد روانشناختی کمک کند.

ارزیابی روانشناختی و روان درمانی از کارهای مهم و اساسی روانشناسی بالینی است، اما روانشناسان بالینی نیز غالباً در تحقیقات، آموزش، شهادت پزشکی قانونی و سایر زمینه ها نقش دارند.

سکس تراپ کیست و چه کسانی به مشاوره ی جنسی نیاز دارند؟
چگونه می توانیم توجه و تمرکز کودک مان را افزایش دهیم؟
چگونه شادمانی گم شده را به وجودمان دعوت کنیم؟
چگونه آسیب های بعد از طلاق را ترمیم کنیم؟
روانشناسی اعتماد به نفس از دست رفته
۲٫روانشناسی شناختی
روانشناسی شناختی فرآیندهای ذهنی درونی، مانند حل مسئله، حافظه، یادگیری و زبان را بررسی می کند. این موضوع به نحوه تفکر، ادراک، برقراری ارتباط، به یاد آوردن و یادگیری نگاه می کند.

این ارتباط نزدیکی با علوم اعصاب، فلسفه و زبان شناسی دارد. روانشناسان شناختی به چگونگی کسب اطلاعات ، پردازش و ذخیره اطلاعات می پردازند.

منبع:  مرکز مشاوره و روانشناسی ایران-روان شناسی حیرت آور، گزارشی از یک نمونه واقعی



:: برچسب‌ها: روان‌شناس , روان شناسی حیرت آور , شاخه های روانشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 1421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

دفاتر برتر مشاوره روانشناسی

دفاتر و مراکز برتر مشاوره 1398 کانون مشاوران ایران
آدرس مرکز برگزیده غرب تهران:
سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهارراه سرو، خیابان پاکنژاد، کوچه گلها، پ ۵، طبقه ۴
برای رزرو یا تعیین وقت مشاوره لطفا با شماره زیر(دفتر مرکزی) تماس حاصل فرمایید:

02122354282
۰۹۰۳۱۲۳۶۴۴۶ تماس ضروری

تذکر
با توجه به پر بودن ساعات از مشاوره بدون تعیین وقت قبلی معذور هستیم. طرف قرارداد تمامی بانک ها برای پرداخت آنلاین. ساعات تماس: ۹ صبح الی ۲۳ شب.جهت مشاوره تلفنی و یا رزرو برای مشاوره حضوری در تهران یا شهرستان ها با یکی از مراکز زیر تماس حاصل فرمایید.

آدرس مرکز برگزیده شمال تهران:

دفاتر و مراکز برتر مشاوره 1398 کانون مشاوران ایران

چیذر میدان ندا، جنب بانک دی، پلاک ۵۶، طبقه چهارم شرقی و غربی
برای رزرو یا تعیین وقت مشاوره لطفا با شماره زیر(دفتر مرکزی) تماس حاصل فرمایید:

02122247100

۰۹۰۳۱۲۳۶۴۴۶ تماس ضروری

تذکر
با توجه به پر بودن ساعات از مشاوره بدون تعیین وقت قبلی معذور هستیم. طرف قرارداد تمامی بانک ها برای پرداخت آنلاین. ساعات تماس: ۹ صبح الی ۲۳ شب. جهت مشاوره تلفنی و یا رزرو برای مشاوره حضوری در تهران یا شهرستان ها با یکی از مراکز زیر تماس حاصل فرمایید.

آدرس مرکز مشاوره شرق تهران:

دفاتر و مراکز برتر مشاوره 1398 کانون مشاوران ایران

شریعتی، چهارراه قصر، خ ش قدوسی، پ ۱۵۶، واحد ۱ – شماره نظام پزشکی: ۴۱۲۱۶ برای رزرو یا تعیین وقت مشاوره لطفا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴ خط ویژه

آدرس مرکز مشاوره مرکز تهران:
3.5star
دفاتر و مراکز برتر مشاوره 1398 کانون مشاوران ایران
بلوار آفریقا ، بالاتر از چهارراه اسفندیار، برج صبا، طبقه ۲، واحد۲۲
برای رزرو یا تعیین وقت مشاوره لطفا با شماره زیر(دفتر مرکزی) تماس حاصل فرمایید:

02188419832

آدرس مرکز مشاوره کرج:
دفاتر و مراکز برتر مشاوره 1398 کانون مشاوران ایران

5star-
کرج، رجایی شهر، خ دوم شرقی، مجتمع تخت جمشید، پ ۲۷، طبقه اول، واحد ۲
شماره مجوز: ۹۰۲۰۰۴۰۰۴۲۵۲۲
برای رزرو یا تعیین وقت مشاوره لطفا با شماره زیر (دفتر مرکزی) تماس حاصل فرمایید:

۰۲۱-۴۴۰۳۴۴۹۰

آدرس مرکز مشاوره مشهد:
دفاتر و مراکز برتر مشاوره 1398 کانون مشاوران ایران

3.5star
مشهد، احمدآباد، نرسیده به میدان شریعتی، ساختمان رسول اکرم، پ ۱۱۲۳، طبقه چهارم
برای رزرو یا تعیین وقت مشاوره لطفا با شماره زیر (دفتر مرکزی) تماس حاصل فرمایید:

۴۴۰۳۴۴۹۰

1-اختلال های رشد عصبی
اختلال های رشد عصبی عبارت از اختلال هایی می باشند که معمولا در طول دوره طفولیت، کودکی، یا نوجوانی تشخیص داده می شوند. در این رابطه می توانید اختلالات روانی دوره کودکی را مطالعه کنید. این اختلال های روان شناسی شامل موارد زیر می باشند:

ناتوانی ذهنی
تاخیر در رشد
اختلال های ارتباطی
اختلال طیف اوتیسم
اختلال فزون کاری در کمبود توجه

موثر بودن بازی در میزان هوش و رشد کودک

یک لیستی از اختلال های روان شناسی

تغییرات مغز مشترک در کودکان مبتلا به اوتیسم، بیش فعالی و اختلال وسواس فکری ـ عملی
2-دو قطبی و اختلال های وابسته
اختلال دو قطبی از طریق تغییرات صورت گرفته در وضعیت روانی و همچنین تغییرات مربوط به سطوح فعالیت و انرژی مشخص می شود.این اختلال در اغلب مواقع شامل تجربه کردن تغییراتی در حالت های روانی تشدید شده و دوره های افسردگی می باشد. چنین وضعیت های روانی تشدید شده می توانند به عنوان شیدائی یا شیدائی خفیف شناخته شوند. در مشاوره روانشناسی سطح آن بررسی می شود.

اختلال دو قطبی
شیدائی
اختلال دو قطبی1
اختلال دو قطبی
رواندرمانی شناختی
درباره ی رواندرمانی شناختی

اختلالات روانی دوران کودکی
3-مشاوره روانشناسی اختلال های اضطرابی
اختلال های اضطرابی از طریق ترس، نگرانی، اضطراب شدید ، استرس و سایر اختلال های روانی بیش از حد و دائمی شناخته می شوند. ترس شامل یک واکنش عاطفی نسبت به یک تهدید می باشد، چه در صورتی که این تهدید واقعی باشد یا فقط خود فرد چنین تهدیدی را احساس کند. اضطراب شامل یک پیشبینی می باشد که یک تهدیدی ممکن است در آینده اتفاق بیافتد.

فوبیای مکانهای باز و شلوغ
اختلال اضطراب اجتماعی
فوبیاهای خاص
اختلال مزمن
اختلال اضطراب جدایی

منبع :کانون مشاوران ایران- مشاوره روانشناسی



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی , مشاوره روانشناسی تلفنی , آدرس مرکز مشاوره شرق تهران , آدرس مرکز مشاوره غرب تهران , شماره مرکز مشاوره شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 898
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1399 | نظرات ()